A Nissan is elkészült a saját villanyautó-átállási tervével, be is jelentették, hogy a következő öt év egyértelműen a kínálat villanyosításáról szól majd náluk. Ez persze nem csak tisztán elektromos autókat jelent: a következő néhány évben még hibridek is megjelennek a Nissan választékában, de az irány egyértelmű.
Bár a két cég szoros együttműködését ismerve logikus lett volna, hogy a Suzuki a Toyota hibrid rendszerét alkalmazza, nem ez történik. Az adatok alapján úgy néz ki, a Suzuki fejlesztett valamit saját maga, az 1,5 literes Dualjet motor és egy robotizált mechanikus váltó felhasználásával.
Az Év Autója választás feltételeinek idén végül 38 típus felelt meg. A McLaren Artura az utolsó pillanatban esett ki azért, mert mint kiderült, mégsem tudta elegendő számú zsűritag vezetni. A választék azonban így sem lebecsülendő. A tizenhat teljesen elektromos típus mellett három olyan indult, amelyből elektromos is készül, míg a felhozatal másik felében a kisautótól kezdve a luxusautón keresztül a sportautóig minden kategória képviseltette magát.
Minden évben születik egy-egy ilyen rendőrségi dekorációkba öltöztetett tuningautó, valamelyik híres német autóátalakító műhely jóvoltából. Az idén a Porsche specialista Techart készítette el a Tune it! Safe! kampány arcát, egy Targa tetős 911-esből.
A Fekete-tenger partvidékén lévő amerikai katonai támaszpontról lopott üzemanyagot éveken keresztül egy román bűnszövetkezet. A mintegy kétmillió dolláros kárt okozó bandára és ötven további bűnszövetkezetre az utóbbi évek legnagyobb összehangolt rajtaütése keretében csaptak le a román hatóságok.
Vasárnap reggel, 79 éves korában elhunyt Sir Frank Williams, a Forma-1 történetének egyik legsikeresebb csapata, a Williams Grand Prix Engineering alapítója és korábbi vezetője. A hírt lánya, a Williams csapatát korábban rövidebb ideig szintén vezető Claire Williams erősítette meg.
Múlt héten még csak egy sötét képet mutattak a G09 kódú BMW XM-ről - amit eredetileg X8 néven emlegettek, lévén hogy az SUV kínálat tetejére, az X7 fölé érkezik -, most viszont egy videót is megosztott a német márka.
A BMW a kezdeti elektromos törekvések (i3, i8) után látványosan megtorpant a villanyautós versengésben, aminek egyik fő oka a vezetőség rossz helyzetfelismerése volt. Ezt a hátrányt próbálják leküzdeni az idén bemutatott i4-es szedánnal és az iX SUV-vel, de a zászlóshajónak számító 7-es limuzin következő generációja is rendelhető lesz már tisztán elektromos hajtással, a modell valószínűleg az i7 nevet fogja kapni.
Bejárta a világsajtót és a Totalcar is írt arról az esetről, amikor néhány éve egy kigyulladt, majd eloltott Tesla hat nap után újra lángra kapott. Több hasonló eset is történt ez idő tájt, ezért a holland tűzoltók inkább már egy konténernyi vízbe fojtottak egy nem sokkal azelőtt kigyulladt BMW i8-ast. Így hosszú ideig csak ez az egy megoldás volt arra, hogy az egyébként is nehezen megfékezhető -hússzor több víz kell az eloltásához, mint egy belsőégésű motorral szereltnél -, elektromosautó tűzek után az akkumulátorok nehogy újra lángra kapjanak. A nagyon pazarló és sok munkával járó, konténeres vízbemártást előzné meg a Rosenbauer tüske berendezése. A nagyobb baj a vízbe fojtással azonban az, hogy bár kigyulladni a jármű nem fog, de az akkumulátorban végbemenő kémiai reakciók tovább zajlanak.
A Cadillac a General Motors első márkája, amelyet teljes egészében villanyautók forgalmazására állítanak át. A kínálat felépítése a Lyriq-kel már elkezdődött, de hamarosan jön a második elektromos Cadillac is, amelyet állítólag a kínálat csúcsának szánnak.
