Korábban már rácsodálkoztunk Travis Pastrana Subaru GL Wagonjára, nem gondoltuk volna ugyanis, hogy az öreg japán kombiból ilyen kívánatos versenygépet lehet faragni. Akkor azonban még nem sok konkrétumot lehetett tudni arról, mire is képes az autó. Egészen mostanáig.
Tizenéve tartó folyamat már, hogy a Hyundai és a Kia az európai ízlésnek egyre inkább megfelelő modelleket készít, sőt ma már mindkét márka igen komoly tényezőnek számít a kontinens piacán. Igaz, az első, kifejezetten Európának szánt modellre tavalyig kellett várni, ez a Hyundai luxusmárkájától, a Genesistől jött: a G70 kombiról vagy shooting brake-ről van szó. Emellett viszont több más típus fejlesztése zajlott az öreg kontinensen, például a hegyes N-es kiviteleké a Konából, az i20-ból, az Elantrából. A jövőben pedig még többet akarnak.
Nem, ez az eset nem valahol Oroszországban történt, ahonnan azért érkeznek szép számmal hasonló fedélzeti kamerás felvételek. Ez a felvétel Szegeden készült, a Budapesti Autósok oldala a szeged365.hu nyomán számolt be arról, hogyan esett neki viperával a furgonos egy teljesen ártatlan motorosnak.
Vlagyimir Putyin a héten arra utasította a kormányát, hogy gyorsan terjesszenek elő olyan intézkedéseket, melyekkel támogathatják az ukrajnai invázió óta az összeomlás felé sodródó orosz autóipart. A nyugati szankciók hatására az orosz autóeladások májusban 83,5 százalékot estek vissza, vagyis ötödére zsugorodott az orosz piac.
Amerikában visszahívták a 2022. május 2. és május 9. között gyártott Lamborghini Huracan EVO és STO modelleket a vezetőoldali kilincs hibája miatt. Az Amerikai Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) jelentése szerint a hiba a nem megfelelő összeszerelésre vezethető vissza, így előfordulhat, hogy a kilincs meghúzása nem oldja a zárat, vagyis az ajtó kívülről nem nyitható.
A Tonke nevű holland cég hétköznapi furgonok lakóautóvá alakításával foglalkozik, legutóbbi modelljük alapja az elektromos Mercedes EQV. A Mercedes szerint 360 km körül alakul a hatótáv, ezt nettó 90 kWh-s akkumulátorból facsarja ki, maximális töltési teljesítménye pedig 110 kW, amely mellett 45 percet vesz igénybe a 10-80 százalék közötti töltés. A Tonke is ezt a 360 km-t adja meg, de az átalakítással járó plusz súly miatt valós körülmények között ez vélhetően kevesebb.
Június 15-én tartották a Toyota éves ülését, amelyen a márka technológiai igazgatója, Masahiko Maeda a modellstratégia kapcsán tért ki a vállalatot érő kritikákra: egyértelműen a karbonsemlegesség a cél (ezt mutatja, hogy 2030-ig 60 milliárd dollárt terveznek elkölteni elektromosított modellekre), de az átmenet ütemét a vásárlók határozzák meg.
Már többször írtunk a Microlinóról, ami a stílusosan fura BMW Isetta szellemiségét és formai megoldásait önti modern formába. A projekt izgalmas fordulatokat vett és több tulajdonost is megélt, azonban most úgy tűnik, sikerült irányba állítani. A helyzet most úgy áll, hogy ráfordultak a célegyenesre, ezúttal tényleg: megkezdték a típus gyártását Torinóban, így reális esély van rá, hogy nemsokára az utakra kerüljön a Microlino.
Hivatalosan csak június 23-án leplezik le az M3-as BMW legújabb, kombi változatát, de már most dicsekszenek vele, hogy milyen gyors.
Míg a személyautók számára bőven elegendőnek tűnik a CCS szabvány 500 kW-os töltési határa – a gyakorlatban ezt sem képes kihasználni a mai villanyautók többsége – az elektromos teherautók nagy sebességű töltéséhez ez egyértelműen kevés lenne.
A motor1 szedte táblázatba azokat a modelleket, amelyekből 2021-ben a legtöbb fogyott. Az összegzést 5 kontinens 106 országának eladásai alapján végezték, az adatok a világon eladott új autók 99 százalékát lefedik. Annyit viszont mindenképpen érdemes észben tartani, hogy az alkatrészhiány komolyan befolyásolta a tavalyi évet (és fogja az ideit is), egyben a lenti eredményeket is.
