Mintegy hatvan százalékkal nőtt azon esetek száma az egyesült államokbeli Michigan államban, amikor a kifogyó benzin miatt maradnak az út szélén az autósok. A probléma persze más államokban is jelen van, változó mértékben – erről számolt be az AAA nevű, autómentő szolgáltatást is kínáló cég (nem keverendő a rossz hírű AAA Autó használtautó-kereskedéssel).
Közel egymillió mérföldet, azaz durván 1,6 millió kilométert csavart bele Tesla Model S-ébe egy német férfi. Hansjörg von Gemmingen produkciójáról 1,2 milliónál írtunk először, decemberben már a 1,5 milliót környékezte. Mire ezeket a sorokat írjuk, talán mérföldben is megvan neki a hét számjegy. Az autót 2014-ben vette át, tehát éves átlagban 200 ezret megy, ami igen soknak hangzik – a magyar autósok évente átlagosan 16-17 ezret vezetnek.
A tavaly bemutatott Ami Buggy tanulmány nyomán készült el a műanyag karosszériás, kétüléses mopedautó legújabb változata, ám eléggé látszik rajta, hogy a szériaváltozatnál kénytelenek voltak figyelembe venni a típus korlátait.
Az önmagában persze nem meglepő, hogy valaki elektromossá alakít egy régebbi sportautót, hiszen az eredmény általában sokkal gyorsabb, sokkal tisztább és sokkal csendesebb is, mint az eredeti. Még az sem újdonság, hogy ezt az Everrati csinálja, hiszen láttunk már tőlük ilyesmit.
Az Our Next Enery Inc. (ONE) amerikai startup cég tavaly októberben kapott egy 25 millió dolláros tőkeinjekciót, a befektetők egyike a BMW i Ventures volt. A beruházás valódi gyümölcseire még várni kell, de év végén megkezdődhet a cég új típusú, kétfajta cellával szerelt hibridakkumulátorok éles tesztelése.
Arra persze ügyeltek, hogy az autóról nagyon sokat ne tudjunk meg a fotók alapján, de néhány karakteres részlet azért így is átlátszik az álcázáson.
Végre elszánta magát a román márka a teljes arculatváltásra: minden típusukon egyszerre cserélik le a hűtőmaszk-mintázatot, és kezdik használni az új jelvényt, amely egyesek szerint egy D és egy C betű egyben, más olvasatban egy összelapított X.
A Skoda új versenygépe ugyan a legújabb Fabián alapul – így már ez is az MQB platform alkatrészeit tartalmazza – de az már ránézésre is jól látszik, hogy rengeteget változtattak rajta az utcai modellekhez képest.
Az 1016 Industries fekete Ferrari SF90-ese fehér kiegészítőket kapott és valóban egészen elképesztően néz ki. A cég karbonból készíti a külső elemeket, amiket az autóhoz jól passzoló, tehát messziről is jól látható áron mérnek.
Az A1 és a Q2 megszüntetéséről az idén már hallhattunk Markus Duismanntól, az Audi vezérigazgatójától. Most viszont azt erősítette meg, hogy ennél tovább nem nyirbálják a kínálatot: az A3-asnak biztosan leszí utódja: ez, illetve a Q3 SUV veszi át az alapmodellek szerepét az Audi palettán.
A Mini eddig elég jól megélt annak a témának a variációiból, amelyet 2000-ben ismerhetett meg a világ. Ám így 22 év után változtatnának rajta, már az is sejthető, hogy milyen irányban.
A Blazer nevet 2018-ban támasztotta fel a Chevrolet, most egy közepes méretű, benzines crossovert – afféle SUV-kombi öszvért – hívnak így. Az új képen azonban valami más látható: a teljesen új Blazer EV, amely a GM Ultium platformja köré épített villanyautó lesz.
Az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottsága Zebra Terv néven indít akciót, ami a mai naptól, azaz június 14-étől három napon át, vagyis június 16-áig tart. Az Zebra Terv neve nem hazudik: a kijelölt gyalogos-átkelőhelyek környékén fognak fokozott ellenőrzéseket tartani. Az akció célja a baleset-megelőzés.
A Stellantis nem igazán indokolta a döntést, csak annyit jeleztek, hogy az év végével megszüntetik az ACEA tagságukat, és maguk igyekeznek felelni a jövő mobilitása kapcsán fellépő kihívásokra.
