Az elektromos Volvók hatótávolságát is növelték 2023-ra, de az igazi újítás, hogy 25 év után először újra van hátsókerékhajtás a svédeknél. Ezúttal 235 lóerővel az egymotoros kompakt crossoverekben.
Az már egy jó évtizede nem kérdés, hogy a lengyel buszipar lelépte a magyart. Mostanra pedig már az világossá vált, hogy a lengyel buszgyártó kapacitás a németországinál is jóval nagyobb lesz, ráadásul az öreg kontinens országai közül Lengyelországban gyártják a legtöbb környezetbarát autóbuszt.
Új felszereltségi szintet mutatott be a Dacia az elektromos Spring modelljéhez a Brüsszeli Autószalonon. Az Extreme a drágább csomagok közé tartozik, nem csak az alap Cargo Electric-nél, hanem az Essentialnál is magasabb áron érkezik, és szerepet cserél az Expression csomaggal, amit egyúttal kivezet a gyártó. Apró érdekesség, hogy a Renault szerint eddig a vásárlók 80 százaléka a legmagasabb felszereltségi lehetőséget kérte a Springhez, így várhatóan az Extreme is népszerű lesz.
Akik nem tudnak uralkodni a sebesség iránti vágyukon, jól teszik, ha a jövőben messze elkerülik Skócia Angliával határos, Veszprém vármegyéhez mérhető területű régióját.
Egy ideje várjuk már az Aventador utódját, a Lamborghini pedig úgy tűnik, végre beküldte a szabadalmi kérvényét a WIPO-hoz, vagyis a Szellemi Tulajdon Világszervezetéhez. Íme hát a következő V12 minden lényeges szögből.
Nasser Al-Attiyah és társa, Mathieu Baumel nyerte meg a 2023-as Dakar-ralit. Ez a páros ötödik dakaros győzelme, a Toyota Hilux Dakar csapat harmadszor végzett az első helyen, a versenycsapat és a duó pedig együtt másodjára hozta le vezető helyen a világ legismertebb tereprali eseményét.
Új kivitellel bővül a Honda Jazz e:HEV modellcsalád, de a jelenleg elérhető változatok is kapnak egy kis többletfűszert. A família legfeltűnőbb újdonsága az Advance Sport felszereltség lesz, amit az egyedi első lökhárítóról, fickósabb hűtőrácsról, a feketített tükrökről és a 16-os könnyűfém felnikről lehet messziről felismerni. Érzésre pedig az elől-hátul feszesebb futómű adhat sportos visszajelzéseket.
100 kWh kapacitású akkumulátor a padlóban, 800 voltos technológia, mely feleződni is tud, és 25 perces gyorstöltés ötről nyolcan százalékra.
Szépség, színésznő, fotóriporter, majd szobrász. Nem vállalkozunk rá, hogy a minap 95 éves Gina Lollobrigida életéből nekrológot gyártsunk, nem is a mi dolgunk. Azt inkább itt keresd. De ez nem azt jelenti, hogy a magunk módján ne búcsúznánk a legendától. A magunk módján, néhány érdekesebb képen és autón keresztül. Azokat ugyanis láthatólag szerette. Ferrari, Vespa, Rolls-Royce, SL Mercedes, Tesla. Ha nem is érdekelték komolyabban az autók, ízlése az volt hozzájuk.
Nem nehéz olyan cikket találni a 2018-as közelmúltból, ahol egyfajta Tesla-trónfosztónak pozicionálták a Jaguar I-Pace-t. Talán egy elszabadult sajtóanyag optimista frázisa, mint tűzvész söpört végig a világsajtón, a megmosolyogtatóan naiv optimizmusból pedig elvárás lett. Végül nem verte hazai pályán a nagyágyút, pedig a közvélekedés szerint az I-Pace a maga műfajában elég jó lett. 2019-ben Év autója díjat hozott el, és nálunk sem hasalt el a teszten. Talán szerepet játszott az “apró baki”, hogy egy időben úgy tűnt, sorban kapnak lángra a brit villany SUV-ok.
Akár 125 forintnyi különbözet is lehet az üzemanyagok literenkénti árában Magyarország és Románia határának két oldalán. “Ezrek maradhatnak a zsebünkben” - írja a témában a Telex, akik annak valóságtartalmát vizsgálták, hogy tényleg van-e “benzinturizmus” a két ország között. A téma apropóját egy január 9-i interjú adta, amit az RTL Klub készített Kübekháza polgármesterével. A szerb és román határhoz is egyaránt közel fekvő hazai település első embere az mesélte az interjúban, hogy ő maga is átjár a határon tankolni, sőt, vásárolni is. Ráadásul nem csak ő használja ki a két ország üzemanyagainak árkülönbözetét, hanem a település járműflottáját is a határ túloldalán tankolják.
