Három éven belül jöhet a Nissan kis crossoverének következő generációja. A kicsit megkésett generációváltásnál a dízel helyét úgy tűnik, átveszi a hibrid.
Egy teaser-fotóval hangolja az érdeklődést a Mitsubishi Genfre. A japánok új crossoverrel készülnek a szalonra, és még az is lehet, hogy feltámasztják vele a már beszántott sportkupéjuk nevét.
Miközben fennállása legsikeresebb évén van túl, történelme egyik legfontosabb alakját vesztette el a Lamborghini. Nyolcvanévesen meghalt Paolo Stanzani olasz mérnök, a középmotoros sportautók atyja.
A társai megnyertek vele mindent a Le Mans-i 24 órástól a Can-Am-ig, Steve McQueen is ilyet hajtott Le Mans-filmjében, az RM Sotheby's árverésén pedig bárki megveheti februárban ezt a Porsche 917-est.
A Takata légzsákok körüli botrány két éve pattant ki, 2016 májusára pedig megduplázódott az érintett autók száma. Nem múlhatott el azonban 2017 első hónapja sem anélkül, hogy újabb légzsákhibás típusokat jelentsenek be: 800 ezer Forddal bővült az eddig sem rövid lista. És még mindig nincs vége.
A nagy gyártók súlyos milliárdokat tolnak az elektromos- és hibridhajtások fejlesztésébe. A korábban az Alpinának és az Audinak is fejlesztő osztrák Fritz Indra szerint azonban ez veszélyes tévút - igaz, a kérdést lényegében csak egyetlen aspektusból, a szén-dioxid-kibocsátás szempontjából vizsgálja. Erről a német Focusnak adott interjújában beszélt.
Az Italdesign Giugiarótól - ahogyan más formatervező stúdióktól is - megszokhattuk már, hogy tanulmányokkal készülnek a rangos autószalonokra. Ezeket a koncepciókat aztán valamelyik nagy autógyártó, esetleg jó nevű sportkocsigyár használja fel. Idén azonban más lehet a felállás.
A Volkswagennél szinte legendának számítanak már a GTI-emblémával ellátott modellek – ezek közül is elsősorban a Golffal forrt össze a három betű (amit persze más gyártók is használnak). Hamarosan azonban az eddiginél több típusra kerülhet fel a jelzés: villany-GTI-k jöhetnek.
A Faraday Future a közelmúltban mutatta meg FF 91 névre keresztelt modelljét. Azt ígérték, a Tesla Model S-nél is jobban gyorsul majd, ezt pedig a CES-en el is érték: a közönség előtt 2,39 alatt futották meg a 0-100 km/h-t. Ehhez azonban Elon Muskéknak is volt egy-két szavuk.
Néhány hete írtunk arról, hogy rekordévet zárt a McLaren. Nem a brit sportkocsigyártó azonban az egyetlen a saját kategóriájában, amely minden eddiginél jobban teljesített 2016-ban. A Lamborghini az egy esztendővel korábbihoz hasonlóan ismét növekedést könyvelhetett el.
Mi a fene lesz ez a brit kupé? – írtuk múlt héten a semmiből érkezett Eadon Green keveset mutató előzeteséről, amit egy talán bakival sikerült mégis megmutatni Genf előtt.
Hipersportautónak mondják, elektromos és egy virág után kapta a nevét a Vanda Electrics első autója. A szingapúri cég a Genfi Autószalonon debütál majd első koncepciójával.
Orosz gyártmányú Mercedes-SUV-kat kapnak az oroszok az évtized végére. Hosszas szervezkedés után a Daimler bejelentette, Mercedes-gyárat épít Oroszországban.
Egy átlagos hétköznapon 280 ezer hosszabb-rövidebb utat tesznek meg Londonban a haszonjárművek. Összesen 12 millió kilométert futnak 24 óra alatt. Csúcsidőben hétezer kisáruszállító halad át óránként a belvároson. Ezeket a számokat a Ford közölte, kiemelve a környezetszennyezést, amely így megvalósul.
Nem is olyan régen írtuk meg, hogy eladó a Miami Vice hófehér Ferrari Testarossája, de máris itt egy újabb tévés sportkocsi, amit aukción értékesítettek. Ezúttal Thomas Magnum 308 GTS-ét lehetett megszerezni. Nem, sajnos a hawaii ing nem járt mellé.
Péntek éjjel a budapesti Szinyei Merse Pál gimnázium tanulói egy franciaországi sítáborból tartottak hazafelé, amikor az olaszországi A4-es autópályán a Setra S317 GT-HD típusú autóbuszuk a szalagkorlátnak, majd egy felüljáró tartópillérének ütközött. Az Index cikke szerint egy kamionos már harminc kilométerrel korábban úgy látta, valami nincs rendben a busz egyik kerekével. A tragédiában tizenhatan vesztették életüket, harminckilencen megsérültek, közülük ketten nagyon súlyosan, tízen súlyosan és további tizenhárman könnyebben. Tizenketten azonban karcolások nélkül úszták meg a balesetet. Ez volt az elmúlt 17 év legsúlyosabb külföldön történt magyar buszbalesete.
Elhagyja a BMW-t Karim Habib, a márka egyik főtervezője. A 46 éves szakember távozását a vállalat megerősítette, azt azonban egyelőre nem árulták el, hol folytatja pályafutását.
Mindig is kíváncsi volt, az egyes európai országokban melyek a legkedveltebb új autók? A brit Autocar most a JATO Dynamics adatai alapján összeszedte a legkelendőbb típusokat. Az elemzésből kiderül: Magyarországon a Suzuki Vitarát viszik a legjobban. 2016-ban 6538 példány talált gazdára, megelőzve a Skoda Octaviát, amelyből 5283-at vittek.
A Toyota elnöke szerint egyelőre kérdés, hogy a brit Toyota-gyár túléli-e Nagy-Britannia kivonulását az EU-piacról. Behozhatatlan versenyhátrányt vizionálnak a szakértők.
Egy sejtelmes sziluettel és egy visszaszámlálóval állt elő egy új brit autógyártó, az Eadon Green. A londoniak Genfre készülnek valamivel, amiről még a brit sajtónak is csak tippjei vannak.
A Bentley vezérigazgatója szerint a hibrid a lehető legjobb megoldás, így ebbe az irányba kanyarítják majd a márkát a következő években. Wolfgang Duerheimer a Detroiti Autószalonon beszélt a márka jövőjéről.
Jó dolog a kulcs nélküli indítás, hát még, ha a telefon is elég az autózáshoz. Nem árt, ha legalább az egyikkel készül az ember, bár még úgy is járhat úgy, mint ez a nevadai teslás, akinek a semmi közepén lett indulásképtelen az autója.
Már korábban is hallottunk olyan pletykákat, amelyek szerint a PSA luxusmárkája nem csak tanulmányautónak szánta az E-Tense-t, amely egy elektromos hajtású, kétüléses sportautó bő négyszáz lóerővel. Most azonban egy kicsit még valószínűbb, hogy komolyan gondolják a dolgot.
Tizenhárom vállalat, köztük autógyártók és két nagy olajtársaság alkotja a Hydrogen Council – laza fordításban hidrogén-tanács – nevű szervezetet, amely a tervek szerint tízmilliárd eurót fektet a hidrogén-alapú közlekedéshez kapcsolódó technológiákba.
A Zenost két korábbi Caterham és Lotus alkalmazott alapította könnyű sportkocsik gyártására. Egykori alkalmazóikkal próbáltak versenyezni, de egy ilyen apró céget a legkisebb gazdasági probléma is elvihet – itt pedig pontosan ez történt.