A világ legnagyobb tűzoltójármű és -felszerelés seregszemléjén, a frankfurti Interschutzon mutatta be az osztrák Rosenbauer a legújabb fejlesztését, a 6x6-os kerékképletű Panther repülőtéri gyorsbeavatkozó elektromos változatát. A villannyal hajtott Párducot azért hozták létre, mert a nemzetközi polgári repüléssel foglalkozó szervezetek (IATA, ACI és az ICAO) kötelezettséget vállaltak arra, hogy 2050-ig az összes repülőtéren működő kiszolgáló járművet nullemissziósra cserélik. Ezzel összefüggésben több mint száz (többek között Delhi, London, Amszterdam, Marseille, Róma és az összes norvég valamint finn) repülőtér jelezte, hogy már 2030-ra nullemissziósra cserélik a kiszolgáló járműveiket.
Az Európai Parlament június elején fogadta el plenáris ülésén azt a javaslatot, amely szerint 2035-től nem lehet majd közvetlen szén-dioxid-kibocsátású új autót forgalomba helyezni az EU-ban. Ez persze minden gyártót másképp érinthet, attól függően, hogy eredetileg milyen célokat tűztek ki az átállással kapcsolatban. Mielőtt a rendelkezés életbe lépne, a tagországokkal külön-külön egyeztetnek majd, de Németország már most jelezte, hogy nem ért egyet a határidővel.
Vannak autók, amelyek már megszületésükkor igazi klasszikusok, legendák voltak. Aztán vannak olyanok, amelyek az évtizedek során váltak azzá. A Honda CR-X talán ebbe az utóbbi kategóriába tartozik, és egy-egy szépen megőrzött példány értékét jelentősen növeli, hogy kevés maradt fenn belőle ilyen állapotban, rengeteget szétrúgtak a nehéz lábú fiatalok.
Egységesítené a fővárosi parkolási rendszert a budapesti városvezetés – írja a hvg.hu. A portál Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettesre hivatkozva azt is kifejti, hogy a változás szeptembertől léphet életbe, amennyiben a jövő szerdai közgyűlésen elfogadják azt a képviselők.
Nem azért vettem Porschét, hogy 120-szal szüttyögjek – gondolhatta az a sofőr, akinek 911-esét az egyik spanyol autópályán 285 km/h-val mérték be. Azon a szakaszon 120 kilométeres óránkénti sebesség a megengedett, így nem csoda, hogy felelősségre vonás következett.
Pillado circulando a 285 km/h por la AP-6, cuando el límite de #velocidad es 120 km/h. Se trata de un ciudadano irlandés que conducía un 🚗 de alta gama, con matrícula de Gran Bretaña. El conductor está siendo investigado por un supuesto #delito contra la #SeguridadVial.#AsíNo pic.twitter.com/5GpkpxNHdC
— Dir. Gral. Tráfico (@DGTes) June 17, 2022
Nem egyértelmű a megítélése az autóritkaságok gyári utánépítéseinek, de az ilyen continuation – azaz folytatás – néven piacra dobott autók az eredeti példányok tulajdonosainak hangos rosszallása ellenére is egyre sokasodnak. Ezúttal a Bentley jelentette be, hogy tizenkét vadiúj példányt épít a Speed Six típusból, amellyel 1929-ben és 1930-ban Le Mans-i 24 órást nyertek.
A méreteket egyelőre nem ismerjük, de annyi így is biztosnak látszik, hogy a leghosszabb Kangoo személyszállító változata hétszemélyes lesz.
Egészen elképesztő látványt nyújt az új Range Rover, ami sajnálatos balesetet szenvedett. Az autót éppen szállították, amikor tisztázatlan oknál fogva úgy döntött, hogy elhagyja a szállítójárművet. A baleset egy autópályán történt New Jersey-ben és lezuhanó Range Rover sajnos eltalált egy másik autót is, aminek a helyszíni beszámolók alapján a sofőrje is megsérült.
Mivel a hír a kőszegi Mol benzinkút Facebook-oldalán jelent meg, kérdéses volt, hogy ez az információ csupán ottani, egyedi intézkedés, vagy a Mol teljes kúthálózatára vonatkozik. Ezért utánamentünk a kérdésnek, és megkerestük a Mol sajtóosztályát: telefonon értük el Bacsur Györgyöt, aki emailben küldte el a hivatalos közleményt, amely megerősíti ezt az információt.
A Mercedes tovább feszegette takarékos tanulmányautója határait: ezúttal addig hajtották, míg meg nem állt.
Tegnap megírtuk, hogy a rendőröknek azért kellett intézkedniük az M4-es autóúton, mert egy idős sofőr forgalommal szemben haladt Ladájával. Megfordították, megbírságolták, és elmagyarázták neki, milyen veszélyes hibát követett el, de szerencsére nem sérült meg senki. Most a Magyar Közút is közzétett egy felvételt, amelyen más szögből, és eleve sokkal jobban látszik a mutatvány. És innen szemlélve még félelmetesebb.
A napokban indították el a BMW évi 130 ezer példányos kapacitású gyárát, ahol az elektromos hajtású 3-as sorozat gyártását kezdték meg.
Szerdán délután, olvasói észrevételek alapján írtuk meg, hogy egyes, főként nagyobb forgalmú kormányablakokban akadozik a rendszámtáblák kiadása, ugyanis a jelenleg használt formátumú azonosítók már elfogytak, míg az újabbakat július 1-jéig még nem adják ki. Ezzel kapcsolatban elküldtük megkeresésünket a Technológiai és Ipari Minisztérium Sajtóosztályának.
