Hiába jelentették be nemrég, hogy megduplázzák az eredetileg tervezett gyártási kapacitást, ez sem lesz elég: a nagy érdeklődés miatt le kellett lőni a F-150 Lightning megrendelését.
Lassan az önvezető rendszerekben is kezdenek felzárkózni a hagyományos márkák, igaz, a többségük apróbb lépésekben halad: a Honda egyelőre csak Japánban biztosítja a limitált hármas szintű önvezetést, most pedig a Mercedes Drive Pilot rendszere kapott zöld utat a német hatóságoktól.
Az AutoScout24 német használatautó-kereső oldal idén is összeállította a Használtautó Ár Index elemzését, amelyből kiderül, hogy idén novemberben 18 százalékkal többet kell fizetni a használtautókért, mint tavaly ilyenkor, ami soha nem látott mértékű drágulás. A különböző piacokon persze más és más összeget jelent a növekedés, de átlagban ez 3726 eurós (~1,3 millió forint) plusz jött ki.
A Tesla már eddig is nagy hangsúlyt fektetett az autóiban elérhető szórakoztató szolgáltatásokra, olyan neves stream-szolgáltatók tartalmait is el lehet érni náluk, mint a Hulu vagy a Netflix, emellett játszani is lehetett a fő képernyőn, igaz, eddig csak álló helyzetben. A legutóbbi frissítéssel azonban a játékok már menet közben is működnek, már amennyiben az ember rábök arra az igazoló gombra, hogy ő utas.
Nagyon komoly kritikát kapott a Renault az Európában forgalmazott autók biztonságát értékelő EuroNCAP-től. A szervezet főtitkára, Michiel van Ratingen szerint a Renault régen egyet jelentett a biztonsággal, sőt, 2003-ban a Laguna volt az első modell, ami öt csillagot tudott szerezni, de "a Zoe és a Dacia Spring lesújtó eredményei azt mutatják, hogy a biztonság járulékos veszteség lett a csoport elektromos átállása során."
Kínában mutatják be először a BMW 3-as sorozatának frissítését, ami önmagában csak pár minimális változtatást jelent - ilyenek például a megfordított nappali menetfények, az új lökhárítók -, de úgy tűnik, a hivatalos premier előtt a frissítéssel együtt érkező tisztán elektromos változat is kikerült az internetre.
Ugyan a jövő évi rali-világbajnoki autójuk ünnepélyes bemutatója még odébb van, megejtett egy bemutatóvezetést az új GR Yaris Rally1-nek a Toyota. Sokat még nem tudni az új szabályok alapján épített új csúcsgépről, de szokatlanul nagy oldalsó légbeömlőt pakoltak rá.
Egy kilenc másodperces felvétel is elég volt a rendőrségnek, hogy eltiltsák az autóvezetéstől az alábbi videó főszereplőjét.
A hírek szerint a 300-as típusjelű, új Land Cruisert Európában nem fogják forgalmazni, sőt valószínűleg a Lexus-testvér LX-et sem: az emissziós normák miatt sem felelnének meg, de igazából a terepképességeik is feleslegesek a fejlett piacokra. Vannak azonban a világnak olyan helyei, ahol még a Land Cruiser is kevés lehet, az orosz off-road specialista Arctic Trucks ezen a téren húzta még tovább az autót.
A Polestar is a Tesla útján jár: utólagos frissítéssel adnak plusz lóerőket - persze nem ingyen. Konkrétan a Polestar 2 Long Range Dual Motor változatához jelent meg egy új szoftverfrissítés, ami nem keveset, plusz 50 kW (69 lóerő) teljesítményt ad a hajtásláncnak.
Hazánkban sem ismeretlen a világ legnagyobb elektromos járműgyártója, a kínai Build Your Dreams (BYD). Az óriásvállalatnak 2017 óta van Komáromban egy autóbusz-összeszerelő üzeme, és azóta jónéhány BYD villanybusz is forgalomba állt hazánkban. Ilyen buszokkal egyébként már több közbeszerzésen is indult a kisigmándi Eurotrade Kft.
A konszerntársakhoz képest kicsit később, de még az évtizedben megszabadul a Peugeot mindentől, ami nem villanyhatjtás. A márka vezérigazgatója, Linda Jackson jelentette be, hogy a 30-as évekre már csak villanyautókkal fordulnak Európában.
A felfrissített Lexus LC a Black Inspiration nevet és egy 100 ezer dolláros árcédulát kapott a 2022-es modellévre. Ez lesz a második frissítés a kupéhoz és kabrióhoz, a változtatásokat főleg a felfüggesztés hangolásán lehet majd észrevenni.
