Szabad szemmel is jól látható mennyiségű autót kényszerül visszahívni a BMW. A bajoroknak 1,4 millió kocsit kell kijavítaniuk: ezek két különböző hibaforrás miatt tűzveszélynek vannak kitéve. Az érintett tulajdonosoknak nagyjából egy hónapot kell még várniuk a munkák elvégzésére, a gyártó addig is azt javasolja, tartsák szabad ég alatt autóikat.
Nemrég írtunk arról, hogy a legendás Gordon Murray saját sportkocsimárkát alapít. A dél-afrikai szakember elsősorban Forma-1-es munkáiról ismert, de a McLaren F1 is az ő nevéhez fűződik. Éppen abból a modellből merített inspirációt első saját modelljéhez, amiről most az első információmorzsákat is kiszivárogtatta.
Komolyan megakaszthatja a villanyautók terjedését Donald Trump és pártja terezett új adótörvénye. Az amerikai elnök elvenné a villanyautók szövetségi adókedvezményét, mielőtt az elérné célját.
Hétfőn mutatja be új tanulmányát a Lambo, aminek ledcsíkos teaser fotóját egy újságíró Instgramján keresztül ismeri meg most a világ.
A biztosnak tűnő pusztulásból mentették meg orosz gombaszedők ezt az NSX-et egy Szentpétervár közeli erdőből. Motorja nem volt, de úgy fest, jó kezekbe került.
Miközben a Forma-1-ben épp nem kedvük szerint alakulnak a dolgok és lelépéssel fenyegetőznek, a Ferrari kiugróan jó negyedéves üzleti eredményeket jelentett.
Bár rendre hangoztatják, hogy belátható időn belül a legnagyobb villanyautó-gyártóvá válnának, úgy hallani, nagyobb hangsúlyt adnának az átmeneteknek a VW-nél: erős hibridekkel tenné vonzóbbá a konszern az ügyfelek számára a villanyhajtást.
Nem elég a sok nagy külföldi márka helyi gyártása, saját autógyártót is akar Törökország. Négy éven belülre ígérik egy új török márka első autójának forgalmazását.
Üzemet épít Kínában a Tesla - erősítette meg a korábbi sajtóértesüléseket a negyedéves eredmény-beszámoló alkalmából Elon Musk a Tesla vezérigazgatója.
Autósport történészek pornóját tette Twitterére J. Douglas Boles, az Indianapolis Motor Speedway elnöke. Tessék, egy nagy darab sporttörténelem:
Kiadta harmadik negyedéves számait a Tesla: 619,4 millió dolláros veszteséget hozott össze a vállalat júliustól októberig, de nem olyan nagy a baj, mint elsőre tűnik.
Nem viccelnek a texasiak, messze fölé lőnének a Bugatti rekordjának: megmutatta végre a Hennessey, mivel nyomná le a Veyront és a Chiront.
Tetszenek nekik az új szabályok, az eddiginél is komolyabban beszélnek a Forma-1-be érkezésről az Aston Martinnál. Még az is lehet, hogy a motorjaikkal megy majd a Red Bull pár éven belül.
Hiába nyerte meg az utolsó két Dakart, 2019-ben már nem lesz ott a legnevesebb terepraliversenyen a Peugeot. A szabálymódosítás állhat a lelépés mögött.
A NAMI – az orosz autófejlesztési intézet – által, állítólag a Porsche mérnökeinek segítségével tervezett állami limuzin állítólag már a fejlesztés végső stádiumánál tart. Az orosz AvtoRevju videójának tanúsága szerint legalábbis szépen gurulgat a tesztpályán.
Bár lényegében minden autógyárnak van saját, zárt tesztkomplexuma, az ilyesmit ritkán mutogatják kívülállóknak. A Subaru is rendelkezik egy ilyennel: a Japán északi részén, a Bifukában elhelyezkedő, bő 360 hektáros területen még 1995-ben hozták létre a teszt-komplexumot, amelyet most kifejezetten az önvezető járművek tesztje kedvéért egészítettek ki két pályaszakasszal.
Bár már megindult az eszetlen politikai kampány a dízelmotorok kiszorítása érdekében, a Continental szerint a dízelmotor megtisztítható, méghozzá a fogyasztás növelése nélkül. Amit mondanak, nagyon jól hangzik, a kérdés az, hogy ki lehet-e fizetni, és hogy érdemes-e.
Hibrid Transit furgonokkal kezdték meg a kísérleteket Londonban egy olyan rendszerrel, amely gondoskodna róla, hogy a hibrid autók a belvárosban csak a legtisztább üzemmódban működhessenek.
A ma nyitó SEMA Show elsősorban ugyan az amerikai tuningiparról szól, de időnként a nagy nemzetközi gyártók is megjelennek egy-egy érdekesebb tanulmánnyal. Az idén például az Audi készített egy igazán látványos Audi TT-változatot, Clubsport Turbo Concept néven.
Eddig csak a Dodge Charger és Challenger Hellcat változatokban lehetett hozzájutni a 6,2 literes, kompresszoros, 707 lóerős Hemi V8-ashoz. Ám a 840 lovas Challenger Demon bemutatása után a Dodge elkezdi árusítani a ládás változatot. Ezt az idei SEMA Show alkalmából jelentették be, ahol mindenki jelen lesz, aki az amerikai tuning-iparban számít.
A légzsáktípusoknak manapság se szeri, se száma. Van már térdlégzsák, motorháztető-légzsák, sőt, biztonságiöv-légzsák is, hogy csak a legextrémebb példákat említsük – azt hittük, nincs már olyan része az autónak, ahonnan ne ugorhatna elő egy pukkancs. Ám a koreaiak megint rálicitálnak a világra. A Hyundai Mobis kifejlesztette a tetőablak-légzsákot, ami igazán hasznos találmány.
Sok gyártó próbálta már egy motorban egyesíteni a kompressziógyújtású és a gyertyagyújtású motorok előnyös tulajdonságait. A Mazda most azt állítja, hogy a Skyactiv-X motorral pontosan ezt sikerült elérniük. Ezen a rövid filmen azt is igyekeznek elmagyarázni, hogy mi a trükk.
A RemetzCar alapvetően egyedi igények kiszolgálásából él. Limuzinokat és pompakocsikat készítenek, van például nyújtott Fiat 500-asuk, a Tesla Model S-ből pedig készítettek már temetési kivitelt. Ám most valami mást terveznek bemutatni: valaki rendelt tőlük egy kombi Tesla Model S-t, és ha már megtervezték, építenek belőle egy kisebb sorozatot.
Egy 1968-as Rolex Cosmograph Daytona önmagában is jelentős értéket képvisel, de ezt a konkrét példányt Paul Newman hordta. Talán ennek köszönhető, hogy csaknem 18-szoros áron vitték el.
SOLD! A new World Auction Record, Paul Newman’s #RolexDaytona sells for $17,752,500. Join us live now: https://t.co/vm36o2T5hQ pic.twitter.com/dokds2VkJG
— P H I L L I P S (@phillipsauction) 2017. október 26.
Az érintőképernyő az elmúlt évek egyik leggyorsabban teret nyerő számítástechnikai megoldása, de úgy tűnik, az autókban inkább átok mint áldás. Az egyik nagy amerikai autóklub, az AAA vizsgálatai szerint nagyon sok olyan fedélzeti rendszert kínálnak a gyártók, amely akár több mint fél percre elvonja a vezető figyelmét az útról.