A Mustang a világ legnépszerűbb sportautója, a Ford pedig már látja, milyen specifikáció szerint rendelik az új generációt a hazai piacon. A fekete és a fehér után a piros a harmadik legnagyobb számban rendelt szín, a Dark Horse viszont kékben kell az embereknek. Kétféle kékben.
Amikor valamilyen autó háztáji replikája kerül szóba, sokaknak elrontott arányú, béna Ferrari-szerű kreálmányok ugranak be, amiknek egy Pontiac Fiero vagy egy Toyota MR2 adja az alapját. Persze léteznek rettentő reprodukciók is, amik megszólalásig hasonlítanak az eredeti autóra, de ezeknek általában az ára se szerény.
San Francisco lakóinak kezd tele lenni a hócipőjük azzal, hogy az önvezető autók fejlesztői a városukat szemelték ki járműveik éles tesztelésére.
A Mitsubishi legutóbb 2019-ben frissítette a pickupját, a patinás L200-at. Az akkor a 2014-es modell erős faceliftje volt, igaz, a platós piacon ritka is a forradalmi újítás. Bő tíz év után azonban hamarosan érkezik az új, hatodik generáció, amelyet a július 26-i bemutató előtt most még felmatricázva, de gyakorlatilag teljes valójában mutatott meg a márka.
Lengyelországban tíz év alatt nagyon sokat javult a közutak biztonsága, amit a nemzetközi statisztikában a halálos balesetek számával mérnek.
A Cao Cao Auto a Geely óriásvállalat alá tartozó cég, amely az autómegosztó szolgáltatásokat célozza a termékeivel, ez személyreszabhatóságot és 600 ezer kilométerre tervezett tartósságot jelent. Mindez puritán felépítést követel, és hogy a hosszabb-rövidebb töltési idők miatt se essen ki a márka első, Cao Cao 60 nevű modellje a forgalomból, cserélhető akkumulátorral szerelik.
A Tesla nemrég jelentette be, hogy a Model S-ből és a Model X-ből sem készít több jobbkormányos verziót, sőt, a kisebb piacokon a kínálatból is kikerülnek ezek. A márka három alternatívát kínál azoknak a brit vásárlóinak, akik már megrendelték az autójukat, vagy a rossz oldalon lévő kormány sem tántorítja el őket a kiszemelt modelltől.
A Dunaújvárosi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának munkatársai június 29-én traffipaxos ellenőrzést végeztek a városban. A délelőtti órákban be is mértek egy Suzukit, amely a megengedett 50 km/h helyett 68-cal közlekedett. A 69 éves járművezetőt megállították, és 30 ezer forint közigazgatási bírság mellett 4 büntetőponttal sújtották.
A tartalomból:
Az Egyesült államok rendőri szervei jelenleg olyan elektromos autókat, főként Teslákat használnak, amelyek egyáltalán nem, vagy csak részben vannak felkészítve a rendőri munkára. Ezt az űrt próbálja most betömni a Model PD nevű cég. A vállalat több elektromos járművet is vizsgált az átalakításhoz, például a Rivian R1S-t és az R1T-t is. Végül azonban úgy döntöttek, hogy az első termékük, amellyel piacra lépnek a Tesla Model Y átalakítási csomagját tartalmazza.
Ebben benne van az új hang- és fénytechnika, a pit manőverhez szükséges gallytörő rács, teljesen új, a gyáritól jóval ellenállóbb padlóburkolat és kárpitok, valamint a fizikailag elszeparált, műanyag hátsó üléssor. Persze nem hagyták érintetlenül a Tesla infotainment rendszerét sem, amelyre a USA rendőrségei által használt Windows rendszert telepítették fel a Model PD szakemberei.
Csütörtökön jelentette be az Audi, hogy menesztik Markus Duesmannt, az Audi vezérigazgatóját, amit a cég egy felügyelőbizottsági ülést követően jelentett be. Német hírek szerint a Duesmann távozását hosszú belső viták előzték meg.
Úgy tűnik, hogy az utóbbi időben eléggé megszaporodtak és elkanászodtak a gyorshajtók Magyarországon. Előfordulhat, hogy a rendőrök is többször állnak ki az út mellé a háromlábúval, de az is, hogy tényleg egyre többen kockáztatják a pénzbüntetést és az előéleti pontokat.
