A 11. kerületben, az M1-es autópálya kivezetőjénél történt az eset. A képek tanúsága szerint a rendőrök a járdára is követték a menekülő robogóst.
Gyakori érv a villanyautók mellett, hogy fenntartásuk és üzemeltetésük jelentősen olcsóbb lehet a belső égésű motoros társaikhoz képest. Ennek fő oka, hogy az elektromos autók nagyságrendekkel kevesebb alkatrészből állnak, így a potenciális meghibásodások száma is kevesebb, ráadásul rendszeres olajcserére sincs szükségük. Ezen előnyök miatt a Hertz – a világ egyik legnagyobb autókölcsönző vállalata – korábban körülbelül 60 ezer villanyautóval, főként Teslákkal egészítette ki flottáját.
Hajmeresztő videót küldött egy olvasó a BpiAutósoknak. A felvételeket készítő autós éppen Kakasd közelében haladt, mikor átfutott előtte egy szarvas. Ez azonban még nem minden.
Tegnap a Hyundai egy sejtelmes videóval vezetett fel valamit, ami elsőre egy minden eddiginél durvább Ioniq 5 N változatnak tűnt. Nemrég megtörtént a hivatalos bejelentés is, de nem egészen azt kaptuk, amire számítottunk.
Az Index stábja meglátogatta a Becsületesneppert, akivel a használt autó piac múltjáról és jelenéről, vásárlási tippekről és a jelenleg divatos átverésekről beszélgettek.
2024-re nagy mértékben megdrágult autópálya-matrica ára, vannak azonban lehetőségek a költségek enyhítésére, ehhez azonban meg kell felelni néhány kitételnek - nagycsaládosoknak és mozgássérülteknek jár ugyanis csak a kedvezmény.
A kedvezmény lényege, hogy az előzetes bejelentést követően a D2 díjkategóriás autókra is csak a D1, vagyis a kedvezőbb díjkategóriás árat érvényesítik.
Az eheti, "Ki a nagyobb tulok?" verseny dobogósai ezúttal egy BMW X5 és egy X6 lettek. A képkockákat elnézve, ezúttal nem az irányjelző használatának hiánya volt a legnagyobb vétség - kifejezetten veszélyes szituációt teremtettek mindketten.
Szerinted ki érdemelte ki a tuloksági verseny első helyét? Az X5 vagy az X6? Írd meg kommentben!
Azok az amerikai háztartások, amelyek hagyományos motorral szerelt autóik helyett újat vásároltak, inkább váltottak hibridre, mint teljesen elektromosra.
A limitált kiadású autókat sokszor nehéz megszerezni: az olyan exkluzív gyártók, mint a Bugatti vagy Ferrari, alapos átvilágítás után választják ki az érdemes vásárlókat. Számozott Subaruk után is sokan vágyakoznak, a japán gyártó pedig egészen szokatlan módszerrel dönt arról, ki kaphat belőlük.
Ma már egyáltalán nem furcsa, ha egy gyártó a crossover vagy SUV modelljeiból készít sportváltozatot. Ezért pedig már a Nissan Ariya Nismóra sem tudunk ferde szemmel nézni, főleg ha annyira jó, amilyennek mondják.
A német prémiumtriót gyártási mennyiség tekintetében a BMW vezeti, de a Mercedes-Benz jobb profitrátával kecsegteti részvényeseit. Az Audi villanyautó-gyártásában ígér előrelépést.
Annak ellenére, hogy a vezetés közben telefonozó autósok komoly baleseti kockázatot jelentenek, az autógyártók egyre több képernyőt pakolnak modelljeikbe, a fizikai gombok rovására. Bár egyes kutatások szerint ez határozottan rossz irány, a Volkswagen pedig már visszakozott is a témában, egyes márkák nem tágítanak.
A Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság egyenruhásai három civil gépkocsi, öt járőrautó és egy drón használatával tartottak fokozott közúti ellenőrzést Kaposváron és vonzáskörzetében. Az ittas sofőrök kiszűrésére a finn módszert is bevetették: ennek lényege, hogy az ellenőrzés helyén az összes arra közlekedő járművezetőt megszondáztatják. Negatív eredmény esetén a sofőr azonnal folytathatja útját, ám ha jelez a szonda, az érintett ellen eljárás indul.
Súlyos ráfutásos baleset történt az M0-s autóúton január elején. Egy forgalomfigyelő kamera felvette, ahogy egy tolakodó kamion először kielőzi egy társát, majd szinte fékezés nélkül belerohan az autósokba.
A koronavírus-járvány idején ütötte ki utoljára úgy az autógyártást az beszállítási lánc megszakadása, mint mostani a vörös-tengeri konfliktus.
Izgalmas lenne egy olyan világ, ahol a környezetvédelem jegyében nem kéne eltűnnie a nagy, sokhengeres motoroknak. Mennyivel jobb lenne egy hagyományos belső égésű motor, mely a benzin vagy a gázolaj helyett alternatív üzemanyaggal működik, így nem enged a levegőbe mérgező gázokat. Ezen dolgozik most a NAMX.
Óriás beruházást indít a BMW, amely során az egyik legnagyobb és legrégebbi autógyárát készíti fel az elektromos modellekre. Ha minden a tervek szerint halad, akkor 2027-től már csak elektromos autó gördül majd ki a müncheni gyár kapuján.
A modern telefonokba szerelt arcfelismerő rendszerek ha nem is elengedhetetlenek, kényelmesebbé teszik a mindennapjainkat. Most a Continental állt elő egy autókba szerelhető arcfelismerő rendszerrel.
Sokakkal együtt eleinte én is benéztem azt a magyarországi Bugatti Chiron hirdetést, ami végigfutott az interneten. Mivel számomra teljesen megfoghatatlan az összeg amiért ezek az autó mennek, simán elhittem, hogy egy valódi hirdetésről van szó. De elég gyanús, hogy kamu volt.
A Hyundai az egyik legjobb villanyautót tette le az asztalra az Ioniq 5 személyében. A kompakt crossover mutatós, remekül használható és akár 321 lóerővel, összkerékhajtással is kérhető. A gyártó igyekszik is meglovagolni a modell sikerét: hamarosan 621 lóerős, N jelölésű sportváltozat érkezik, de egy eN1 Cup nevű versenyautó is fejlesztés alatt áll.
Egy kellemes hétvégi élményautózás sokunk kedvenc elfoglaltsága, különösen, ha izgalmas kanyarokkal teli, minőségi utakon taposhatjuk a gázt. Ilyen szakaszokat találni azonban nem mindig egyszerű feladat. Legalábbis eddig nem volt az.
Sok autós múzeum van a világon, de a nashville-i The Lane Motor Museum erősen kilóg sorból. Itt ugyanis ritka, egzotikus luxus- és sportautók helyett a furcsaságokat gyűjtik. Kezdenek viszont kifogyni a helyből, így az intézmény most elad néhány kiállítási darabot. A kínálat rendkívül érdekes.
Ahogy szeptemberben mi is megírtuk, az Európai Parlament elé került egy zöldpárti javaslat, amely ketté bontaná a jelenleg ismert B kategóriás jogosítványt. Lenne egy korlátozott formája - mint a motorkerékpároknál - és egy korlátlan, a B+. A javaslatot sokan kritizálták - úgy tűnik, eredményesen.
Éjszaka az ember hajlamos bátrabban közlekedni az üres utakon, pedig a látási viszonyok miatt ilyenkor könnyebb benézni egy balesetveszélyes helyzetet. Ezt nem mérte fel az a BMW-s, aki keresztben vágódott ki a Váci útra.
Felmérést készített a navigációs rendszereket gyártó TomTom azzal kapcsolatban, hogy a világon mely városokban a leglassabb az autós közlekedés. Ennek a felmérésnek a nyertese - vagy inkább vesztese - idén másodszorra is London lett, amihez képest Budapest nem is vészes.