A Mini márka lett a Formula E biztonsági autójának új szállítója, miután a BMW nyugdíjba küldte az i8-ast. Ebből az alkalomból készült az egyedi Mini Pacesetter, amely az elektromos Mini, és a JCW sportváltozat érdekes keveréke.
A VW amerikai részlegének sajtóoldalára került ki néhány órára a félkész sajtóanyag, amely szerint a Volkswagen of America Voltswagenre (a Volt és a Volkswagen szavak összevonása, a villanyautós elkötelezettség hangsúlyozására) változtatná a nevét.
Szűk két héttel azután, hogy a Kia megszellőztette vadonatúj elektromos típusa, az EV6-os külsejét, most elárulta, mit találunk az űrhajó-szerű karosszéria lemezei alatt. Ennek egy része nem igazi meglepetés, mi is megírtuk korábban, hogy a Kia a Hyundai konszern frissen fejlesztett, E-GMP (Electric Global Modular Platform, azaz világszintű elektromos padlólemez) elnevezésű elektromos platformjára építi újdonságát – ugyanarra, mint a Hyundai az Ioniq 5-öt.
Musk egy provokatív kérdésre adott választ, amely azt feszegette, hogy mikor lesznek élőben is láthatók a beígért, szorosan egymást követő Semi konvojok. A válasz: jelenleg túl kevés az akkucella, talán jövőre.
Jelentős késéssel készült el az európai változat, hiszen az Outback Észak-Amerikában már 2019 óta piacon van. Ebben nincs is semmi meglepő – a tavalyi évben a fű sem nőtt Európában a járvány miatt – az viszont váratlan, hogy az erősebb változat nem lesz kapható.
A hivatalosan MBUX Hyperscren névre keresztelt képernyő-monstrumot már korábban láttuk külön, de most először mutatták meg, hogy milyen lesz a végleges autóba építve. Az óriási kijelző azonban csak a legdrágább változatok sajátja lesz, a többi EQS a Mercedes S osztályéhoz hasonló műszerfalat kap.
A Lucid Air az álom-villanyautó álom-áron: 80 és 131 ezer dollár közti változatok készülnek, ám az új gyártó vezetése egészen más folytatást képzel.
Évtizedes hagyomány, hogy húsvétkor fokozottabban ellenőrzik az ittas vezetőket, de az idei igazoltatási akciónál kivételesen máshova kerül a hangsúly: a biztonsági övek, gyermekülések és bukósisakok használatát nézik majd kiemelten.
Nagyrészt azért olyan fantasztikus kis rakéta az új Toyota GR Yaris, mert kifejezetten arra épült, hogy aztán versenyautó lehessen belőle. Sokat elmond róla, hogy az ötajtós változathoz csak pár alkatrésznyi szál köti és már az utcai változatról is süt a funkcionalitás szépsége. A GR Yaris tehát homologizációs céllal készült, de egyelőre a WRC-ben marad a 2017-ben bemutatott előző generáció, ami már egy konstruktőri és két egyéni világbajnoki címet hozott a Toyotának.
Nem újdonság, hogy valaki az első autó jogáért egy vagyont fizet, de az elektromos GMC Hummer pickupért kirívóan nagy összeget fizetett valaki a Barrett-Jackson árverésén.
Egy holland egyetem diákjai kezdtek neki a világ leggyorsabb hidrogénhajtású autójának építésébe, a projekt pedig úgy megtetszett a Hyundainak, hogy a gyár a saját fejlesztőközpontja mérnökeit küldi el a diákoknak segítségül.
A dízelbotrány teljes kiadását tekintve szimbolikus, az érintett egykori vezetőknek nagyon fontos nyilatkozatot tett a Volkswagen: bejelentették a konszernél, hogy kártérítést fognak követelni a dízelbotrány több kulcsszereplőjétől, köztük a VW volt vezérigazgatójától, Martin Winterkorntól és az Audi volt vezetőjétől, Rupert Stadlertől.
Már a kínai autógyártók is panaszkosnak a félvezetőhiányra, most éppen a helyi villanyautó-gyártásban jelentős Nio jelentette be, hogy gyakorlatilag egy munkahetük kiesik emiatt.
