Nem most kezdte a Tesla a sorozatgyártásba csak jövő nyáron kerülő következő autója, a Model Y álcázatlan közúti tesztjetit. Ez a kémvideó ezért nem is valami nagy újdonságot mutat, azt viszont szemlélteti, mekkora méretkülönbség lesz a Model 3 és az ő alapjaira épülő Y között.
A munkaerőhiány és az alkatrészek drágulása is hozzájárul a jövő évi kötelező felelősségbiztosítási díjak (kgfb) emelkedéséhez, amelynek mértéke a CLB biztosítási alkusz cég szerint is átlagosan 10-15 százalék lehet.
A napokban lett egyértelmű, hogy a Volkswagen nemrég még biztosra vett törökországi gigaberuházása oda. A németek most új helyszínt keresnek többek közt a Passat gyártásához, és már a görögök is a jelentkezők közt vannak.
Most (halloweenkor) minden autó úgy öltözhet, ahogy a kedvenc szuperhőse – szól BMW amerikai részlegének ünnepi üzenete a Twitteren, s áll ott hozzá ez a kép:
Lengyelország ötödik legnagyobb városa, Poznan még tavaly év végén rendelt be 21 elektromos buszt a Solaristól, a beszerzéshez pedig épp építi az ezekhez szükséges töltőhálózatát. Lesz olyan pantográfos oszlop, ahol fél megawatt teljesítménnyel töltik majd buszokat.
Egy hete sincs, hogy megnyerte az idei rali-világbajnokságot, máris bejelentette csapatváltását Ott Tanak. A friss észt bajnok a Hyundai-hoz megy és ezzel nagy káoszt okoz a széria általában nyugis átigazolási piacán.
Az egyik legritkább és legkülönlegesebb Jaguar sportkocsit árverezi az RM Sotheby's hamarosan, amelynek az a különlegessége, hogy hivatalosan soha nem is létezett.
Tíz perc alatt feltölthető lítiumion-akkumulátort fejlesztettek ki elektromosautók számára a Pennsylvaniai Állami Egyetem kutatói, akik a Joule című tudományos folyóiratban mutatták be fejlesztésük eredményét.
A Fisker Karma a kezdetekkor a Tesla Model S egyetlen komoly alternatívájának tűnt, de a holland formatervező cége csődbe ment, mielőtt felfuttathatta volna a termelést. Most újra próbálkozik, méghozzá egy 40 ezer dolláros elektromos szabadidő-autóval.
Lehet, hogy nem is véletlenül mutatták be a Maximust épp az ijesztgetés köré szőtt Halloween-i ünnepkör kellős közepén. Nem valószínű, hogy létezik ijesztőbb dolog az utakon, mint egy Jeep pick-up 1014 lóerős motorral, megemelt, merev tengelyes futóművel és bütykös terepgumikkal.
A BMW kínálatában egyre több a fronthajtású modell, de azt mondják, az igazán sportos modelleknél megtartják a hátsókerék-hajtást.
Tegnap még csak a tárgyalások tényét ismerték el, ma viszont már a tárgyalások alapját képező tervek is kiszivárogtak. A Reuters értesülései szerint az új autógyártóból fele-fele arányban részesednének a Fiat Chrysler és a PSA jelenlegi tulajdonosai.
A francia Downshift cikke szerint jelentős késéssel, 2021-ben mutatkozhat be a Renault Arkana európai változata, ami nyilván annak köszönhető, hogy ehhez alaposan át kell dolgozni a típust.
Egyfajta házi tuningverseny győztese lett ez a Honda N600, amelyet a Las Vegas-i SEMA Show – a legnagyobb amerikai tuningipari rendezvény – Honda standján láthat majd a közönség. A hófehér apróság nem véletlen kapta meg ezt a lehetőséget: nem csak a fellépése határozott a szélesített futóműtől, de műszaki szempontból sem átlagos.
Az NCV nem valamelyik autógyártó nagyszerű ötlete: a japán Környezetvédelmi Minisztérium megbízásából dolgozták ki egyetemi kutatók és autóipari beszállítók. A munka 2016 óta folyik, a cél pedig egy maximálisan újrahasznosítható autó létrehozása volt.
A Bloodhound egyelőre az első tesztjeit futja a Kalahari sivatagban. Ennek kapcsán mutatták meg, hogy is néz ki egy ilyen tesztfutam belülről.
A Fiat Chrysler vezetése láthatóan nem adta fel, hogy partnert találjon, de ezúttal a Renault helyett a másik nagy francia autógyártóval, a PSA-csoporttal kezdtek tárgyalni egy lehetséges fúzióról.
Kevesen kérkednek vele, hogy páncélozott járművel közlekednek, de nyilván van, aki szívesen járna olyan autóval, amilyet a német kommandósok is használnak. Nekik készítette a Gruma nevű cég az Enok 1-est, amely egyelőre egyedi példány, de rendelésre valószínűleg készítenek belőle továbbiakat, ha mutatkozik iránta igény.
A BMW formatervezőit láthatóan nem hatotta meg, hogy az X7-esen gúnyolódott a fél internet hónapokon át. Minden jel arra mutat, hogy a gigantikus hűtőrácsok kora náluk is beköszöntött, és nem csak a legdrágább modelleken.
Az aktuális Kia Optima divatos, de ma már nem különösebben meglepő jelenség. Ám úgy néz ki, a koreai márka formatervezői változtatnának ezen. A következő generáció az előzetesek tanúsága szerint hoz majd néhány új ötletet.
Úgy néz ki, a Skoda tartott egy kis tesztvezetést a sajtó képviselőinek még az Octavia november 11-ei világpremierje előtt, innen származnak a fotók, és a műszaki adatok is.
Állítólag 18 ezer órányi mérnöki munkát és szimulációs időt fektettek abba, hogy a karosszéria formáit, illetve a hozzá illesztett légterelőket tökéletesítsék, de nem ez az egyetlen változtatás az FIA GT3-as szabályainak megfelelő versenyautón.
Az persze kategóriánként eltérő, hogy a konnektor milyen műszaki megoldáshoz vezet. A nyolc újdonságból hat lesz tisztán elektromos hajtású, kettő pedig tölthető hibrid.
Az eddigi legerősebb Lamborghinik 770 lóerős motort kaptak, de úgy néz ki, jövőre érkezik egy jóval erősebb, egyelőre ismeretlen nevű Aventador változat, amelyet elsősorban versenypályára szán a gyártó.
Több hosszú sorozatot is megszakított Ott Tanak, aki a hétvégi Katalán-ralin, egy fordulóval a szezon vége előtt megnyerte a 2019-es rali-világbajnokságot. Az évezredben ő az első, aki Toyotával lett bajnok.