Idén már hat éve annak, hogy az Apple alapítója és elnöke hasnyálmirigyrákban elhunyt. Arról persze lehet vitatkozni, hogy vállalatának termékei túlértékeltek vagy sem, mindenesetre sokak számára státuszszimbólumot jelentenek, egy-egy új iPhone bemutatását óriási őrület kíséri, a horribilis árak ellenére is kígyóznak a sorok az üzleteknél a premier napján. Jobs azonban nemcsak saját termékeire volt igényes: most BMW Z8-asa kerül kalapács alá.
Napvilágot láttak az első képek a Lotus készülő crossoveréről. A vázlatokat a holland Autovisie.nl hozta le. Úgy tűnik, most a britek is beállnak a végeláthatatlannak tűnő sorba, és meglovagolják a SUV-hullámot.
Nem mindennapi bejelentést kaptak az ohiói rendőrök: többen is azért tárcsázták a 911-et, mert az autópályán egy bizonytalan, kiszámíthatatlan mozgású autóra lettek figyelmesek, amit ráadásul egy nagyon fiatalnak tűnő sofőr vezet.
Izland megint csinált valami progresszívet az útjain: térhatásúra festették egy kereszteződés zebráját. Ísafjörður nevű halászfaluban csinálták meg ezt a 3D-hatású átkelőt, amitől azt remélik, megkapargatja majd a sofőrök tudatalattiját, akik így nagyobb figyelemmel közelítik meg.
Viszonylag új szereplő a szupersportkocsi-piacon a Scuderia Cameron Glickenhaus. Jelenleg egyetlen modelljük van, igaz, az SCG 003 kétféle változatban is létezik. Genfben meg is lestük tavasszal, hogyan csomagolták be hangzatos ígéreteiket, a 2 g-s oldalgyorsulást és a 350 km/h fölötti végsebességet. Most bővítik a kínálatot.
SCG Chat.
Lets say SCG developed a second model.
What should it be?
Very Light Weight Sports Car?
Carbon Body and...
Közzétette: Scuderia Cameron Glickenhaus – 2017. október 25.
A gyártási ütemnél messze gyorsabban jöttek a megrendelések az Ampera-E-re, fel kell függeszteni az Opel villanyautójának értékesítését. Megint azok a norvégok...
A dízelbotrány okozta milliárdos költségek ellenére közel egyharmadával nőtt a Volkswagen AG profitja az első háromnegyed évben.
Úgy tűnik, az Opel felvásárlásának kapcsán nekiálltak optimalizálni a PSA kínálatot is. Az első áldozat a Citroën C4, amely most lényegében utód nélkül kerül le a palettáról, és a következő három-négy évben nem is lesz a hagyományos értelemben vett kompakt autó a márka kínálatában.
Philipe Klein felel a Nissan termékpaletta összeállításáért, és úgy néz ki, ő nem tartja jó ötletnek a Z-sorozat folytatását. Az ok egyszerű: nem nagyon éri meg az olcsó sportkupé gyártása.
Te jó ég. Ha valaki csak úgy rajzolna egy ilyet, azt a képet elkérném, fizetnék is érte, bekeretezném és kitenném tudomisén, a garázs falára, ahol a legtöbbet látnám. Inspirációnak, hogy ilyet is lehet. A Mazdánál azonban nemcsak megrajzolták, de el is készítették ezt a Kai nevű tanulmányt, amit véletlenül sem szabad Kiának olvasni, mert akármilyen jók is a koreaiak, ilyet ők még csak nagyon sokára tudnak majd. Mondok még durvábbat – könnyen lehet, hogy gyártani is fogják.
Jelenleg az Audi az egyetlen, amely Level 3-as önvezetést kínál az A8-asban. Ma ez a legfejlettebb, pénzért megvásárolható robotpilóta, még ha csak 60 km/h-ig működik is. A BMW önvezető autókat fejlesztő részlegének első embere szerint ők sokkal előrébb járnak már, igaz, a sorozatgyártású rendszerük még négy évnyire van.
A Cactus elérkezett a félidős modellfrissítéshez, ami egyben egyfajta stílusváltást is hoz. A bumfordi bohócpofából komolyabb autót igyekeztek faragni, legalábbis a képekből ez jön le. Cserébe itt tapasztalhatjuk meg először a Citroën új komfort-futóművének képességeit, amely a komplikált hidropneumatikus rugózási rendszert hivatott kiváltani a cég kínálatában.
A politikai viharok jogi bizonytalansággal fenyegetnek, így a VW spanyol leányvállalata is belengette, hogy elköltözteti központját Katalóniából.
Érdekes, hogy a típus két éve még négy csillagot kapott, de akkor csak frontális ütközési tesztet végeztek vele. Most azonban kiderült, hogy oldalról érkező ütközés esetén egész védtelenek az utasok, ezért nem kapott a típus az ötből egy csillagot sem.