A Renault 4-es jellegzetes formáját nem csak egy autón lehet újra hasznosítani. Erre bizonyíték az Air 4 tanulmány, amely a bakancsformát egy új típusú jármű, egy ember vezette egyszemélyes drón burkolataként korszerűsíti.
A BMW az M4 GT4-esből korábban is szép számmal adott el privát csapatoknak, így méltán remélhetik, hogy az utód is népszerű lesz.
A világ legnagyobb elektromos járműgyártója, a kínai Build Your Dreams (BYD), a texasi Uhnder Inc. valamint a szintén kínai Yunshan Technologies Ltd. még ez év januárjában mutatta be az első közös fejlesztésű önvezető, kikötői teherautó prototípusát. A protó járművet több hónapig nyúzta a senzeni China Merchants Port (CMPort) kikötőjét üzemeltető cég. A prototípus annyira bevált a konténerek mozgatása során, hogy a CMPort most újabb 18 darabot rendelt.
A Subaru néhány éve ugyan már nem hozza Európába a legsportosabb modelljeit, ez azonban nem jelenti, hogy ne gyártana ilyeneket. Japánban épp a napokban mutattak be kettőt is, egyet az Impreza szedán, egyet pedig a Levorg kombi alapjain.
Korábban már hallottunk az EQXX nevű Mercedes tanulmányról, amelyet azzal kezdtek beharangozni, hogy Pekingből Sanghajba egy töltéssel megteheti az utat. A legújabb előzetes szerint ezt nem hatalmas akkumulátor, hanem kivételesen alacsony fogyasztás teszi lehetővé.
Az Insignia az Opel német-amerikai múltjának utolsó, még beékelődött szilánkja, jól tuningolható kétliteres turbómotorral. Nem meglepő, hogy ezt reszelte tovább az Irmscher, az Opel-tuning német specialistája.
Amennyire ódivatúnak hat, annyira modern a Spirit of Innovation, a Rolls-Royce – nem az autógyártó, hanem a repülőgéphajtómű-specialista – rekorder-repülőgépe.
Az előző modell alapjaira épül, mégis egészen friss jelenség a Suzuki SX4 S-Cross második generációja, amelyet ma mutatott be hivatalosan a Suzuki.
Az Ionity nagyrészt néhány fajsúlyosabb autómárka befektetésével jött létre, de már előfordult, hogy az alapítók is kritizálták az árak és a színvonal arányát. Most azonban, egy új amerikai befektetőnek is köszönhetően jelentős fejlesztésekre készül a cég.
A Niro eddig eléggé szokványos jelenség volt. Azon túl, hogy az elektromos változat orrán lefalazták a hűtőrácsot, más megjegyezhető stíluselemét nehéz felsorolni. Úgy tűnik, a Kia tervezői ezen próbáltak változtatni, de mintha későn kapták volna az utasítást, hogy ez a generáció nem lehet szokványos.
A ma is használt BMW Motorsport jelvény is nagyon régi, de nem az első. Az M részleg legkorábbi munkáin a BMW jelvényt körbevevő színes csíkok jelezték az autó hovatartozását.
A Suzuki épp csak felújította a Swiftet, de már az utódlásról is hallani. A pletykák szerint az utódmodell már 2022-ben bemutatkozhat, de később további változatok várhatók.
Az Alpine eddig is háromféle A110-est kínált, de változtatnak az elnevezéseken, miközben néhány apróság is változik bennük.
A Ford bemutatta az új Rangert, amely formatervében jobban illeszkedik a cég pickup-kínálatába. Ennek megfelelően magasabb és szögletesebb orr-részt kapott, mint az elődje, hasonlót az amerikai Maverick és F sorozat megoldásához.
Christian von Koenigsegg édesapja után Jeskónak nevezte el azt az autót, amivel megint szintet lépnek az őrületben. A szupersportautókat gyártó svéd manufaktúra mindig eszelős mennyiségű, igazán újító mérnöki munkát mutat be, és ez most sincs másképp. Megalkották a leggyorsabban felpörgő szériagyártású motort.