A Vissza a jövőbe igazi kultfilmmé vált az évek során. A trilógiában kitüntetett szerepet játszó autó, a DeLorean DMC-12 szintén vágyott klasszikus lett, noha a maga idejében csúnya bukásnak számított. A rozsdamentes acélból készült karosszéria farmotort fogadott be, de az autó viszonylag drága volt, nehéz és gyenge. Nem is adták el az összes legyártott példányt, mire a cég csődbe ment. A film után viszont legenda lett belőle, néhány éve mi is vezettük.
Nem ritka, hogy híres futballistát prémium-, vagy luxusautóban látunk. Nincs is ebben semmi meglepő: ők is emberek, sokan közülük igazi autóbolondok. Emellett piszok jól is keresnek, miért ne költenének mondjuk sportkocsira. A világ egyik legjobbja, Cristiano Ronaldo igazi ritkaságokat is őrizget, a legutóbbi Európa-bajnokság idején pedig mi is összegyűjtöttük, melyek a legnépszerűbb gépek a focisták körében.
Talán nem túlzás azt állítani, hogy az elmúlt évek egyik legfurább visszahívását rendelte el a General Motors a Chevrolet Camarókkal kapcsolatban. Ezúttal ugyanis szó nincs beragadó fékpedálról, beázásról, rosszul rögzített biztonsági övekről. A probléma forrása a kormányon elhelyezett embléma.
Számítógépes játékoknál, vagy okostelefonos alkalmazásoknál már hosszú évek óta nem ritka, hogy egy-egy funkcióért, szolgáltatásért extra díjat számolnak fel. Efféle mikrotranzakcióval oldhatjuk fel például azt, hogy az applikációban vezetett adatbázisunkat exportálhassuk egyszerű táblázatként, vagy mondjuk egy autóverseny-szimulátorban újabb kocsikat érhessünk el.
Well this tweet went absolutely berserk. Written some words about it on @CARmagazine, which you can see here: https://t.co/beQWtX9QVJ https://t.co/d2BzvKAF26
— Jake Groves (@_jakegroves) March 26, 2021
Éppen csak kiderült, hogy mennyi az ID3 új alapmodellének az ára, már meg is vannak az eggyel nagyobb ID4 hazai árai. A VW villanyos szabadidőautójának 17,4 millió lesz az indulója, és négymillióra innen tetőzik a csúcskivitel.
A HVG szúrta ki azt a törvényjavaslatot, ami szerint egy évig terjedő szabadságvesztéssel lenne büntethető, aki el van tiltva a járművezetéstől, mégis vezet. Szélsőséges esetben ez három év is lehet.
Kicsit kisebb a teljesítménye és kicsit kisebb az akkucsomagja, mint az eddig kapható legolcsóbb ID3-asnak, de már 11,5 millió forintért elvihető a Pure Performane City néven a magyar kínálatba érkező ID3-as. Ettől még aligha lesz népautó a VW kis villanyosából, de rögtön egy egészen másik mezőnyben is jelen lesz vele a márka.
Emlékszik még valaki azokra az időkre, amikor az igazán nagy hollywoodi sztárok és a Szilícium-völgy feltörekvő, technológiai vállalatainak vezetői kettes Priusszal vagy Fisker Karmával jártak? Néhányaknál szerénység, másoknál inkább egy üzenet volt, hogy törődnek a bolygóval.
A Porsche eddig sem csinált titkot belőle, hogy a mesterséges eFuel üzemanyagon a jövő fontos megoldásai közt tartja számon.
A koreaiak új típusa lényegében abból indul ki, hogy ma, elsősorban Észak-Amerikában, olyan tömegek járnak platós pickupokkal, akik soha nem térnek le az épített utakról, és soha nem lesz szükségük a kényelmetlen merev tengelyes futómű és alvázas felépítés előnyös tulajdonságaira.