Az akkumulátor-állapotokról szóló jelentéseket készítő Recurrent cég végzett egy felmérést a vásárlói szokásokról, 200 olyan embert interjúztattak meg, akik április és május között foglalót tettek valamilyen villanyautóra. A minta nem túl nagy, de ahhoz talán elég, hogy árnyalja a gyártók óriási foglalási számairól szóló beszámolókat.
Folyamatosan drágulnak az üzemanyagok világszerte, idehaza is már 800 forint fölött van a piaci ár mind a benzin, mind a gázolaj esetében. Amerikában sincs kolbászból a kerítés, bár ott az országos átlag még alig lépte át az 500 forintot literenként, de az olcsó benzin országának lakóit azért már ez is megviseli. Igen meg is örülhettek, amikor az egyik kaliforniai kúton 90 százalékos kedvezménnyel mérték a prémium gázolajat. Csakhogy ez az üzletvezető állásába került.
A villanyautó-támogatást még 2011-ben vezették be: az állam 2500 fonttal, (átszámítva kb. 1,16 milllió forint) járult hozzá minden elektromos jármű megvásárlásához.
A Pagani már jelezte, hogy dolgozik a következő sportkocsi-generáción, de még a C10 munkanevű modell előtt készül egy új Huayra változat is, a Codalunga.
Az Audi Münchenben nyújtott be keresetet a Nio ellen, azon az alapon, hogy az ES6 és ES8 típusjelzések tartalmazzák az Audi védjegyként használt S6 és S8 típusjelzéseit.
Az új, közös vállalkozás, amelynek a létrehozásáról még tavasszal döntött a két cég, lassan kezd konkrét formát ölteni. A cél az, hogy a Sony Honda Mobility még az idén működni kezdjen – ennek érdekében már felállt egy előkészítő iroda, ahol az új cég alapjait fektetik le.
Nem először hallunk a Singer új sorozatáról: a 964-esekből épülő 930 utánérzésekből azonban nem készül két egyforma, hiszen a Singer tökéletesen testre szabja az autóit.
A kezdeményezés nem egyedül az Audi szakembereinek agyszüleménye: a Numan nevű indiai nonprofit vállalkozással összefogva készítették el az E-tron akkumulátor-modulokkal működő motorizált riksát.
Meghosszabbítja az üzemanyagárstopot a kormány október elsejéig. A döntést Orbán Viktor miniszterelnök jelentette be csütörtökön. Az élelmiszerárak – legalábbis a korábban meghatározott termékeket illetően – szintén október elsejéig maradnak rögzítve, míg a hitelmoratóriumot és a kamatstopot december 31-ig, azaz egészen év végéig toldották meg.
Sokszor egészen jelentéktelennek tűnő alkatrészek okoznak komoly bajt, ahogy a Ford amerikai visszahívása is mutatja. Ebben az esetben egy apró műanyag persely deformálódhat el, amely az automata váltó és az azt működtető kábel közt helyezkedik el. Ez pedig azt eredményezheti, hogy a látszólag P fokozatba húzott váltó N-ben marad, így az autó elgurulhat.
Mintegy hatvan százalékkal nőtt azon esetek száma az egyesült államokbeli Michigan államban, amikor a kifogyó benzin miatt maradnak az út szélén az autósok. A probléma persze más államokban is jelen van, változó mértékben – erről számolt be az AAA nevű, autómentő szolgáltatást is kínáló cég (nem keverendő a rossz hírű AAA Autó használtautó-kereskedéssel).
Közel egymillió mérföldet, azaz durván 1,6 millió kilométert csavart bele Tesla Model S-ébe egy német férfi. Hansjörg von Gemmingen produkciójáról 1,2 milliónál írtunk először, decemberben már a 1,5 milliót környékezte. Mire ezeket a sorokat írjuk, talán mérföldben is megvan neki a hét számjegy. Az autót 2014-ben vette át, tehát éves átlagban 200 ezret megy, ami igen soknak hangzik – a magyar autósok évente átlagosan 16-17 ezret vezetnek.
A tavaly bemutatott Ami Buggy tanulmány nyomán készült el a műanyag karosszériás, kétüléses mopedautó legújabb változata, ám eléggé látszik rajta, hogy a szériaváltozatnál kénytelenek voltak figyelembe venni a típus korlátait.
Az önmagában persze nem meglepő, hogy valaki elektromossá alakít egy régebbi sportautót, hiszen az eredmény általában sokkal gyorsabb, sokkal tisztább és sokkal csendesebb is, mint az eredeti. Még az sem újdonság, hogy ezt az Everrati csinálja, hiszen láttunk már tőlük ilyesmit.