Úgy tűnik, a legtöbb gyártó korai villanyautóinál számítani kell bosszantó hibákra. A Ford esetében a korai Mustang Mach-E típusok tulajdonosai számoltak be arról, hogy az autójuk a töltést követően nem indult el többé.
Híressé ugyan hatalmas és méregdrága terepjárói tették a Dartz nevet, most viszont egy sokkal nagyobb szabású projektbe vágtak. Európa legolcsóbb villanyautóját ígérik, Freze Nikrob néven.
Tavaly szép szabályosan elbúcsúztatták a Morgan háromkerekű sportkocsiját, egy kisebb vagyonért eladták az utolsó példányokat, de úgy néz ki, mégsem adták fel teljesen az ősöreg járműkoncepciót.
A Cupra első tisztán elektromos modellje Zwickauban készül majd, és messziről úgy is néz ki, mint egy VW ID.3, legalábbis a jelenlegi álcafóliás prototípusok mindenképp. Talán ezért próbálják már a premier előtt megalapozni az eltérő, sportosabb arculatot, némi kilinccsel előre csúszkálással.
Az új modell szorosan véve nem is teljesen új: látványos a hasonlóság a Hyundai Creta típussa, ám az Alcazar hátul jelentős bővítésen esett át.
A G osztály kedvezőtlen légellenállása és nagy motorjai miatt a Mercedes egyik legproblémásabb modellje, legalábbis Európában. A megoldás kézenfekvő: ebből is villanyautót kell csinálni, és úgy tűnik, már el is kezdődött a folyamat.
Az Alfa Romeo jövője szempontjából kulcsfontosságú modellről van szó: a Tonale, amelyet 2019-ben tanulmányautóként már bemutattak, Európában ismét felhelyezhetné a térképre a márkát.
Néhány nappal a GMC Hummer SUV bemutatását követően a General Motors azt is megszellőztette, hogy Silverado típusjelzéssel is készül egy elektromos modell, ez a típusjelzés pedig a cég tömegmárkájához, a Chevrolet-hez tartozik.
Miközben Európában a Nissan költségcsökkentési okokból kivezeti a sportmodelljeit, máshol egyre szélesebb skálán lehet majd erős Nissant venni. Úgy hírlik, nem csak az új 400Z nem érkezik meg hozzánk, hanem a Nissan GT-R-t is kivezetik majd a piacról. Ez nem azt jelenti, hogy teljesen átfordulnának az elektromos hajtás felé, hiszen akkor aligha készülhetett volna el a Patrol Nismo.
A kevés fényben készített felvételen épp csak felsejlik az autó, az azonban ennyiből is világos, hogy teljes stílusváltás várható: a hagyományos szedán és kombi helyére egy magasabb, ötajtós modell érkezik.
A Mercedes már tavaly igazított a CLS fedélzeti rendszerein, így az idei félidős modellfrissítésre leginkább néhány formai részlet átdolgozása maradt.
A Bentley eddig két alkalommal küldött gyári autót a Pikes Peak hegyi felfutóra, és mindkét alkalommal sikerült rekordot felállítani. Most azonban, úgy tűnik, egy sűrűbb kategóriában próbálkoznak.
Az ötlet egyelőre egyedülálló: a Renault Trucks nem is fárasztotta a közönséget száraz adatokkal: egyszerűen betették a modelljét a legismertebb kamion-szimulátorba, az Euro Truck Simulator 2-be, ahol április 6-ától bárki megnézheti, kipróbálhatja.
A formaterv tényleg különleges, majdnem teljesen elfedi a tényt, hogy ez a sportkocsi valószínűleg egy Lamborghini Huracán, alaposan átöltöztetve.
Egy prémiummárkától nem meglepő, ha megadja a módját a világ legnagyobb autópiacára való belépésnek, a Genesis viszont finoman szólva is túlzásba esett: 3218 kivilágított drónt reptettek alakzatban Sanghaj fölött, hogy messzire menjen a híre az érkezésüknek.
Tavaly már lecserélték a Compass turbós benzinmotorjait, az idén viszont az Olaszországban gyártott Jeep alaposabb formai megújuláson esik át.
A Polestar a Volvo sportos almárkájának indult, és csak később csináltak belőle villanyautó-márkát. Ám úgy tűnik, az elektromos Polestar 2-ből is faragnak valami sportosabbat.
A GMC Hummer sorozat a platós első modell után egy teljesen zárt változattal folytatódik. Ezt SUV-nak nevezik, és bár formára nem különbözik drámaian a platós változattól, az adatok elárulják, hogy vannak fontos műszaki különbségek.
A tavalyi utolsó negyedév bő 180 ezer autós eladási rekordjához képest is növekedést hozott 2021 első három hónapja: 184 800 autót értékesített a villanyautó-gyártó.
Megcáfolhatatlan a tény, hogy Aiko Toyoda tartja az ígéretét, miszerint kigyomlálja a Toyota menüjéről az unalmas fogásokat. A tengernyi hibrid mellett pedig könnyen elférnek az olyan modellek, amire az autóbolondok igazán vágynak és a jövőben is vágyni fognak.
Néhány kisebb-nagyobb bukást leszámítva nem sok említésre valót produkált történelmi első versenyén az Extreme E széria, ahol ralikrossz-szerű futamokon engednek össze 530 lóerős, tisztán elektromos terepszörnyeket a világ legeldugottabb helyszínein. Szaúd-Arábiában, a Vörös-tengerhez közel kezdtek.
Még az izomautós műfaj főszerelői sem ússzák meg a downsizinget, a Chevrolet Camaro legalábbis már jövőre elhagy egy hengert az eddigi legkisebb motorjából.
Igen szokatlan megoldással próbál az autóval kempingezők kedvében járni a Mitsubishi. A lakóautó ugyanis nagyon jó dolog, egészen sajátos életérzés, de egy kisbuszméretű járművet fenntartani nem mindenkinek éri meg, különösen, ha valaki csak ritkán tud hódolni a szenvedélyének. Vélhetően őket célozzák meg az L200-asra szerkeszthető, felfújható tetősátorral.
Lassan, óvatosan csöpögteti az információkat a Mercedes-Benz a hamarosan érkező EQS villanyautóval kapcsolatban. Március elején például a körvonalát mutatták meg, persze úgy, hogy véletlenül se legyen kivehető minden részlet. Pár napja kaptunk képeket a belső térről, így a korábban már elhintett, hatalmas kijelzőt is teljes pompájában csodálhattuk meg.
A Vissza a jövőbe igazi kultfilmmé vált az évek során. A trilógiában kitüntetett szerepet játszó autó, a DeLorean DMC-12 szintén vágyott klasszikus lett, noha a maga idejében csúnya bukásnak számított. A rozsdamentes acélból készült karosszéria farmotort fogadott be, de az autó viszonylag drága volt, nehéz és gyenge. Nem is adták el az összes legyártott példányt, mire a cég csődbe ment. A film után viszont legenda lett belőle, néhány éve mi is vezettük.