Lassan közeledik 2035, a robbanómotoros autók halálának dátuma. Európa autógyártói fokozatosan készülnek is az átállásra, ennek pedig technikai tényezők mellett egyéb gyakorlati jelei is vannak. A Mercedes például 2024-ben leszámol a villanyautóinál és hibridjeinél használt EQ jelöléssel - legalábbis a német Handelsblatt értesülései szerint.
Bemutatkozott a Nissan GT-R 2024-re frissített változata a Tokiói Autószalonon. A 2024-es modellt az emissziós előírások miatt már nem hozzák el Európába, de a japán piacon továbbra is hasít. A sokat megélt, 16 éves autó már túl van két faceliften, és a mostanival együtt öt frissítésen.
2012 óta nem kapható nálunk bolygódugattyús, vagy közkeletű nevén Wankel-motoros Mazda, de most visszatér a kínálatba. Csak nem pont úgy, mint eddig. A gyártó az új MX-30-cal hozza vissza a köztudatba. Talán amiatt, amit korábban Bolla Gyuri is megfogalmazott a tisztán elektromos modell tesztjében, hogy egy Budapest - Szeged útvonalra csak komoly megfontolás után, nagyon spórolós vezetéssel vállalkozik az ember, azaz kevés a hatótáv.
Várható volt, hogy a belső égésű motorral szerelt modelleknek már nem terem babér az Év Autója választáson és így is lett: idén csak olyan típusok jutottak az utolsó hét közé, amiből van hibrid vagy elektromos változat. A nyertes pedig:
Ahogy mi is megírtuk, megutóbb májusban drágult a taxizás, méghozzá nem is kevéssel: akkor 33 százalékkal nőttek az árak. Az addigi 700 forintos alapdíj 1000 forintra, a 300 forintos kilométerdíj 400 forintra, míg a 75 forintos percdíj 100 forintra emelkedett. Ezt akkor a minden területre kiterjedő áremelkedéssel és az infláció növekedésével indokolták.
2023. január 12-én felhívást tett közzé a Komárom-Esztergom Vármegyei Rendőr-főkapitányság, álnok Trabant rongálót kerestek. Leírásuk szerint egy - akkor még - ismeretlen férfi megrongált egy személygépkocsit a tatabányai Kossuth Lajos úton. Az esetről kamera felvételt tettek közzé, és a lakosság segítségét kérték. A közlemény elérte a célját, meg is lett a férfi.
Nem szokatlan dolog Magyarországon, hogy helyenként nem tökéletes az útburkolat és akadnak rajta kátyúk. Ez önmagában sem túl jó, de azért vannak ennek fokozatai. Az például egy teljesen új szint, amikor annyira rossz állapotú egy út, hogy teljes szélességében beszakad.
Az MG 2007-óta Kína legnagyobb autógyártója, a SAIC csoport tulajdona, azonban csak 2019-ben tért vissza Európába, majd három évvel később, 2022-ben Magyarországra. A gyártó legfontosabb célkitűzése, hogy jelenetős piaci részesedést építsen ki a következő években, melyben remélik, segítségükre lesz új modelljük, az MG HS is.
Jó ideje sejtettük, de most hivatalosan is leleplezték: jön az ötajtós Suzuki Jimny. A bejelentés a 2023-as indiai autóshow keretében történt, ahol a Suzuki Ausztrália vezetője, Michael Pachota osztott meg további részleteket a Drive magazinnal.
Egyre több autógyártó játszik el a gondolattal, hogy villanyautóinak egyes funkcióit külön fizetőssé tegye. A Tesla 2000 dollárért kínálja a Model 3 és Model Y Long Range modellekhez az Acceleration Boost csomagot, mellyel szoftveresen javul az autó gyorsulása, hasonló szolgáltatása pedig bizonyos EQ típusokhoz a Mercedesnek is van, évi 1200 dolláros előfizetési díjért. A BMW azonban nemrég közölte, ők nem terveznek ilyesmit.
A kezdődő változások éve volt 2017. Akkor lett Donald Trump az Egyesült Államok 45. elnöke; a Volvo bejelentette, hogy 2019-től már minden modellükben lesz minimum elektromos hajtás is; novemberben pedig beindult az M3-as metróvonal felújítása. Ősszel lesz hat éve, már most is öt plusz az
apró, szóval vártuk a bejelentést, hogy elkészülnek a kékkel: de nem. A BKK sajtóközleménye szerint arra még várnunk kell egy pár hónapot, legkevesebb márciusig.
