Hírek

2019. november 7., 18:04 Módosítva: 2019.12.02 15:02
187

Európa számára tökéletes megoldás lehet a VW első villanyautója, más piacokon azonban egyszerűen nem elég nagy a potenciális vevők nagy részének. Nem csoda, hogy az idei Los Angeles Auto Show-ra egy nagyobb elektromos modellt visznek, egyelőre tanulmányautóként.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 7., 16:16 Módosítva: 2019.11.12 06:09
91

Már a manapság egyre gyakoribb, több mint 700 lóerős gyári modellek is szükségtelenül erősek, de Amerikában elegendő pénzért sokkal erősebb autót is kapni. Ilyen a Hennessey Resurrection, amely a cég eddigi legdurvább Camaro átdolgozása, 1200 lóerős motorral.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 7., 12:30 Módosítva: 2019.11.14 06:59
89

A mifelénk Space Star néven forgalmazott kisautó, és az Attrage, illetve Mirage G4 nevű négyajtós szedán megújítására készül a Mitsubishi. Egyelőre egyetlen kedvcsináló képet mutattak a frissített változatokról, de a felújítás legfeltűnőbb eleme már ezeken is jól látszik.

mirage attrage fl
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 7., 11:47 Módosítva: 2019.11.13 06:33
559

Az Alfa Romeo egyetlen valódi sportkocsija, a 4C bő hat éve van a piacon, és úgy néz ki, már el is búcsúzik. A középmotoros kétüléses soha nem lett igazán sikeres, ami valószínűleg az olyan, túl drága megoldásoknak is köszönhető, mint a karbonszálas kompozit vázszerkezet. Ugyanakkor épp ezek miatt válhat belőle később keresett ritkaság.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 7., 06:31 Módosítva: 2019.12.02 15:02
224
Egy autószalonon a legtöbb tanulmányautó a két-három évvel későbbi terveket szellőzteti, de Lexuséknál sokkal messzebb mentek: ez itt a bő tíz év múlva eljövő valóság.

Szép tárgy, bár a négy sarkában levő kerekei és nagy ablakai ellenére sem akar az „autó” szó a számra jönni, akárhogy is nézegetem. Egyszerűen túlságosan  futurisztikus. Megpróbálom elképzelni, mit mondtam volna egy Lexus UX-ról 2008 táján, ha akkor meglátom valamelyik szalonon, tanulmányautóként... Nem. Furcsállottam volna, ez tény, de biztosan nem tűnt volna annyira idegennek, sőt, egyenesen valószerűtlennek, mint ez itt, Tokióban.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 7., 06:05 Módosítva: 2019.11.11 06:41
233

Ez az 1968-as Ford Bronco kifejezetten ismert autó: Jay Leno még 2009-ben búcsúajándékként kapta műsorvezető kollégájától, Craig Fergusontól, az utolsó Tonight Show alkalmából. Az autó akkor még felújítás előtt állt, de már akkor is kifejezetten értékesnek számított. Most, tíz évvel később viszont alaposan átdolgozva láthatjuk viszont.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 6., 16:59 Módosítva: 2019.11.11 06:41
184

A Citroën márka első konnektoros hibrid modelljét mutatta be a C5 Aircross alapjain. Itt meglepetésre nem az összkerék-hajtást is helyettesítő Hybrid4 rendszert alkalmazták a PSA tervezői, mint korábban, hanem egy egyszerűbb rendszert, amely csak az első kerekeket hajtja.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 6., 15:17 Módosítva: 2019.11.11 06:41
320

Az Audi két éve, R8 RWS néven már kiadott egy hátsókerék-hajtású szériát. Most azonban már a normál kínálat részeként mutatkozik be egy hasonló modell, a típuson tavaly bemutatott összes fejlesztéssel együtt, a neve pedig RWD lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 6., 13:24 Módosítva: 2019.11.12 06:08
167

A Harney megyei sherrif hivatala lezárta a nyomozást. A vizsgálat szerint a Jessi Combs halálával végződő balesetet műszaki hiba okozta.

be
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 6., 13:22 Módosítva: 2019.11.11 06:41
273

Egyre kevésbé kérdéses, hogy az M2-es átvette az M3-as és az M4-es szerepét a BMW-nél: már ez a legsportosabb gép a kínálatban. Bár a most bemutatott CS változat sem olyan erős, mint az M4 vagy az M5 legdurvább változatai, viszont kisebb és könnyebb azoknál, így összességében mégis ez tűnik a legalkalmasabbnak például versenypályán való használatra.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 6., 13:14 Módosítva: 2020.01.22 16:27
149
Három autó, egyikből se tudjuk, mi lesz, de ha lehet szavazni, akkor kérjük mindet, mert elpazarolt ziccer lenne kihagyni bármelyiket.
TTT.png

