Ahogy megszokhattuk, a Lotusnál a meglevő autókat tökéletesítik, amióta feladták a drága modelloffenzíva ötletét. A legújabb modelljük is egy Exige a jól ismert 3,5 literes Toyota motorral, ebből a kombinációból viszont eddig a legjobb. A gyáriak szerint az eddigi leggyorsabb pénzért megvehető autóik egyike.
A Jeep Grand Cherokee és a Dodge Ram 1500 típusokba épített három literes, V6-os turbódízel motorról állítja az EPA, az Egyesült Államok környezetvédelmi ügynöksége, hogy nem teljesíti a környezetvédelmi előírásokat. Ha kiderül, hogy igaz a vád, az dollármilliárdokba kerülhet az FCA-nak.
Bár manapság egyetlen Škodából készül sportos RS kivitel, ez a szám hamarosan kettőre nő. Az Octavia mellett a Kodiaq-ból is készítenek erős, sportosra hangolt kivitelt – úgy tűnik, ebből már megéri.
A Model S P100D változat legfrissebb szoftvere lehetővé teszi még egy kis plusz teljesítmény felszabadítását. Ezzel a gyorsulás 96 km/h-ra a korábbi 2,5 másodperc alá is vihető, de ehhez hosszas varázslásra van szükség.
Eredetileg versenyautónak szánták a 959-est, csak azért készült utcai változat, mert az FIA B csoportjának szabályai kötelezővé tették kétszáz példány legyártását. Ám a B csoport idő előtt megszűnt, így a Porsche 911-es alapú szörnyeteg kategóriát alapított. Egyesek szerint ez volt az első a mai értelemben vett szupersportkocsik sorában, és most eladó a legdurvább változat.
A Hellcat modellek olyan túlzást képviselnek az amerikai autógyártásban, amit eddig még senki nem licitált túl. Ám úgy tűnik, a Dodge-nál nem elégszenek meg azzal, amit a 6,2 literes, kompresszoros Hemi V8-as most tud – legalábbis a legújabb előzetes erre utal.
A Yaris sportváltozatának bemutatója csak a Genfi Autószalonon esedékes március elején, de már most mutattak két képet az autóról, hogy felkeltsék a közönség érdeklődését.
A Detroit Motor Show-n beszélt először a Samsung egy új Li-ion akkumulátor-típusról, amelyet kifejezetten villanyautókba szánnak. A dolog külön érdekessége, hogy a gyártás Magyarországon zajlik majd.
Egyelőre csak Ausztráliában, Holden néven, de megjelent a négyajtós Astra, amely valójában sosem volt Opel: az aktuális Chevrolet Cruze-t címkézték át. Ugyanakkor nem lehetetlen, hogy ez a megoldás akár Európában is működne, hisz a négyajtós Astra errefelé amúgy sem különösen kelendő.
Egyre csak nő az összeg, amelyet a Volkswagen az Egyesült Államokban hagy – nyilván abban a reményben fizetnek egy szó nélkül, hogy a cég a jövőben már nem ütközik váratlan jogi akadályokba.
Nagy lehet a nyomás: a One Ford irányelv szerint ugyanazt kell forgalmazni mindenhol a világon. Így került a brazil tervezésű kis SUV Európába – egyébként elég jókor, hisz a miniterepjárók szegmense épp gyorsan hízik – amelyet el kell adni, bármi áron. A Ford of Europe most nekifut a falnak megint, még nagyobb lendülettel, látszólag a valódi problémákra vakon.
Miközben Európában lassan de biztosan kiveszik az egész műfaj, Észak-Amerikában még tartják magukat a nagydarab, három üléssoros egyterűek. A Honda az Odyssey nevű óriással fontos pillére az amerikai piacnak, és a hatalmas autót most alaposan felújították. A típus jellegzetessége, a lefelé megtörő övvonal megmaradt, de a formatervet láthatóan igyekeztek mozgalmasabbá tenni.