Kezdhetnénk azzal, hogy a hidrogénesnek nem lehet hatótávolsága a gáz energiasűrűsége miatt, míg az elektromos jóval gyengébb, mint az immár negyven éves eredeti. De most nem erre fókuszálunk, mert rendben a festés, és a barkács átépítés is bájos a maga visszafogottan értelmes valójában.
Rászálltak a rendőrök Nógrád vármegyére - igen, vármegyére, még mi is szokjuk az avittas megnevezést. Korábban 2023. január 9-én ellenőrizték a gyorshajtókat Nógrádban, amikor összesen 40 gyorshajtót fogtak. Volt még potenciál Magyarország egyik legszebb területének sofőrjeiben, így néhány nappal később visszatértek, hogy többek között két kiemelkedő gázpedál huszárt is fogjanak.
Ha eddig az volt az egyetlen problémád a Lamborghini Urus-szal, hogy túl sok az ajtaja, akkor jó híreket hoztunk: megérkezett a kupé. A végtelenül hiánypótló modellváltozatot egyébként nem a Lamborghini készítette, hanem a Mansory, így abban már látatlanban is biztosak lehetünk, hogy a végeredmény még a gyári változatnál is sokkal túlzóbb.
A gyorstöltési lehetőség elhagyásával könnyítene az elektromos autóin a Maserati. A sportautógyártó vállalat elektromobilitásért felelős igazgatója, Ana Paola Regginato egy interjú tanúsága szerint úgy vélekedik, hogy mivel a járművek élettartamuk túlnyomó részét úgyis álló helyzetben töltik, ezért a minél gyorsabb töltés nem tartozik a legfontosabb fejlesztések közé.
Sajtóközleményben számolt be a Skoda a 2022-es eladásairól a héten. Az anyagból kiderül, hogy a VW konszern cseh márkája 2022-ben 731.300 új autót szállított le a vásárlóinak világszerte, illetve az idei tervekről is tájékoztatták a publikumot.
A négyszeres Formula 1-es világbajnok, Sebastian Vettel úgy tűnik, visszavonulása után a garázsában is rendet tesz kicsit. A német versenyzőről tudjuk, hogy számos értékes autó volt már a birtokában az évek során, ám a Ferrari Enzoja után most 2012-es Nissan GT-R-jétől is megválik.
A Bugatti Chiron pályafutása végéhez ért, miután elkészült az ötszázadik darab, ami a Profilée nevet kapta és mindössze egy darab készül belőle. A 2016-ban bemutatott Chiron alapára se volt visszafogott, de a különkiadások és a műszaki alapjait felhasználó más modellek még erre is rá tudtak ígérni.
Aki járt már a Váci úton, az tudja, hogy helyenként nem kimondottan jó minőségű a felület, a helyzeten a metrópótlás miatt megnövekedett buszforgalom se segített. Több helyen lehet találkozni kisebb-nagyobb méretű kátyúkkal, és az sem ritka, hogy a találkozást nem ússzák meg fizikai sérülés nélkül a szerencsétlenebb autók.
A BMW arra vágyik, hogy idén már forgalma tizenöt százaléka származzon az elektromos modellek eladásaiból. Fontosak is a célok, hiszen tavaly kevesebb mint 2,4 millió alatti értékesítéssel -4,8 százalékot ért el a csoport, tehát ideje belehúzni.
Várható volt, hogy a belső égésű motorral szerelt modelleknek már nem terem babér az Év Autója választáson és így is lett: idén csak olyan típusok jutottak az utolsó hét közé, amiből van hibrid vagy elektromos változat.
Kína után Európa különböző országaiban is meglepő fordulattal álltak elő a Teslánál. Egyik napról a másikra hatalmas árcsökkentést hajtottak végre különböző modelljeiken – Magyarországon több millió forinttal olcsóbbak lettek az egyes típusok. Nem csak a Teslánál furcsa ilyet látni mostanság, hanem alapvetően az új autó piacon is - az elmúlt években állandó növekedés volt a trend.
“Villanyoszlopnak ütközött egy rendőrök elől menekülő autó a IX. kerületben. Kiderült, hogy vezetőjét és utasát is körözték. Nem sérültek meg, ahogy a nővel lévő csecsemő sem.” - írja a Police.hu a január 12-i autós üldözésről.
Lassan közeledik 2035, a robbanómotoros autók halálának dátuma. Európa autógyártói fokozatosan készülnek is az átállásra, ennek pedig technikai tényezők mellett egyéb gyakorlati jelei is vannak. A Mercedes például 2024-ben leszámol a villanyautóinál és hibridjeinél használt EQ jelöléssel - legalábbis a német Handelsblatt értesülései szerint.