Lehet, hogy az autógyártóknak sokba kerül majd Donald Trump elnöksége, de nem kizárt, hogy a detroiti hármak végül jól jönnek ki a radikális vezetővel való tárgyalásokból. A Bloomberg híre szerint a GM, a Ford és a Fiat-Chrysler vezetése az autók átlagfogyasztását korlátozó szabvány, a CAFE felpuhítását próbálja elérni, és úgy tűnik, már el is kezdték a manővert.
A Cadillac tavaly határozta el, hogy elindul az IMSA sportkocsi-bajnokságában saját Daytona prototípusával. A döntés helyesnek bizonyult: a vadiúj versenyautóval az első és a második helyezést is begyűjtötte a márka, bár a DPi kategória az idén indult, így a Cadillacnek nem volt igazán erős konkurense.
Hiába húzták vissza a dízelbotrány következményei, a Volkswagen 2016-ban több autót adott el világszerte, mint a Toyota, bár a különbség jelképes: a német óriás 10,3 millió autójával szemben a japán gyártó 10,2 millió járműve áll.
Pedig annak szánják a képen látott tanulmányt. A Bandido dizájner diákok munkája, és mint ilyen, tét nélküli, de az alkotói szerint valamit azért előrevetít a harmincas évek sportautóiból.
Könnyen lehet, hogy új budapesti rekord született: hetvennyolc autót rongált meg K. Zoltán szombaton Terézvárosban. A szemléről kiadott képek szerint karcolt, amit ért.
Csak az Egyesült Államokban 306 milliárd dollárt (86 ezer milliárd forint) spórolnának évente a gazdaságnak az önvezető autók egy elemzőcég számításai szerint. Ha igazak a számok, Magyarországnak is megmaradna plusz néhány száz milliárd forint, ha kivennék az emberek kezéből a kormányt.
Közel húszéves, de soha nem látott videót tett közzé a McLaren az idén húszesztendős F1-ről. A történet még 1993-ban kezdődött, amikor az XP3 kódnevű prototípussal 371 km/h-s sebességet tudtak elérni az olaszországi Nardo versenypályáján. Öt évvel később a Volkswagen németországi tesztpályájára, Ehra-Lessienbe már az XP5-öt vitték el.
A McLaren 650S már lassan három éve van a piacon, a britek pedig dolgoznak az utódláson. A tavaly napvilágot látott tervek szerint a P14 kódjelet viseli az újdonság, amelyről most kiszivárgott egy leplezetlen fotó.
Új formanyelv szerint készülnek a jövőben a Mercedes-Benz kompakt modelljei. Ezt az irányt az Aesthetics A névre keresztelt tanulmánnyal mutatta meg először a német gyártó. A hírek szerint nyolc modellnél is megjelenhetnek ezek a stílusjegyek, köztük az A osztálynál, a CLA-nál és a GLA-nál.
Több mint félmillió dollárral (145 millió forinttal) károsította meg az Egyesült Államok Külügyminisztériumát egy Virginia állambeli karosszériás műhely menedzsere. Összesen 12 állami tulajdonú Chevrolet Suburbant, egy Hummert, valamint felniket és gumikat adott el - természetesen illegálisan.
Elég egy kisebb sérülés, egy ember súlya alatt leszakadhat az új Toyota Tundra hátsó lökhárítójának fellépője. 73 ezer pickupot hív vissza a Toyota.
Nem elég az akkumulátor-gyártással kapcsolatos együttműködés, a Panasonic szorosabb partnerséget szeretne a Teslával. Az önvezető rendszer érdekli a japánokat.
Ha van autó, ami veszíthet a Ford Bronco feltámasztásán, az a Jeep Wrangler lesz. Ez eddig sem volt titok, a fejlemények alapján viszont úgy fest, elég direkt lesz az a direktkonkurencia.
Még a gyenge 2015-ös évinél is 7,2 százalékkal kevesebb autót gyártottak Romániában tavaly. 2012 óta a legrosszabb évét produkálta az ország autógyártása.
