A Suzuki korábban is kínált egy négyméteres, terepjáró jellegű modellt, Vitara Brezza néven az indiai piac számára. Ám úgy fest, a második generációval már elszakadnának a Vitara arculatától, és nem csak névleg: a formai hasonlóságokat is megszüntetik.
Ebben az évben is meghirdette hőségmatrica-programját a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal. A Nébih weboldalán ismét lehet igényelni „Ne hagyj az autóban!” feliratú figyelmeztető matricákat, amelyek arra hívják fel a figyelmet, hogy a kocsiban felejtett kisgyermekek vagy akár háziállatok is rövid idő alatt súlyos egészségkárosodást szenvedhetnek, de akár életveszélybe is kerülhetnek.
Megérkezett a legelső BMW M3 Touring, amely az M3 Competition technikáját házasítja össze a 3-as Touring karosszériájával.
A korábban Aero B néven emlegetett modell bemutatására még június folyamán sor kerül.
Kicsit megkésve ugyan, de a Polestar részvényeit is tőzsdére viszik: a New York-i tőzsdén jegyzik majd a papírt, miután lezárul a a tőzsdei bevezetést szolgáló speciális célú tőzsdei céggel, a Gores Guggengeimmel tervezett egyesülés.
A Galpin műhelyéből érkezett ez a letaglózó alkotás, ami a lemezek alatt egy viszonylag friss Mercedes S osztály, kívülről viszont teljesen egyedi. Egy régi Mercit – vélhetően a Grossert – szeretné modern köntösben imitálni az S600 Royale fantázianevű autó, aminek ez a művelet bár sikerül, de az ízlésessége azért megkérdőjelezhető.
Tény és való, az elmúlt években felettébb találékonynak mutatkoztak az autógyárak abban, hogy a hagyományos kategóriákba be nem sorolható típusokat hozzanak létre. Mert egy kicsit nagyobb a hasmagassága, mert egy kicsit ferdébb a háta, mert egy kicsit laposabb a teteje, mint a korábban megszokott formájú autóké. Sokuknak nevet is próbáltak találni, így szaporodtak el a hárombetűs rövidítések, mint a SUV (Sport Utility Vehicle - szabadidő-autó), CUV (Crossover Utility Vehicle - crossover), SAV (Sport Activity Vehicle, nagy kupé SUV, például BMW X6 ), SAC (Sports Activity Coupé – kompakt kupé szabadidő-autó, például BMW X2 ) és társaik. És aki azt hitte, hogy a formatervezők most már végleg kifogytak az ötletekből, nem nyert, mert további kisebb-nagyobb módosításokkal még újabb kategóriákon felüli, vagy kívüli típusokat próbálnak életre hívni. Vagy legalább ezt állítják, mint most például a Peugeot egy új típusa, a 408-as kapcsán.
Az elmúlt napokban bejárta az internetet az a felvétel, amelyen egy Citroën kis híján elgázolja a gyalogátkelőhelyen áthaladó görkorcsolyás lányt és barátját. Csak azért sikerült elkerülni a bajt, mert a fiú időben visszarántotta párját, de így is centiméterekkel mellettük húzott el az autó.
Az 1997-es rali-világbajnokság, az akkor friss WRC kategória számára tervezték a kétajtós Subaru Impreza 22B-t, amelyből most egy modernizált változatot mutatott be a Subaru egykori versenyautó-építő partnere, a Prodrive.
Úgy fest, a Mercedes is követi a Tesla példáját, és tisztán elektromos kamiont tervez piacra dobni. A tanulmány-változatot az idén tervezik bemutatni, a szériagyártást pedig 2024-re ígérik.
Rongálás miatt riasztotta a rendőröket a Bátaszéki Labdarúgó Szakosztály vezetője, ugyanis a helyi focipályát egyik napról a másikra keréknyomok rondították el. Az éjszaka folyamán ismeretlenek két autóval drifteltek a gyepen, valamint a pálya körüli salakos futókört sem kímélték. Ezzel összesen félmillió forintos kárt okoztak.
A McLaren bemutatta új GT4-es versenyautóját az Artura alapjain, amellyel a korábbi 570S GT4-et kívánják leváltani.
Három olyan, külföldi trélert fogott a rendőrség, ahol a megengedett maximális össztömeget nem tisztelték meg eléggé. Az M4-esen és az M0-áson fogtak két román honosságú szállítót fogtak, ott az egyik esetben 345 kilóval, a másikban pedig 300 kilóval lépték túl a megengedett határt. Egyiküket 100 ezer forintra, másikukat pedig 200 ezer forintra büntették.
