Az el-Born nem újdonság, Seat jelzéssel már tavaly megmutatták, de most készült egy Cupra jelvényes kivitel is, néhány sportos részletmegoldással és nagyobb akkumulátorral.
A texasi Yello Belly Dragstrip versenypálya már több, mint 65 éve üzemel, ezalatt jó páran megmérkőztek rajta. Mégis, talán a legutóbbi versenyük az egyik legemlékezetesebb, mivel két rendőrautó is rajthoz állt a Grand Prairie-ben található pályán - írta a The Drive.
A 2013-ban bemutatott aktuális Mercedes S osztály az elsők között kezdett digitális műszerfalat kínálni, és a dupla fekvő kijelzős MBUX rendszer épp mostanra szivárgott le a cég legkisebb modelljeiig is. Nem csoda, hogy a csúcsmodellben már egy új változat érkezik. Az viszont meglepő, hogy a Tesla Model S elrendezését másolta le a Mercedes tervezőcsapata.
Bár a dízelbotrány kirobbanásának már majdnem öt éve – 2015 őszén érkeztek az első hírek a csalószoftverrel ellátott VW motorokról – még mindig indulnak újabb eljárások a cég ellen.
Bár nagyobb és drágább modellekkel indították az Audi villanyautó-fejlesztéseit, a Volkswagen fejlesztette MEB platformra is készül néhány elérhetőbb árú modelljük. Ezek közül az első a Q4 E-tron sorozat, amelyből a Sportback a második változat.
Michael Manley, az európai autógyártókat képviselő ACEA elnöke, és egyben a Fiat Chrysler vezérigazgatója kérte levélben a EU belső piacért felelős biztosát, Thierry Bretont, hogy hat hónappal halassza el az Euro 6d ISC-FCM normaváltozat bevezetését.
Magát a tényt, hogy a Polaris az amerikai hadsereg számára fejleszt könnyű terepjárót, már korábban nyilvánosságra hozták, de ez az első alkalom, hogy láthatunk is valamit abból, ami készül.
A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség bűnszövetségben, üzletszerűen elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmények miatt folytat nyomozást és további bizonyítékokat kerestek a tegnap, a budapesti Mozaik utcában található nagy, állami műszaki vizsgaállomáson, ahol motozásokat, kutatásokat, gyanúsítotti kihallgatásokat hajtottak végre.
Az akció során húsz ember került képbe, köztük műszaki vizsgáztatók és hivatali ügyintézők, illetve autónepperek "abban állapodtak meg, hogy rendszeresen jogtalan anyagi előnyt kérnek, illetve fogadnak el gépjárművek műszaki vizsgáztatásával összefüggésben."
A gyanú szerint a korrupciós kapcsolatrendszerben érintett ügyintézők és vizsgáztatók a hivatalos díjon túl a jármű kategóriájától és a szabálytalanság mértékétől függően fogadtak el vesztegetési pénzt a kereskedőktől a soron kívüli vizsgáztatásáért, vagy a vizsgák során felmerülő szabálytalanságok figyelmen kívül hagyásáért. Ezzel naponta több tízezer, esetenként akár százezer forintnyi kenőpénz cserélt gazdát. Korábban részletesen megírtuk, hogy milyen sokféle módon lehet kijátszani a vizsgaszabályokat. A mostani ügy megértéséhez érdemes elolvasni ezt a cikket is.
Az akciót a Nemzeti Védelmi Szolgálat és a Készenléti Rendőrség hajtotta végre. A kutatások során készpénzt, több ingatlant, autókat, valamint bankszámlákat foglaltak le, illetve zároltak. Összesen, megközelítőleg 250 millió forintnyi értékről van szó.
Az ügyészség tizenkét kormánytisztviselőt vett őrizetbe és tizenegy személy esetében indítványozza a letartóztatást. Erről a Budai Központi Kerületi Bíróság nyomozási bírája a ma és holnap dönt.
-Ön szerint ez rendezvény?
-Nem, de közterületről fotóztam.
-Mutassa a képeket!
A fenti párbeszédet két készenléti rendőrrel folytattam a Mozaik utcai állomás bejáratánál, az akció óráiban. A kapuban parkoltak egy rendőrautóval, hogy mindenkinek egyértelmű legyen: a vizsgaállomás nem fogad ügyfeleket. A helyieket készületlenül érhette az akció, hiszen a Kormanyhivatal.hu honlapon sokáig nem írnak a rendkívüli helyzetről. Ottjártamkor a legfrissebb hír július 3-i és a kormányablakok megváltozott nyitvatartási rendjéről szólt. Később persze a hivatalos honlapon is jöttek a részletek.
Korábban úgy nézett ki, hogy az Ineos két gyárai is üzemeltet majd a Grenadier gyártására, de az eladásra kínált Smart gyár mindkettőt kiválthatja, viszonylag olcsón.
