Az évezredben már másodszor kerül csődközelbe a prémium felnipiac egyik csúcsszereplője, a BBS. A 2007-es csődöt egy tulajdonosváltással túlélte a német gyökerű vállalat, de nem biztos, hogy megint sikerül neki.
A megszokott rendezvénynaptárat rendesen átírta a kornavírus-járvány, de a goodwoodi birtok az idén sem marad motorzaj nélkül. A Festival of Speed és a Revival helyett azonban Speedweek néven tartják az idei egyetlen rendezvényt, bámész tömeg nélkül, de többféle érdekes versennyel.
Teljesen autómentessé válik a Városliget, lezárják a Kós Károly sétányt az autóforgalom elől - egyebek között erről írt a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, Vitézy Dávid pénteken a Facebook-oldalán az ügyben előző nap közzétett kormányhatározatra hivatkozva, amelyben az előkészítési és tervezési feladatok határidejeként 2023 közepe van megjelölve.
Az európai autógyártókat képviselő ACEA közzétette a júniusi piaci eredményeket. Az Európai Unió, Nagy-Britannia és az EFTA országok területén ezek szerint 1,13 millió új autó került forgalomba, ami az előző évhez képest 24%-os visszaesést jelent ugyan, viszont az áprilisi 78%-os és a májusi 57%-os csökkenéshez képest egyértelműen jó eredmény.
A Bentayga áttervezése előtt is létezett négyüléses változat – ez tette ki nagyjából az eladások ötödét – nem csoda, hogy ismét bemutatnak egy ilyet. A lényeg a két szuperkényelmes fotel, de a fával és bőrrel dekorált középkonzol is több hasznos funkciót kínál.
A BMW már a harmadik céggel szerződik villanyautó-akkumulátorok gyártására, hiszen a koreai Samsung SDI és a kínai CATL már most is beszállítója a német gyártónak.
A legtöbb, környezetbarát autókra költhető állami támogatást csak egy autó vételárából lehet levonni, de úgy néz ki, Németországban nem egészen ez a helyzet. A 6000 eurót, amelyet az állam biztosít, bérleti díjra is költhetik a vásárlók, így egy leleményes kereskedő jóvoltából most elvben bárki megteheti, hogy két évig állami pénzből használ egy Renault Zoe típusú kisautót.
A Magnite nevű autót Indiában mutatta be a Nissan. Egyelőre tanulmányautónak nevezik, de az már most sem titok, hogy jövőre gyártásba küldik egy változatát, valószínűleg az után, hogy néhány túlzó részletétől megszabadították.
Hét éve gyártják már a Maserati Ghibilit, ami méretben és árban nagyjából az 5-ös BMW megfelelője az olasz márkánál. Eddig ez a modell csak hathengeres motorokkal készült, most azonban egy négyhengeres hibrid változattal bővül a kínálat.
Március közepe óta ez a legelső ilyen típusú rendezvény, amelyet megtartanak. A 41. Bangkok International Motor Show-ra eredetileg márciusban került volna sor, de ezt is elhalasztották: a július 15-ei nyitási időpont már a harmadik volt.
A Porsche ezúttal szokatlanul választotta meg a bemutatók sorrendjét: bár a gyengébbtől az erősebb felé szoktak haladni, ezúttal a 911 Turbo S-t leplezték le előbb, azt még márciusban láthattuk, és a 70 lóerővel alacsonyabb teljesítményű, kevesebb pénzért beszerezhető 911 Turbo változatot csak most mutatták meg.
Ugyan nem egy keleti horrorkaraván, de alighanem a Fejér megyei rendőrség idei legszürreálisabb fogása ez a Mercedes Actros. A kedd éjjel ellenőrzött szerelvényen annyi volt a szabálytalanság, hogy a helyszínen elvették minden engedélyét.
Szokatlan, hogy egy autógyártó vállalkozás olyan nevet viseljen, ami egyetlen autóján sem bukkan fel, de ebben az esetben érthető: megment minket attól, hogy három-négy márkanévvel, vagy komplikált rövidítéssel birkózzunk, ha említeni kell a céget.
