Bár a Land Rovernek kicsit útban lehet, a Jaguar első szabadidő-autója formás jószág, és nyilván veszik majd azok, akiknek bejönnek az aktuális Jaguarok. Ez ugyanis új ötletet nem hoz, csak összeválogatták rá a többi Jaguar legjobban sikerült részleteit – legalábbis első ránézésre ez az érzésünk.
Azt rég tudni, hogy a Bugatti készült egy hús-vér autóval a Frankfurti Autószalonra, és mutogattak részleteket a Gran Turismo 6 konzol-játékhoz készített Vision Gran Turismóról. Kiderült, hogy a két autó egy és ugyanaz: a virtuális autóból elkészítették a kézzelfogható tanulmányautót is, amely a gyáriak szerint – ezt érdemes idézni – „új fejezetet nyit a luxusmárka történetében, amelyen végkifejlete az új Bugatti szupersportkocsi bemutatása lesz”.
Nagy volt a Frankfurti Autószalon előtti Opel-vacsorán a csinnadratta, eljött a nagy GM-igazgató, egyben a Forbes magazin új sztárja, Mary Barra, a németországi amerikai nagykövet és neje, valamint néhány polgármester és tartományi pénzügyminiszter is. Illetve vagy háromszáz újságíró.
A Tesla vitte sikerre az elektromos sportszedán koncepcióját, de lassan a nagyobb gyártók is elkészülnek hasonló járműveikkel. A Porsche egy erősen átdolgozott, villanymotoros Panamerát mutatott be, amely talán fel is vehetné a versenyt a Model S-szel, feltégve ha eljutnak vele a gyártásig.
Talán a sportkocsimárkáknak okozhatja a legnagyobb gondot a 2020-ban tovább szigorodó szén-dioxid-kibocsátási határértékek tartása. Leginkább ennek köszönhető, hogy a Porsche is valamiféle fogyasztáscsökkentési megoldást keres, nyilván olyat, ami lehetőleg nem ront, sőt, talán javít a sportkocsijaik élvezeti értékén. A legújabb hír az, hogy 2018-ban megjelenhet a 911-es hibrid változata, sőt, később már csak ilyet kínálnak majd.
A legutolsó gazdasági válság egyik áldozatai közé tartozik a komplett ausztrál autógyártás: ugyan a Ford döntött úgy, hogy megszünteti a helyi autógyártást, de ezzel összeomlott a helyi alkatrészgyártás, így a Holden is lehúzza a rolót 2017 végén. Így a most bemutatott felújított Commodore lesz az utolsó ausztrál tervezésű és gyártású nagykocsi.
A Volkswagen kompakt szabadidő-autója eddig is meglehetősen népszerű volt, de a második generáció ráadásul tágasabb, könnyebb, és talán valamivel karakteresebb is.
A Honda Japánban és Európában sem aratott nagy sikert a Civic előző generációjával – sem a négyajtóssal, sem az ötajtóssal – ezért a következő generáció teljesen más karakterű autó lett. A kémfotókon a négyajtós látható, de hasonló stílusban készül a kupé és a csapott hátú is.
A megszokott torzításokat ugyan tartalmazzák ezek a rajzok is – például arányaiban biztosan nem lesznek ekkora kerekek a sorozatgyártmányon, és az övvonal is alacsonyabban húzódik – de a fontos részletek jó eséllyel már a helyükön láthatók.
Ahogy manapság már szokás, a Mercedes a bemutató előtt még közölt egy kedvcsináló képet az IAA nevű tanulmányáról. A rövidítés egyrészt a bemutató helyszínére utal – a Frankfurti Autószalon hivatalos neve is IAA – másrészt viszont az Intelligent Aerodinamic Automobile rövidítése is.
Az Aston Martin DB10-ről néhány részletet már tavaly decemberben megismerhettünk, és persze az is kiderült, hogy a legújabb James Bond-filmben tűnik fel az új modell. Kicsivel később a Spectre forgatásán már meg is lesték a 007-es autóját. Most azonban kimondottan a DB10 és a Spectre népszerűsítésére készült egy videó.