Nagyon érdekes, hogy a Tokiói Autószalonon mennyire háttérbe szorult maga az autó, s hogy épp meghívónk, a Toyota, amely Japánban az autóeladások több mint ötven százalékát tartja a kezében, milyen autószerűtlen furcsaságokkal traktálta a több százas nagyságrendben, a világ minden pontjáról meghívott újságíróhadat. Még szerencse, hogy almárkájánál, a jellemzően kicsi és törpeautókat gyártó, 1967 óta a cégcsoporthoz tartozó Daihatsunál azért akadt látnivaló, méghozzá olyan, ami édes a szemnek.

Igen, jól érzi mindenki, csupa cukiság volt ott. Két aprócska, kei-szabványú autó és egy teljes méretű buszlimuzin, három üléssorral. Utóbbi állt a legközelebb a Toyota-standhoz, ahonnan épp átestünk, miután Anti kipróbálta, milyen XXI. századi, motorizált flaszterboszorkánynak lenni egy seprűnyéllel ott, ahol az ember normálisan valamilyen egész más dorongra vigyáz.

Ez az első autó, a WaiWai nekem ujjcsettintés-sebességgel a régi, hatvanas évekbeli Fiat Multiplát hozta be – a gömbölyű formák, kerek fényszórók, sima lemez homlokfal, a három sorban két-két ülés elrendezés mind a régi úttörőt idézte. Még a dupla vászontetőnek is volt egyfajta fiatos mellékzöngéje, igaz, ilyet először a kocka Pandán láttunk.

A WaiWai egyik leglényegesebb, kézzelfogható eleme a műszerfali kaktusz volt (na, ezt értékelje az Euro NCAP...), a legkevésbé kézzelfogható pedig a hajtása, amelyről egy standon ácsorgó céges ember azt mondta – igen, terveznek már motorral, s az feltehetőleg háromhengeres, ezer köbcentis lesz. Többet nem lehetett kihúzni belőle.

Ha a vázig csupaszítom, amit látok, a következő autó a standon, a TsumuTsumu (cümü-cümü) csak egy kei-méretű kisteherautó, amit talán majd villanyhajtás visz és a platóján cserélhető felépítmények lehetnek. Voltaképpen ennyi is ez a kis zöldség, nem több, de ettől még részleteiben borzasztó érdekes. A kis hasábfényszórói, a hátrafelé elcsusszanó ajtaja, a kretén mintájú gumijai, a járdaszegély-néző kisablaka a bal első ajtó alján, a motorosan felnyíló drónállomása a hátulján – ehh... csodás az egész, kár, hogy színtiszta tanulmány.

Az utolsó autó a stand ívén pedig Anti személyes kedvence, a WakuWaku volt, ismételten egy borsszem méretű izé, távolba tervezetten villanyhajtással. Ez volt az egyetlen, amelyiket annyira készre szereltek, hogy nemcsak az ajtajai nyíltak, hanem bele is lehetett ülni, ami azt jelzi, hogy vagy egy más létező autó szerkezetére húztak jövő-külsőt és -belsőt, vagy már annyira számolnak vele, hogy elkészítették legalább a vázát rendesen.

A WakuWaku egy SUV-szerű minifurgon, fantasztikusan érdekes első és padlóba hajtható hátsó ülésekkel, marmonkanna-oldalablakkal, hatalmas ajtókkal, ezer design-fogással és egy Renault F4/Kangoo-szerű zsiráfajtóval a tető hátsó részén. Utóbbit azonban valószínűleg csak képről látták a formatervezők, és nem tudták, mire való, mert a keletkező lyuk nem vezet be a raktérbe, hanem egy sekély, semmire se használható tálca van alatt, de mit számít ez? Hiszen úgyis csak tanulmány ez is.