Egy csomó információ nem okvetlenül jön át a száraz sajtóanyagból, de még az élő bemutatóból sem, ami szigorúan egyirányú, de az oda-vissza beszélgetés egészen megfoghatóvá tud tenni egy új terméket – még a pandémia-közi, videochates interjúk korszakában is.
A Jaguar Land Rover szép fokozatosan tért át a saját fejlesztésű Ingenium motorcsalád használatára. Először a kétliteres négyhengereseket vezették be, majd a benzines hathengerest, most pedig itt az új nagy dízel, amellyel a korábbi, még Ford-eredetű hat- és nyolchengeres dízeleket váltják le a cég nagyobb terepjáróiban.
Eddig az SQ7 és SQ8 típusokat csak óriási dízelmotorral lehetett megkapni, most azonban elkészültek a benzines változatok is. Ezekbe a négyliteres TFSI motor egy új változata kerül, amely 507 lóerő csúcsteljesítményt és 770 Nm maximális nyomatékot ad le.
Egy darabig úgy nézett ki, hogy az AMG GT nem követi a konkurenciát a teljesítmény-versenyben, megelégszik az R változat 585 lóerejével, miközben a Ferrari, a Porsche és a McLaren sportkocsijainak teljesítménye 700 lóerő fölé kúszik. Nem így lett: az új Black Series továbbfejlesztett motorja behozza a teljesítményhátrányt.
A Müncheni Regionális Bíróság hirdetett ítéletet a Tesla önvezető rendszerének ügyében. Eszerint a Tesla nem használhatja az Autopilot kifejezést, mivel az azt a képzetet kelti, hogy a rendszer képes teljes önvezetésre, ami pillanatnyilag nem igaz.
Az Ariya képességeiben jobban emlékeztet a Tesla típusaira, mint a korábbi elektromos Nissanokra: nagyteljesítményű hajtást kapott, jó nagy akkumulátorokkal, és úgy gyorsul, mint egy sportkocsi. Még a formatervében is van valami a Teslák karakteréből, bár a Nissan újdonságát ezen a téren inkább mondanánk furcsának, mint megnyerőnek.
Az már korábban is elhangzott, hogy a Fisker más autógyártóktól szerezné be legújabb modelljének alkatrészeit, de most hangzott el először a VW, mint lehetséges beszállító neve.
A Hyundai és a Kia eddig is az élvonalban volt az elektromos autók fejlesztésében, és Euisun Chung, a Hyundai Motor Group vezetője most azt mondta, megcélozták az egymillió elektromos autót a 2025-ös évre.
Bő egy éve épp az a hír futotta körbe a szaksajtót, hogy a Jeep Wranglerből nem lesz nyolchengeres változat, mert úgy nem lenne jó a töréstesztje. Nos, úgy látszik, a Ford Bronco megjelenése kapcsán a Jeepnél is átgondolták a dolgot – úgy néz ki, mégis megvalósul a sokak által igényelt kombináció.
Az első generációs Nivát máig gyártja a Lada, de már rég nem ezen a néven: 4x4, Taiga, Bushman, Fora és Job néven is ismert különféle piacokon. A Niva nevet a General Motors-AvtoVAZ vegyesvállalat kapta meg, az orosz gyártó által az 1990-es években tervezett utóddal, a 2123-assal együtt, amit viszont egészen mostanáig Chevrolet Niva néven lehetett megvásárolni a Szovjetunió számos utódállamában.
Bár az i3-assal a BMW annak idején megelőzni látszott a konkurenciát, az iX3 azt jelzi, hogy mostanra beálltak a sorba, és nem is legelőre. Lemondtak a karbonszálas karosszériáról, helyette a legdivatosabb utcai terepjárójukat alakították elektromos hajtásúra. Íme a végeredmény.
Ahogy már korábban is jelezték, Broncóból is kétféle lesz. A melléknév nélküli változat a komoly terepjáró, amely alvázas felépítésével, merev tengelyes futóművével és nagy terepgumijaival tényleg a Jeep Wrangler rémálma lehet. A Bronco Sport viszont inkább épített utakra való, igaz, a terepjáróstílust vizuálisan az is kiválóan hozza.