Kevesen vonják kétségbe, hogy a konnektoros hibrid hajtás csupán átmeneti megoldás a villanyautók fele vezető úton, de úgy hallani, annak is váratlanul rövid életű lehet.
Bár a Volkswagen maga két generáció után lemondott a Beetle típusról, úgy tűnik, Kínában látnak fantáziát a bogárhátú formában. Az Ora, a Great Wall Motors elektromos autókat gyártó leányvállalata legalábbis valami hasonlót készül kiállítani Sanghajban, a jövő hét elején.
Aki látott már Pikes Peak-re szánt speciálgépet, az tudja, hogy sokszor nagyobb légterelőket szerelnek a versenyautókra, mint maga a karosszéria. És most, hogy nem a szériagyártmányok közt indítják a Bentley Continental GT-t, a brit márka sem fogta vissza magát.
Az évek óta nem titok, hogy a Ford is készít egy autót a Volkswagen szabvány padlólemezére, ám most először szivárgott ki valami a 2023-ra várható típusról.
A Skoda terepjáró-fazonú típusainak legnagyobbja egyben a legrégebbi is: az idén már öt éve van piacon, így alapos felújításon esik át.
Az origami papírművészetre építve fejleszti nyolcadik éve két nagy nevű egyetem azt a kereket, aminek úgy van tekintélyes teherbírása, hogy közben egész nagy skálán változtatható a mérete és a formája. Ez a fejlesztés Origami néven fut, és nemrég a Hankook is beszállt a projektbe, így könnyen lehet, hogy hamarosan valamilyen területen hasznosulni tud a sok munka.
Eddig egyetlen, viszonylag drága változatot kínáltak a Polestar 2-esből, de ez egyértelműen átmeneti helyzet volt, hiszen a versenyképességhez olcsóbb változatokra is szükség lesz az 54 ezer eurótól induló Launch Edition-nél.
Viszonylag ritka, hogy egy autógyártó ilyen módon nyúljon vissza a saját múltjához, de a Hyundai most első igazán sikeres tömegmodelljéből készített egy modernizált változatot.
A Yamaha a villanyautókra való átállásból is motorszállítóként venné ki a részét. Most azt is megmutatták a japánok, hogy mivel.
Úgy néz ki, lassan megérkezik a komolyan vehető Toyota villanyautók első hulláma.
A villanyautó-fejlesztés egyik fellegvárának tartott horvát vállalkozás az elmúlt évek során hatalmas bevételekhez jutott, többek közt a nagy autógyárak megbízásai révén. Most megmutatták, mibe fektetik ennek a pénznek egy jelentős részét.
Mindig rájátszottak a furcsaságra a francia csúcsmodellek, elég csak a Citroën XM-re gondolni, ami nem volt egy klasszikus limuzin, vagy ott van a Renault Vel Satis, ami szintén inkább egy jókora ötajtós. Most pedig itt a Citroën C5 X, ami olyan nyúlánk, mint egy limuzin, vonalai alapján lehetne sima ötajtós is, aztán az egészet meg is emelték, hogy szabadidő-autós legyen.
A két, Li-ion akkumulátorokat gyártó vállalat számára az aranykor jön, hiszen most minden autógyártó elektromos modelleket fejleszt, ami nagyobb keresletet jelent, mint bármikor korábban. Talán ezért is vetettek véget a 2019 óta zajló pereskedésnek, amely már az SK Innovation létét fenyegette.
A Porschén belül zajló folyamatokat látva egyes alkalmazottak arra számítanak, hamarosan a Cayenne is villanyra vált. Ez még nem is lenne meglepő, a Porsche kisebb városi terepjárója, a Macan is megteszi hamarosan, de még olyan pletykák is vannak, hogy a Cayenne-ből kizárólag villanyhajtással lesz a kínálatban.
Se nagy múltja, se nagyszámú eladásai nincsenek, a brazil Ceara állam kormányzata mégis nagyon igyekszik, hogy mentse autógyártóját, a Trollert. A huszonhat éves terepautós márka a Ford kivonulása miatt került a megszűnéshez közel.
