A francia gyártónál nem vitték túlzásba a C4 Picasso és Grand Picasso frissítését – itt még érezhető, hogy tavalyig mekkora lehetett a baj a PSA csoportnál. A változtatások nagyobb része csak az olcsón módosítható műanyag elemeket érintette, egy másik részük pedig egyszerű elektronikai frissítés – csupa olyasmi, ami látványos, de kíméli a gyártó pénztárcáját.
Úgy hallani, a BMW feladja eddigi stratégiáját, és házon belüli konkurenst készít a Mininek, saját márkajelzése alatt. Az új városi négyméteres akár már jövő ősszel bemutatkozhat.
A McLaren 1,3 milliárd eurót költ fejlesztésre, azzal a céllal, hogy a gyártást legalább a háromszorosára növelje. Tizenöt új modellt ígérnek, de ami ennél is lényegesebb, egy teljesen új hajtáslánc fejlesztésébe is belevágnak. A kockázat hatalmas, de ha minden a tervek szerint alakul, azzal egy lépéssel közelebb kerülnek a legnagyobb riválishoz, a Ferrarihoz.
A Tesla-vezér Elon Musk már többször is kifejtette, 2020-ra elérhetik az évi félmilliós példányszámot. Ebben egyrészt a Model 3-nak is nagy szerepe lehet, amelyre egyre csak érkeznek a megrendelések. A másik fontos eszköz pedig a nevadai gigagyár lehet. Most úgy tűnik, az eredetileg tervezettnél korábban is sikerülhet elérni az álomhatárt.
A Ford igyekszik hangsúlyozni ezres Ecoboost turbómotorjainak sokoldalúságát. A 125 lóerős változatot a Fiestától a Focuson át az új Mondeóig mindenbe belerakták már, most pedig mókáznak vele. Gondoljunk csak bele, milyen lenne egy gördeszkára háromhengeres benzinmotort szerelni. Az alábbi videóban Dolph Lundgren segítségével szemléltetik az eredményt.
A fordított rajtrács szabálya miatt a kilencedik helyről vághatott neki a marokkói első futamnak Michelisz Norbert. A Honda magyar pilótája jól jött el a rajtnál, majd az első kör végére már a hatodik helyre küzdötte fel magát.
Egy Honda Fit hátsó ülésén adott életet gyermekének Beth Newell. A Reductress című női magazin alapító-szerkesztője nem sokkal ezt követően úgy gondolta, bepróbálkozik a gyártónál, és új autóért folyamodik. A Twitteren tett közzé egy bejegyzést azzal a kommentárral, hogy a szülés közben alaposan összekoszolódott az autó, esetleg kaphatna-e egy másikat.
.@Honda, earlier today I gave birth to my daughter in the back of a Honda Fit. It is a mess. Can I have a free car? pic.twitter.com/Iicf8NaS8R
— Beth Newell (@bethnew) 2016. május 1.
Bemutatta a Panamera Turbo és a Cayenne Turbo következő generációiba szánt négyliteres, V8-as turbómotort a Porsche. Ezt azonban nemcsak a német márka két említett modellje kaphatja meg a jövőben, hanem a Volkswagen-konszernhez tartozó gyártók közül az Audi, a Bentley és a Lamborghini egyes típusai is.
Elektromos autóval jutalmazza az angol labdarúgóbajnok Leicester City futballistáit a csapat tulajdonosa. A thai üzletember, Vichai Srivaddhanaprabha egy-egy Mercedes-Benz B osztály Electric Drive-ot ajándékoz játékosainak.
A Hungaroring után ezen a hétvégén Marokkóba látogat a túraautó-világbajnokság mezőnye. Michelisz Norbert jó előjelekkel várhatta az időmérő edzést, ugyanis az első szabadedzésen csak hondás csapattársa, Tiago Monteiro volt gyorsabb nála három ezredmásodperccel. A másodikon Norbi a negyedik helyet csípte meg.
Leállította a Chevrolet modelljeinek importját Ali Hámenei iráni ajatollah. A legfelsőbb vezető általánosságban is bírálta a külföldi termékek bevitelét, de a Chevyre külön kiakadt. Úgy fogalmazott, miért is vennének meg olyan járműveket, amelyek súlyuk és nagy fogyasztásuk miatt az amerikaiaknak sem kellenek? Emellett a General Motors csődjére és jelenlegi helyzetére is utalt.