Az Apple AirTag voltaképpen egy apró jeladó, amelynek helyzetét a telefon nagy pontossággal meg tudja állapítani. Az alapötlet az, hogy az elveszett kulcshoz, táskához, biciklihez vagy bármihez, amire az AirTaget felteszik, a telefon előbb a térkép, majd a képernyőn kiterjesztett valóság (VR) segítségével elvezeti a tulajdonost. A megoldás annyi lehetőséget rejt, hogy az autótolvajok is rögtön lecsaptak rá.
Amikor a Kia tavaly bemutatta az új Carnivalt, amely családi egyterűből böszme nagy hobbiterepjáró lett. A marketingrizsa szerint amúgy egy új kategória első képviselője, hiszen nem SUV-nak, hanem GUV-nak, azaz Grand Utility Vehicle-nek nevezik. Most néhány teaserfotó erejéig megvillantották a Carenst is, amely az ígéretek szerint megint csak kategóriateremtő lesz.
Elég nagyot szólt, és finoman szólva is megosztotta a közvéleményt bemutatásakor a Tesla Cybertruck. A szögletes behemót azonban azóta sem kerülhetett még gyártásba, többször csúsztak a beígért időpontok, és jelenleg is az üzem felhúzása zajlik a texasi Austinban. A holtidőben piacra dobták a Szájbersípot, de természetesen az előrendelés nyitott. Nem a fapados verziók viszik a prímet, sokan kérik a drágább, két- vagy hárommotoros változatokat. Most pedig jön valami még durvább.
A Toyota Prius elvitathatatlanul a hibridautók nagy úttörője, 1997-ben lényegében az első sorozatgyártású modell lett efféle hajtásrendszerrel. Azóta is elég népszerű, ebben nyilván a takarékosság mellett a megbízhatóságnak is fontos szerepe van. Az éppen aktuális generáció, a negyedik lassan már hat éve van piacon, így elérkezett a váltás ideje.
Egy szinte semmit se mutató rövid videóban árulta el a Renault, mi lesz a jövő tavaszra várható újdonságuk neve: Austral. Az új városi terepjáró a Kadjart váltja majd.
Megkövetelik a szigorú európai emissziós előírások és a flottaátlag, ezért 2022-től már csak plug-in hibrid Wranglert kínál a Jeep. Ez a lépés egy kicsit közelebb viszi a márkát ahhoz a célhoz, hogy a 2025-re a világméretű eladások 70 százalékát az olyan elektrifikált modellek adják majd, mint mondjuk a Renegade 4Xe vagy épp az újonnan bemutatott Grand Cherokee hibrid változata.
2008-ban érkezett meg a japán Super GT bajnokságba a Nissan GT-R, melyet hosszú és sikeres karrier után most a Nissan 400Z formájú Z GT500 versenyautó vált majd. Magasan van a léc, hiszen a több mint egy évtizede futó GT-R öt pilótát emelt a bajnoki címig. A Fuji International Speedway-en bemutatkozó Z-t a 2022-es szezonban vetik majd be.
Nehéz lesz első pillantásra megmondani róla, hogy nem egy Toyota Yaris, hanem egy Mazda2 Hybrid ez a kisautó, mert az emblémákon kívül tényleg mindent elemében maradt az alapjául szolgáló autó, amivel a Mazda bemutathatta első hibrid modelljét. 2022 tavaszától kerül majd forgalomba, és néhány piacon a jelenleg is futó benzinmotoros 2-essel párhuzamosan árulják majd.
Egyre komolyabb teret és grafikát kapnak a virtuális világok, így az sem csoda, hogy az autógyártók szeretik ilyen módon megismertetni a modelljeiket. Ezért készítette el a Porsche is a Vision Gran Turismo nevű elektromos sportkupét, ami nem is áll olyan távol a valóságtól, mint gondolnánk.
Talán már senkinek sem új hír, hogy Norvégiában a villanyautók verik a belső égésű motoros autókat, de az az arány szinte hihetetlen, amit a novemberi számok mutattak: a tisztán villanyautók a havi újautós piac 73,8 százalékát vitték, a hibrid és plug-in hibrid autókkal együtt pedig 94,9 százalék volt a részben vagy egészben villanyosak aránya.
Megint összejött egy válogatás civilektől begyűjtött közlekedési szabálysértéses videókból, azaz a rendőrség kiadta a legújabb civil pofátlantanítós epizódot. A szokottnál több súlyos tahóság és bénázás jutott az új részbe.
Újabb az ország egész területét érintő közlekedési akcióhetet tart a rendőrség: december 6-a és 12-e között ittas és/vagy kábítószeres sofőröket keresnek az utakon. A nyári után ez az idei második ilyen országos ellenőrzés.