Már egy ideje csepegnek a részletek a Nissan Z sorozatának legújabb tagjáról, láttuk a prototípust, és a napokban valószínűleg egy európai helyszínen a gyártásba kerülő autóról is kaptunk néhány lesifotót, de ha hiszünk egy bennfentes fórumozónak - engedjük meg magunknak ezt a naivitást -, már a gyártásba kerülő autó részleteit is tudjuk.
Az utcán rohangáló Model S-ek alapján eddig is egyértelmű volt, hogy bőven van kereslet a kaliforniai cég autóira, de Teslát itthon csak nem hivatalos úton lehetett vásárolni. Eddig.
Mivel a gyártó izomautóit az átlaghoz képest ötször nagyobb eséllyel lopják el (főleg a nálunk kevésbé elterjedt joyride céljából), és túl sokszor tűnnek fel a tipikus amerikai autópályás üldözések főszereplőiként, a Dodge egy plusz biztonsági funkcióval, a Security Mode-dal frissíti a legerősebb Challenger és Charger típusait.
Amikor bejelentették, hogy az új IS-ből nem készül F verzió (az AMG/M/RS japán megfelelője), a rajongói szívek többségében lekonyult valami. Ám úgy tűnik, a bizakodó kisebbségnek lesz igaza, mivel az IS 500 Launch Edition bemutatóján tett nyilatkozatok szerint nagyon is érkezik az F, de egy még hegyesebb verziót fog jelölni a palettán.
Láthatóan nem tud mit kezdeni a Nissan a GT-R-rel. Egyszer abból van elegük, hogy hülyegyerekek autójává silányul a legenda, ezért inkább prémium terméket faragnak belőle, másszor - pontosabban két éve - viszont azért utasítják el a hibrid hajtású változat ötletét, mert a hárommilliós felár túl sok lenne a vásárlóiknak... meg persze azért is, mert a rendszerre akkor még 200 kg-os többletsúlyt számoltak, ami megengedhetetlen az eleve 1700 kilós sportautónál. Most viszont úgy tűnik, ismét fordult a széljárás, és egy lágy hibrid verziót emlegetnek a japánok, mivel a szigorodó szabályok közepette csak így tudják 2024-ig, az R35-ös széria befejezéséig gyártásban tartani az autót.
Bár biztosan csak annyit tudunk, hogy a Subaru BRZ felújítása után a várakozásokkal ellentétben nem mutatták be a vele egy gyártósoron készülő Toyota GT86 újabb változatát. A pletykák szerint maga a vállalat elnöke dobta vissza a tervezőknek a bemutatásra kész típust.
A VW az Amarok után a következő Multivanról is közölt egy előzetest, ám ez valószínűleg nem az a Multivan, amit eddig ismertünk.
A Teslánál csúcsra jár a gomb-dzsihád: a fizikai kezelőszervek kényszeres eltüntetése és képernyőre költöztetése a váltókart is utolérte (felkészül: a kormánykerék). Már ezen is megütközik a kézi váltóhoz szokott közönség, de ha minden a tervek szerint halad, még ezt a funkciót sem kell sokszor használni, mivel a közeljövő Tesláiban már a térkép-információk, látható akadályok és egyéb körülmények alapján mesterséges intelligencia fogja kitalálni, hogy a sofőr épp előre vagy hátra kíván haladni. A képernyős csuszka a rendszer hibás döntéseinek felülbírálását hivatott lehetővé tenni.
Egyértelműen a Fabia ígérkezik a Skoda legnagyobb dobásának az idén. A típusról most elárulták, hogy a sima ötajtós változat bemutatóját májusban tartják, a kombi viszont csak jóval később, 2023-ban kerül piacra.
Bár mára megszámlálhatatlan villanyautó-gyártó vállalkozás nőtt ki a földből Kínában, az utóbbi hónapokban új trend kezd kibontakozni. A nagy elektronikai gyártók közül is egyre többről hallani, hogy saját autó gyártásába kezdene.
Nagyon úgy néz ki, hogy egy teljesen új fejlesztésről van szó, amely az Explorer és az Edge szabadidő-autók közé illeszkedhetne a Ford globális kínálatában.
A Stellantis vezetője, Carlos Tavares már januárban arról beszélt, hogy a Fiat olasz gyárai túl drágán termelnek, de arra senki nem számított, hogy ennek kapcsán a takarításon és a mellékhelyiségek számán kezdenek spórolni.