Nem újdonság, hogy az autógyártók is elkezdtek beszivárogni az elektronikai szakkiállításokra, hisz mindennapi életünkhöz igazodva az autókban is egyre-másra jelennek meg a korábbiaknál sokkal fejlettebb elektronikus rendszerek. A Chrysler Portal tanulmányba is jutott elektronika bőven, üzemanyag viszont már nem kell hozzá.
Manapság nagy divat régebbi modellek feltámasztása korszerű műszaki tartalommal, amilyen például a Singer Porsche 911-ese. Hasonlót tervez piacra dobni a brit Icon Engineering, csakhogy ez a cég a 70-es évek egy másik legendájából, a 917-es Porschéből épít vadiúj példányokat.
Szabályosan sokkolta Észak-Amerikát, amikor tavaly kiderült, hogy a Dodge Dartot – amely négy évesen még nem számított öreg autónak – nem gyártja tovább a Chrysler. A helyén a Jeep Wrangler következő generációját gyártják az idén ősztől, viszont utódja egyelőre nincs. Az FCA vezetése külső gyártót keresett az utód gyártására, de lehet, hogy mégis házon belül születik megoldást.
Ahogy egyszerre több autógyártó is megkezdte akár nagy tömegben is eladható elektromos modelljeinek tervezését, azzal a problémával szembesültek, hogy egyelőre képtelenek biztosítani az autók akkumulátor-ellátását. „A kapacitás egyszerűen nem áll rendelkezésre” - mondta a Volkswagen stratégiai igazgatója, Thomas Sedran.
Hat éve már, hogy tanulmányként megmutatták a Kia négyajtós kupéjának egy korai változatát, ám most már a gyártásra érett változat bemutatására készülnek. Néhány nappal a detroiti premier előtt az autó egyes részleteit mutatják meg egy rövid videón.
A következő generációs Q3 lehet az első nagyszériás villany-Audi – így értesült legalábbis a brit Auto Express. A lap értesülései szerint ráadásul a hobbiterepjáró a Volkswagen e-Golfból már ismert elektromos hajtásláncot kaphatja meg.
Jelentkezzen, aki tudta, hogy létezik ilyen rekord: a világ legnagyobb gumiabronccsal rajzolt képe. Márpedig a Guinness-rekordok könyvében van ilyen bejegyzés, és két Ford Mustang éppen átadta a múltnak az előző csúcsot.
Nem ritka látvány Magyarországon sem: egy autó két helyet foglal valamelyik nagyáruház parkolójában. Az egyesült államokbeli Portlandben azonban a jelek szerint nem nézik jó szemmel az ilyen mutatványokat.
Közúton is tesztelheti a jövőben önvezető autóit a Mercedes-Benz. Erre a német szövetségi kormány legutóbbi döntése ad lehetőséget. A valós körülmények között végzett próbák komoly segítséget jelenthetnek a fejlesztőmérnököknek.
Tényleg semmi több. Carl Reese, egy unatkozó kaliforniai teslás csinált egy nem hivatalos rekordot karácsony első napján, most vasárnap. Fogta az embereket maga körül, és amennyit tudott, belezsúfolt egy Tesla Model S-be. Tizenkilenc ember lett a vége, ami szép teljesítmény, tekintve, hogy nem - az ilyenkor bevett - balzsamozott testű törpe akrobatákkal dolgozott az ötletgazda.
Minden más hídnál magasabban ível a föld felett, három órát rövidít egy forgalmas útvonalon a dél-kínai Kujcsou szerdán átadott új hídja, a Pejpancsiang-híd.
A nap tanulságos videó az Egyesült Államokból, Colorado államból érkezett: egy parkolós autós felvette, ahogy egy Jeeppel elütnek egy jávorszarvast. A jávor akár két méternél magasabbra is megnőhet, egy kifejlett bika súlya a 700 kilót is elérheti. Különösen ennek tükrében félelmetes, hogy mekkora erő szabadul fel a becsapódáskor, ugyanis még ez a hatalmas állat is több méter magasra repült. Állítólag a Jeep sofőrje túl gyorsan hajtott a nemzeti park területén, de sikerült mégis elég nagyot fékeznie, hogy elkerülje a komolyabb bajt. Kisebb csoda, de a szarvas a baleset után ugyanúgy elsétált, mintha mi sem történt volna, de az autó már nem mehetett tovább, olyan súlyosan sérült a szélvédője.
A Nissan luxusmárkája, az Infiniti 2017-ben mutatja be az QX50 Conceptet, a közepes méretű prémium SUV-tanulmányát. Ugyan a neve a koncepció autó jellegre utal, de valószínű, hogy már nem sok részletben fog eltérni a szériamodell.
