Hírek

2017. október 30., 06:11 Módosítva: 2017.11.03 06:21
187

Idén már hat éve annak, hogy az Apple alapítója és elnöke hasnyálmirigyrákban elhunyt. Arról persze lehet vitatkozni, hogy vállalatának termékei túlértékeltek vagy sem, mindenesetre sokak számára státuszszimbólumot jelentenek, egy-egy új iPhone bemutatását óriási őrület kíséri, a horribilis árak ellenére is kígyóznak a sorok az üzleteknél a premier napján. Jobs azonban nemcsak saját termékeire volt igényes: most BMW Z8-asa kerül kalapács alá.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 29., 15:28 Módosítva: 2017.11.02 06:33
46

Napvilágot láttak az első képek a Lotus készülő crossoveréről. A vázlatokat a holland Autovisie.nl hozta le. Úgy tűnik, most a britek is beállnak a végeláthatatlannak tűnő sorba, és meglovagolják a SUV-hullámot.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 29., 15:25 Módosítva: 2017.11.02 06:33
168

Nem mindennapi bejelentést kaptak az ohiói rendőrök: többen is azért tárcsázták a 911-et, mert az autópályán egy bizonytalan, kiszámíthatatlan mozgású autóra lettek figyelmesek, amit ráadásul egy nagyon fiatalnak tűnő sofőr vezet.

gta-cleveland 700
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 29., 14:35 Módosítva: 2017.11.01 07:39
331

Izland megint csinált valami progresszívet az útjain: térhatásúra festették egy kereszteződés zebráját. Ísafjörður nevű halászfaluban csinálták meg ezt a 3D-hatású átkelőt, amitől azt remélik, megkapargatja majd a sofőrök tudatalattiját, akik így nagyobb figyelemmel közelítik meg. 

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 29., 09:57 Módosítva: 2017.11.03 06:21
15

Viszonylag új szereplő a szupersportkocsi-piacon a Scuderia Cameron Glickenhaus. Jelenleg egyetlen modelljük van, igaz, az SCG 003 kétféle változatban is létezik. Genfben meg is lestük tavasszal, hogyan csomagolták be hangzatos ígéreteiket, a 2 g-s oldalgyorsulást és a 350 km/h fölötti végsebességet. Most bővítik a kínálatot.

SCG Chat.

Lets say SCG developed a second model.

What should it be?

Very Light Weight Sports Car?

Carbon Body and...

Közzétette: Scuderia Cameron Glickenhaus2017. október 25.
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 28., 15:13 Módosítva: 2017.11.02 06:33
236

A gyártási ütemnél messze gyorsabban jöttek a megrendelések az Ampera-E-re, fel kell függeszteni az Opel villanyautójának értékesítését. Megint azok a norvégok...

DSCF6960
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 28., 12:35 Módosítva: 2017.11.02 06:33
300

A dízelbotrány okozta milliárdos költségek ellenére közel egyharmadával nőtt a Volkswagen AG profitja az első háromnegyed évben.

344aea6320ab8215bb7534269e04991e
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 28., 07:24 Módosítva: 2017.10.30 18:00
81

Úgy tűnik, az Opel felvásárlásának kapcsán nekiálltak optimalizálni a PSA kínálatot is. Az első áldozat a Citroën C4, amely most lényegében utód nélkül kerül le a palettáról, és a következő három-négy évben nem is lesz a hagyományos értelemben vett kompakt autó a márka kínálatában.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 27., 17:42 Módosítva: 2017.10.30 09:14
207

Philipe Klein felel a Nissan termékpaletta összeállításáért, és úgy néz ki, ő nem tartja jó ötletnek a Z-sorozat folytatását. Az ok egyszerű: nem nagyon éri meg az olcsó sportkupé gyártása.

370z
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 27., 13:45 Módosítva: 2017.10.30 15:38
1159
Ez itt az új Mazda 3-as? Nem, de már hasonlít rá, erősen. A tokiói szalon kicsi Mazda-standján (talán feleakkora volt, mint a Suzukié, hatod akkora, mint a Toyotáé) nem volt olyan pillanat, amikor mozdulni lehetett volna a tömegtől.

