Hírek

2017. szeptember 14., 13:47 Módosítva: 2017.09.25 15:51
660

Frankfurtban ma este egy pillanatra megállt az élet, mert a Mercedes-AMG olyan autót mutatott, ami tízévente egyszer jön össze. A Project One az a szuperautó, ami egy az egyben Formula-1-es technológiára épül. És ez akkora dolog, mintha holnaptól egy A380-as Airbus járna Üröm és az Árpád-híd között a 840-es busz helyett. Mert a versenyautónak egy dolga van: minden másnál hamarabb beérni a célba, az sem számít, ha a célvonal után széthullik. Az utcai autó feladata pedig az hogy éveken át kényelemben szállítsa utasait A-ból B-be. Vannak bitang gyors utcai autók, de egyik sem versenyautó. Illetve, a Project One talán túllépte a vonalat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 14., 11:47 Módosítva: 2017.09.18 17:52

A Ferrarisság megértéséhez azt hiszem, nem tudnék elég ideig élni. A Porsche az oké, az egy ép ésszel felfogható, nagyon jó, nagyon gyors, de még mindig emberközeli dolog, ellenben a Ferrari mindig hordozott valami többet, valami kicsit űrhajószerűt. Ez az, amiért különleges helye van a sportkocsik között, és ezért nem kell megerőltetniük magukat a Frankfurti szalonon sem. A standjuk levegős, már-már kihalt, pedig okkal csinálják ezt, egyszerűen mindig csak annyi embert engednek be, hogy lehessen fotózni és dolgozni.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 14., 10:52 Módosítva: 2017.11.20 11:08
346

A Frankfurti Autószalonon sokan nyilatkoznak mindenfélét, de egy határon túl ritkán merészkednek. A BMW egyik alelnöke azonban nem bírta magában tartani a véleményét a Mercedes X osztállyal kapcsolatban.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 14., 06:21 Módosítva: 2020.07.02 10:16
204

Az utolsó sajtónap zárása előtt néhány perccel, teljesen véletlenül valami furcsaságba botlottam. Egy nagyon lapos, de igazán szép vonalvezetésű hipersportautó-prototípus volt az emelvényen, mögötte pedig villámok záporoztak a vásznon. Fogalmam nem volt, mi ez, sőt akkor sem lett ismerősebb, amikor elolvastam a gyártó nevét: Aspark. Pedig lehet, hogy érdemes megjegyezni őket.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 13., 17:45 Módosítva: 2017.11.20 11:08
143

Nehezen érthető, hogy miért dobja be a Merci az X osztályt. Ez egy Nissan Navara Mercedes-árfekvésben, vagyis lehet, hogy arra bazíroznak, hogy itt is úgy lesznek népszerűek a pickupok, mint az Egyesült Államokban. Persze a kocsi mellé rendelt marketinges biztosít, hogy az X 80%-ban Mercedes, ami azt jelenti, hogy a létraváz és a motorok kivitelével nem jött más a Nissantól. A nyomtáv elöl-hátul szélesebb és elérhető lesz hozzá V6-os dízelmotor is, ez utóbbi a Mercedesé, 250 lóerős teljesítménnyel. Az alap dízelek X 220 d és X250 d jelzéssel 163 és 190 lóerősek lesznek. Bizonyos benzincentrikusabb piacokra készítenek 165 lóerős benzinmotort is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 13., 15:37 Módosítva: 2020.07.06 08:29
70

A Toyota európai részlegét vezető Johan van Zyl jelentette be a cég dinamikusabb hibrid modelljeit, amelyeknél a vezetési élményt is figyelembe veszik a fejlesztéskor. Az irányzat első képviselője a Frankfurtban bemutatott C-HR Hy-Power tanulmány.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 13., 15:09 Módosítva: 2017.09.15 11:26
64

Senkit ne tévesszen meg a Smart EQ néven bemutatott zümmögő tejfölösdoboz, ez nem autó, hanem egy szolgáltatás. Sőt, olyannyira nem autó, hogy nem is lehet birtokolni, csupán igénybe venni. A Smart EQ lenne a megoldás miden zsúfolt város problémájára? Ki tudja, mindenestre a márka tulajdonosa, a Daimler konszern bejelentette: 2020-tól már csak villanyautókat gyárt a Smart.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 13., 13:59 Módosítva: 2017.09.17 13:35
575

