Hírek

2021. április 14., 11:50 Módosítva: 2021.04.16 18:57
298

Kevesen vonják kétségbe, hogy a konnektoros hibrid hajtás csupán átmeneti megoldás a villanyautók fele vezető úton, de úgy hallani, annak is váratlanul rövid életű lehet.

porsche phev
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 14., 09:50 Módosítva: 2021.04.16 06:11
228

Bár a Volkswagen maga két generáció után lemondott a Beetle típusról, úgy tűnik, Kínában látnak fantáziát a bogárhátú formában. Az Ora, a Great Wall Motors elektromos autókat gyártó leányvállalata legalábbis valami hasonlót készül kiállítani Sanghajban, a jövő hét elején.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 14., 06:16 Módosítva: 2021.04.17 07:22
209

Aki látott már Pikes Peak-re szánt speciálgépet, az tudja, hogy sokszor nagyobb légterelőket szerelnek a versenyautókra, mint maga a karosszéria. És most, hogy nem a szériagyártmányok közt indítják a Bentley Continental GT-t, a brit márka sem fogta vissza magát.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 13., 17:10 Módosítva: 2021.04.14 18:43
47

Az évek óta nem titok, hogy a Ford is készít egy autót a Volkswagen szabvány padlólemezére, ám most először szivárgott ki valami a 2023-ra várható típusról.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 13., 13:24 Módosítva: 2021.04.17 09:40
162

A Skoda terepjáró-fazonú típusainak legnagyobbja egyben a legrégebbi is: az idén már öt éve van piacon, így alapos felújításon esik át.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 13., 12:37 Módosítva: 2021.04.16 14:32
113

Az origami papírművészetre építve fejleszti nyolcadik éve két nagy nevű egyetem azt a kereket, aminek úgy van tekintélyes teherbírása, hogy közben egész nagy skálán változtatható a mérete és a formája. Ez a fejlesztés Origami néven fut, és nemrég a Hankook is beszállt a projektbe, így könnyen lehet, hogy hamarosan valamilyen területen hasznosulni tud a sok munka.

1617967474 840 560-833x474
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 13., 10:48 Módosítva: 2021.04.14 18:43
23

Eddig egyetlen, viszonylag drága változatot kínáltak a Polestar 2-esből, de ez egyértelműen átmeneti helyzet volt, hiszen a versenyképességhez olcsóbb változatokra is szükség lesz az 54 ezer eurótól induló Launch Edition-nél.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 13., 09:09 Módosítva: 2021.04.14 18:43
404

Viszonylag ritka, hogy egy autógyártó ilyen módon nyúljon vissza a saját múltjához, de a Hyundai most első igazán sikeres tömegmodelljéből készített egy modernizált változatot.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 13., 06:05 Módosítva: 2021.04.14 10:00
99

A Yamaha a villanyautókra való átállásból is motorszállítóként venné ki a részét. Most azt is megmutatták a japánok, hogy mivel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 12., 17:00 Módosítva: 2021.04.14 18:43
61

Úgy néz ki, lassan megérkezik a komolyan vehető Toyota villanyautók első hulláma.

esuv tsr
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 12., 13:14 Módosítva: 2021.04.13 18:24
246

A villanyautó-fejlesztés egyik fellegvárának tartott horvát vállalkozás az elmúlt évek során hatalmas bevételekhez jutott, többek közt a nagy autógyárak megbízásai révén. Most megmutatták, mibe fektetik ennek a pénznek egy jelentős részét.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 12., 12:44 Módosítva: 2021.04.16 17:12
307

Mindig rájátszottak a furcsaságra a francia csúcsmodellek, elég csak a Citroën XM-re gondolni, ami nem volt egy klasszikus limuzin, vagy ott van a Renault Vel Satis, ami szintén inkább egy jókora ötajtós. Most pedig itt a Citroën C5 X, ami olyan nyúlánk, mint egy limuzin, vonalai alapján lehetne sima ötajtós is, aztán az egészet meg is emelték, hogy szabadidő-autós legyen.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 12., 09:25 Módosítva: 2021.04.14 12:05
71

A két, Li-ion akkumulátorokat gyártó vállalat számára az aranykor jön, hiszen most minden autógyártó elektromos modelleket fejleszt, ami nagyobb keresletet jelent, mint bármikor korábban. Talán ezért is vetettek véget a 2019 óta zajló pereskedésnek, amely már az SK Innovation létét fenyegette.

skvslg
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 12., 08:14 Módosítva: 2021.04.13 18:24
26

A Porschén belül zajló folyamatokat látva egyes alkalmazottak arra számítanak, hamarosan a Cayenne is villanyra vált. Ez még nem is lenne meglepő, a Porsche kisebb városi terepjárója, a Macan is megteszi hamarosan, de még olyan pletykák is vannak, hogy a Cayenne-ből kizárólag villanyhajtással lesz a kínálatban. 