Gyárilag sem visszafogott megjelenésű gép a Mercedes G osztály, de szerencsére vannak, akiknek a sok sosem elég, ebből pedig megél néhány tnuning műhely. Most az ízléstelen tuning Paganínije, a Mansory esett neki a G osztálynak.
Felkerült egy hirdetés a népszerű német használt autós oldalra, a Mobile.de-re, egy hosszított, páncélozott S osztályról. Ez még nem lenne olyan érdekes, több ország államigazgatásában használtak ilyet, de a kilencvenes években kétes üzletekből meggazdagodott vállalkozók is kedvelték. Ezért a példányért viszont a moszkvai hirdető 1,3 millió eurót kér, amit valószínűleg azzal indokol, hogy a konkrét autó állítólag Vlagyimir Putyiné volt.
Eddig is utaltak arra jelek, hogy a Tesla ismét a Roadsterhez hasonló sportkocsit fog gyártani, de a vállalatot vezető Elon Musk most szokásához híven Twitteren jelentette be a dolgot, az egyik követőjének kérdésére válaszolva.
@jelleprins Some years away, but yes
— Elon Musk (@elonmusk) 2016. december 23.
A neves üzleti lap, a Forbes értesülései szerint előfordulhat, hogy az FCA – Fiat Chrysler Automobile – eladja a két nagy múltú márkáját, az Alfa Romeót és a Maseratit. Szóba került a Magneti Marelli eladása is, amely főként elektromos alkatrészeket szállít be a konszernnek és más vállalatoknak.
A barn find kifejezés az angolszász autós kultúrkörben arra utal, amikor valaki vesz egy lepukkant ingatlant, aminek garázsából, pajtájából vagy épp erdejéből előkerül egy ritka, értékes autó. Most a német BMW kereskedő és felújító, a Mint Classics talált egy M1-est egy garázs mélyén.
Mire egy autó gyártásra kész állapotba kerül, számtalan prototípust építenek belőle. Van, amelyik csak annyiban hasonlít autóra, hogy négy kereke van, hiszen csak a részegységeket próbálják ki benne, míg a fejlesztés végén már olyan darabok is készülnek, amelyek csak apró részleteikben térnek el a végleges autótól. Most egy ilyen Ford GT kerül kalapács alá a Henry Ford Múzeumból.
Azt már egy ideje tudjuk, hogy nyégyliteres V8-as motor kerül az LM002 utódjaként emlegetett Lamborghini SUV-ba, de Maurizio Reggiani, a Lamborghini kutatási és fejlesztési vezetője most azt is elárulta, hogy az Urus ikerturbós plug-in hibrid lesz.
Régen teljesen hétköznapinak számított egy citrom-, vagy narancssárga autó, de az ezüst és más metálszínek térhódításával a harsányabb színek szépen lassan kikoptak a gyártók kínálatából. Manapság inkább csak a tanulmányokon, különleges kiviteleken, extravagáns formavilágú autókon találkozunk ezekkel. Pedig a Honda azt mondja, a sárga autók biztonságosabbak és boldogabbá teszik a tulajukat is. Tényleg így lenne?
Ugyan itthon is fel-fel tűnik egy-egy nyújtott bulilimuzin a nagykörúton, de Amerikában már annyi stretchlimousine van, hogy komolyan kell velük számolni a forgalomban. Egy tavalyi baleset kapcsán a suffolki ügyészség készített egy 156 oldalas tanulmányt az ütközésről, illetve a nyújtott-tengelytávú limuzinok átépítésének szabályozásáról.
Az eladott Ferrari F50-esek nagy részét, pontosan 302-t a 349-ből Rosso Corsa vörösben rendeltek a vevők, további nyolcat pedig Rosso Barchetta vörösben. A maradék 39-ből 31 Giallo Modena citromsárga, négy Argento Nurburgring ezüst, négy pedig Nero Daytona fekete. A négy fekete F50-ből kettő került Amerikába, amik közül az egyiket összetörték és átfestették. A képeken látható ZFFTG46A6S0104092 alvázszámú példány tehát az egyetlen eredeti fekete, amerikai F50, ami miatt még az F50-esek között is ritka értékesnek számít.
Két éve járta be a hír a világot, hogy Hollandiában átadták az első napelemes kerékpárutat. A franciák vérszemet kaptak és rákapcsoltak, így most az övék lett az első napelemes út, amin autók közlekednek.
Láttuk már álcázva, aztán néhány kiszivárgott fotón, de jó minőségű, gyári képeken először most vizsgálhatjuk meg az új Swiftet. Bár már nem a mi autónk lesz, azért feltehetőleg sokan örülnénk neki.