Bár az i3-assal a BMW annak idején megelőzni látszott a konkurenciát, az iX3 azt jelzi, hogy mostanra beálltak a sorba, és nem is legelőre. Lemondtak a karbonszálas karosszériáról, helyette a legdivatosabb utcai terepjárójukat alakították elektromos hajtásúra. Íme a végeredmény.
Ahogy már korábban is jelezték, Broncóból is kétféle lesz. A melléknév nélküli változat a komoly terepjáró, amely alvázas felépítésével, merev tengelyes futóművével és nagy terepgumijaival tényleg a Jeep Wrangler rémálma lehet. A Bronco Sport viszont inkább épített utakra való, igaz, a terepjáróstílust vizuálisan az is kiválóan hozza.
Christian Senger a Volkswagen nemrég alapított Car.Software részlegét vezeti, amely az autókon futó új szoftverek fejlesztéséért felelős. Azokért a programokért, amelyek miatt a Golf és az ID.3 bevezetése is jelentős késésbe került a tervekhez képest.
Valószínűleg a Peugeot stratégái is felismerték, hogy a jelenlegi választékban szükségtelenül sok a hasonló jellegű szabadidőautó, így a 3008-as utódjának kicsit más szerepet szánnak.
A Palladium nevet kapta az Aznom Automotive nevű kis olasz vállalkozás legújabb kreációja, amely ránézésre magas sztreccslimóra emlékeztet.
A Ford Bronco visszatérése nyilván a Jeepnek a legrosszabb hír: a nagy vetélytárs épp az egyik legnépszerűbb modell legbiztosabb piacába készül beleugrani, páros lábbal.
Még a Bugatti Chiront is messze lehagyja majd egy 300 km/h-ig tartó sprintben a Lotus idén várható villanyos csúcsmodellje, az Evija. Legalábbis a Lotus ezt mondja a közel kétezer lóerős szupersportautóról.
Közel két éve már, hogy Genovában leszakadt egy 210 méteres szakasz a Morandi autópályahídból. Az elhanyagolt híd katasztrófája 43 ember halálát okozta, hiánya pedig jó időre megnehezíti a régió közlekedését. A MTI által kiadott friss képek alapján már közel a munka vége:
Egy hosszú, 1936 óta tartó időszaknak lett vége a Morgan Motor Company-nál. A klasszikus felépítésű és kinézetű autókat építő brit manufaktúránál elkészült az utolsó acélvázas autó.
Hiába segítették ki a céget 190 millió dolláros hitellel, a brit sportautógyár helyzete továbbra sem túl rózsás.
Pár hete mutatkozott be az Opel legújabb modellje, a második generációs Mokka. A látványos kis-SUV önmagában is az európai autópiac egyik legfontosabb szereplője lehet, azonban van rajta egy rejtettebb részlet, ami az egész márka szempontjából újdonság.
A változatosság kedvéért a Supra GRMN is BMW motort kap, méghozzá a következő M3/M4 párosáét - feltéve, ha a pletykák igaznak bizonyulnak.
Tovább folytatódik a 2018-ban megkezdett vezetőváltás a Volkswagen-csoportnál. Ezúttal a Škodának, a Tratonnak és a Volkswagen haszonjármű részlegének lesznek új vezetői.
A kínai CATL egyre jelentősebb szereplővé válik az autó-akkumulátorok gyorsan növekvő piacán. Szállítanak a Toyotának és a Volkswagennek, sőt, Kínában a Teslának is, most pedig a Hondával kötöttek megállapodást.
Az új AMG GT Black Series első gyári videója alatt egyelőre csak két adat szerepel: a 12,8 literes fogyasztás és a 292 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás. Ám az már most nyilvánvaló, hogy nem ezeket szánják az autó legvonzóbb tulajdonságainak.
Az Európai Bíróság úgy döntött, a 27 tagállam mindegyikében külön eljárásnak van helye a Volkswagennel szemben. Az ügy Ausztriából indult, ahol a VKI nevű fogyasztóvédelmi egyesület pere kapcsán kérte a helyi bíróság az EU bíróságának állásfoglalását.
Egyre több versenysorozatban bukkan fel valamiféle hibrid hajtásrendszer, találkozhattunk ilyesmivel formula-autókban és sportkocsi-prototípusokban is. Az utcai autókra épülő túrakocsik között azonban a BTCC lehet az első, ahol a megoldást bevezetik.
A magyarázat persze kézenfekvő: egy ilyen V8-as óriás-dízel arculati szempontból manapság kicsit kínos, viszont valószínűleg kereslet van iránta, így a gyártási programba és az árlistába bekerült.
Az Xcient nevű modellről először két éve hallottunk, és mostanra a Hyundai meglépte, amit számos más gyártónak még nem sikerült: sorozatban gyárt üzemanyagcellás, hidrogén-hajtású nehéz teherautót.
Az LLV név a Long Life Vehicle – hosszú élettartamú jármű – rövidítése, és a típus meg is szolgálta a nevét. A Grumman repülőgépgyár által tervezett modellt 1987 és 1994 között gyártották, nagyrészt a General Motors alkatrészek köré, kifejezetten a posta igényeinek megfelelően, eredetileg 24 évre. A tervezett élettartamát bőségesen túlélte a tolóajtós, jobbkormányos típus, a cseréjét viszont a mai napig nem sikerült elkezdeni – ennek fényében igazán ijesztő lehet, hogy 2014 óta 407 példánya égett le.
Még tavaly ősszel mutatták be az Aventador alapjaira épülő, kondenzátoros hibrid hajtású Lamborghini Siant, most pedig elkészült a nyitott kivitel is. A roadster, ha lehet, még különösebb jelenség, de ennek ellenére is azon sportkocsik közé tartozik, amelyek már a bemutatásuk előtt elérhetetlenné váltak.
A cég vezérigazgatója, Ola Kallenius szerint a második negyedév veszteségeit csak további költségcsökkentéssel lehet majd ellensúlyozni.
Egyelőre csak Thaiföldön mutatták be az új típust, de később más piacokon is elérhető lesz az új SUV, amely az igencsak eltérő C-HR-hez és RAV4-hez képest egy harmadik stílust és formavilágot képvisel.
A TX5 taxi alapjain kifejlesztett VN5 áruszállító valamivel olcsóbb lesz, mint a bérautó-változat: 46 500 font, azaz úgy 18,4 millió forintért kínálják majd, amiből Nagy-Britanniában 8000 font, azaz átszámítva úgy 3,1 millió forint jön le.
Az el-Born nem újdonság, Seat jelzéssel már tavaly megmutatták, de most készült egy Cupra jelvényes kivitel is, néhány sportos részletmegoldással és nagyobb akkumulátorral.