Érdekesen hozták össze a Honda formatervezői a múltidéző stílusjegyeket a jövőbe mutató megoldásokkal az Urban EV műszerfalán.
Rég hallani róla, hogy a Volkswagen új márka alapítására készül, de most egész részletes tervek láttak napvilágot.
A Ford szerint "katasztrofális" hatást gyakorolna a cég nagy-britanniai tevékenységére a brit EU-tagság megállapodás nélküli, szabályozatlan megszűnése. A The Times úgy tudja, a vállalat emiatt már a külföldre telepítéssel is megfenyegette a kormányt.
Meglepő módon egy 2020-ban megjelenő típusváltozatot kezd most beharangozni a Mini. A John Cooper Works GP szériaváltozatáról közöltek egy kedvcsináló fotót, és néhány adatot.
A Rivian első prototípusait tavaly ősszel láthatta a közönség Los Angelesben, de azzal, hogy a Mitsubishi egykori gyára a kezében van, ez a villanyautó-márka egy kicsivel komolyabbnak tűnik, mint a többi hasonló, a földből hirtelen kinövő vállalkozás.
A világ egyik legismertebb autós legendája távozott e héten, hétfőn. Nyolcvan éves volt. Furcsa híresség ő, hiszen sem sportsikerek, sem autókarosszéria-formák, sem elképesztő technikájú motorok nem kapcsolódtak a nevéhez, mégis több százmillióan profitáltak a munkásságából, többen, mint bármilyen autógyár bármelyik típusából.
A japán gyártó a torinói IED – az egyik legismertebb ipari formatervező iskola – végzőseinek adott egy lehetőséget, hogy tanulmányautót tervezzenek. Tizenhárom diplomamunka született, a végeredmény pedig egy érdekes kis autó, amely egyszerre kupé és mini-pickup.
A BMW láthatóan felfedezett egy rést saját palettájában. Eddig nem kínáltak közepes terepjárót értelmetlenül erős sportmotorral. Márpedig ahogy a személyautók egyre gyorsabban szorulnak háttérbe a terepjárónak látszó magasabb autókkal szemben, erre is egyre nagyobb igény mutatkozik. De most itt van két csodafegyver is az Alfa Stelvio QV legyőzésére.
A Renault, ha lassan is, de felocsúdni látszik a tavaly novemberi sokkból, amit akkori vezetője, Carlos Ghosn tokiói letartóztatása okozott. Bejelentették, hogy a holland székhelyű vegyesvállalat, a Renault-Nissan BV elnöki posztjára a Renault új vezérigazgatóját, Thiery Bolloré-t jelölik, és azt is, hogy Ghosn még mindig állásban van a Renault-nál.
A neve Vision iV lesz, és ez már tényleg a jövőt képviseli, hiszen a Volkswagen szabvány villanyautó-padlólemezére építették.
A fogyasztáskorlátozás nem új dolog, az Egyesült Államokban 1975 óta írják elő az autógyártók számára az eladott autók átlagos fogyasztását. Aki túllépi a határértéket, az pedig fizet, a túllépés mértékének és az eladott autók mennyiségének arányában. De még soha senkinek nem kellett ekkora összeget fizetnie ezért, mint a Fiat-Chryslernek.
Már az év legelején, Olaszországban futott egy kört a sajtóban a hír, hogy a Geely, a Volvo és a Lotus tulajdonosa megveheti az Alfa Romeót és a Maseratit. A Geely elég határozottan cáfolta, hogy ilyesmire készülne, de most a német szaksajtóban bukkant fel ugyanez a pletyka, méghozzá egy jó nevű kiadvány jó nevű elemzőjének köszönhetően.
Nem fiatal már a Mitsubishi szabadidő-autója, hiszen 2010 óta gyártják, de úgy néz ki, néhány évig még nem váltják le. Erre utal legalábbis, hogy most újabb frissítésen esik át: új orr-részt terveztek rá, és frissítik a felszereltségét is.
Február végén, Barcelonában tartják az idei Mobile World Congresst, amelyre a Seat valószínűleg elsősorban a helyszín miatt jelentkezett kiállítóként. Ám be is mutatnak valamit, amiről egyelőre ezt a képet mutatták meg, egyelőre érdemi kommentár nélkül.
A lényegről pont nem beszéltek, de reagált a Suzuki a gyár parkolójában múlt héten alakult szakszervezet, illetve az annak titkárául választott alkalmazottuk gyors kirúgása ügyében. A vállalat álláspontja szerint a munkavállalók és a munkáltató közti egyeztetéshez az üzemi tanács megfelelő fórum, nem a szakszervezet.
Egy csapásra oldhatnák meg az egyterűek és az Európában lassan fogyó Edge utódlásának problémáját a Kuga nagyobb változata révén.
Az Alpina B7 régebben igazi hiánypótló volt: a BMW M7-es, amit a gyáriak soha nem készítettek el. Most már létezik M760Li, de az Alpina ezúttal is egy kicsit mást nyújt, mint a gyáriak.
Azt még nem árulták el, hogy melyik két Subaru típusból érkezik először hibrid változat Európába, de az E-boxer már nem teljesen új. Az XV-ben már bemutatták egy változatát, amely Japánban és Észak-Amerikában már kapható egy ideje.
A BMW úgy lépett be a kompakt autók piacára 2004-ben, hogy közben igyekezett megtartani mindazt, amit addig a márka sarkalatos értékének tartottak. Így lett ez a korszak egyetlen hátsókerék-hajtású, hosszmotoros kompakt modellje.
Fél éve még a BMW dizájnfőnöke állította, hogy dolgoznak valami nagyobb és exkluzívabb modellen, mint a hetes vagy a nyolcas, de most megérkezett a cáfolat.
A tavalyi Párizsi Autószalon körberajongott sztárja volt a Peugeot retró külsejű villanytanulmánya, az e-Legend. Egy ideig úgy tűnt, a nagy rajongás miatt akár még a sorozatgyártást is megérheti, de most maga a cégvezér mondta, hogy van jobb helye a pénznek.
Csökkent a dízelautók részaránya, nőtt a benzines és elektromos autóké az Európai Unióban a 2018 negyedik negyedévi és teljes éves forgalomba helyezésekben az európai járműipar szakmai képviseleti szervezete, az ACEA csütörtökön közzétett jelentése alapján.
Nagyobb árbevétele ellenére is csökkenő nyereségrátáról számolt be csütörtökön a kínai Geely tulajdonában álló Volvo Cars, amely idén további nehézségekre számít az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi háború miatt.
Hetek óta tartja a heti ötezer fölötti gyártási tempót a Model 3 (a Bloomberg számlálója szerint hatezer alatt is régen járt már), ami őrületesen magas termelési számnak számít egy villanyautónál a Kínán kívüli világban. Ezzel a tempóval másfél év elég volt neki, hogy a valaha volt legjobban fogyó villanyos legyen az USA-ban, ide értve a plug-in hibrideket is. Nem semmi, de az az igazán szép, ahogy ez a gyors élre törés a lenti grafikonon kinéz.
A Daimler levédette az O-class típusnevet, így vélhetően egy teljesen új autón dolgoznak a németek.