Miközben minden attól hangos, hogy melyik márka milyen géppel készül Le Mans-ba, az idei versenyen ebből még nem sok látszott. A két Toyota GR010-es gond nélkül lehozta az első két helyet – az első helyen Sebastian Buemi, Brendon Hartley és Ryo Hirakawa végzett –, úgy, hogy ugyanannyi kört, 380-at tettek meg, a harmadik és negyedik pedig a Glickenhaus két autója lett, 5 illetve 10 kör hátránnyal.
A hétvégén tartották a Le Mans-i 24 órás versenyt, valószínűleg nem véletlen, hogy a Ferrari is most mutatott meg egy részletet a versenyautóból, amivel jövőre vissza szeretne térni az 50 éve elhagyott versenykategóriába.
Csütörtökön felére esett a termelés a Hyundai ulszani gyárában, amely a márka legnagyobbja Dél-Koreában. Az óriási kiesés oka, hogy sztrájkba kezdtek az ország kamionosai, ami főleg az eleve törékeny ellátási láncok miatt tartogat globális veszélyeket.
A járőrkocsi legalább olyan változatos műfaj, mint a halottas: az Öböl-menti országokban szupersportautókkal járja a várost a jard, nálunk Skodákkal és Audikkal reprezentál a rendőrség, most pedig Nyugat-Ausztráliában kezdtek tesztelni környezetkímélő típusokat: egy Hyundai Ioniq 5-ös és egy Toyota Mirai fogja színesíteni a Kia Stingereket, X5-ös BMW-ket és Land Cruiser 78-asokat is felvonultató flottát.
A profi autóversenyzés komoly képességeket igénylő, egyben veszélyes üzem, nem is engednek volánhoz akármilyen jött-mentet: a versenyautók százmilliókat érnek, a sebesség nagy, így nem csak a csapatok pénze, de a versenyzők testi épsége is kockára van téve. Épp a fentiek miatt érthetetlen, hogyan indulhatott az egyik legrangosabb 24 órás versenyen egy olyan pilóta, akit képességei miatt kellett kiinteni a mezőnyből.
A Lightyear 0 ötlet szinten 2016-ban merült fel, három év alatt készült el az első prototípus, így összesen 6 év tervezés és tesztelés után már gyártásközeli állapotban mutatták meg az autót a cég alapítói.
A Wiesmannt eddig leginkább a V8-as, valamint V10-es BMW-motorral szerelt, régies stílusú sportkocsikról ismerhettük. Legutóbb akkor hallattak magukról, amikor áprilisban megmutatták a minden részletében új, elektromos hajtásrendszerrel szerelt Project Thunderballt. Úgy néz ki, nem ezt az egyetlen villanyhajtású modellt tervezik a közeljövőre.
Az orosz-ukrán háború kirobbanása után nem sokkal több autógyártó is jelezte, hogy leállítja az összeszerelést az országban, sőt számos márka vezetői arról is határoztak, hogy az orosz piacot is elhagyják. A Volkswagen Nyizsnyij Novgorodban és Kalugában is a termelés szüneteltetéséről határozott. Most pedig hajlandóak fizetni is a munkásoknak, ha otthagyják a Nyizsnyij Novgorod-i gyárat.
Az állatokat elméletileg elriasztja a fényből készült függöny, amit optikai riasztókerítésnek neveznek a szakik. A prizmákat a terelőoszlopokra rögzítik és nagyon strapabírónak mondják azokat: ellenállnak az olyan környezeti hatásoknak, mint a napsugárzás, az eső, a magas hőmérséklet és a hőingadozás, valamint a sózás maró hatását is kibírják.
Ma már azok számára is léteznek megoldások, akik sajnálatos módon elvesztették, vagy nem tudják használni lábaikat, mégis autót vezetnének. Vannak, akik kimondottan arra specializálódtak, hogy kézi vezérlésűre alakítsák át a járműveket, egy 71 éves magyar férfi viszont más utat választott. Erre a helyszínelő rendőrök is rácsodálkoztak egy ecseri balesetnél.
Az F310B-nek igen fontos szerepe van a Ferrari Formula-1-es történetében. Egyrészt ezzel tudtak hosszú idő után újra felzárkózni a Száguldó Cirkusz közvetlen élmezőnyébe, hiszen 1997-ben Michael Schumacher már az utolsó pillanatokig versenyben tudott lenni a bajnoki címért. Jó, mondjuk aztán ki is zárták. Másrészt meg azért is, mert a legendás tervező, John Barnard utolsó munkája. A szakember idény közben hagyta el az istállót, részben azért, mert Ross Brawnt nevezték ki technikai igazgatónak, részben meg azért, mert Jean Todt szerette volna visszaköltöztetni Olaszországba a teljes csapatot, így a tervezőrészleget is, Barnard ellenben nem vágyott a költözésre.