Ugyan a forgalmazása még mindenhol odébb van, az USA-ban már közúton gurulva fotózták az új BMW iX-et. Szinte biztosan egy xDrive50-et fogott a fotós a BMW spartanburgi üzeméhez közel.
Spotted BMW iX with a manufacturer’s license plate. It hasn’t been sold yet in the US i think 🤔 #THEiX #BornElectric #BMWi pic.twitter.com/Z44F0cWBN9
— sennamikakimiseb🇺🇸 (@sennamikakimi) April 2, 2021
Bár a Nürburgringet és a Nordschleifét sokszor szokás azonosítani, a verseny-komplexum több útvonalon is versenyeztet, melyek közül nem mind vezet aszfalton. Ez lehetővé teszi, hogy ne csak a túraversenyeknek és az autógyártók saját tesztjeinek adjon otthont, de olyan alternatív versenysorozatok is helyet kapjanak a Zöld Pokolban, mint amilyen a ralikrossz vb, a WRX (World RallyCross). Érdekesség, hogy a rali-világbajnokság, a WRC még soha nem járt a Nürburgringen, de ha a körülmények konstellációja kiadja, 2022-ben ez megváltozhat.
Úgy tűnik, továbbra is érvényes a megállapítás, miszerint válságban a gazdagok csak még gazdagabbak lesznek. Ezt látszanak alátámasztani a luxusautó-eladások is, most épp a Rolls-Royce jelentette be, hogy a covid-para miatti lezárások és iparági zuhanások ellenére 117 éves történetének legjobb negyedévét zárta.
Sokszor puffogtatott érv az elektromos autók ellen, hogy kizárólag megújuló energiaforrásból származó áram esetén tekinthetők nullemissziósnak, ráadásul ez csak a használatukra érvényes, a súlyos akkumulátorok miatt az előállításuk során jóval több szennyező anyag keletkezik, mint a normál autóknál. Alátámasztja ezt a nézetet a Volvo zsebmárkájának kimutatása is, amely szerint a Polestar 2 gyártása 64 százalékkal több emisszióval jár, mint a Volvo XC40-é. Erre a problémára kínálna megoldást a svéd-kínai cég a Project 0-val, ami egy olyan autót takar, amelynél a beszállítók által termelt és a gyártás közben keletkező üvegházhatású gázokat is megpróbálják minimalizálni, a cél tehát egy teljesen klíma-semleges autó.
A BimmerToday kérdéseire válaszolva árult el néhány, eddig ismeretlen részletet az M3 és az M4 típusok projektmenedzsere.
160 órát töltöttek azzal a Porsche szélcsatornájában, hogy a 911 GT3 új formájú hátsó szárnyat finomhangolják. Ez jól mutatja, hogy hiába a rengeteg számítógépes szimuláció, a 3D-s tervezőprogramok, vannak olyan lépések az autó fejlesztésénél, amikor nem lehet kihagyni a prototípusokat.
Először tavaly májusban hallottunk az MG új tanulmány-sportkocsijáról, de akkor csupán néhány rajzon mutatták meg a kétüléses, elektromos hajtású gépet. Most részletesebb képeket közöltek róla, igaz, még ezek is a virtuális térben készültek, nem a valóságban.
A Stellantis létrejöttével kapcsolatosan az EU versenyjogi biztosának hivatala még vizsgálta is a lehetséges francia-olasz erőfölényt, amely a tavalyi adatok alapján valós kifogás lehetett volna.
Attól eltekintve, hogy a Subaru BRZ kék színű és valamelyest máshogy futnak a vonalak a lökhárítóján, igazából a GR 86-os mellett olyan, mint a képes játékok, amiben meg kell találni a tíz különbséget. A közös bemutatón viszont igyekeztek megmutatni, hogy a Toyota a sportosabbik, a Subaru pedig a hétköznap használható kis kupé.
Úgy tűnik, a legtöbb gyártó korai villanyautóinál számítani kell bosszantó hibákra. A Ford esetében a korai Mustang Mach-E típusok tulajdonosai számoltak be arról, hogy az autójuk a töltést követően nem indult el többé.