A Lego megint tesz egy gesztust az autóbuziknak és ezt megint nagyon jól teszi. Új csomagjukban az 1967-es Mustang GT-t lehet megépíteni 1:13 körüli méretarányban.
Kinetikus energia-visszanyerő rendszert szerelnek a ráncfelvarrott hibrid Volvo XC90-esekbe, amik így sokkal kevesebbet fogyasztanak majd.
A T6.1 névre keresztelt facelifttel a Volkswagen közepes áruszállítója is megkapta az Arteonnal megkezdett új dizájnelemeket, de ezúttal a lemezek alatt is komoly a frissítés.
A németek ezúttal egy speciálisan felkészített e-tront vittek extrém környezetbe, de most nem egy síugrósánc volt a cél - annál sokkal komolyabb.
Néhány hete hallhattunk róla, hogy egy spanyol cég villany-sportkocsit készül bemutatni Hispano-Suiza néven. Nos, most egy másik vállalkozás ígéri ugyanezt, bár ez a sportkocsi benzinmotoros.
Már létezik Cupra szériamodell, a Seat Ateca legsportosabb változata, de az idei Genfi Autószalonra a spanyolok sportos almárkája most csak egy tanulmányautót hoz.
Eddig sem volt titok, hogy a Peugeot 208-asból is új generáció érkezik, de most azt is láthatjuk, hogy pontosan hogy néz ki. A műszaki alapjai állítólag a lehető legfrissebbek, a stílusa viszont nem változott meg gyökeresen.
Úgy látszik, a Geely nem elégszik meg a Volvo felfuttatásával és a Lynk & Co márka nemzetközi bevezetésével. Az anyacég is igyekszik megvetni a lábát Kínán kívül, méghozzá kezdetnek egy nagy, négyajtós villanyautóval.
A PSA bejelentette, hogy a következő Opel modellt, amely már az általuk tervezett műszaki alapokra épül, nem valamelyik Opel gyárban, hanem Párizs mellett, Poissyben szerelik majd össze.
Míg Ferniand Piëch nevét előbb a Porsche versenyrészlegében, majd a Volkswagen-csoport vezetőségében betöltött szerepe tette ismertté, a fia, Anton saját autómárka alapításával kísérletezik. Az első prototípust ki is állítják az idei Genfi Autószalonon, és amit eddig tudunk róla, az alapján igazán ígéretes a kezdeményezés.
Audi SQ5-öst eddig csak benzines V6-os motorral kínáltak, mostantól viszont változik a helyzet. Elkészült a TDI változat, képtelenül erős, szintén V6-os, villanyfeltöltős, hibrid hajtással támogatott dízelmotorral, és ez is megy, mint a barom.
A Peugeot Sport szakemberei csak a szabvány megoldásokból építkezhettek, de az 1,6 literes turbómotor két kellőképp erős villanymotorral megtámogatva csodákra képes.
Bram Schot, az Audi tavaly kinevezett vezérigazgatója 15 milliárd eurós költségcsökkentési programot indít az idén, ami a márka belső felépítését, és a kínálat összetételét egyaránt érinti.
A Genfi Autószalonon nem az Xceed lesz az egyetlen Kia újdonság: egy tanulmányautót is bemutatnak, amely az első fotó alapján minden lesz, csak nem szokványos átlagautó.
Közel két éve már, hogy bemutatták a Peugeot pickupját Afrikában, ami egy kínai modell oroszlános hűtőráccsal. Most pedig egy második, hasonló modellt tervez nevére venni a francia cég, ezúttal Kínában.
A Mazda szempontjából különlegesen fontos autóról van szó: egy ilyennel sikerült először végigmenni Le Mans-ban. Ez egyebek közt azért is lényeges, mert a versenygép az első generációs utcai RX-7 alapjaira épült, rettenetes szélesítések és szárnyak hozzáadásával.
A neve Xceed, amiből már sejthető is, hogy miféle szerzetről van szó: a Ceed nagykerekű, megemelt változatáról, amely terepre ugyan mérsékelten lesz való, de stilisztikailag mégis megpróbálják kihasználni vele a terepjáró-stílus erős karakterét.
A Volvo Trucks két kisebb modelljéből, az FL-ből és az FE-ből készített elektromos változatot, amelyeket tavaly mutattak be, most pedig már a gyártásuk is megindult. Először az FE-ből épített kukásautót adják át a Renova nevű vállalatnak, és az FL áruszállító változatát kezdheti alkalmazni a TGM nevű logisztikai cég.
A tajvani Luxgen márka csupán 2009 óta létezik, és bár egy ideig egész sikeres volt, mostanában gyengén megy az üzlet. Ám most itt az új csodafegyver, amely talán új lendületet ad a mifelénk kevéssé ismert autógyártónak.
Egyszerre két típus is megkapja a VW csoport turbós V6-osának legújabb változatát. A háromliteres hathengeres kereken 340 lóerős, így a nagy terepjárókat is elég dinamikusan képes mozgatni.
A Genfi Autószalonra készült a Citroën Ami One nevű törpeautója, amelyhez egyes országokban jogosítvány sem kellene, és városi közlekedésre tulajdonképp nem is kell sokkal több.
A Honda hivatalos álláspontja szerint a brit autógyár bezárásának oka nem csak a Brexit: az iparágban tapasztalható gyors változásokat nevezték meg a gyárbezárások okaként.
Ma már a G osztály sem a régi: szinte bárki vehet néhány százezer euróért hatkerekű, vagy nyújtott Landaulet kivitelt, és ezekkel ijesztgetheti az utca emberét, akár az Emirátusokban is. Talán ez ihlette a híres Szivárvány sejket, hogy megcsinálja a saját, tízkerekű G osztályát, amellyel úgy lehet eltaposni egy kisebb autót, hogy észre sem veszi az ember.
A Nissan X Opus nevű szerkezet egy szériagyártású sátor-lakókocsi speciális változata, amelyhez a Nissan szállította az elektromos egységet. A vízhatlan, hordozható elektromos táp különlegessége, hogy a használt Nissan Leaf akkumulátorokból származó, jobb állapotú cellákból építik.
Nem forgalmazzák majd mindenütt, így várhatóan Európában és Japánban sem, ám a világ legnagyobb részén ez lesz a Toyota legfontosabb haszonjárműve.