Változik vasárnaptól a jogosulatlan úthasználatért kiszabható bírságok rendszere. A módosítás a HU-GO hatálya alá eső, 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárműveket érinti. Továbbra sem lesz olcsó a mulasztás, de aki időben észleli ez e-útdíj megfizetésének elmulasztását, kisebb bírságra számíthat.
A Model 3-on áll vagy bukik a Tesla túlélése, és ami a dolog marketing részét illeti, a kaliforniai gyártó brillírozott is: csak a szép ígéretekre beesett több mint 400 ezer megrendelés. Ám úgy tűnik, a gyártás gördülékeny beindítása nem sikerült – valószínűleg ez az oka, hogy most szőröstül-bőröstül felvásárolták azt a céget, amely a szerszámokat tervezte a cégnek a Model 3 gyártásához.
Az elmúlt néhány év egyik legérdekesebb vitája, hogy kell-e saját autó az embereknek, vagy sem. Az önvezető autók gyors fejlődése és az autómegosztó alkalmazások felbukkanása sokak szerint a ma ismert személyautó-közlekedés végét jelenti, akár éveken belül. Ám nem mindenki látja így, a Renault-Nissan-Mitsubishi birodalom élén álló Carlos Ghosn például biztosan nem.
A Lamborghini Mikluás előtt két nappal, december 4-én tartja új terepjárójának premierjét, de már most mutattak egy kis előzetest, amelyen egy tessék-lássék álcázott prototípussal homokon száguldoznak.
Már az előző Continental GT-ből is készült versenypályára tervezett GT3 kivitel, és a második generációból is kialakították a versenyváltozatot. Ez külsőre ugyan hasonlít az utcai változatra, de ezzel nagyjából vége is a közös pontoknak. Ez már abból is látszik, hogy a GT3-as 944 kilogrammal könnyebb az utcai autónál.
A találgatásnak vége: az Opel vezérigazgatója, Michael Lohscheller felvázolta a PACE! nevű tervet, amelyből kiderül, hogy hogyan alakul át a német autógyártó a Peugeot irányításával. Az elsődleges cél természetesen az, hogy az Opel minél hamarabb nyereségessé válhasson, viszont azt mondják, gyárbezárást egyelőre nem terveznek.
Nemrég jelentették be, hogy a Jetta eltűnik a brit Volkswagen kereskedések kínálatából, de néhány jel arra utal, hogy több európai országban is megszűnhet a típus forgalmazása a modellváltással párhuzamosan.
A Toyota alelnöke, Didier Leroy beszélt a cég önvezető autókkal kapcsolatos terveiről. A legfontosabb üzenet: nem kockáztatják senki életét azzal, hogy elsietik a technológia bevezetését.
Kínában egész autómárka foglalkozik a párt autóellátásának biztosításával. A FAW Hongqi készítette a 2008-as pekingi olimpia Rolls-Royce-méretű luxusautóit, de kisebb autókat is fejlesztenek, amelyekkel kiválthatók lennének a párt középvezetőinek nagyrészt Audi márkájú szolgálati autói.
Korábban már találkoztunk a Steve Morris Engines szörnyetegével. A 12,3 literes, négy turbós V16-os már akkor is 4500 lóerőt adott le, de ez ma már a múlt: szűk két év finomhangolás hozott még ötszáz lóerőcskét.
A CS (nem csé, cées) a BMW-nél hagyományosan valami nagyon sportosat jelöl. Ezúttal sincs másképp: már a nyár folyamán elkészült az M4 CS, és most a négyajtós M3-as is megkapja ugyanezeket a módosításokat. A motor erősebb, a karosszéria könnyebb lett, és az autó tömegközéppontját is sikerült lejjebb vinni valamelyest, ami jobb dinamikát és kanyartulajdonságokat ígér.
Van annak előnye, ha valaki egy reklám-zsenivel jár: a megfelelő módon egy rongyosra használt öreg Hondáért is tisztességes összeget lehet kapni.
Eredetileg csak a SEMA Show-ra szánták a C-HR versenyfestésű változatát, amely műszakilag sem hasonlít túl sokban a szériaváltozatra, ám ha már ott volt, kipróbálták, mit is tud.