Az Alfa-Romeo után még egy nagy olasz márka lengette be a Forma-1-es szereplést. Nem kizárt, hogy csak az Urus sikere választja el a Lamborghinit a visszatéréstől.
A svéd Jon Olsson nemzetközi szinten is ismert síző – bár olimpiai vagy éppen világbajnoki aranya nincs, de azért így sem rövid az eredménylistája. Az sem titok, hogy szereti a brutálisan erős autókat. A Gumball 3000-en is részt vett már, és volt 950 lovas Audi RS6-osa, amely aztán szomorú véget ért. Most Lamborghinit árul.
A Volkswagen-csoportnak már van tapasztalata abban, hogyan láttasson terepképesebbnek egyes modelleket. Ott vannak például az Alltrack jelzéssel ellátott autók, az Audinál Allroad, a Seatnál pedig X-Perience nevet viselnek az emelt hasmagasságú, körbeműanyagozott kivitelek. A Škodánál is évtizedes múltja van a Scout-változatoknak – most a Kodiaq-ot vették kezelésbe.
Megbukott a homologizációs eljáráson a Toyota idei rali-világbajnoki versenygépe. A Nemzetközi Automobil-szövetség két ponton is belekötött a Yaris WRC-be – Tommi Mäkinenéknek lesz min dolgozni a következő hetekben.
Három autót tört össze legutóbbi tesztjén az EuroNCAP. A Volvo S90 és V90 párosával nem is volt probléma, a svéd modellek öt csillagot kaptak. A Ford Mustangnak viszont mindössze kettő jutott: 2008 óta nem szerepelt ilyen gyengén nagy gyártó az európai teszten.
Legördültek a kupékasznis Mercedes-Benz E osztály első példányai a gyártósorról. Az összeszerelés Brémában folyik – ugyanott, ahol a C kupét és kabriót is készítik. Már rendeléseket is felvesznek.
Már jó ideje a köztudatban van, hogy új Suprát készít a Toyota. A BMW-vel közös alapokra épülő sportkocsiról már kémfotók is készültek, de még mindig igen kevés biztos információnk van róla. A pontos nevéhez azonban most egy lépéssel közelebb kerültünk.
Huszonhárom év után visszatér Indiába a Peugeot. A PSA csoport a helyi CK Birla Grouppal kötött megállapodást, amely kiterjed az autók gyártása mellett azok forgalmazására és alkatrészbázis biztosítására is. A kitűzött céldátum 2020.
Elhagyott futballstadionban, katonai reptéren és kikötőben várják sorsukat a Volkswagen csalós dízelei az Egyesült Államokban. A dízelbotrány kirobbanása után a német gyártó kénytelen volt leállítani az érintett modellek értékesítését a tengerentúlon, ami természetesen alaposan meglátszott a teljes palettára vonatkozó eladási adatokon is. A VW-nek rengeteg pénzébe kerül az ügy, amelynek része a csalószoftveres autókra kirótt visszavásárlási kötelezettség is. A Jalopnik azt is megtalálta, hol tárolják az el nem adott és visszavett járműveket.
A Ford hosszas várakozás után mutatta be tavaly az új Ford GT-t, decemberben pedig már az első, valóban eladásra szánt példány is elkészült. A műszaki adatokkal kapcsolatban is voltak már információink – igaz, a Ford nem egészen pontosított, amikor 600 lóerő fölötti teljesítményt emlegetett, a sorozatgyártás közeli példányoknál pedig 630-ról szóltak a hírek. Most végre megvannak a konkrétumok.
Egymillió kilométert tekert bele W124-es Mercedes 200 D-jébe a sindelfingeni gyár egyik dolgozója. Michael Nicklnek ehhez huszonöt évre volt szüksége, pedig eredetileg nem is ez volt a célja: mivel alkalmazottként kedvezménye volt az autóra, azt tervezte, hogy egyévnyi használat után valamivel többért adja el, mint amennyiért vette. Végül azonban a piaci árak nem úgy alakultak, ahogy várta.