Te jó ég. Ha valaki csak úgy rajzolna egy ilyet, azt a képet elkérném, fizetnék is érte, bekeretezném és kitenném tudomisén, a garázs falára, ahol a legtöbbet látnám. Inspirációnak, hogy ilyet is lehet. A Mazdánál azonban nemcsak megrajzolták, de el is készítették ezt a Kai nevű tanulmányt, amit véletlenül sem szabad Kiának olvasni, mert akármilyen jók is a koreaiak, ilyet ők még csak nagyon sokára tudnak majd. Mondok még durvábbat – könnyen lehet, hogy gyártani is fogják.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 27., 13:13 Módosítva: 2017.10.31 06:21
374

Jelenleg az Audi az egyetlen, amely Level 3-as önvezetést kínál az A8-asban. Ma ez a legfejlettebb, pénzért megvásárolható robotpilóta, még ha csak 60 km/h-ig működik is. A BMW önvezető autókat fejlesztő részlegének első embere szerint ők sokkal előrébb járnak már, igaz, a sorozatgyártású rendszerük még négy évnyire van.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 27., 12:14 Módosítva: 2017.10.31 06:21
94

A Cactus elérkezett a félidős modellfrissítéshez, ami egyben egyfajta stílusváltást is hoz. A bumfordi bohócpofából komolyabb autót igyekeztek faragni, legalábbis a képekből ez jön le. Cserébe itt tapasztalhatjuk meg először a Citroën új komfort-futóművének képességeit, amely a komplikált hidropneumatikus rugózási rendszert hivatott kiváltani a cég kínálatában.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 27., 11:15 Módosítva: 2017.10.30 18:00
61

A politikai viharok jogi bizonytalansággal fenyegetnek, így a VW spanyol leányvállalata is belengette, hogy elköltözteti központját Katalóniából.

seatfactory
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 27., 06:06 Módosítva: 2017.10.30 06:18
100

Érdekes, hogy a típus két éve még négy csillagot kapott, de akkor csak frontális ütközési tesztet végeztek vele. Most azonban kiderült, hogy oldalról érkező ütközés esetén egész védtelenek az utasok, ezért nem kapott a típus az ötből egy csillagot sem.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 26., 17:49 Módosítva: 2017.10.29 05:41
50

Újabban létezik egy irányzat az autógyártásban, amely igyekszik teljesen elvonatkoztatni a hagyományos autózástól, és a mobilitást szélesebb körben értelmezi. Ide tartozik a Toyota Concept-i családja, de a Honda is készített néhány ilyen autószerűtlen járművet a Tokiói Autószalonra.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 26., 16:54 Módosítva: 2017.10.28 09:52
12

A Zagato építette meg a legendás olasz luxus-sportkocsi modern megfelelőjét, és az a terv, hogy egy maroknyit le is gyártanak belőle, természetesen igen drágán. Ám ez a sportkocsi még sem lesz teljesen elérhetetlen, hiszen a Gran Turismo Sport nevű konzol-játékban bárki mehet vele néhány kört.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 26., 14:56 Módosítva: 2017.10.30 06:22
131

A Subaru nem arról híres, hogy különösebben megnyerő külsejű autókat gyártana – sőt, inkább az ellenkezője a jellemző. Ám úgy tűnik, ez nem azért van, mert képtelenek lennének esztétikus autókat rajzolni a tervezőik, legalábbis erre utal a legújabb tanulmány, amelyet a Tokiói Autószalonon lepleztek le.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 26., 12:34 Módosítva: 2017.10.28 15:15
131

A haszonállatoknak az Egyesült Államokban is enniük kell valamit, ezért a német CLAAS erős kampányba kezdett, hogy jobban megkedveltesse az amerikaiakkal legújabb szecskázógépét.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 26., 10:54 Módosítva: 2017.10.29 05:41
340

Az X2 érkezése valószínűleg az autóipar legrosszabbul őrzött titkai közé tartozott. Tavaly ősszel már mutattak egy tanulmányautót, amely néhány részlettől eltekintve már a végleges formatervet viselte, és láttuk a védjegy-hivatalnak leadott vázlatokat is. Most azonban már a gyártásra kész autót csodálhatjuk meg, az első páros számú X modellt lejtős kupétető nélkül.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 26., 06:08 Módosítva: 2017.10.30 06:22
105