Hiába próbálom leküzdeni előítéleteimet, miközben harminc centiről szuggerálom a BMW X7 tanulmányt. Borzongok, és szinte már most érzem fújtatását a nyakamban, amint az autópálya belső sávjában rám esik mint egy hegyomlás, a volánnál egy roppant szimpatikus, mimikáját a tarkóján hordó kopasz kolosszussal. Tudom, menjek a francba.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 13., 11:53 Módosítva: 2017.09.20 15:17
975

Nem tűnik olyan vadorzónak mint a Golf R, nem annyira polgárpukkasztó mint a Civic Type-R, de méltó kihívó lehet a legújabb Mégane RS. Hosszas pletykaáradat zárult le ma, amikor a Renault Frankfurtban bemutatta a hot hatch harmadik generációját.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 13., 09:56 Módosítva: 2017.09.14 17:49
82

Az Aeromobilról érdemes tudni, hogy nem először próbálkoznak már meg ezzel a műfajjal: három évvel ezelőtt már a repképes autó harmadik verzióját készítették el, működött is a dolog, pár hónapra rá viszont Nyitra közelében lezuhant. Hogy mit keresett ott? Nemzetközi csapat építgeti, éppen a szomszédban, Szlovákiában. Úgy tűnik, azóta sem adták fel, Frankfurtban pedig azt is megmutatták, hol tartanak éppen.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 13., 06:18 Módosítva: 2017.09.17 09:25
1192
Igazából csak egy jó Lego, motor a tesótól, váltó korábbról, kaszni a Dexxion Salgó-rendszer középső polcáról – de úgy néz ki, a kamra eléggé tele volt ahhoz, hogy egy jó hotheccset össze lehessen rittyenteni abból, amit talált a szakácsnő. Talán még egy igen jót is.

Halleluja és hozsanna, drága tanyasi flexszobrászok, külvárosi légszűrőmágusok, falusi dobherélők, nem kell többet kínlódnotok, hogy sportautószerűséget faragjatok a Swiftből. Mert ebből az újból is megjelent a gyári, kiszámoltan tartós, emisszióbarát, mégis gyors és kezes forró változat. Ilyet ti nem tudtok, mert az vagy hamar tönkremegy, vagy kíméletlenül ráz majd, vagy megbukik bármilyen vizsgán, amit meg nem locsoltok jó pár darab húszezressel. Ebbe csak beleülsz, kimész az első piros lámpáig, aztán BMW-vért iszol a következő sarkon. Ennyike.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 13., 06:04 Módosítva: 2017.09.18 06:47
60

Herbert Diess szerint az Up! jövője igencsak kérdéses az európai piacon: van rá esély, hogy nem lesz érdemes Európában kínálni a kisautót, ha tovább szigorítják a szén-dioxid-kibocsátási normákat. Elképzelhető, hogy csak villamos hajtással lesz érdemes kisautókat forgalmazni, vagy még azzal sem.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 12., 17:20 Módosítva: 2017.09.14 17:49
30

A Renault tervezői különös egyvelegét hozták össze a jelen és a jövő autózásának. A Symbioz még vezethető is, de ha kell, magát vezeti, és akkor is hasznos lehet, ha épp nem megyünk vele sehová. Egy biztos: ha meg is valósul, ilyen autó csak az igazán jómódúaknak juthat, akiknek lesz hozzá való házuk is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 12., 16:42 Módosítva: 2020.07.06 08:29
543

Úgy tűnik, itt az ideje, hogy elfelejtsük, amit eddig a kínai autókról gondoltunk. Többször előfordult már az elmúlt évtizedben, hogy egy-egy távol-keleti gyártó komoly fogadkozások közepette mozdult rá az európai piacra, de ilyen-olyan okból mindig visszapattantak. A Chery lehet az első, akinek tényleg sikerül.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 12., 14:56 Módosítva: 2017.09.14 16:18
805