A korábbi, versenyzésre tervezett V8-asokkal hajtott Transitok után most egy olyan egyedi prototípus viselheti a nevet, amely nem is nagyon emlékeztet a ma kapható Ford furgonokhoz, a hajtást pedig négy villanymotor szolgáltatja. Ezek összesen 2000 lóerő leadására képesek, ami 2 másodpercen belüli gyorsulási időt eredményez százig. Amit viszont megtartottak, az a teljes, versenyautó-jellegű aerodinamikai- és futóműcsomag: a részleteit nézve az új Supervan is jobban emlékeztet egy korszerű versenyautóra, mint áruszállítóra.
Tegnap írtuk meg olvasóink jelzései alapján, hogy akadozik a rendszámtáblák kiadása, ugyanis a jelenleg használatban lévő, három betű, három szám formátumú azonosítók a nagyobb forgalmú okmányirodákból elfogyhattak, míg az újakat csak július elsejétől adják ki. Jövő hét péntekig már nincs hátra sok munkanap, így várhatóan ezek a nehézségek sem tartanak sokáig. A Technológiai és Ipari Minisztérium ma egy Facebook-posztban osztotta meg a legfontosabb tudnivalókat az új rendszámokkal kapcsolatban.
Májustól drágult a taxizás Budapesten, mi pedig utána is jártunk az okoknak. Részben azért volt szükség a tarifaemelésre, mert a taxisokat számos költség terheli, emelkedtek a szervizelési költségek, a biztosítási díjak és az üzemanyagra is többet kell fordítaniuk. Vannak viszont, akik ügyeskedéssel próbálják megkerülni a hivatalos tevékenységhez kötődő adminisztratív és egyéb terheket. A XIII. kerületi rendőrök most két áltaxist vontak ki a forgalomból.
Ma mutatták be Goodwoodban a lényegében ismeretlen Viritech sportautóját, amely Pininfarina formatervvel, és képtelen árcédulával próbálja felkelteni a közönség figyelmét.
Sokszor foglalkoztunk már a Totalcaron olyan előzésekkel, amikor nemcsak puszta figyelmetlenségből, hanem pofátlanul, a kockázatok tudatában, de azokkal mit sem törődve próbálnak egyesek előrejutni. Bár az országúti előzésekből ritkán lesz ténylegesen baleset, de amikor mégis, akkor nagyon súlyos kimenetelű. Most a Budapesti Autósok videójában láthatunk újabb három olyan esetet, ahol csak a szerencsén vagy a másik fél lélekjelenlétén múlt, hogy nem lett tragédia.
Garázdaság vétség és más bűncselekmény miatt emelt vádat a Kaposvári Járási Ügyészség azzal a férfival szemben, aki még februárban esett neki egy futárautónak, mert az szerinte nem jó helyen parkolt, legalábbis útban volt, amikor ittasan hazafelé sétált. Az esetet a térfigyelő kamera rögzítette, a videót itt lehet megnézni.
Ahogy már a forma alapján is sejthető volt, a Polestar következő személyautója, amelyet 2024-től terveznek gyártani, minden szempontból a Tesla nyomdokaiban igyekszik járni. Ezt mutatják a legújabb adatok is, például a négyajtós, kupétetős modell óriási teljesítménye.
A legismertebb sztárfocisták között akadnak szép számmal autóbolondok. A Real Madridot és a Juventust is megjárt, jelenleg éppen korábbi sikerei színhelyén, a Manchester Unitednél futballozó portugál Cristiano Ronaldo sem veti meg a gyors kocsikat, akad is többek közt McLaren Sennája, Ferrari Monzája és egy sor egyéb egzotikus ritkasága, mint mondjuk a Bugatti Chiron vagy a Veyron. Utóbbival akadt most egy kis probléma.
Cristiano Ronaldo 's Bugatti Veyron suffered an accident on Monday morning in Mallorca. Apparently Cristiano was not inside the vehicle. [@UHmallorca] #mufc pic.twitter.com/WtG5crWWsd
— The United Stand (@UnitedStandMUFC) June 20, 2022
A Ford jelentős létszámleépítést tervez Németországban, a Saarlouisban működő telephelyen 2025-től az autógyártás is megszűnik. A gyár bezárása helyett egyelőre alternatív megoldásokat keres a vállalat, de az egyértelmű, hogy az európai Ford gyártást igyekeznek kevesebb üzembe átszervezni.
Problémákba ütközhetnek azok, akik június végén szeretnének külföldről behozott autót honosítani és forgalomba helyezni. Olvasóink jelezték ugyanis, hogy a nagyobb forgalmú okmányirodákban elfogytak a jelenleg használt, három betű és három szám formátumú rendszámtáblák. Mivel az új, két betű, két betű, három szám rendszerű azonosítókat csak július elsejétől adják ki, az átmeneti időszakban nehézkessé válhat az igénylés.
Nemcsak Európában drágák az üzemanyagok, az Egyesült Államokban például a múlt héten már az ötdolláros gallononkénti árat is átlépte a benzin és a gázolaj átlagára, mostanra éppen egy picivel becsúszott ez alá a határ alá. Az ottani autósok sokszor már annyira halogatják a tankolást, hogy üres tankkal maradnak az út szélén, egy benzinkút üzletvezetőjét pedig azért bocsátották el, mert véletlenül túl olcsón adta a gázolajat. Vannak persze olyan munkakörök, amelyekben mindenképpen szükséges az autózás, bármennyibe is kerül az üzemanyag. Nem állhatnak meg például a mentők, a tűzoltók vagy a rendőrök.
A Suzuki korábban is kínált egy négyméteres, terepjáró jellegű modellt, Vitara Brezza néven az indiai piac számára. Ám úgy fest, a második generációval már elszakadnának a Vitara arculatától, és nem csak névleg: a formai hasonlóságokat is megszüntetik.