Újabban létezik egy irányzat az autógyártásban, amely igyekszik teljesen elvonatkoztatni a hagyományos autózástól, és a mobilitást szélesebb körben értelmezi. Ide tartozik a Toyota Concept-i családja, de a Honda is készített néhány ilyen autószerűtlen járművet a Tokiói Autószalonra.
A Zagato építette meg a legendás olasz luxus-sportkocsi modern megfelelőjét, és az a terv, hogy egy maroknyit le is gyártanak belőle, természetesen igen drágán. Ám ez a sportkocsi még sem lesz teljesen elérhetetlen, hiszen a Gran Turismo Sport nevű konzol-játékban bárki mehet vele néhány kört.
A Subaru nem arról híres, hogy különösebben megnyerő külsejű autókat gyártana – sőt, inkább az ellenkezője a jellemző. Ám úgy tűnik, ez nem azért van, mert képtelenek lennének esztétikus autókat rajzolni a tervezőik, legalábbis erre utal a legújabb tanulmány, amelyet a Tokiói Autószalonon lepleztek le.
A haszonállatoknak az Egyesült Államokban is enniük kell valamit, ezért a német CLAAS erős kampányba kezdett, hogy jobban megkedveltesse az amerikaiakkal legújabb szecskázógépét.
Az X2 érkezése valószínűleg az autóipar legrosszabbul őrzött titkai közé tartozott. Tavaly ősszel már mutattak egy tanulmányautót, amely néhány részlettől eltekintve már a végleges formatervet viselte, és láttuk a védjegy-hivatalnak leadott vázlatokat is. Most azonban már a gyártásra kész autót csodálhatjuk meg, az első páros számú X modellt lejtős kupétető nélkül.
Szegény Gumpert Apollo tisztességes szupersportkocsi-próbálkozás volt, de valószínűleg a sok VW alkatrész és a vetélytársakéhoz képest talán túl német formaterv is hozzájárult, hogy nem sikerült túlélnie a legutóbbi pénzügyi recessziót. A jogutód esetében viszont nem követték el ugyanezeket a hibákat: az Apollo IE kompromisszummentes sportkocsi, milliárdosoknak.
A Nissan rég letette a garast a villanyautók mellett, és most is egy elektromos járművet állítottak ki a Tokiói Autószalonon. Az IMx neve azonban nem mond semmit, és az egész autó ilyen: nem látszik, hogy a tervezők el tudtak volna szakadni a megszokott sémáktól.
A sorozatnemalvás sokat kivesz az emberből, gyalulja a lelkesedést, öli a lendületet, a végén pedig csak feküdnél a hideg kövön, hogy legyen már vége a napnak. De nem akkor, ha a napod éppen Japánban kelt fel, mert itt úgy érzed, hogy égjen csak az energia, és jöjjön a sok tapasztalat ebből a csodavilágból. Az utolsó erődből elvánszorogsz a Daihatsu standjára, majd másodpercek múlva érzed: életben maradok.
Mindenesetre az az autó, amit a tokiói szalonon vett elő a Honda, elvileg ezt a két, meglepően távoli tulajdonságot egyesíti magában. Ha valamit tud a Sports EV, az a hibátlan, minimalista, azonnal vágyat keltő design – az elején levő plexilap alatt ledek és folyadékkristályos kijelzők hozzák létre a kocsi arcát, amely menet közben kerek fényszórós, erősen retró, de töltés közben olyan, mint valami óriásira nagyított mobiltelefon-kijelző. Lehet, hogy a japánoknak, akiknél lassan minden menőbb üzletben ott figyel, hajlong, dumál és pacsizik valamilyen Sony-robot, ez a pofa teljesen beleillik az utcaképbe – hiszen itt még a Prius 4 és a Mirai is egész jól néz ki -, de félek, Európának egyelőre sok lenne.
Már megkezdődött a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban annak a törvénynek az előkészítése, amely szabályozná a villanyautózást Magyarországon. Eddig ugyanis csak a kérdés egyes részleteit szabályozták jogilag, és ezek a szabályok is különböző jogszabályokban bukkantak fel. Az új törvény azonban rendezné a villanyautó-használat minden lényeges aspektusát – rendet tesz például abban a kérdésben, hogy milyen forrásból lehet villanyautót tölteni.
Egyetlen igazi földi hatalom maradt mára. Nem a politikusé, nem a pénzemberé, de még csak nem is az egyházfőké, hanem a marketingesé. Miközben önök Európában öntudatlanul feküdtek az ágyukban, én déltől kora estig harminc, változó erőnlétű kollégával ücsörögtem a Toyota tokiói sajtókonferenciáján, ahol kis híján visszanyalt a fagyi. A cég a szerdán megnyitott Tokyo Motor Show előtt tartott gigantikus rendezvényt, ahol hólapáttal hányták a terveiket.