Magyarországon az újautó-piac eladásainak a harmadát már a SUV-ok adják, és a mezőnyében olcsó Dacia Duster 10 százalékos részesedésével stabil második az eladási ranglistán a hazai gyártású Suzuki Vitara mögött. Hiába mutatta meg a Dacia már vagy két hete teljes egészében az új Dustert, a román márka frankfurti standjánál mégis óriási a tumultus. Ebben persze az is közrejátszik, hogy nem ám csak úgy odatették a SUV-ot, hogy tessék, lehet nézegetni. Lepellel gondosan betakargatva várta ki a maga idejét, még szép, hogy addigra összegyűlt körülötte a tömeg.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 12., 12:01 Módosítva: 2017.09.14 15:38
879

A Honda sokáig egyáltalán nem foglalkozott villanyautó-fejlesztéssel, de úgy néz ki, mostanra rájöttek, hogy elkerülhetetlenül bele kell vágniuk. Ennek az egyik első eredménye az Urban EV tanulmány, amely egy négyszemélyes kisautó, amely egy 70-es évekbeli kisautó karakterét hordozza, korszerű részletmegoldásokkal.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 12., 10:57 Módosítva: 2017.09.14 15:27
285

A BMW jól átvert mindenkit: az i5 néven emlegetett ötajtós furcsaságra számítottunk, erre bemutattak egy olyan autót, amelynek tényleg lehet esélye a Tesla ellen.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 12., 10:27 Módosítva: 2017.09.14 15:51
84

A VW Group Nightot eddig mindig valami szalontól távoli helyen, előadóteremben, átmeneti óriáshangárban, egyéb hodályban tartották, ahová komplikált elmozgatni ugyan az autókat, amelyekből olykor csak egyetlenegy példány létezik, viszont jól lehetett látni-hallani az emelvényekről. Az egybegyűltek idén szívtak, a VW cserébe azt ígéri – mostantól más világot épít, mint eddig. Lehet, hogy ideje is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 12., 06:10 Módosítva: 2017.09.18 06:47
133

Franciaország és Nagy-Britannia már bejelentette, hogy 2040 körül betiltana minden, belsőégésű motorral hajtott személyautót, ám a legújabb hírek szerint Kínában is hasonló lépésre készülnek.

chinasmog
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 11., 21:16 Módosítva: 2017.09.13 17:56
529

Egyelőre nincs egészen kész a Mercedes új szuperautója, de félelmetesnek ígérkezik. És igazán durván néz ki, ez már most is egyértelmű.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kövesse nálunk a Frankfurti Autószalon első bejelentéseit

2017. szeptember 11., 16:34 Módosítva: 2017.09.12 06:14

Élőben követhető például a Mercedes Project One bemutatója és a VW prezentációja is. Nézze velünk alant:

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 11., 16:06 Módosítva: 2017.09.13 08:05
227

Frankfurtban mutatkozik be a Mustang felújított, európai változata, az Amerikában már leleplezett formai módosításokkal, és új motorokkal.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 11., 15:05 Módosítva: 2017.09.14 17:49
423

Ha valamire, új végsebesség-világrekordra számítottunk volna a Bugattitól, de ehelyett egy nem létező kategóriában állított fel új rekordot a márka, legalábbis egyelőre. A feladatra az egykori CART bajnokot és Formula 1-es pilótát, Juan Pablo Montoyát kérték fel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 11., 14:00 Módosítva: 2017.09.13 17:56
23

Már a Leaf bemutatója kapcsán megemlítették, hogy azonos alapokra egy második modell is készül, amely a divatos crossover kategóriában indul majd.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 11., 06:13 Módosítva: 2017.09.12 17:51
91

Egy igen rövid videóban mutatja az Audi, mivel is készül a Frankfurti Autószalonra. Egy ideje már sejthető volt, hogy új R8-változaton dolgoznak, most viszont már tudjuk is a legfontosabb részletet: először készül sportautójukból hátsókerekes kivitel.

#breakout @ #AudiIAA Stay tuned!

Audi Sport (@audisport) által megosztott bejegyzés,

Távolról sincs vége, olvasson még