Míg a Toyota ontja magából újdonságai ismertetőit, a Nissan egyelőre csak homályos előzetessel utal a Tokiói Autószalonra szánt újdonságáról.
A Renault olcsó márkája sajátos felmérést készített, azt bizonyítandó, hogy teljesen szükségtelen komplikált műszaki megoldásokkal bombázni az átlagembert, ha a többség nem használja azt, sőt, sokszor összezavarodik tőle.
Csak nem akar véget érni a Toyota tokiói újdonságainak sora. Ezúttal egy nagyon szokatlan arányú jármű képeit és adatait hozták nyilvánosságra. A Fine-Comfort Ride elnevezésű tanulmány nemigen emlékeztet napjaink autóira: alacsony egyterű, amely nem más, mint egyetlen nagy utastér.
A Porsche már a kisebb, középmotoros sportkocsijaival is elkezdte, ami a 911-esnél olyan jól bevált: újabb és újabb változatokkal bombázzák a piacot. A legújabb változat a GTS, a 2,5 literes turbós bokszermotor megnövelt teljesítményű változatával, aktív futóművel, önzáró differenciálművel és persze csak erre a szériára jellemző fekete felnikkel.
A Suzuki Twin nem volt nagy siker a maga idejében, erre utal legalábbis, hogy csak 2003 és 2005 között gyártották, de úgy néz ki, most újra divatba jöhet. A kétszemélyes, japán belpiacos kisautóra valaki rászabta Villám McQueen vigyorát.
A gyűjtők álma lehet ez a McLaren F1-es, amelyet soha nem használtak, viszont különleges kiegészítők is járnak hozzá. Egy ritka autókra specializálódott kereskedés árusítja, és ez lehet a valaha eladott legdrágább McLaren, átszámítva akár ötmilliárd forintnál is többet érhet.
Egy ideje már nyilvánosan próbálhatják az A osztály új változatát, de most először látunk olyan képeket, ahol a karosszéria és a fóliázás közt nincsenek nagy, alaktalan idomok, így szépen látszik, hogy mi változik.
Amikor bő öt éve a Volvo megmutatta a Concept Coupét, tömegek sóhajtották kórusban, hogy milyen jó is lenne, ha ez gyártásba menne. A finoman elegáns, visszafogott formában volt valami az egykori P1800 kupéból, de ami ennél is fontosabb, elég kortalan ahhoz, hogy most is abszolút időszerűnek hasson, vagy akár két év múlva, amikor gyártani kezdik.
Szürke műanyag, amerre a szem ellát – talán így összegezhető a legegyszerűbb Polo belseje. Nem vagyunk ehhez szokva, különösen a Volkswagentől: a sajtófotókon, a tesztelésre kiadott autókban és a szalonokban kiállított bemutatópéldányokban is ott vannak a fontosabb extrák.
Ahogy minden más prémium-márka, a Jaguar is elkészíti a középkategóriás XE nyújtott, sofőrös változatát – természetesen a kínai vásárlók kedvéért.
Makettként már láttuk az Audi nagy ötajtós kupéját, de most már hivatalos forrásból érkezett egy előzetes az autóról. Ráadásul az is kiderült, mikor tartják a típus premierjét.
Ahogy a Volkswagen csoportnál lassanként megvalósulnak a hosszabb távú költségcsökkentési lépések, úgy lesz egyre egyértelműbb, hogy mi minden esik áldozatul a dízelbotránynak. Úgy néz ki, az Audi legnagyobb motorjai esnek el az elsők között.
A Concept-i még az év elején mutatkozott be a CES elektronikai kiállításon. Most ezt az űrkomp-jellegű szerzetet bővítik sorozattá: két másik, hasonlóan hideg fehér tanulmányt mutatnak be. Az Concept-i Ride még értelmezhető autóként, bár egy Smart méretű szerkezetről van szó, a másik, a Concept-i Walk viszont a gyaloglást kiváltó háromkerekű furcsaság, amely leginkább a Segway ellenfele lehetne.
A Craigslisten próbálta meg eladni Model 3-asát egy Tesla-alkalmazott: 150 ezer dollárt (39 millió forint), a piaci ár (35 ezer dollár) bő négyszeresét kérte volna a korai vételért cserébe a cseles teslás.
Ennél olcsóbban aligha lehet Bentley Mulsanne-od, ráadásként kapsz jó pár kiló acélszalagot – ezt kínálja egy hirdetés a roncsautókban gazdag Copart.com-on.
De a benzines autóknak sincs már sok hátra Párizs vezetőinek hivatalossá tett döntése szerint. Erősen korlátozzák a belsőégésű motorokat a francia fővárosban a következő évtizedben.
Újfajta jelzésekkel szeretné visszaszorítani a gyalogosgázolásokat a Mitsubishi. A japán gyártó azt próbálja elérni, hogy az önvezető autók elterjedése után is biztonságban legyenek a gyalogosok. Kutatások szerint az ilyen típusú balesetek mintegy hatvan százaléka este, sötétedés után történik, így főként erre a problémára kínálnának megoldást.
Az Aston Martin még tavaly tavasszal mutatta be a DB11-est, idén nyáron pedig következett a V8-as kivitel. Eddig is sejteni lehetett, hogy újabb változattal bővül a paletta, most pedig meg is érkezett a DB11 Volante, azaz a nyitható tetejű verzió.
Egészen friss még a Hyundai legújabb crossovere: a nagyközönség először Frankfurtban láthatta a Konát. Mi is megnéztük, megtapogattuk, és bár nem varázsolt el, de egész jópofa lett, és minden bizonnyal műszakilag is rendben lesz. A hagyományos hajtásláncok mellett ráadásul tavaszra érkezik a teljesen elektromos Kona is.
Megváltoztatta az önvezető autók tesztelésére vonatkozó szabályozást Kalifornia állam vezetése. A jelenleg érvényben lévő előírások szerint az autonóm járművekben mindenképpen ülnie kell egy hús-vér sofőrnek, aki szükség esetén be tud avatkozni - ez jövőre már nem így lesz.
Önkéntes visszahívásba kezdett a Tesla egy éve ilyenkor gyártott SUV-jaira. Tizenegyezer Model X-et hívnak vissza, tíz perc alatt megoldható a hiba.
Nem kannibalizálnák egymást a konszerntársak, a jövőben leosztja a formulaautózás két csúcsát a Renault és a Nissan. A franciákat visszahúzza a múltjuk a Forma-1-be, a Nissan örökölheti a bejáratott villanyos csapatot.
A szlovén kormány csütörtöki ülésén elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját, amely szerint 2030 után nem lehetne benzines- és dízelautókat regisztrálni az országban.
Sokáig úgy tűnt, nem adják meg magukat a trendnek, de már biztos, hogy lesz városi terepjárója a Ferrarinak. Sergio Marchionne igazolta a közelmúlt pletykáit, és még arról is beszélt, milyen dilemma dolgozik a háttérben.
A legtöbbünknek fogalmunk sincs, mi alapján tájékozódnak napjaink önvezető autói – ezen próbál változtatni a Moovel, a Daimler egyik leányvállalata.