A kötelező félidős modellfrissítésről van szó, így nagy csodát nem várhatunk, de azért akad látható változás az F-Type-on. Készítettek hozzá egy erősebb hathengeres motort, és korszerűsítették a fedélzeti rendszereit is.
Korábban R50 néven emlegették az utcai sportkocsit, amelybe 1,6 literes turbómotort és hibrid hajtásláncot építenek.
Észak-Amerikában újra dübörög az autóipar, és a legnagyobb kereslet még mindig a terepjárós fazonú, tágas és magas építésű járművek iránt mutatkozik. A Chevrolet most erre az igényre válaszol a Traverse következő generációjával, amely látványosan megnőtt a kifutó névrokonhoz képest.
Detroitban kiállította az Infiniti a QX50-est, igaz, egyelőre a neve mögé kapott egy Concept jelzőt is. Ennek ellenére nincs benne sok tanulmányautó-szerű: láthatóan közel gyártásra kész az autó, csak tesztelik egy kicsit a közönséget, mielőtt véglegesítenék.
Az Audi hatalmas SUV-ja, a Q8 egyelőre tanulmányautó, de inkább neveznénk előzetesnek, hisz már az sem titok, hogy hol készül majd. Üdítő, hogy ezzel az autóval valamelyest eltérnek a megszokott sablonoktól, az azonban nem egészen világos, hogy miért kell még egy ekkora gép az Audi kínálatába.
A Toyota Camry évtizedek óta az amerikai személyautó-piac kedvence, kicsit érthetetlen módon, hisz nagyrészt rejtőzködő formatervű átlag szedánokat jelölt a név. Most viszont mintha megpróbálnának változtatni ezen, és valahogy érdekesebbé tenni a nagy négyajtóst.
Az idei Detroit Motor Show egyik slágere kétségtelenül a négyajtós kupé-fazon. A Kia a Stingert már szériamodellként mutatta be, és a Lexus LS is efféle stílusban újul meg, a Nissan pedig egy tanulmányautót készített, a Vmotion 2.0-t.
Tavaly ősszel mutatkozott be az Audi Q5 második generációja, és máris itt a sportos SQ5 változat, 354 lóerős V6-os motorral és az alapváltozatokénál jóval komolyabb futóművel.
Az aktuális Lexus LS legnagyobb dobása kétségtelenül a világ első nyolcfokozatú automata váltója volt, de egyébként ugyanolyan mereven konzervatív elnöki limuzin volt, mint az első generáció bemutatása óta mindig. Az elmúlt 11 év során azonban sok minden változott – egyebek közt megjött a Lexus tervezőinek bátorsága.
A Stinger talán még jobban is néz ki, mint az egykori GT tanulmány, amelyből kifejlesztették, de ami talán még fontosabb, nem puhították fel a koncepciót. A négyajtós kupé, amellett, hogy termetes darab, erős, gyors, és hátsókerék-hajtású. Nem lehetetlen, hogy ezzel a fazonnal akár a 4-es BMW-re is veszélyes lehet.
A Mercedes ezúttal tényleg óvatosan nyúlt hozzá a GLA-hoz, ami érthető, hisz a típus eddig is kifejezetten jól fogyott. Ám a félidős modellfrissítés manapság már csaknem kötelező gyakorlat az autógyáraknál, így reszeltek a típuson itt-ott.
A VW komoly pácban van Észak-Amerikában, de láthatóan mindent bevet, hogy ellensúlyozza a dízelbotrány kapcsán elszenvedett arcvesztést. Ezúttal a legendás hippibusz, a T1-es Transporter utánérzését állították ki Detroitban I.D. Buzz néven. Nem rossz választás – ha van forma, amely biztosan pozitív érzelmeket kapcsol a VW névhez az Egyesült Államokban, az ez. És persze elekromos, önvezető, gyors, nagy hatótávolságú, meg minden, ami most divat.
1352, plusz opcionálisan lehívható 338 autó bérletére és flottaüzemeltetésére írt ki nyílt közbeszerzést a MÁV Zrt. A szerződés becsült értéke nem ismert, a legolcsóbb ajánlat nyer.