Sokan még midig úgy érzik, hogy egy igazi sportautós élménynek elengedhetetlen része a kézi kapcsolású váltó. Kitartanak mellette foggal-körömmel és ebben partner néhány gyártó. Ilyen a BMW is, melynek M részlegén várhatóan még sokáig megmarad a manuális váltó.
A gyártók és a villanyautó-tulajok is szinte mindent megtesznek a plusz kilométerekért. De lehet, hogy a Beta One napelemrendszer megalkotója most túlzásba esett.
Bár elektromos autókat is szép számmal árul, a BMW kitart a belső égésű motorok mellett, sportos modelljeit nagyköbcentis benzinzabálókkal is rendelhetjük. Ennek ellenére a vállalatnak nincsenek illúziói a jövőt illetően.
Nem lassít a Toyota, de továbbra is halogatják az villanyautó-váltást.
Még mindig meg tud lepni minket, milyen abszurd jelentek történnek a hazai utakon. Január 10-én például egy BMW-s eldöntötte, hogy csak azért is forgalommal szemben hajt fel a Róbert Károly körútra a Kacsóh Pongrác útnál.
A prágai városvezetés még 2021-ben döntött úgy, hogy fél évszázad elteltével, újra trolibuszvonalakat építenek a cseh fővárosba. Másodikként a Nádraží Veleslavín és a Václav Havel Nemzetközi repülőtér közötti 59-es vonal készült el, amelyre duplacsuklós trolibuszokat kívántak beszerezni. A kiírt tendert végül tavaly februárban a lengyel Solaris Bus & Coach és a cseh Škoda Transportation konzorciuma nyerte meg a Solaris Trollino 24 típussal. Így ők szállíthatják le a 20 darab, duplacsuklós, 24,7 méter hosszú trolibuszokat.
A szakszervezetek 18-25 százalékos béremelést szeretnének.
A BKK nemrég közleményben számolt be a tavalyi év bliccelő utasokra kiszabott legdurvább büntetéseiről. A 10-es listán még a legkisebb tétel is 1 millió forint feletti, de a rekordernek több mint 2 millió forintot kellett fizetnie.
A Toyota régóta nyíltan szkeptikus a villanyautókat illetően, pláne ami a vállalat elnökét, Akio Toyodát illeti. A 67 éves vezető legutóbb a Tokió Autószalonon osztott meg furcsa gondolatokat a belső égésű motorok jövőjével kapcsolatban.
A Stellantis olaszországi dolgozóinak egy részét kényszerszabadságra küldi, részben azért, mert viszonylag gyenge a kereslet az ott készülő elektromos autók iránt –írta a Reuters a szakszervezetektől származó információra hivatkozva.
Több pontban módosítja a feltételeket hétfőtől a Mol közautó-szolgáltatását menedzselő Limo.
Hiába a technológiát érintő számos aggály, a japán autógyártók többsége továbbra is hisz a hidrogéncellás autókban. Közéjük tartozik a Honda is, mely Japánban és az USA-ban hidrogénes hajtással is árulja a CR-V-t.
Még júliusban hívtak vissza rengeteg Cupra Bornt akkumulátorral kapcsolatos probléma miatt. A cég viszont nem számolt azzal, hogy nem tudják befejezni a javítást, ugyanis egy fontos alapanyagukból hiány lett.
Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy egy hétre leáll a Suzuki esztergomi gyára, ugyanis ellátási gondok adódtak a Vörös-tengeren.
A Dacia Spring bemutatásakor messze a legolcsóbb villanyautónak számított, s bár a 8,8 millió forintos magyar listaár továbbra is rendkívül alacsony, az aprócska méret, a 45 vagy 60 lóerős teljesítmény és a mindössze 230 kilométeres hatótáv helyre teszi az ár-érték arányt.
Január 15-től 21-ig, azaz hétfőtől vasárnapig leállítja termelését a magyar Suzuki-gyár -írja a Vg.hu a Reuters híre alapján.
Még december végén lengette be a japán Liberty Walk (LB), hogy a Ferrari F40 után egy Lamborghini Countach-t vesznek kezelésbe, amit élőben először a Tokyo Auto Salonon mutatnak be. Az eredmény magáért beszél.
Megnyitotta első üzemét az Egyesült Államokban a dél-koreai LG Electronics, amelyben elektromos autók töltéséhez szükség állomásokat állítanak elő. A koreai elektronikai óriás, amely az elmúlt sok-sok évben egyebek mellett tévékészülékeivel alapozta meg hírnevét, sokoldalúvá akarja tenni tevékenységét. Ennek szellemében nyit az elektromos autózásnak e speciális ága felé.
Igazán szomorú látni azt, ami a Lanciával az utóbbi évtizedekben történt. A legendás olasz gyártó 1990-ben még 300 ezer autót adott el, mely 10 évvel később felére, 2022-re pedig majdnem tizedére csökkent. A márka jelenleg az újjászületésen dolgozik, melyről kedvcsinálókat már kaptunk, de kész terméket hivatalosan még nem.
A román autóipar tavaly 33 milliárd eurós bevételt érhetett el, ami új csúcsot jelent. A helyi gyártók közül a Daciának nagyon jól szerepelt az uniós piacokon.
A magyarországi üzemének építésére készülő kínai BYD villanyautó-gyártó a világ más részein is nyomul– vette át a Reuters a Financial Times hírét.
A Netflix sokak által szeretett (vagy mostanában inkább gyűlölt), de kétségkívül komoly számokat produkáló sorozata a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), amely hatalmasat lendített a Forma-1 népszerűségén, különösen az Egyesült Államokban. Valószínűleg a NASCAR is pont ezt szeretné elérni Európában, úgyhogy január végén kapunk egy a NASCAR versenyek világát feldolgozó sorozatot is, a Drive to Survive stílusában.
A Teslánál bevett gyakorlat, hogy megszavaztatja a közönséget arról, merre épüljenek új Supercharger töltők. Hazánkban kiemelten sokan követik figyelemmel a Tesla töltőtelepítési tevékenységét (illetve végtelen mennyiségű kamufiókot is szeretnek regisztrálni), így negyedévről negyedévre teljesítenek magyar helyszínek az elsők között.
Announcing our Fall 2023 Supercharger location winners—thank you to everyone who voted 🏆
— Tesla Charging (@TeslaCharging) January 12, 2024
Még tavaly tavasszal mutatták be a 2023-ban kifutó Dodge Charger utódját, a Daytona EV-t. Az új Charger generáció a gyártó történetében először teljesen elektromos hajtást kap, ennek ellenére továbbra is üvölteni fog - hangszórókból.
Hétfőn érkezik a január elsejével megemelt jövedéki adó miatt szükséges üzemanyagár-emelés második részlete. Mint ahogy azt korábban megírtuk, az áremelést két részletben nyomják le a lakosságon, hétfőtől így a benzin átlagára 580 forintra, a gázolajé pedig 608 forintra nő.