A frissen villanyautó-gyártásra alapított cégek nagy része a Teslát igyekszik másolni, de szerencsére nem mind. A Bollinger például a létező legegyszerűbb formát találta meg: a doboz-terepjárókét. Távolról, halványan a Land Rover Defenderre is emlékeztet, de nem annyira, hogy ebből védjegy-pert lehessen kreálni. Viszont a B1 nagyon jól passzol az aktuális terepjáró-divatba, a hajtása pedig tisztán elektromos, így könnyen ebből lehet a legkörnyezettudatosabb terepjáró a Földön.
Jövőre újra lesz rali-versenyautó, de a Volkswagen ezúttal nem a WRC kategóriában indítja a Polót. A kisautó R5 változatát készítik el, amelyet a következő szezonra bárki megvásárolhat. Elsősorban persze privát csapatokra számít a Volkswagen sportrészlege.
Ma a legtöbb aerodinamikai vizsgálat már elvégezhető számítógépes szimulációval, de a valóság még mindig hatékonyabb. A Volkswagen új szélcsatornájában húsz perc alatt végrehajthatnak egy mérést, amelynek a szimulációját egy szuperszámítógépen is napokig tart lefuttatni.
A Frankfurter Allgemeine Zetiung értesülései szerint az Opel hamarosan közzéteszi a következő évekre vonatkozó átszervezési terveit, amely tartalmazza majd a kínálat csökkentését, a teljes átállás tervét a Peugeot platformjaira, és az Opel fejlesztőközpont új feladatait.
A Lamborghini vezetésétől az elmúlt években csupa konzervatív nyilatkozatot hallottunk. Olyanokat, hogy kitartanak a V12-es szívómotorok mellett, amíg csak lehetséges. Most viszont olyasmit mutattak, amivel láthatóan évtizedeket ugortak előre.
Japánban tett látogatása során találta azt mondani az amerikai elnök, hogy a japánok import helyett igazán gyárthatnának autókat az Egyesült Államokban. Trump elnök láthatóan nem nézett utána, hogy egy ideje már így tesznek.
Egyre inkább úgy néz ki, a hatkerékhajtás manapság az az úri huncutság, amellyel a legegyértelműbben meg lehet mutatni, hogy valaki már nem tudja, mire is költse a pénzét. Az AMG-féle hatkerekű G osztály és a Kahn Design által összerakott hatkerekű Defender után most itt egy újabb jármű, amely ezt a divatot erősíti.
Eredetileg október 26-át jelölték ki a teher-Tesla bemutatójának dátumául, de akkor nem került sor az eseményre. Most azt ígérik, november 16-án leleplezik a prototípust, és az ígéret nyomatékosítására egy újabb előzetes fotót is mutattak a típusról.
Nagy hír, hogy mintegy huszonöt év után új autógyár épül Detroitban, de talán még ennél is meglepőbb, hogy ki az építtető. Az indiai Mahindra döntött úgy, hogy innen indítja el offenzíváját az Egyesült Államokban.
Amióta a Nissan átvette a Mitsubishi irányítását, egyértelmű, hogy a kínálat teljes átalakítására számíthatunk, de az azért meglepő, hogy már jövőre megérkezhet az első Renault-Nissan alapokra építkező Mitsubishi. Ráadásul Európában indulhat a típus karrierje, ahol a Mitsubishi aktuális kisautóját, a Space Star – más piacokon Mirage – finoman szólva nem találta meg a helyét a piacon.
Az emberiség döntő többsége álmában sem engedhet meg magának egy szupersportautót. Persze mindig vannak olyan szerencsések, akik nemcsak hogy ki tudnak csengetni egymillió eurót egy McLaren P1-esért, de elég gyorsak is voltak ahhoz, hogy beférjenek a kevesebb mint négyszázas limitált példányszámba. Ezeket a változatokat viszont egyszerű halandók is megengedhetik maguknak.
Akármilyen új trendek is jönnek a világ autóiparában, egy dolog biztos: a szupersportkocsi-gyártók számháborúja nem akar véget érni. Október elején a Koenigsegg robbantott egy nagyot, amikor beültették az Agera RS-be gyári tesztpilótájukat, Niklas Lilját. A One:1 néhány alkatrészével megpakolt kocsival a 0-400-0 km/h-s gyorsulás-lassulás kategóriájában futottak rekordot.