A Ford baljós múlt heti közleménye után a brexit újabb fontos autóipari következményéről jött hír. Hétfői brit médiaértesülések szerint három éven belül bezárja angliai gyárát a Honda. A Sky News brit hírtelevízió és a BBC közszolgálati médiatársaság forrásai szerint a japán autóipari óriáscég várhatóan kedden jelenti be hivatalosan a döntését.
Az előző Korando a Ssangyong kilábalását jelezte az esztétikai mocsárból: a Rodius és az Actyon után végre egy átlagosan semmilyen autó. Az utódja egy fél fokkal talán kevésbé érdektelen, de ez se fáj, és talán ez a legfontosabb.
Nem is egy, de rögtön két eljárást védetett le az Apple, amely arcfelismeréssel engedélyezné az autó nyitását és indítását.
Az új Focus elég dinamikusra sikerült, viszont az ST ezúttal elég visszafogott optikai tuningot kapott. A végeredmény az, hogy a sportváltozatot nem könnyű megkülönböztetni egy átlag Focustól. Menni viszont sokkal jobban megy, még a gyengébbik, dízelmotoros változat is.
A bemutató már tavaly megvolt, de csak most kezdhetünk igazán hinni benne, hogy visszatér az utakra a Lancia hetvenes évek beli legendájának utóda, az új Stratos. Márciusban, a Genfi Autószalonon átadják az első két példányt.
A német kormány az elektromos cégautók után járó adókedvezmények meghosszabbítását tervezi, hogy erősítse a tisztább járművek iránti keresletet - közölte Olaf Scholz német pénzügyminiszter egy vasárnap megjelent nyilatkozatában.
Bár épp a napokban temettek el egy nagy sikerű tanulmányt, most előszedtek egy másikat a Peugeot-nál. A kilenc éve bemutatott SR1-ről tettek ki egy képet a Twitterre egy rejtélyes üzenettel.
Drágább lesz mint egy Audi E-tron vagy egy alap Tesla Model X, várhatóan mégis szétkapkodják majd a Swind restaurátorcsapatának kis szériáját: száz darab klasszikus Minit pakolnak ki, aztán pakolnak bele sok kortárs extrát és villanyhajtást.
Egyáltalán nem újdonság, hogy a Formula-E messze fordulatosabb futamokat képes összehozni, mint bármi más formulaautós sorozat mostanában, de ami a mexikói verseny befutójánál történt, olyat még a Forma-1 is ötvenévente kábé egyszer tud.
Évek óta téma, hogy más biztonsági eszközökhöz (pl ABS, ESP) hasonlóan az automatikus vészfék (AEB) is váljon kötelezővé az autókban. Úgy tűnik, egyre közelebb vagyunk a hatálybalépés felé.
A Tesla legutóbbi szoftverfrissítésében két fontos újdonság aktiválódott a Model S, 3 és X típusokban. Mindkettő valamilyen formában a biztonsághoz köthető.
Ugyan a LaFerrariban már volt elektromos hajtás, az csak a Formula-1-es autókhoz hasonló KERS-rendszerben testesült meg. Az új hibrid Ferrari valószínűleg önállóan is képes lesz megtenni pár villany-kilométert.
Emmanuel Macron 700 millió eurós támogatási csomagot jelentett be, amivel a franciaországi villanyautózást kívánják támogatni.
Nem meglepő, hogy az idén rögtön az év elején mutatnak egy újabb Cupra típust. Az ígéret ugyanis az volt, hogy 2021-ben már héttagú lesz a választék, ami évente legalább két újdonság bemutatását feltételezi.
Még tavaly ősszel jelentette be az Abt, hogy a Volkswagen haszonjárműveiből maga fejleszt elektromos hajtású változatokat. Az e-Transportert az idei Genfi Autószalonon is kiállítják, és erre az alkalomra némi optikai tuninggal is kiegészül a csomag.
Egy autógyártól nem várjuk, hogy különösebben barátságos legyen, de az a Ferrari híresen kellemetlen jogi osztályától is meredek lenne, amit a Land Rover munkatársa művelt a Twitteren.
Összefog az Audi Hungaria és az E.ON: egy éven belül teleszórják napelemmel az autógyár győri épületeit. Európa legnagyobb tetőn kialakított napelemparkja lesz az övék, évi 9,5 GWh-t termelhet majd a győri napsütésben.
Állítólag nem is ritka, hogy egy Demon így elroppantja a saját differenciálművét, bár nem egyértelmű, hogy ez tervezési hiba eredménye lenne. Már egy lehetséges magyarázat is felbukkant, méghozzá egy, a Demon tervezésében annak idején résztvevő cégtől, amely gyorsulási versenyeken az aszfalt előkészítésével, a tapadás növelésével foglalkozik.
A Mercedes az Audihoz képest is viszonylag lassan indítja be első villanyhajtáshoz tervezett típusának gyártását. Az EQC ugyan már tavaly bemutatkozott, de gyártani csak az idén kezdik a Mercedes brémai gyárában, valamikor az év második felében.
Nem titok, hogy az Audi teljes elektromos modellsorozatot tervez piacra dobni, és a Q4 lehet ennek az első, viszonylag megfizethető árú tagja. Márciusban tanulmányautóként láthatjuk, a gyártásra érett változatát két évvel későbbre ígérik.
A Bentayga eddig is a legszélesebb vásznú utcai autó volt a Volkswagen csoporton belül, és most az új Speed változat ráadásul végsebesség-rekorder is, legalábbis a maga kategóriájában.
Jean-Dominique Senard, a Renault frissen megválasztott elnöke két napra látogatott Tokióba, kifejezetten azzal a céllal, hogy találkozzon a Nissan és a Mitsubishi vezetőivel. Úgy tudjuk, két órán át tartott a találkozó, amelyhez hasonlóra a szövetség történetében eddig nem volt szükség.
Bár a T-Roc eladásai még nem igazolják, hogy tényleg ez a modell veheti át a Golf szerepét a VW kínálatában néhány éven belül, a gyáriak úgy bánnak vele. Erre utal legalábbis, hogy már készül belőle az R változat.
Érdekesen hozták össze a Honda formatervezői a múltidéző stílusjegyeket a jövőbe mutató megoldásokkal az Urban EV műszerfalán.
Rég hallani róla, hogy a Volkswagen új márka alapítására készül, de most egész részletes tervek láttak napvilágot.