Érdekes dolgot szúrtak ki a ZEVcentric-nél: a Tesla Model Y Performance fékei kisebbek lettek. Ez még önmagában nem lenne akkora szó, hiszen előfordulhat ilyen, ha a mérnökök úgy találják, hogy így lesz jobb vagy költséghatékonyabb a végeredmény. Az már érdekesebb, hogy a Tesla megpróbálja ezt a tényt elrejteni a vevők szeme elől.
A Renaultsport 1976-óta létezik, ám már nem sokáig: az Alpine, a Renault sportos almárkája veszi át a helyét a következő években. Ám addig sem leszünk teljesen híján a Renaultsportnak, amíg ez megtörténik: az idei Tokyo Motor Show keretében bemutatkozott az utolsó Renault RS modell, a Megane RS Ultime.
Radikális javaslattal nyitotta az új évet a Levegő Munkacsoport: egyebek mellett azt javasolta a szervezet, hogy tiltsák ki a budapesti belvárosból a belső égésű motorral hajtott robogókat. Hogy a javaslattal mi a probléma, kiderül Perlaki Péter véleménycikkéből. Emellett megkerestük a javaslat címzettjét, a Főpolgármesteri Hivatalt, hogy mit szólnak a felvetéshez.
Miután a Volkswagen kis csapotthátúja, a Polo generációról-generációra egyre kevésbé hasonlított egykori apró, könnyű és fürge önmagára, 2011-ben bemutatkozott az Up!, mint szellemi örökös. Jelenleg is kapható belőle három- és ötajtós, benzines, gázos és villanyos változat is, ám a 2016 végén bemutatott GTI változat már nem lesz kapható.
Nehéz helyzetbe került a Győri Balett, miután bezárt a székhelyüknek számító Győri Nemzeti Színház a magasra rúgó üzemeltetési költségek miatt. Mivel a közvetlenül a színház közelében lévő táncstúdióban sincs fűtés, így a táncművészek ott se tudtak próbálni. Ugyanakkor fontos volt, hogy a társulat továbbra is tudjon működni, ezért a próbákhoz ideiglenesen külsős helyszínekre költöztek.
A Suzuki a 2023-as indiai Auto Expón rántotta le a leplet az első, jelenleg is fejlesztés alatt álló teljesen elektromos autójáról. Az eVX nevű Crossover valamivel nagyobb lesz mint egy Vitara (4300mm x 1800mm x 1600mm), és összkerékhajtást kap.
Nem mindennapi autó gördült be egy denveri szerviz kapuján. A kifogástalan állapotú Mk4-es Toyota Supra csupán rutinkarbantartásra és egy kis tuningra érkezett, ám totálkárosan távozott.
Rendszeres visszaesőt fogott a rendőrség. Az ügyészség egy új vádiratban tett indítványt, hogy az Esztergomi Járásbíróság szabjon ki egy férfivel szemben közügyektől eltiltást, járművezetéstől való végleges eltiltást, és ahol látszik, hogy igazán súlyos ügyről van szó, fegyházbüntetést. Magyarország Ügyészségének sajtóközleményéből kiderül, hogy a szóban forgó személy kitartóan meg is dolgozott ezért.
A The Car Care Nut nevű szervizbe tért be egy ügyfél, mert a Toyota Camry-je elkezdte enni az olajat. Ugyan a Toyoták legendásan megbízható autók hírében állnak, ez a konkrét Camry már bő 300 ezer mérföldet, azaz több, mint 520 ezer kilométert futott, emiatt kicsit elnézőbbek lehetünk vele.
A norvég királyi család két elektromos autót adott a járműflottájához. Az egyik egy Mercedes EQS, a másik egy BMW i7-es, igaz, a királyi családban van egy Mercedes EQV kisbusz is - derül ki a főként megújuló energiával foglalkozó CleanTechnica szakportál cikkéből. A királyi család célja, hogy a használatában lévő járműveket megújuló energiával hajtott autókra cserélje, amint ez lehetséges és észszerű – indokolta a változást Guri Varbe, az uralkodó hivatalának kommunikációs vezetője.
Sokszor számolt már be a világsajtó - köztük mi is - arról, milyen fennakadásokat okozotak a legnépszerűbb közösségi oldalon terjedő trendek, de máris itt a következő.
Millió dolláros hipersportautót nem vehet akárki, akkor se, ha pénze épp lenne rá. Ezen a szinten bevett gyakorlat, hogy a gyártók szigorú feltételek alapján maguk választják ki azt a maroknyi szerencsés milliárdost, akik kaphatnak a portékájukból. A Bugatti azonban még rajtuk is túltesz: feketelistát vezetnek olyan személyekről, akik nem méltók az autóikra.