Újabb az ország egész területét érintő közlekedési akcióhetet tart a rendőrség: december 6-a és 12-e között ittas és/vagy kábítószeres sofőröket keresnek az utakon. A nyári után ez az idei második ilyen országos ellenőrzés.
A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség bűnszövetségben, üzletszerűen elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmények miatt elrendelt nyomozásban eddig összesen 56 gyanúsítottat hallgatott ki - írja az ugyeszseg.hu friss közleménye a Mozaik utcai vizsgaállomáson történt visszaélések kapcsán.
Laza csavarok miatt lehetnek bajok a hátsó tengelynél, egy mini visszahívást kénytelen meglépni a Porsche a Taycannal. Összesen 35 tavaly gyártott villanyos kap behívót egy hibaelhárításra.
102 éves korában elhunyt Miroslav Zikmund világhírű cseh világutazó, aki másodmagával több nagy utazást is tett a huszadik század közepén a Tatra autóival. Az extrém utakról rengeteg cikk, több könyv és dokumentumfilm készült, Zikmundék éveken át tartó útjai pedig óriásit löktek a csehszlovák autóipar ismertségén azokban az években.
Már korábban is szóltak hírek arról, hogy a tajvani Foxconn, az Apple egyik legnagyobb beszállítója beszállna az autóiparba (korábban írtunk is a Stellantis x Foxconn és Geely x Foxconn együttműködésekről), de most konkrétumokkal is szolgált két, a neve elhallgatását kérő bennfentes: elvileg Szaúd-Arábia 450 milliárd dolláros vagyonnal rendelkező Befektetési Alapja (Public Investment Fund) lenne a partner. Velocity néven hoznának létre egy üzleti entitást, ami a majdani vegyes vállalat többségi tulajdonosa lenne.
A Maserati alig egy éve mutatta be az MC20 nevű középmotoros sportautót, idén májusban pedig már volt is hozzá szerencséje Petrány kollégának (a bemutató cikkét itt találod). Tudni kell, hogy a kínálat tetejére szánt sport-Maserati teljesen új autó, teljesen új, házon belül fejlesztett motorral. Ez azért nagy szó, mert a márka 2001 óta kizárólag a Ferrarival közös motorokat használt, ennek az együttműködésnek a végét jelenti a 20 év után végre saját V6-os.
A Toyota Corolla a világ legnagyobb példányszámban eladott modellje, ami itthon is borzasztó népszerű. Ám mivel manapság az SUV-knek áll a világ, a Toyota ötvözte a két halmazt, így megszületett a Corolla Cross. Az autót korábban már Thaiföldön bemutatták, ám most az európai közönségnek is bemutatták. A C-SUV szegmensbe érkező Corolla Cross a 2640 mm-es tengelytávjával és 4460 mm-es hosszával a CH-R és a RAV4 közé érkezik, az egyik legnépesebb SUV-kínálat ezzel a Toyotáé lesz Európában.
Annak ellenére, hogy a Leaf révén sokáig a Nissané volt a világ legkelendőbb villanyautója cím, a márka következő generációs - már aktív akkuhűtéssel bíró - elektromos hajtása és az arra épülő új modell azóta is várat magára. A kérdéses próféta-típust, az Ariya nevű SUV-t persze már 2019 óta ismerjük, de a piaci bevezetést egyre csak halogatják, most épp 2022 nyarára ígérik. De hogy ne merüljön teljes feledésbe, a Nissan a média elé dobott egy koncot: ezúttal egy egyszemélyes, az Ariya stílusát hordozó versenyautót építettek az e-4ORCE fantázianevű hajtásláncra.
Amennyire kiélezett manapság az autóipari verseny, kockázatos lépésnek tűnik kihagyni belőle majdnem négy évet, főleg egy olyan kicsi gyártónak, mint a Jaguar, de valószínűleg a Tatával a hátuk mögött magabiztosabban állnak a dologhoz. A szünettel felszabaduló energiáknak és fejlesztési pénzeknek azonban már megvan a helye: a 2025-ös elektromos átállásra tesznek fel mindent.
A sztár-dizájner, Virgil Abloh halála után néhány nappal mutatta be a Mercedes a Project Maybach tanulmányt, amit egy Abloh és Gorden Wagener (a Daimler AG tervezési igazgatója) vezette csapat készített. Teljesen szabad kezet kaptak, hogy megalkothassák a márka egy lehetséges új formavilágát, az eredmény egy kétüléses elektromos off-road coupé lett.
Úgy fest, a V12-es Aston Martinok napjai meg vannak számlálva. Ezt erősíti az a megjegyzés is, amivel a britek a hamarosan érkező új V12 Vantage-et illetik: nem egyszerűen limitált széria, hanem utolsó kiadás lesz. Hallgassuk csak, így szól a hattyúdal tizenkét vérbő hengerből.