Mint ahogy nemrég megírtuk, a rendőrség június 14-e és 16-a között Zebra terv néven ellenőrzést hirdetett. A név beszédes: zebrák környékén figyelték a szabálytalankodókat az ország rengeteg pontján. Civil járműveket, testkamerát és drónokat is bevetettek.
Rob Dahm egy tehetséges autóépítő csávó, aki mellesleg rendkívüli módon vonzódik a bolygódugattyús motorokhoz. A Mazda RX-7 szerinte csak így az igazi és kimondottan sértőnek találja, ha valaki egy Chevy LS V8-cal fosztja meg a Mazdát az összetéveszthetetlen Wankel-hangjától. Épp ezért ő volt az az ember, aki revansként belógatott egy Corvette-be egy Wankelt és elment vele egy Corvette-találkozóra trollkodni.
1984-et írtunk, amikor a Mercedes-Benz bemutatta a W123 utódjaként a W124-es E osztályt. Ennek akkor nem mindenki örült, legalábbis történetünk főhőse, egy meg nem nevezett német taxisofőr semmiképpen. Azt gondolta, hogy soha semmilyen autó nem lehet annyira megbízható, mint az öreg 123-asa, biztos volt benne, hogy a Merci egy hitványabb, kevésbé tartós modellt vezet be az örök életre tervezett kedvence után. Ezért nem hezitált sokáig, gyorsan vett még egy W123-at, csak úgy tartalékba, ha valami lenne a másikkal.
A Westfield nem nagy cég, mintegy 50 alkalmazottal dolgoznak, és 1983 óta összesen vagy 13 ezer autót készítettek. Korábban nem ment rosszul a bolt, de úgy látszik, valamit elszámolhattak az utóbbi néhány évben, mert a cég értékével összemérhető adósság gyűlt fel.
A PSA és Renault kínai partnereként ismert Dongfeng prémium márkája a Voyah, amelyet 2020-ban alapítottak. A Free típus egy SUV, amely alapvetően elektromos hajtású, bár kínálnak belőle konnektoros hibrid változatot is.
Szürreális, de úgy néz ki, minden jobban fogy, ha emelt futómű van alatta, és fényezetlen műanyag elemek körben. Erre utal az is, hogy a Toyota 1955 óta kínált klasszikus luxusautóját, a belpiacos Crownt is ilyen kezelésnek vetette alá.
A Magyar Közút az Insta-oldalán tett közzé pár egyszerű, de fontos tippet a nyári autópálya-használathoz. Ebben az időszakban szokás szerint megnő az autópályák forgalma a nyaralások és a nyáriszünet miatt, ezzel együtt pedig a balesetek kockázata is növekszik. Sokszor olyan forgalmi szituációk adódhatnak, amiknek a lehetőségére érdemes felkészülni és érdemes azokat fejben tartani. Most négy nagyon egyszerű esetet emel ki a Magyar Közút.
A Goodwood Festival of Speed hegyi felfutója inkább látványosságként szolgál, mint valódi versenyként – legendás versenyautók és álcázott világújdonságok váltogatják egymást az élő és az eseményeket interneten követő közönség előtt – de van, akinek fontos a sorrend is.
Tizenegy éve mutatkozott be a Veloster, 2018-ban pedig alapos felújításon esett át. Ám úgy hallani, a pályafutása ennek ellenére már júliusban véget érhet.
Amibe nem muszáj villanymotort tenni, abba ne is tegyenek – ezt vallja a Ford vezérigazgatója. Legalábbis a vállalat stratégiáját bemutató konferencián erről beszélt Jim Farley. Az egyeztetés fő témája természetesen a jövőkép volt, és elhangzott: nagyon fontos az elektromos átállás, de az úgynevezett szenvedély-márkákat sem szabad elhanyagolni.
Korábban már rácsodálkoztunk Travis Pastrana Subaru GL Wagonjára, nem gondoltuk volna ugyanis, hogy az öreg japán kombiból ilyen kívánatos versenygépet lehet faragni. Akkor azonban még nem sok konkrétumot lehetett tudni arról, mire is képes az autó. Egészen mostanáig.
Tizenéve tartó folyamat már, hogy a Hyundai és a Kia az európai ízlésnek egyre inkább megfelelő modelleket készít, sőt ma már mindkét márka igen komoly tényezőnek számít a kontinens piacán. Igaz, az első, kifejezetten Európának szánt modellre tavalyig kellett várni, ez a Hyundai luxusmárkájától, a Genesistől jött: a G70 kombiról vagy shooting brake-ről van szó. Emellett viszont több más típus fejlesztése zajlott az öreg kontinensen, például a hegyes N-es kiviteleké a Konából, az i20-ból, az Elantrából. A jövőben pedig még többet akarnak.