2019. november 6., 11:44 Módosítva: 2019.11.11 06:41
2702

A Lithium Mustangot egyelőre egyedi példánynak szánják, viszont olyan műszaki megoldások tesztelésére szolgál, amelyek később gyártásba is mehetnek.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 6., 09:34 Módosítva: 2019.11.07 18:18
247

Németországban az idén már 53 ezer tisztán elektromos járművet adtak el, de a kormányzat jelentősen növelné ezt a számot. Ezért mind a villanyautók, mind a konnektoros hibridek vásárlási támogatását 50%-kal megemelik.

evsub2
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 6., 06:36 Módosítva: 2019.11.11 06:41
106

A Daihatsu által kifejlesztett alapokra építették a C-HR-nél egy számmal kisebb szabadidő-autót. Egyelőre nem tudni, hogy lesz-e belőle nemzetközi modell, de a lehetőség most már adott.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 5., 16:32 Módosítva: 2019.11.07 06:33
1

Eddig is az M2-es számított a legjobb BMW élményautónak, hiszen kisebb és könnyebb az M4-esnél, viszont nagyon hasonló teljesítményszintű motorok kerülnek bele.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 5., 13:06 Módosítva: 2019.11.08 06:45
47

Roger Penske elsősorban csapattulajdonosként vált világszerte ismertté, méghozzá az 1980-as és 90-es évek CART sikerei kapcsán. Ugyanakkor sikeres üzletember is, aki mostanra hatalmas vállalatbirodalmat épített. Így most felvásárolhatta az Egyesült Államok legismertebb, együléses versenyautók számára rendezett versenysorozatát, amelyben eddig is részt vett a csapatával.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 5., 11:25 Módosítva: 2019.11.08 06:45
85

A tanulmányautó kifejezést manapság annyi mindenre ráaggatják – akár majdnem kész szériamodellekre is – hogy lassan elvész az eredeti jelentés. Amit a Kia most megmutatott be Futuron néven, az viszont valódi tanulmány: olyan forma, és műszaki tartalom, amely a jövő lehetőségeit igyekszik formába önteni, egyelőre a gyártás jelentette kötöttségek nélkül.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 5., 10:15 Módosítva: 2019.11.11 06:41
314

A Ford stílusosan szeretné bevezetni a Ford Bronco legújabb változatát, ezért részt vesznek az idei Baja 1000 terepversenyen az új modellre épülő versenygéppel, pontosan 50 évvel az után, hogy Rod Hall nyert ezen a versenyen az első generációs Broncóval.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 5., 06:05 Módosítva: 2019.11.07 16:44
239

Hiába piacvezető a Fiat a legkisebb városi modellek piacán, az 500-as és a Panda pályafutása hamarosan véget ér. Nagyobb és drágább modellekkel igyekeznek megtartani jelenlegi vásárlóikat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 4., 16:36 Módosítva: 2019.11.11 06:41
3

A Volkswagen láthatóan azt igyekszik előállítani, amit a vásárlók kívánnak – az elmúlt két-három évben a fejlesztéseikkel a különféle méretű szabadidő-autókra koncentrált a cég. Ez a trend folytatódik most is: ezúttal Kínában mutattak egy elektromos és egy benzines SUV modellt.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 4., 14:11 Módosítva: 2019.11.11 06:41
151

Ritkaság, hogy teljes stílusváltást hozzon egy egyszerű modellfrissítés, ráadásul egy sikeres modell esetén, de a Hyundai Grandeur esetében épp ez történik.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 4., 11:50 Módosítva: 2019.11.08 06:45
82

Az az érdekes helyzet állt elő, hogy bár külföldi cég egyedül nem gyárthat autót Kínában, a DS luxusmodelleket gyártó sikertelen vállalkozásból, amely durván 700 millió dollárnyi veszteséget hozott az elmúlt hat évben, a kínai fél távozik. Egyelőre nem tudni, hogy jön-e a helyére más.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 4., 11:02 Módosítva: 2019.11.11 06:41
39

A Lotustól több mint tíz éve nem láttunk új szériamodellt, de a brit Autocar értesülései szerint ismét kezdenek összeállni a sportkocsimárka megújítására vonatkozó tervek. Ezek első lépése egy új, egységes platform kidolgozása lesz, és erre épülhetnek majd a következő generációs Lotus sportkocsik.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 3., 07:38 Módosítva: 2019.11.06 16:59
299

Nem siették el, de egy évvel a generációváltás után bejelentette a Porsche a kézi váltós 911-est. Felár nélkül lehet majd ezt választani a PDK helyett.

ivzh
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. november 2., 15:34 Módosítva: 2019.12.02 15:03
199

Nem most kezdte a Tesla a sorozatgyártásba csak jövő nyáron kerülő következő autója, a Model Y álcázatlan közúti tesztjetit. Ez a kémvideó ezért nem is valami nagy újdonságot mutat, azt viszont szemlélteti, mekkora méretkülönbség lesz a Model 3 és az ő alapjaira épülő Y között.

Távolról sincs vége, olvasson még