Azt hiszem, nem vagyok egyedül azzal a véleményemmel, hogy a Mazda egymagában többet tett az autó-formatervezés megújításáért az elmúlt tíz évben, mint az összes többi cég. RX-8, Mazda 6 3. generáció, Mazda 3 3. generáció, Mazda CX-3, CX-5, MX-5 és sorolhatnám – a Kodo-formanyelv mentén készült autók rendkívül erős design-elemek az utcán.
Évek óta a levegőben van egy BMW sportkocsi kifejlesztésének lehetősége, és a Mercedes Project One megjelenése végre lendületet adhat az ügynek.
Dany Bahar azzal szerzett magának hírnevet, hogy megpróbált a Lotusból nagy sportkocsigyártót faragni, kerül amibe kerül alapon. A költekezésért végül kirakták, így új autóipari vállalkozásba kezdett, amely most bemutatta első termékét.
A harmadik negyedév egész jól sikerült volna a General Motorsnak, ha nem épp ekkor zárult volna le az Opel eladása, amely tulajdonképpen jó sokba kerül a detroiti autógyártónak. Hiába kaptak papíron egész szép összeget, 2,2 milliárd eurót a Peugeot csoporttól és a BNP Paribas-tól, a GM-nek egy csomó tartozását ki kell fizetnie az üzlet lezárása kapcsán, így összességében az amerikaiak fizetnek azért, hogy megszabaduljanak az Opel jelentette kolonctól.
A legendás dél-afrikai tervező a Formula-1 leggyorsabb autóit tervezte a Brabham számára az 1970-es és 80-as években, gyors sportkocsikat a 90-es években és érdekes városi kiskocsikat a 2000-es években. Legutóbb a TVR Griffith fejlesztését segítette, és ennek nyomán határozott úgy, hogy maga is megpróbál autómárkát alapítani.
A Tesla Gigafactory-jától messze kisebb lesz, de így is Európa legnagyobb akkumulátor-gyára épül hamarosan Lengyelországban. A koreai LG Chem reagált az európai elektromos autós lázra.
Csaknem a kétszeresére, 20 font (6500 forint) fölé emelkedett hétfőtől a londoni behajtási díj a régi, korszerűtlen motorokkal felszerelt járművek számára.
Kényszermegoldást szült a Land Rover a kínai klónok ellen. A pofátlan másolások áldozata átírta a bevett modellbevezetési menetrendet, hogy kicselezze a dizájntolvaj kínai márkákat: nem mutogatnak több dizájntanulmányt.
Tripla kipufogó – egyelőre ennyit láthatunk a McLaren legújabb sportautójából. A hozzá tartozó ígéretek viszont igen hangzatosak: azt mondják, ez lesz a márka valaha volt legextrémebb utcai autója.
Leleplezte a legújabb különkiadású Elise-t a Lotus. A brit sportkocsigyártó ezzel a sorozat leggyorsabb darabját mutatta be – már ami az utcán is használható kiviteleket illeti. Az Elise Cup 260 erősen limitált szériás lesz.
Érdekes fejtegetésbe bocsátkozott a passaui Menschen in Europa fórumon a Volkswagen-konszern első embere. A rendezvény témái közt szerepelt a politika, a gazdaság és a kultúra mellett az autóipar is, Matthias Müller pedig némi kritikával illette a Teslát.
Ötven évvel ezelőtt győzött először Baja 1000 versenyen a Volkswagen: 1967-ben rögtön az első kiírást nyerték meg, az évforduló egészen pontosan október 31-én lesz. Ünneplésképpen idén novemberben újra rajthoz állnak.
Párszor már eltemették az ausztrál autógyártást, de talán még soha sem hangzott el az ítélet olyan megalapozottan, mint most. Legurult a gyártósorról az utolsó Holden.
...a Lamborghini korábbi vezetője. Az autóiparban kanyargós utat bejárt Stephan Winkelmann lesz Wolfgang Dürheimer utóda a VW-csoport másik nagy nevű csúcssportautó-márkájánál.
Vörös féknyergekre és egy korábbi Musk-elszólásra alapozva mondja az internet Teslához értő fele, hogy ezen a videón bizony a kis Tesla izmosított változatát tesztelik épp:
Tiszta szerencse, hogy az első Alfa Romeót Olaszországban nem tudták eladni, így az összes szériapéldány Ausztráliába került – ha nem így történik, az autóból jóval kisebb eséllyel marad meg akár egy példány is. Most az utolsó, 6018-as számú példánynak keresnek új gazdát.
Nem tudni, hogy költ-e még az autóipar az Otto-motor fejlesztésére, de ötletek azért még akadnak szép számmal. A sokturbós motorok az elmúlt évtizedben például feljövőben vannak, a BMW már négyturbós hathengerest is gyárt, de hengerenként egy feltöltőről eddig legfeljebb vicc gyanánt hallhattunk.
Az Egyesült Államok legismertebb fogyasztóvédelmi kiadványa, a Consumer Reports meglepő lépést tett: beletette a Tesla Model 3-at a az éves megbízhatósági felmérésébe, úgy, hogy a típusból eddig csupán néhány száz példány készült, és még tesztelni sem volt alkalmuk a kis Teslát.
A Mercedes, amely visszaszerezte vezető helyét a luxusautók piacán, közzétette harmadik negyedéves eredményeit. Az adózás előtti eredmény csökkent ugyan, de még így is elég szép nyereséget hoz a vállalat a részvényeseinek.
Ismét tanúi lehetünk annak, ahogy a német luxusmárka tervezői valami újat készítenek, lehetőleg úgy, hogy ez senkinek ne tűnjön fel. Az új A7-est látva egyértelmű, hogy egy A7-est látunk, de hogy ez már a második generáció, az leginkább a részletekből derül ki.
A múlt héten derült ki, hogy a Nissan japán gyáraiban nem szabályosan végezték az autók előírt végellenőrzési eljárását. Ezzel összefüggésben ma bejelentették, hogy a vállalat minden Japánban működő gyárát leállítják két hétre.
A nagyvállalatoknál nem ritka, hogy minden, egy kicsit is ígéretes ötletet igyekeznek levédetni. Ezt teszi az Amazon is: ezúttal egy három éves szabadalmukat fogadták el, amely egy villanyautó-utántöltő drónról szól.
A texasi tuningcég sportkocsiját csak egy erősen átépített Lotusnak tekintették, de a legújabb változat, a Venom F5 már a kabinját sem a brit sportkocsigyártótól kapja. Ráadásul jó eséllyel ez lesz a világ leggyorsabb utcai autója, lelépve ezzel a Bugatti Chiront is.
Van megoldás, ha az zavar valakit, hogy holmi Ferrarik lenyomják a G63 AMG-jét. A Posaidon, egy kevésbé ismert német tuningcég legalábbis kínál egy készletet, amellyel 850 lóerőig növelhető a szögletes terepjáró teljesítménye.
Amióta Sebastian Loeb és a Peugeot megalázta a teljes mezőnyt, és megdönthetetlennek tűnő rekordot állított fel a Pikes Peak hegyi felfutón, gyári csapat nem próbálkozott az eseményen. Ám úgy néz ki, a VW jövőre ott lesz a rajtnál, méghozzá jó eséllyel egy elektromos versenyautóval.