Jókora bukást úsztak meg egy Teslával német fiatalok. Az autót egy tizennyolc éves lány vezette, édesapjától kapta kölcsön. Négy barátjával autóztak, méghozzá a beszámolók szerint nagy sebességgel. Az egyik kanyarban a sofőr elvesztette uralmát az autó fölött, és lecsúszott az útról. Pechére mintha rámpára hajtott volna, közel huszonöt métert repült a Model S.
A TVR, az újjászületés című rövid klipen ugyan csupán ragasztószalagból mintázták meg az új autó orrának sziluettjét, ez is elég, hogy megkívánja az ember a kupét, amelyet eddig még nem láthatott más, csak a gyáriak.
Érdekes világ a luxusautó-neppereké: a legritkább modelleket nem autóként, befektetésként árusítják, nem egyszer a gyári ár sokszorosáért. Valószínűleg ilyen vállalkozás az Investment Cars GmbH is, amely meglehetősen szemtelen palifogó manőverbe kezdett. Napokkal azután, hogy hivatalossá vált, elkészül a LaFerrari nyitott változata, feladtak egy hirdetést, amelyben a még be sem mutatott autó egy példányát kínálják eladásra, hajmeresztő áron.
A Toyota ugyan bezárja a gyárát Ausztráliában, de úgy néz ki, egy kis tervezőcsapatot egyelőre megtartottak. Az ő munkájuk a 86 Shooting Brake nevű háromajtós, amelyet most mutattak meg a közönségnek.
A Škoda névadásban nem rossz, legalábbis a Superb, vagy a Yeti elég kifejező elnevezésnek tűnik, de épp ezért nem lehetett egyszerű jó nevet találni az első nagy szabadidő-autónak: elég magas volt a léc.
Kiszivárgott a Renault részvényeseinek közgyűléséről egy kép, amelyen a tavalyi és az idei újdonságok láthatók. Ezek egy részét már láttuk – például az új Koleost, Talismant és Scénicet – de még hátra van néhány, kifejezetten fontos modell.
Jelenleg a lítium-bázisú akkumulátorok az egyeduralkodók, de a Toyota kutatói állítólag rátaláltak egy hatékonyabb akkumulátor-típus alapjaira, méghozzá egy véletlen folytán.
Eddig 24 millió autóban mintegy 28 millió légzsákpatront hívott vissza a Takata, és most további 35 millió patron visszahívását jelentették be, azaz jelenleg mintegy 50 millió autóban vagy 63 millió légzsákpatront kell kicserélni. És ez még nem biztos, hogy a történet vége, hisz összesen 85 millió olyan patront gyártott a Takata, amely könnyen veszélyessé válhat.
Éveken át húzódott a bemutatása, de lassan elkészül az új Volkswagen SUV, amellyel elsősorban Észak-Amerikában szeretnék sikeresebbé tenni a márkát.
Az Audi műszaki igazgatója, Stefan Knirsch beszélt arról a lehetőségről, hogy az A8-asból a Mercedes-Maybach S oszályhoz hasonló szuperluxus-sztreccslimó is készülhet. Már ha a VW csoportnál időközben nem jön meg valakinek az esze, hisz egyértelmű, hogy ezzel újabb háziverseny alakulhat ki a VW csoporton belül.
Hollandia nem éppen az autógyártás fellegvára, de van egy sportkocsigyártó, amelyet láthatóan nem érintenek a válságok sem. A Donkervoort azt kínálja, amit a kezdetektől: puritán, nagyon erős sportkocsikat, amelyek még mindig hordozzák a példakép, a Lotus Super Seven karakterét, még sincs bennük semmi régimódi.
Úgy néz ki, a Mercedes is felfedezte a lehetőséget, amelyet az olcsó kelet-európai munkaerő kínál: már a harmadik telephelyet hozzák létre a régióban. Ezúttal Lengyelországban építenek új gyárat, mintegy félmilliárd euró befektetéssel.
Miközben úgy tűnik, a brutális Golf R400-ból nem lesz semmi, a VW elkészítette a fronthajtású Golf GTI eddigi legerősebb gyári változatát. A Clubsport S ráadásul kifejezetten könnyű is, nem csoda, hogy a Nürburgring Nordschleifén lenyomták vele a korábbi csúcstartót, a Honda Civic Type R-t.
Ameddig csak a Google-FCA tárgyalások ténye látott napvilágot, egész vad feltételezések is születtek, de úgy tűnik, ha lesz is mélyebb együttműködés, az autógyártó és a tech-óriás kapcsolata kicsiben, egész pontosan száz autóval kezdődik.