A Fehér Ház bejelentése szerint lényegében ötszörösére növelik a villanyautó-töltők számát az Egyesült Államokban.
Színek tekintetében a Jeep Wrangler eddig is érdekesebb volt, mint az autók többsége, hiszen a többféle szürke, fehér, fekete és kék, illetve a vörös mellett sárgában és homokszínben is gyártják. Ám úgy tűnik, hosszabb távra is kiegészülhet a paletta egy újabb színnel.
A Las Vegas-i CES alapvetően elektronikai szakkiállítás, de egy ideje már az autógyártók is elhozzák ide egyes újdonságaikat, ilyen vagy olyan ürüggyel. A BMW jövőre állítólag egy elektromos sport-SUV-ot is kiállít, de visznek színváltós fényezést, és új műszerfal-technológiát is.
A Hyundai csoport abszolút csúcsterméke, a második generációs Genesis G90 kapcsán a hiányzó részletekre is fény derült. Ezek szerint a koreaiak a luxuslimuzinok esetében továbbra is inkább csak követik, mint diktálják a divatot, de a színvonalon, amit hoznak, már nincs mit mosolyogni.
Egyelőre csak pletykáról van szó, de annak elég hihető. A Stellantis, pontosabban annak amerikai része, az egykori Chrysler csoport új benzinmotort fejleszt, amellyel kiválthatnák a jelenleg használt Hemi V8-as motorcsaládot.
A Toyota vezetése eddig elsősorban azt hangsúlyozta, hogy kitart a belső égésű motorok fejlesztése mellett, de ez nem jelenti, hogy a villanyautó-piacot nem célozták meg.
A Corsa-e és a Mokka-e is megkapja a PSA javított elektromos hajtásrendszerét, ami néhány százaléknyi hatótáv-növekedést hoz.
Azt már megszokhattuk, hogy a legtöbb gyártó Kínában hosszabb modelleket kínál a személyautóiból, mint másutt, és nem ritka ugyanez a SUV-ok esetében sem. A BMW most például az X5-ösből készített egy nyújtott változatot a kínai vásárlói számára.
A múlt héten több tornádó is pusztított az Egyesült Államokban. Egyebek közt a Kentucky állambeli Bowling Green üzemet is megrongálta egy.
Új gyártási terveket hozott nyilvánosságra a Volkswagen csoport, amelyekben több, villanyautó-előállításra átállított német és spanyol üzem szerepel. A belga gyár sorsa azonban ismét kérdésessé válik.
A tavalyi év meglepetése volt a kínai Songsan, vagy röviden SS márka bemutatkozása: a BYD érdekkörébe tartozó cég múltidéző modelleket mutatott be, az egyik a korai Corvette-ek stílusában épített Dolphin volt.
A Volvo és a kifejezetten autók akkumulátorainak gyártására alapított Northvolt idén nyáron lépett szövetségre. Úgy fest, elég gyorsan meg is lesz a haszna a közös munkának, rövidesen ugyanis kutatás-fejlesztési központot hoznak létre a svédországi Göteborgban.
Nem szórakozásból járt fel a Grossglocknerre Richard von Frankenberg, hanem a Porsche tesztpilótájaként egyszerűen a munkája része volt az osztrák hegyi utakat járni. Itt találkozott az ‘50-es évek elején az ausztrál Norman Hamilton üzletemberrel, akit hamar bemutatott Ferry Porschénak, mint potenciális üzleti partnert. Ő segített a Porschénak meghódítani a kenguruk földjét.
Max Verstappen a Forma-1 idei világbajnoka. A Red Bull holland pilótája drámai véghajrában, az utolsó körben szerezte meg a győzelmet, megelőzve Lewis Hamiltont. A brit mercedeses fél kezét már a serlegen tudhatta.
Idén nyáron végre visszatért a Lada kínálatába a Niva csúcsmodellje, a Bronto. Tavaly kényszerből állították le a gyártást, valamiféle technikai okokra hivatkozva. Ezt ugyan nem részletezték, de nyilván nem a csiphiányra volt visszavezethető a szünet. A Bronto nemcsak felszereltségben, hanem terepképességben is többet tud a mezei Niváknál, ezt pedig most egy látványos videóval hirdetik büszkén.
