Nagyot változott a Ferrari körüli világ Sergio Marchionne tavalyi hirtelen halálával. Az erősen villanyautó-szkeptikus exgóré utóda kicsit sem berzendekik egy tisztán elektromos Ferraritól, de nem akarja elsietni.
Nem elég a pénzbírság, börtönbüntetést szeretne a német kormány a baleseteket fotózóknak, videózóknak. A német autópályákon általános jelenség az effajta tunkolás, amit már most is büntetnek, de ha a parlament is elfogadja a kormány javaslatát, a jövőben akár két év börtön is járhat egy ilyenért.
Péntek este Irán több nagyvárosában is tüntetések indultak, miután egyik napról a másikra ötven százalékkal emelkedett a benzin ára a világ ötödik legnagyobb kőolaj-kitermelő országában.
De BMW-ből is vett egyben 120-at III. Mswati szváziföldi király, hogy legyen mivel járni a népes családnak. Nem biztos, hogy ezt a 4,5 milliárd forintnyi beszerzést is úgy lenyeli majd a kis ország népe, ahogy az arrogáns király tavaly beszerzett magánrepülőjét.
Úgy tűnik, egyre nagyobb hangsúlyt kap a Los Angeles Auto Show a nagy autószalonok között. Az idén számos cég mutat be itt lényeges újdonságokat, köztük az Audi is.
Részleteket egyelőre nem mondtak a várható létszámcsökkentésről, de most már látszik, hogy miért tartja szükségesnek a leépítést a Mercedes vezérigazgatója.
Michael Simcoe, a General Motors vezető formatervezője úgy véli, a jövőben tovább nőhetnek az autókon használt felnik. Az egyetlen ok: a nagyobb kerék jobban néz ki.
A Mustang Mach-E elnevezésű modellt csak november 17-én vasárnap mutatnák be a nagyközönségnek, de úgy néz ki, egy rövid időre kikerült a róla szóló információ a Ford honlapjára, és valaki le is mentett egy csomó oldalt. Így már nem titok, hogy hogy néz ki, és a legfontosabb adatai is kiderültek.
Hiába kínált jól használható villanyautót, a Kínában kapható Denza márka eddig nem bizonyult jó üzletnek az alapítók, a Mercedes és a BYD számára. Ám legújabb modelljük változtathat ezen.
A Ghost, az olcsóbbik luxusmodell hozta meg a BMW-féle Rolls-Royce számára az üzleti sikert, de ennek a típusnak is lejárt az ideje. A gyártó jelezte, hogy a Black Badge kivitellel az utolsó példányokat készíti belőle.
Az Aspark Owl formája keveset változott a korábban bemutatott prototípushoz képest, de a kis akkumulátorok és motorok helyett több mint kétezer lóerős hajtásrendszer került a szériaváltozatba.
Villanyautós üzletet indítani most, hogy már több tucatnyi hasonló vállalkozás küzd a fennmaradásért, és a nagy autógyártók is versenyben vannak, nem tűnik a legéletképesebb ötletnek, de a Morris úgy fogott hozzá a megvalósításhoz, hogy akár még a siker sem kizárt.
A jövő évtől él az új csúcskategória az FIA WEC sportkocsi-bajnokságában és a legendás Le Mans-i 24 óráson, és úgy látszik, ez a Peugeot érdeklődését is felkeltette. 2022-re ígérik a visszatérést.
Sima, egyszerű vonalak jellemzik a Ferrari legújabb modelljét, talán az sem véletlen, hogy a bemutató fotókon egy metálszürke példány látszik.
Halálos baleset történt szerdán, a Ljubljanát elkerülő autópálya, Golovec-alagút előtti viaduktján. A balesetet egy Opel Corsa vezetője okozta, aki valószínűsíthetően gyorshajtás miatt megcsúszott és olyan szerencsétlenül lökte meg a kamiont, hogy az a korlátot áttörve a mélybe zuhant.
A DuPont egykori autófestékes részlege, az Axalta adta ki az idei szín-népszerűségi sorrendet. Ami évek óta nem változik, az az a tény, hogy a színes autóból nagyon kevés fogy, de a szürke-spektrumon belül azért változtak a viszonyok.
Négy típus friss teszt-eredményeit adta ki az EuroNCAP. A Mazda CX-30, Mercedes GLB és a Ford Explorer megkapta az öt csillagot. Egyedül az új Opel Corsa nem, ez négy csillagot kapott, bár nem azért, mert rosszul törne.
A múltba nyúltak vissza a McLaren tervezői, amikor inspirációt kerestek a következő szupersportkocsijukhoz. A legelső McLarenben találták meg, az M1-esben, amelyet 1967 és 1967 között egy Elva nevű kis cég gyártott bérmunkában Bruce McLaren tervei alapján.
A Fiat Chrysler is a logikus utat követi, mint korábban a BMW, a Mercedes vagy a Jaguar: az Alfa Romeo Giuliából már ismert kétliteres négyhengeres turbómotor, a GME-T4 alkatrészeivel egy soros hathengerest is építenek GME-T6 néven, amellyel többféle motort is kiválthatnak a következő néhány év során.
Korábban is hallhattunk efféle tervekről, de most Elon Musk maga is megerősítette, hogy Németországban tervezi felépíteni a Tesla európai üzemét.
Az aktuális Kangoo a maga 12 évével lassan a legöregebb modell lesz a piacon. Az utódot még nem mutatták be, de már készül: erre utaltak a korábbi kémfotók, és most a vázlatok is, amelyek a forma levédetése kapcsán váltak nyilvánossá.
Tulajdonképp egy már létező technikát, az aktív zajcsökkentést fejleszt tovább a Hyundai, kifejezetten a kerekek és a menetszél keltette hanghatások csökkentésére.
Úgy néz ki, a ma ismert olasz sportkocsik végnapjaikat élik. Az Alfa Romeo 4C-é mellett a Maserati Gran Turismo gyártását is most fejezik be. Az utódmodellt már beígérték, de legkorábban 2021-re készülhet el, addig viszont csak négyajtós modelleket kínál a Maserati.
A Bloomberg forrásai szerint a Tata, amely a Jaguar és a Land Rover tulajdonosa, olyan szakmai partnert keres, amely csökkentheti a brit gyártó fejlesztési költségeit, és segíthet Kínában sikeresebbé tenni a két luxusmárkát.
Már az aktuális Optima is a karakteresebb nagykocsik közé tartozik, ez az új, amelyet most mutattak be Dél-Koreában, még látványosabb formai megoldásokból építkezik.