A Smart kétségkívül megosztó autó. Vannak, akik rajonganak érte, mert annyira kis cuki, mások pedig ismerik minden nyűgjét-baját, ezért szinte undorodnak is tőle. A német Limouzine a Frankfurti Autószalonra készítette el saját verzióját a városi kisautóból.
A BMW nagyon odatette az új 7-es sorozatot, de nem is igazán volt más választásuk. A Mercedes-Benz S osztállyal és az Audi A8-cal versenyeznek, és ebben a szegmensben már nincs helye a finomkodásnak, óvatoskodásnak. Az arabgt.com-nál azt is kipróbálták, hogyan gyorsul kettőötvenig.
Az angliai Dunsfold repülőterének kifutópályáját jól ismerjük a világ legnépszerűbb autós tévéműsorából, a közelmúltban széthullott Top Gearből. Most azonban végre egy olyan videót láthatunk a pályáról, amilyet eddig még soha.
Számos autótípusban alapfelszereltség lehet a jövőben az automatikus vészfék. Az NHTSA (National Highway Safety Administration – amerikai közlekedési hatóság) és az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety – Biztosítók Közlekedésbiztonsági Intézete) kezdeményezésére tíz nagy autógyártó ült össze önkéntesen.
Michelisz Norbi jól kezdte a versenyhétvégét Motegiben. Már a pénteki szabadedzésen is a második legjobb időt autózta, a szombati időmérőn pedig egyedüli hondásként tudta felvenni a versenyt a Citroënekkel. Sőt, meg is verte azokat, megcsípte a pole pozíciót.
A Mercedes is rákapott a semmitmondó teaser-fotókra, ezzel a képpel alapozzák az érdeklődést Frankfurtra ígért tanulmányukhoz.
A mozgássérült parkoló hiánya hozta ki az anarchistát egy mozgássérült anyából az Egyesült Királyságban. Claire Lomas egy iskolai parkolóban foglalt magának helyet, megelégelve az impotens hatóság töketlenkedését.
Elverte a teljes mezőnyt citroenestől, gyári hondástól Michelisz Motegiben: az első helyről indulhat a túraautó-világbajnokság idei kilencedik fordulójának első futamán vasárnap.
Úgy tűnik, a Tesla Model S sikere sokak fantáziáját megmozgatta: nem ez az első eset, hogy arról hallunk, Kínában készül egy új rivális. A Thunder Power szerencsére a formát nem, csak az alapkoncepciót másolja.
Az aktuális Meriva sok tekintetben érdekes konstrukció – szembe nyíló ajtókat például nem kínál más gyártó a kategóriában – ennek ellenére úgy tűnik, nem elég sikeres ahhoz, hogy megtartsák az eredeti koncepciót. Az útód a kémfotók tanúsága szerint nem örökli az egyterű-formát, inkább afféle átmenet lesz a városi terepjárók és az egyterűek között.
A Nissan hamarosan kínálni kezdi a Leafhez az új, 30 kWh-s akkumulátort, amely feláras extra lesz – akinek elég a rövidebb hatótáv, az továbbra is kérheti az autót a jelenleg is használt 24 kWh-s akkuval.
Bő ötven éve nem készült autó, amely a jellegzetes rombusz-logót viselte volna, ehhez képest a visszatérés ígéretes. A BX7 méretei alapján a BMW X3-as közvetlen vetélytársa lesz: a 4,7 méteres szabadidő-autó hét személy szállítására alkalmas, és abszolút megfelel az aktuális divatnak.
A BMW eddig is a turbószaporítás élharcosa volt: övék az első háromturbós feltöltőrendszer, amelyet az M550d hathengeres dízelén használnak, és amely 381 lóerő és 740 Nm elérését teszi lehetővé. Ehhez képest már nem is tűnik akkora ugrásnak egy negyedik turbó, és a négyszáz lóerő feletti csúcsteljesítmény.
Ha már nincs igazi újdonság Hondáéknál az idei őszre, készítettek egy érdekes változatot a kombi Civic felhasználásával, amely kerékpárosok számára lehet tökéletes partnek a mindennapokban. Illetve lehetne, ha valóban gyártásba is küldenék.