Alaposan meglepődött egy fremonti Chevrolet márkaszerviz ügyfele, amikor visszakapta autóját a javítás után. Az autó fedélzeti rendszere ugyanis arról árulkodott, hogy a Corvette-jén dolgozó szerelő nem aprózta el a próbautat: 240 km/h körül hajtotta a sportkocsit, és egy kis utcai versenyzés is belefért.
Tíz színkombinációban készül a Puma x Porsche Suede RS 2.7 nevű cipő, amelyből színenként összesen 500, számozott párt terveznek legyártani, és mintegy mellesleg belépőjegyként is működik, ha valaki még az idén ellátogatna a Porsche gyári múzeumába.
A rendőrség ezért közleményben kéri, hogy minden esetben, mindenki tartsa be a KRESZ előírásait. Kiemelték, hogy míg az autók viszonylag könnyen, rövid úton meg tudnak állni, addig a vonatokra ez nem igaz. Már a tömegük kapcsán se egyszerű megállítani egy lendületben lévő szerelvényt, aminek a vezetője mire észleli a veszélyt, csak minimálisan tud lassítani, így, ha ütközik egy autóval, az abban ülőknek csak a szerencsén múlik az életük.
Egyelőre nincs nagy választék személyautó-jellegű elektromos kompaktból, a Volkswagen ID.3, a Cupra Born és a Nissan Leaf Kínából kap új vetélytársat.
Az új változat a Pro 4Motion nevet kapja, és a GTX-nél valamivel észszerűbb használati tárgy benyomását kelti.
Az Audi még tavaly vázolta fel saját villanyautó-töltőállomás koncepcióját. Ez több fedett kialakítású töltőállást tartalmaz, felette pedig olyan kényelmes, fűtött és zárt teret, ahol étkezési- és fitnesz-szolgáltatásokat kínálnak.
A General Motors a Cadillac márkanévvel indul a jövő hosszú távú versenysorozataiban. Sok más gyártóhoz hasonlóan az LMDh kategóriában indulnak, amelyhez a négy szabvány karosszéria közül a Dallaráét szabták a saját igényeikhez.
Kezdő sportkocsigyártó nagyjából annyi születik egy évben, mint égen a csillag, és a többség néhány év után el is tűnik a semmiben, ahonnan érkezett. A svájci Picasso Automotive azonban komolyabbnak tűnik az átlagnál.
Az előzés veszélyes manőver, elég sok mindenre oda kell figyelni ahhoz, hogy biztonságos legyen a végrehajtás. Sokan viszont ezzel nemigen törődnek, sajnos számos videós bizonyíték kering már az interneten ahhoz, hogy ezt kijelenthessük. Nem érdekli őket semmi, csak az, hogy előre jussanak pár métert. Így volt ez az alábbi felvételen is, amit a Budapesti Autósok tettek közzé. A dashcames autó sofőrje nyugodt tempóban halad, közben dúdol is, hogy szórakoztassa magát. Aztán egy olyan mentést kell bemutatnia, ami előtt kalapot emelünk.
Elég meglepő látvány a Navara-R, amely a brit driftbajnok, Steven „Baggsy” Biagioni agyszüleménye, és bár trágyát hordani már teljesen alkalmatlan, pálya- vagy drift-versenyzésre még alkalmas lehet.
Már korábban is volt néhány kivétel a szabály alól: olyan versenyt, például hegyi felfutókat, ahol egyszerre egy autó tartózkodott a pályán, engedélyeztek, és néhány esetben, például a Formula-E kedvéért, tettek kivételt. Gokart, és elektromos robogóversenyeket is tartottak, de az általános versenytilalom az elmúlt 67 évben érvényben maradt.
A Nardone nevű, francia cég első nagy projektje a Porsche 928-as újraélesztése, korszerű stílusban: azt ígérik, 2024-ben elkezdik a gyártást is.
A hidrogénhajtás egyik prominense a Toyota, ezt alátámasztandó nem csak üzemanyagcellás típust és ipari áramfejlesztőt forgalmaznak, de a marketing kedvéért hosszútávú versenyeken is indítanak olyan autót, ami hidrogént éget hagyományos üzemanyag helyett. Az idei Fuji Super TEC 24 órás versenyt a hidrogénes Corolla sikeresen teljesítette is, bár csak az utolsó helyet sikerült elérnie.
A Barcelonában fejlesztett UrbanRebel korábban kifejezetten versenyautó-jellegű volt, a hajtásrendszere pedig 428 lóerő csúcsteljesítményt ígért. Ez egy hétköznapi autóban nyilván teljesen felesleges, most azonban bemutattak egy reálisabb változatot.