A BMW szénszálas versenygépét már jól ismerjük, ám ahhoz, hogy Le Mans-ban is láthassuk a többiek sokasodó tábora ellen, egészen jövő nyárig kell várnunk. Mielőtt azonban megkapná a huszadik Art Car festést a New York-i Julie Mehretu tervei szerint, itt van teljesen csupaszon is. Rendes Batmobile, nyolchengeres motorral, hibrid hajtással.
Egészen furcsa baleset történt tegnap Szegeden. A Tiszta Lajos körút Nagy Jenő utcai kereszteződésénél két kötöttpályás tömegközlekedési eszköz, egy villamos és egy trolibusz ütközött össze. A baleset következtében előbbi egyik kocsija kisiklott, és mindkét irányban elzárta a síneket. Személyi sérülésről nem tudunk.
Budapesten kiugróan magas a halálos közlekedési balesetek száma. A BKK szerint "az elmúlt 10 évben csaknem 500-an haltak meg Budapest útjain. A fővárosban a közúti közlekedés veszélyesebb, mint a hasonló méretű nagyvárosokban: arányaiban ötször annyian halnak meg a közlekedésben, mint Bécsben." Az utolsó cseppet az a február 19-ei eset jelentette, melyben egy ittas olasz autós halálra gázolt egy villamosra várakozó fiatal nőt.
Ha egy Ferrari típusjelzésében ott van a két darab X, már jó előre sejteni lehet, hogy egy igazán durva versenygépről van szó. Ezeket elsősorban baromi gazdag ügyfeleknek szánta a Ferrari, nem pedig versenycsapatoknak. Az első modell az Enzóból készült, ez volt a 800 lóerős FXX, a szellemi utódja pedig a LaFerrariból kifaragott FXX-K lett.
Hosszabb nyári szabadságot kapnak a Volkswagen emdeni gyárának villanyautókon dolgozó munkásai, miután két hétre leáll az ID4 és ID7 modellek gyártása. Az ok: a vártnál kisebb kereslet.
Elvileg 650 lóerős az a 3,5 literes, két turbóval megfújt V8, amit Tony Southgate tervezett a TWR számára, hogy aztán 1997-ben Ian Callum tervei alapján létrejöhessen a Nissan GT1-es versenyautója, az R390 GT-1. A két év alatt legyártott nyolc szénszálas prototípusból ez az utolsó, a #780009, Erik Comas immár utcaivá alakított szupersportautója. Forgattak hát egy kisfilmet, hiszen 25 évig tartott a vágyakozás.
Egy új, minden eddiginél szigorúbb szabályozás bevezetését tervezi az olasz kormány a közúti biztonság jegyében. Ennek értelmében a friss jogosítvánnyal rendelkező autóvezetők három évig nem vezethetnek 93 lóerőnél, vagy 73 lóerő/tonnánál (hibridek és elektromosok esetén 88 lóerő/tonnánál) nagyobb teljesítményű autókat.
Úgy tűnik, hogy egyesek szerint az utánfutó egy merőben felesleges úri huncutság, ami igazából simán nélkülözhető. Egy ilyen megfontolásból elkövetett, de ettől még nem kevésbé bizarr esetet videóztak le a napokban Budapesten.
A szívómotoros Dynamics & Lightweighting Study, vagyis a Singer DLS után valami nagyot kellett gurítani Kaliforniában, a dollármilliomosok pedig turbókat akartak, méghozzá nagy szárnyakkal párosítva. A Singer így hát az 1977-ben bevezetett Porsche 934/5 versenyautóról kezdett beszélni, majd bemutatta a pályára és utcára egyaránt szánt DLS Turbo modelljeit.
Van a viszonylag olcsó belépő a Porsche 911-es játékba, az 1997 és 2004 között gyártott 996-os generáció, a tükörtojás lámpákkal. Emellett létezik az abból épített egyedi, mégis gyárinak számító restomod, a Classic Club Coupe. A híres Porsche gyűjtő amerikai humorista Jerry Seinfeld most 400 millió forintnyi zöldhasút adott érte, hiszen egyszer 75 éves a márka, és ezt illik rendesen megünnepelni.