Ahogy várták tőle, az új, demokrata amerikai elnök jelentős állami beruházásokat indít: a programot Biden úgy jellemezte, hogy újratervezik az ország infrastruktúráját.
A vevői többségének nyilvánvalóan egy értelmezhetetlen érték, egy kihasználatlan képesség, de a napokban bemutatott Kia EV6 GT 3,5 másodperc alatt futja a 0-100 km/h-s sprintet. Egy erős villanyautónál ilyen számoktól ma már nem szokás hasra esni, de mivel a Kia eddig még semmivel sem tudta megmutatni a világnak, hogy milyen, amikor csúcssportautókat eszik egy gyorsulási versenyen, most összedobtak egy videót, amin épp ez történik.
Az év elején még úgy volt, hogy a Volvo egyesül anyacégével, a Geelyvel, de az erre vonatkozó terveket végül elvetették. Ám úgy néz ki, mindenképp szeretnének valahogy hasznot realizálni a Volvóból.
Eddig úgy nézett ki, hogy a Peugeot csoport kétféle szabvány padlólemeze közül csak a kisebb, CMP jelzésűre építenek elektromos autókat. A legújabb hírek szerint azonban 2023-ra az EMP2 padlólemezre is megérkeznek az első elektromos típusok.
A BRX Hunter néven is ismert speciálgéppel az idén Sebastian Loeb és Nanni Roma állt rajthoz Dakarban, az utóbbi az 5. helyen célba is ért.
1919-ben alapította Walter Owen Bentley a londoni Cricklewoodban a Bentley-t, ami a 20-as évek végére már begyűjtött pár győzelmet a Le Mans-i 24 órás versenyen. Az évtizedeken át tartó, Rolls-Royce-szal közös múlt után viszont 1998-ban átvette az irányítást a Volkswagen és innentől indult igazán virágzásnak az üzlet.
A Genesis, amióta önálló márkává tették, csak négy oldalajtós típusokkal bővítette a kínálatát. Most viszont egy kétajtós tanulmányautót mutattak, amely egyszerűen az X nevet kapta.
Az AMG hivatalosan először beszél az új elektromos hajtásmodulról, amelyet több sportmodellben is bevetnek majd.
Az SCG 007-esről már láthattunk fotókat korábban is: azokon a versenyváltozat szerepelt, festés nélkül. Most azonban megjelent egy kép az utcai változatról is.
Miután tegnap megírtuk, hogy a Volkswagen, valószínűleg viccből, nevet változtatna Amerikában, a gyáriak kiadtak egy közleményt, amely szerint nem viccelnek, és tényleg nevet változtatnak. Voltswagenre.
Az első ránézésre egyértelmű, hogy az esztétikai szempontokat nem igazán vették figyelembe az All Terrain All Electric nevű vállalkozás alapítói: autójuk, a Munro nem szép, viszont egyértelműen hasznos.
Sokat elárul a Lexus tanulmányautójának missziójáról, hogy a teljes neve LF-Z Electrified. Ez a gyakorlatban tisztán elektromos hajtást jelent, összkerék-hajtással, tisztán elektronikus kormányrendszerrel, és a jelenleginél is szélsőségesebb formatervvel, bár ez utóbbiból a szériagyártásig valószínűleg visszavesznek majd.
A VW egyelőre csak egy vázlatot mutatott a Taigóról, de ez alapján már egyértelmű, hogy a Brazíliában tavaly májusban bemutatott Nivus európai változatáról van szó.
A Mini márka lett a Formula E biztonsági autójának új szállítója, miután a BMW nyugdíjba küldte az i8-ast. Ebből az alkalomból készült az egyedi Mini Pacesetter, amely az elektromos Mini, és a JCW sportváltozat érdekes keveréke.
A VW amerikai részlegének sajtóoldalára került ki néhány órára a félkész sajtóanyag, amely szerint a Volkswagen of America Voltswagenre (a Volt és a Volkswagen szavak összevonása, a villanyautós elkötelezettség hangsúlyozására) változtatná a nevét.