P19 0121 a5 rgb
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 11., 13:58 Módosítva: 2021.04.16 10:14
22

Se nagy múltja, se nagyszámú eladásai nincsenek, a brazil Ceara állam kormányzata mégis nagyon igyekszik, hogy mentse autógyártóját, a Trollert. A huszonhat éves terepautós márka a Ford kivonulása miatt került a megszűnéshez közel.

troller-t
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 11., 11:01 Módosítva: 2021.04.13 18:24
425

Ugyan a forgalmazása még mindenhol odébb van, az USA-ban már közúton gurulva fotózták az új BMW iX-et. Szinte biztosan egy xDrive50-et fogott a fotós a BMW spartanburgi üzeméhez közel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 11., 07:31 Módosítva: 2021.04.15 17:42
82

Bár a Nürburgringet és a Nordschleifét sokszor szokás azonosítani, a verseny-komplexum több útvonalon is versenyeztet, melyek közül nem mind vezet aszfalton. Ez lehetővé teszi, hogy ne csak a túraversenyeknek és az autógyártók saját tesztjeinek adjon otthont, de olyan alternatív versenysorozatok is helyet kapjanak a Zöld Pokolban, mint amilyen a ralikrossz vb, a WRX (World RallyCross). Érdekesség, hogy a rali-világbajnokság, a WRC még soha nem járt a Nürburgringen, de ha a körülmények konstellációja kiadja, 2022-ben ez megváltozhat.

Forrás: wrc.com
Forrás: wrc.com
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 10., 16:59 Módosítva: 2021.04.15 06:29
204

Úgy tűnik, továbbra is érvényes a megállapítás, miszerint válságban a gazdagok csak még gazdagabbak lesznek. Ezt látszanak alátámasztani a luxusautó-eladások is, most épp a Rolls-Royce jelentette be, hogy a covid-para miatti lezárások és iparági zuhanások ellenére 117 éves történetének legjobb negyedévét zárta.

1
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 10., 12:05 Módosítva: 2021.04.13 06:10
50

Sokszor puffogtatott érv az elektromos autók ellen, hogy kizárólag megújuló energiaforrásból származó áram esetén tekinthetők nullemissziósnak, ráadásul ez csak a használatukra érvényes, a súlyos akkumulátorok miatt az előállításuk során jóval több szennyező anyag keletkezik, mint a normál autóknál. Alátámasztja ezt a nézetet a Volvo zsebmárkájának kimutatása is, amely szerint a Polestar 2 gyártása 64 százalékkal több emisszióval jár, mint a Volvo XC40-é. Erre a problémára kínálna megoldást a svéd-kínai cég a Project 0-val, ami egy olyan autót takar, amelynél a beszállítók által termelt és a gyártás közben keletkező üvegházhatású gázokat is megpróbálják minimalizálni, a cél tehát egy teljesen klíma-semleges autó.

Forrás: Polestar
Forrás: Polestar
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 10., 07:52 Módosítva: 2021.04.13 12:42
391

A BimmerToday kérdéseire válaszolva árult el néhány, eddig ismeretlen részletet az M3 és az M4 típusok projektmenedzsere.

m4 logo
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 9., 16:34 Módosítva: 2021.04.15 06:29
1573

160 órát töltöttek azzal a Porsche szélcsatornájában, hogy a 911 GT3 új formájú hátsó szárnyat finomhangolják. Ez jól mutatja, hogy hiába a rengeteg számítógépes szimuláció, a 3D-s tervezőprogramok, vannak olyan lépések az autó fejlesztésénél, amikor nem lehet kihagyni a prototípusokat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 9., 15:36 Módosítva: 2021.04.10 17:14
123

Először tavaly májusban hallottunk az MG új tanulmány-sportkocsijáról, de akkor csupán néhány rajzon mutatták meg a kétüléses, elektromos hajtású gépet. Most részletesebb képeket közöltek róla, igaz, még ezek is a virtuális térben készültek, nem a valóságban.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 9., 14:35 Módosítva: 2021.04.13 06:16
62

A Stellantis létrejöttével kapcsolatosan az EU versenyjogi biztosának hivatala még vizsgálta is a lehetséges francia-olasz erőfölényt, amely a tavalyi adatok alapján valós kifogás lehetett volna.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 9., 12:34 Módosítva: 2021.04.15 06:29
66

Attól eltekintve, hogy a Subaru BRZ kék színű és valamelyest máshogy futnak a vonalak a lökhárítóján, igazából a GR 86-os mellett olyan, mint a képes játékok, amiben meg kell találni a tíz különbséget. A közös bemutatón viszont igyekeztek megmutatni, hogy a Toyota a sportosabbik, a Subaru pedig a hétköznap használható kis kupé.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 9., 11:05 Módosítva: 2021.04.10 17:14
771

Úgy tűnik, a legtöbb gyártó korai villanyautóinál számítani kell bosszantó hibákra. A Ford esetében a korai Mustang Mach-E típusok tulajdonosai számoltak be arról, hogy az autójuk a töltést követően nem indult el többé.

mache on charger.png
Távolról sincs vége, olvasson még