A Mercedes motorja jelenleg a csúcs a kétliteres turbómotorok között, és azt mondják, ennél többet nem is tudnának kihozni belőle – persze az összes környezetvédelmi norma betartása mellett. Ennek ellenére dolgoznak az utód motorján, és a fejlesztésbe állítólag a Formula 1-es motort fejlesztő mérnököket is bevonták.
Bár lényegében évekkel ezelőtt megszűnt a Lancia márka, egyetlen utolsó modell mégis megmaradt néhány piacon. És meglepő módon a Fiat Chrysler még elkölt némi pénzt a kisautó korszerűsítésére.
Európában a kompakt kombik legalább olyan fontosak az eladások szempontjából, mint az ötajtós típusok – nem csoda, hogy az Opel is egyszerre mutatja be a kétféle Astrát a Frankfurti Autószalonon. Az új Sports Tourer – az Opelnél így nevezik a kombit – a csapott hátú változathoz hasonlóan nem nő jelentősen, viszont a tömegét érezhetően csökkentették.
A Seat igazgatótanácsa bejelentette, hogy 3,3 milliárd eurót költ a márka fejlesztésére az anyacég, többek között négy új modellt mutatnak be a következő két év során.
A Toyotánál lassan megtanulnak a formatervezők formás Priust rajzolni – igaz, ez már a negyedik generáció, ideje is volt ráérezni a megfelelő lendületű ívekre. A jellegzetes lövedékformát persze megtartották, de ezúttal könnyedebb, karcsúbb lett az autó, több az üvegfelület, és dinamikusabb az összhatás.
A Hyundai Elantra eddig is szokatlan karakterű autó volt hosszú tengelytávjával, viszonylag elöl kezdődő kabinjával és jellegzetesen térbeli domborítású oldalsó lemezeivel. De épp ez segített a tervezőknek most, hogy megújítják a típust: a nem kevésbé fura utód, bár ugyanazokra az alapokra épül, eltérő formai elemei miatt egész friss hatást kelt.
Azt már a korábbi előzetesből is sejteni lehetett, hogy a Honda az RC213V motorja köré nagyon könnyű, és nagyon szokatlan négykerekűt készítettek a japán mérnökök, de erre mi sem számítottunk.
Ahogy sejthető volt, az EXP 9 F fogadtatása után a Bentley óvatosan nyúlt a terepjáró-tervezéshez, legalábbis a forma Audisan visszafogottra sikerült. Persze minden benne van, amit a VW csoport manapság tud – részben alumínium karosszéria, gigantikus W12-es turbómotor, luxuskivitelű belső tér – de mintha hiányozna valami.
Ez az első alkalom, hogy mutatnak valamit az új Borgward terepjáró stílusából. Bár csak egy részletrajzról van szó, az nem kérdés, hogy a formatervvel követik az aktuális divatot.
Hónapok óta hallani róla, hogy a Mahindra megvásárolná a nyakig adósságban ülő formatervező stúdiót, de korábban nem tudtak megegyezni a hitelezőkkel.
Mondhatni a Dawnnal lesz teljes a Rolls-Royce kisebbik modellcsaládja, amely meghozta az anyagi sikert a márka számára, először, mióta a BMW érdekkörébe tartozik.
Az Audi nem most kezdte a páncélozott luxusautók gyártását, de azt mondják, a legújabb fejlesztésük a csúcspont, ami a biztonságot illeti. A VR9-es biztonsági besorolás tényleg kivételesnek tűnik.
Kereken tíz lóerőt izmosodott a legerősebb Leon, a kétliteres turbómotor a Cupra csúcskivitelben már 290 lóerős. Ez azonban nem okozott mérhető változást az adatokban, ami legalábbis meglepő.
Öt év alatt ez a harmadik autó, amelyet a a GP3 sorozatban bevetnek. Ezt is az olasz Dallara építi, mint közvetlen elődjét, a motor viszont teljesen új, a francia Mécachrome-tól érkezik.