Végtelenül elegáns tud lenni egy csillogó króm maszkos Bentley Continental GT, melynek tökéletes fényezésén túl szinte világít a világos bőrbelső, de a vásárlók 40 százaléka mégsem erre vágyik, hanem az alvilági hangulatra, a feketébe mártott díszítésre és szintén fekete 22 colos felnikre, melyek szinte eltűnnek a luxuskupé alatt. Nekik készül a Bentley Mulliner Blackline, mely tűpontos válasz a Rolls-Royce Black Badge modelljeire.
Mindig bátran használta a színeket a Porsche, és szerencsére nem mindenki tripla fekete 911 Turbo S-re vágyik, ezért bővítik az árnyalataik tárházát. A jövőben a Paint to Sample választékba 160 szín kerül vissza, köztük olyanok, mint a 964 Carrera RS-en használt Rubystar vagy a Mint Green és a Maritime Blue nevű erős kék.
Alig egy hete volt hálaadás az Egyesült Államokban, ennek a Teslának az utasai viszont jövőre már jó eséllyel kettős ünnepet tartanak, egyúttal második születésnapjuk is ezen a jeles alkalmon lesz. A Model S ugyanis a szalagkorlátot átszakítva mintegy kilencméteres mélységbe zuhant.
Nyáron már kiderült, hogy a Volvo hamarosan változtat névadási rendszerén. A most megszokott betű-szám kombinációk – mint mondjuk a V90, XC40 és társaik – helyett rendes neveket adnak modelljeiknek a keresztségben. Az új szisztéma első hírnöke minden valószínűség szerint az XC90 utódja lesz.
Valami különlegeset, az ő szóhasználatukkal élve nem e világit ígért be nemrég a szuperautóiról és tuninggépeiről ismert Hennessey. Úgy tűnik, nem is hazudtak nagyot, a Project Deep Space tényleg egészen érdekes koncepció, noha egyelőre csak vázlatokon láthatjuk.
Idén nyáron mutatta be az Opel a vadonatúj Astrát, vagyis az L-jelű szériát. Nagyon fontos modell, hiszen egyrészt ez a stellantisos idők első Astrája, másrészt pedig ebből készül először plug-in hibrid változat. Nemrég már testközelből is megnézhettük a friss kompaktot, de egy valamire még várnunk kellett: az új Astra kombira.
Pár napja még csak kémfotókon láthattuk a BMW i7-et, most viszont egy adag gyári képet is kiadtak az elektromos bálnáról a bajorok. Persze túl korán ne örüljünk, ezeken is még vaskos álcázás mögött rejtőzik a Mercedes-Benz EQS leendő kihívója.
A Karoq volt az egyik utolsó Skoda, amely még a márka előző, gömbölyded egyen-hűtőmaszkját viselte. Ezt most egy olyanra cserélik, amely hasonlít a többi modell hatszög-hűtőrácsára.
A Stellantis három nagy márkacsoport, a Peugeot-Citroen, az Opel-Vauxhall illetve a Fiat-Chrysler összevonásával született, és ezektől lényegében három teljes kereskedőhálózatot örököltek.
A Hyundai luxusmárkája, a Genesis épp csak keresi a fogást az európai piacon, de másutt már 2015 óta kínálták a G90 jelzésű luxusmodellt, amelyet most egy teljesen új autóval váltanak le.
A sok előzetes után már nem olyan meglepő a látvány, de az azért így is feltűnő, hogy az új XM mennyire eltér mindattól, amit a BMW eddig készített.
Ha nem hallanánk heti rendszerességgel világmegváltó terveket ismeretlen nevű cégektől, talán meg is lepődnénk a WayRay tanulmányautóján. A Hologractor kivételesen tényleg egy nagy lépés, bár azt még nem tudni, hogy a megfelelő irányba-e, vagy sem.
A Nissan is elkészült a saját villanyautó-átállási tervével, be is jelentették, hogy a következő öt év egyértelműen a kínálat villanyosításáról szól majd náluk. Ez persze nem csak tisztán elektromos autókat jelent: a következő néhány évben még hibridek is megjelennek a Nissan választékában, de az irány egyértelmű.
Bár a két cég szoros együttműködését ismerve logikus lett volna, hogy a Suzuki a Toyota hibrid rendszerét alkalmazza, nem ez történik. Az adatok alapján úgy néz ki, a Suzuki fejlesztett valamit saját maga, az 1,5 literes Dualjet motor és egy robotizált mechanikus váltó felhasználásával.