Szegény Gumpert Apollo tisztességes szupersportkocsi-próbálkozás volt, de valószínűleg a sok VW alkatrész és a vetélytársakéhoz képest talán túl német formaterv is hozzájárult, hogy nem sikerült túlélnie a legutóbbi pénzügyi recessziót. A jogutód esetében viszont nem követték el ugyanezeket a hibákat: az Apollo IE kompromisszummentes sportkocsi, milliárdosoknak.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 25., 17:15 Módosítva: 2017.10.28 10:38
10

A Nissan rég letette a garast a villanyautók mellett, és most is egy elektromos járművet állítottak ki a Tokiói Autószalonon. Az IMx neve azonban nem mond semmit, és az egész autó ilyen: nem látszik, hogy a tervezők el tudtak volna szakadni a megszokott sémáktól.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 25., 17:14 Módosítva: 2017.10.27 17:43
228

A sorozatnemalvás sokat kivesz az emberből, gyalulja a lelkesedést, öli a lendületet, a végén pedig csak feküdnél a hideg kövön, hogy legyen már vége a napnak. De nem akkor, ha a napod éppen Japánban kelt fel, mert itt úgy érzed, hogy égjen csak az energia, és jöjjön a sok tapasztalat ebből a csodavilágból. Az utolsó erődből elvánszorogsz a Daihatsu standjára, majd másodpercek múlva érzed: életben maradok.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 25., 15:04 Módosítva: 2017.10.28 13:08
75
Miért jó, ha az autó Nagy Testvérként figyel téged? Vajon tényleg azt szeretné az ember, hogy a felesége mellett még a kocsija is csitítgatni kezdje, és tettlegesen elvegye a gázt, ha sietni akar? Közlekedésbiztonsági szempontból biztos így helyes, de a Honda meglepő dolgokat állít – egy ilyen autóban is megmaradhat a vezetés öröme. Hiszem, ha látom.

Mindenesetre az az autó, amit a tokiói szalonon vett elő a Honda, elvileg ezt a két, meglepően távoli tulajdonságot egyesíti magában. Ha valamit tud a Sports EV, az a hibátlan, minimalista, azonnal vágyat keltő design – az elején levő plexilap alatt ledek és folyadékkristályos kijelzők hozzák létre a kocsi arcát, amely menet közben kerek fényszórós, erősen retró, de töltés közben olyan, mint valami óriásira nagyított mobiltelefon-kijelző. Lehet, hogy a japánoknak, akiknél lassan minden menőbb üzletben ott figyel, hajlong, dumál és pacsizik valamilyen Sony-robot, ez a pofa teljesen beleillik az utcaképbe – hiszen itt még a Prius 4 és a Mirai is egész jól néz ki -, de félek, Európának egyelőre sok lenne.

 

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 25., 12:50 Módosítva: 2017.10.29 05:41
3045

Már megkezdődött a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban annak a törvénynek az előkészítése, amely szabályozná a villanyautózást Magyarországon. Eddig ugyanis csak a kérdés egyes részleteit szabályozták jogilag, és ezek a szabályok is különböző jogszabályokban bukkantak fel. Az új törvény azonban rendezné a villanyautó-használat minden lényeges aspektusát – rendet tesz például abban a kérdésben, hogy milyen forrásból lehet villanyautót tölteni.

eccharging
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 25., 12:49 Módosítva: 2017.10.29 05:41
47
A Toyota annyira erős márka, hogy egyszerre minden irányba mehet a fejlesztéseivel, mert bőven belefér a tévedés. A cég Tokióban tartott, zárt körű modellbemutatóján csak a brit újságírók gyilkos iróniájával nem számolt, de éppen ezért volt olyan szórakoztató az egész.

Egyetlen igazi földi hatalom maradt mára. Nem a politikusé, nem a pénzemberé, de még csak nem is az egyházfőké, hanem a marketingesé. Miközben önök Európában öntudatlanul feküdtek az ágyukban, én déltől kora estig harminc, változó erőnlétű kollégával ücsörögtem a Toyota tokiói sajtókonferenciáján, ahol kis híján visszanyalt a fagyi. A cég a szerdán megnyitott Tokyo Motor Show előtt tartott gigantikus rendezvényt, ahol hólapáttal hányták a terveiket.

Távolról sincs vége, olvasson még