Felhasználói visszajelzések alapján átalakította a Mol a Limo-zónákat: megszűnt több zóna, illetve nyílt több új. A Mol egy Facebook-posztban osztotta meg, hogy milyen változások lesznek a Limo-használatban.
Megérkezett a Civil Pofátlan(tan)ítás legfrissebb, tizenharmadik része, és sajnos ez sem árul el túl sok jót a hazai közlekedési morálról. A Budapesti Autósok és az ORFK-OBB közös sorozatának legújabb epizódjában több olyan esetet is láthatunk, amikor másodperceken múlik csupán a baj: egyesek teljesen figyelmen kívül hagyják a zebrákat, és centikkel a gyalogosok előtt suhannak el. De van még itt más is.
A Ssangyong állati nagy kulimászban van, csődvédelem alatt áll már úgy másfél éve. Legutóbb a vásárlójelölt konkrétan nem fizette be a vételárat, azóta szó szerint a lét a tét – most pedig bemutatták... ezt.
Az utóbbi évtizedek háborúi során a katonai járművek mérete és tömege is egyre csak nőtt, az izraeli Plasan újdonsága azonban szembe megy ezzel a trenddel.
Vlagyimir Gabrieljan a Vkontakte (VK) orosz közösségi oldal vezérigazgató helyettese kollégájával Szergej Merzljakovval, a VK beszerzési igazgatójával május elején egy expedícióra indultak az északi-sarkvidékre a Kanin Nos fokra. Az észak-oroszországi, autonóm Nyenyec körzetben jártak már, amikor a Fehér-tenger partjánál át akartak kelni egy folyón két Sherp ATV-vel. Az átkelés közben mindkét ATV felborult és elsodorta őket a víz. Azt a Sherpet, amelyben Gabrieljan és Merzjalkov utazott, a víz egészen messze, a Fehér tengerbe vitte. A másik ATV-ben Gabrieljan felesége, Aljona és Szergej Olsevics, a VK egyik fejlesztője, utazott. Nekik sikerült kimenekülni az elsüllyedt járműből.
Az új 2-es sorozat is megkapja a maga sportos csúcsváltozatát. Az M2 az M4-es motorját és fékrendszerét kapja, és lesz belőle manuális kivitel is. Egyelőre csupán álcázott prototípusokat vezethetett a szaksajtó néhány munkatársa, viszont ezekről elég pontos képünk lehet a beszámolók alapján.
Nem az a 25 éves izsáki férfi lehetett a legélesebb kés a fiókban, akit egy kecskeméti benzinkúton fogtak el a rendőrök. A tolvaj először egy fémrúddal akarta felfeszíteni a fotocellás ajtót, de mivel ez nem sikerült, betörte az ajtó melletti üveget, így jutott be a shopba. Ott egészen vandál módszerekkel kezdett pénz után kutatni, de alig hatezer forintnyi aprót tudott magához venni.
A rendőrség két napon át tartó sebességmérési akciót tartott a III. kerületben. Azt nem közölték, hogy Óbuda melyik részén mértek, az viszont kiderült, hogy elég sokan lépték túl a sebességhatárt.
Az MG tavaly mutatta be a Cyberster tanulmányt, amit nem lehetett igazán komolyan venni: ujjnyi magas profilú gumiabroncsaival, fényszórók nélküli elejével és nem létező hasmagasságával csak egy újabb üres látványosságnak tűnt, amellyel az MG csak az újságok címoldalára keresi az utat. Ám úgy néz ki, a kínai SAIC ennél komolyabban veszi az MG sportkocsik feltámasztásáról szóló ígéreteit.
Miközben minden attól hangos, hogy melyik márka milyen géppel készül Le Mans-ba, az idei versenyen ebből még nem sok látszott. A két Toyota GR010-es gond nélkül lehozta az első két helyet – az első helyen Sebastian Buemi, Brendon Hartley és Ryo Hirakawa végzett –, úgy, hogy ugyanannyi kört, 380-at tettek meg, a harmadik és negyedik pedig a Glickenhaus két autója lett, 5 illetve 10 kör hátránnyal.
Vannak olyan balesetek, amelyeket több szereplő egyidejűen elkövetett hibái idéznek elő. Ezt mondhatjuk arra a szituációra is, amely a 6-os úton, Pécs és Szentlőrinc között történt a napokban. A Budapesti Autósok oldala éppen a vétlen autós szemszögéből mutatta be az esetet.