Egy ideje már folyik az ID.Buzz fejlesztése, nyáron kémfotósok is lekapták a Volkswagen hamarosan érkező elektromos mikrobuszát. Eddig sem volt titok, hogy annyi bőrt le akarnak húzni róla, amennyit csak lehet, így készül kisáruszállító, személyszállító, sőt a tervek szerint önvezető is. Most viszont a következő öt év stratégiájáról szóló prezentáción az ID.Californiát is bejelentették.
Új biztonsági berendezéssel próbálja megnehezíteni az autótolvajok dolgát a Volvo és a Vodafone Automotive. A kártyás rendszert egyelőre az Egyesült Királyságban tervezik bevezetni, ott ugyanis kifejezetten emelkedő tendenciát mutat az autólopások száma, sok bűnöző szakosodik a kulcs nélküli rendszerekre.
Nem is olyan régen kaptunk olvasói levelet a nappali menetfényekkel kapcsolatban, amelyben Máté egy igen lényeges dologra szerette volna felhívni a figyelmet. Nevezetesen arra, hogy jók-jók ezek a DRL-ek, de sok esetben hátulról láthatatlanok maradunk velük. Most a rendőrség is arra figyelmeztet, hogy a menetjelző helyett inkább a tompított fényszórók használjuk.
Thomas Schäfer lesz a Volkswagen márka vezetője áprilistól. A Škodától érkező szakember Ralf Brandstätter helyét veszi át a VW élén, méghozzá egy nagyobb vezetőségi átalakítás részeként. Brandstätter a Volkswagen-csoport igazgatótanácsának tagjaként folytatja a munkát, augusztustól pedig a márka kínai tevékenységét felügyeli.
Nem olyan régen kapott ráncfelvarrást az aktuális Mini, de eközben már azt is tudjuk, hogy a háttérben a következő generáción dolgoznak. Mutattak is róla álcázott képeket, most pedig kiszivárgott néhány fotó, amelyek egy kínai tesztközpont környékén készültek.
New MINI @MINI@BMW @BMWGroup @GWMGlobal pic.twitter.com/GFq55Rw2ai
— Greg Kable (@GregKable) December 10, 2021
Hosszú betegség után, 82 éves korában elhunyt az amerikai autósport egyik legnagyobbja, Al Unser. Az Unser versenyzőcsalád egyik feje hét hónappal bátyja, a szintén sikeres autóversenyző Bobby Unser után halt meg.
Ha valaki olyan szerencsés helyzetben van, hogy a luxusjachtja és a különböző földrészek elit negyedeiben elhelyezkedő ingatlanjai mellé még Bugatti Chiront is vásárolhat, akkor érthető módon szeretne valami igazán egyedit, amiből nincs több a világon. A Bugatti úri szabósága, a Sur Mesure éppen ilyen autókat készít mostantól, az első példány egy legendát idéző Chiron Pur Sport lett.
Henry Frederick Stanley Morgan még 1910-ben alapította a vállalatot, mely a mai napig az angliai Malvernben készíti az autókat, méghozzá a régi módszer szerint, kézi összeszereléssel. Párszáz alkalmazottal, dinamikusan rövidülő és komikusan hosszabbodó várakozási listával a Morgan néha olyan, mintha egy árva percet nem telne náluk az idő az autózás hajnala óta.
Kínában novemberben már a hetedik egymást követő hónapban csökkent az autóeladás éves összevetésben a globális chiphiány miatt, ami visszaveti az ágazati termelést; az első 11 havi értékesítés azonban még meghaladja a tavaly azonos időszakit.
Hiába jelentették be nemrég, hogy megduplázzák az eredetileg tervezett gyártási kapacitást, ez sem lesz elég: a nagy érdeklődés miatt le kellett lőni a F-150 Lightning megrendelését.