A korábbi LS-ekhez képest a jelenlegi modell a bemutatása idején tényleg szupermodern, progresszív járműnek tűnt, amely minden hagyománnyal szakított. Ám bő három év alatt kiderült, hogy min lehetne javítani, illetve mit érdemes korszerűsíteni.
A legdrágábban gazdát cserélő Ferrari – sőt, a legdrágábban adott-vett autó úgy általában – a 250 GTO, de úgy néz ki, a típus formájának jogi védelmét a Ferrari épp elveszíti az európai védjegyeket kezelő EUIPO-nál.
Bár elég régóta szivárognak az információk a Ford Bronco feltámasztásáról, a hivatalos bevezetés csak most kezdődik. Első lépésként az almárkát jelentették be, amely rögtön háromféle autóval indul, de úgy tűnik, saját terepjárós kalandokkal és internetes közösségépítéssel is megtámogatják.
Ha nem mondják a gyáriak, hogy frissítették a Swiftet, aligha vette volna észre bárki. Az egyetlen feltűnőbb módosítás az autón az új hűtőrács, amelynek a mintázata is változott, illetve kapott egy vékony, vízszintes krómcsíkot a közepére.
Bő két éve hallottunk először a DB5 Continuation típusról, amelyet az Aston Martin az 1964-es, Goldfinger című James Bond filmben használt autóról mintázott.
Bár ma már mindenki jól tudja, hogy a belsőégésű motor halott, nyilván a Fiat Chryslernél is, a Dodge márkánál még gyorsan legyártják a jövő legendás izomautóit, ahogy közel ötven éve egyszer már megtették. A kompresszoros Durango Hellcat nem az egyetlen ilyen újdonságuk az idei kínálatban: elkészült a Charger eddigi legdurvább változata is, amiről azt állítják, hogy ez most a legerősebb szériagyártású négyajtós autó.
A koronavírus a Lexus tervezett menetrendjébe is bekavart, így leghamarabb 2022-ben kerül piacra a hibridezésben nagy múltú márka első konnektorról is tölthető hibridje, azaz plug-in hibridje/PHEV-je.
A Daimler pénteken bejelentette, hogy a tervek szerint tárgyalásokat kezd a franciaországi Hambachban található üzemének eladásáról, ahol évek óta készülnek Smartok.
Az aktuális Koleos egyike a Renault idegen tollainak: gyakorlatilag a Nissan X-Trail Renault jelvényes átirata, amelyet 2016-ban mutattak be, és úgy tűnik, a piac nem igazán fogadta be.
A hibrid RS iV 245 lóereje papíron eléggé jól hangzik, de ha az akkumulátorból elfogy a töltés, akkor csak a benzinmotor 150 lóereje marad, a hibrid rendszer többletsúlyához. Ez nyilván nem lenne elég mindenkinek, így ebből is lesz benzinmotoros és dízeles változat, amelyekről most hallhatunk először.
Az autóversenyek a koronavírus-járvány kapcsán az idén nagyrészt a virtuális térbe szorultak, de úgy látszik, a versenyautó-fejlesztés nem állt meg mindenütt. Így elkészült a Volkswagen gyári versenyautója a dél-afrikai GTC sorozat számára, augusztusban rajthoz is áll Johannesburgban, ha minden a tervek szerint megy.
Érdekes ötlet látszik körvonalazódni a BMW-nél, bár nagy kérdés, hogy mennyire tudják majd elfogadtatni a közönséggel az előfizetéses modellt a feláras kiegészítők alternatívájaként.
Lassan elmondható, hogy a Chryslernél mindenbe belerakják a 6,2 literes kompresszoros V8-ast, amibe nagyobb átalakítás nélkül belefér. Most éppen a Dodge Durango kapta meg, ami egy jó nagydarab SUV, de a 717 lóerőtől az SRT változat kicsit jobban megy majd – egyenesben biztosan – mint a legtöbb sportkocsi.
Egy hónapja már megmutatták a Hyundai Santa Fe új arcát, de az európai kivitel műszaki újdonságairól most először hallunk. Kétféle hibrid hajtást is bemutatnak a típushoz, de a dízelmotor is megmarad a kínálatban.
Megmentette az életét, hálából elhajtott! – ezzel a felháborodást sejtető címmel adott ki egy hosszabb cikket az ORFK-OBB honlapja, a kreszvaltozas.hu a Magyar Közút energiaelnyelő elemét az M0-son nemrég lenullázó Renault balesetéről. Azon túl, hogy egy magyarázatokkal ellátott videót csatoltak hozzá, írnak érdekeseket arról, mi is ez az energiaelnyelő elem és hogy hány balesetben volt haszna az elmúlt években.