Nemrég felröppent a hír, amely szerint a Nissan Európában felhagy a Z sportkocsi forgalmazásával, inkább egy sportos fazonú szabadidő-autót fejleszt. Ennek az előzetese is lehet a tanulmány, amelyet Frankfurtban állítanak ki a jövő héten.
A britek is beszállnak azon gyártók közé, amelyek gyári páncélozott modelleket kínálnak. A nemrég megalapított SVO részleg, amely eddig elsősorban a vevők egyedi igényeinek kielégítésével foglalkozott, rendelésre készíti a Range Rover Sentinelt, amely VR8 védelmi szintet biztosít.
Ahogy megszokhattuk, a Porsche óvatosan nyúl a 911-eshez a modellfrissítések során – ezúttal sem egyszerű megtalálni az optikai módosításokat. Ám ezúttal akad egy komoly változtatás is: lecserélték a Carrera sorozat mindkét motorját, méghozzá egy vadonatúj, turbós hathengeresre.
A Renault a Talisman mellett még egy nagy dobást tartogat a Frankfurti Autószalonra: a Mégane negyedik generációját, amelyről most kiszivárogtak az első képek.
Okostelefonok és tabletek százmilliói után az autóiparban is elterjedhet a rugalmasságáról és ellenállóságáról ismert Gorilla Glass. Több autógyár is keresi, miként hasznosíthatja. A Ford már egész közel jár. Jönnek a karcálló, felverődést bíró szélvédők?
A szombati első futamhoz hasonlóan a vasárnapi első versenyen is a címvédő Kiss Norbert, az Oxxo Racing-Axxyss Motorsport pilótája győzött a Hungaroringen zajló kamion Európa-bajnokság magyarországi fordulóján. Kiss a rajtot tökéletesen kapta el, s bár az első kanyarban Hahn szorongatta, elsőként fordult el, majd fokozatosan elkezdett ellépni a mezőnytől. A regnáló Európa-bajnok az első körben 1,5 másodperccel volt gyorsabb, mint Hahn, a versenyt azonban a harmadik körben piros zászlóval félbeszakították, mert a cseh Adam Lacko kamionja a pálya hátsó részén kigyulladt. Az összetettben Kiss mögött második pilóta ki tudott szállni a vezetőfülkéből, de a versenygépét egy olyan ponton állította le, amely balesetveszélyt jelentett volna a továbbiakban.
Még el sem ült a legutóbbi botrány, máris itt a kínai Zotye újabb gátlástalan lopása. A VW-konszern formavilágának nagy tisztelői a Macan, a Tiguan, az A6 és a Q5 után hivatalosan is bemutatták a maguk Q3-asát: ez volna itt a Zotye S21 SUV.
Utolsó fázisába érkezett a munka a svájci Gotthárd-bázisalagútnál. Az építkezést 1999-ben kezdték, jövő nyáron pedig már a tervek szerint közlekedni is lehet benne. Az autósok azonban nem tudják majd kihasználni a benne rejlő lehetőségeket – ugyanis egy vasúti alagútról van szó.
Érdekes újdonságokat mutatott a berlini nemzetközi elektronikai kiállításon a BMW. A bajor gyártó kütyüi és alkalmazásai közül a legérdekesebb talán a Smart Home applikáció, amellyel akár házimunkát is végezhetünk az autóból.
A Brabustól már megszokhattuk, hogy brutális erejűre tuningolt Mercedesekkel rukkol elő. Ott van például az S osztályos Coupéból készített 850 6.0 Biturbo Coupé, amelyet februárban mutattak be. Ők azonban nem csupán olyan autókat hergelnek fel, amelyekről első ránézésre is elhisszük, hogy gyorsan mennek.
Pole pozícióból indult, és rajt-cél győzelmet aratott a kamion Európa-bajnokság első szombati futamán Kiss Norbert. Az Oxxo Racing Axxyss Motorsport magyar pilótájának az esős idő ellenére is népes szurkolótábor szorított a Hungaroringen.