Az idei Goodwood Festival of Speed sem múlik el szalmabálán lezúzott Ford RS200-as nélkül. Ráadásul nagy sztorit írt az élet: a tavalyi RS200-törő fia kezei közt tört össze a család Pikes Peak-speciál Fordja.
Három éve tart, de még mindig nem ért véget a károsanyag-kibocsátással manipuláló cégek sztorija. Ezúttal úgy néz ki, az Opel tévesztette meg a vásárlóit.
Egészen furcsa visszahívási akciót jelentett be a Kia.
A Siemens Mustang részeg sofőrökre emlékeztető felsülése után a Robocar vezető és mindenféle probléma nélkül teljesítette a goodwoodi felfutót.
Track25 néven vázolta fel a következő évek fejlesztési irányát a McLaren. A Goodwood Festival of Speeden bemutatott tervek szerint a 2025-ig 18 új modellt mutatnak be. Bár arra nem tértek ki, hogy ezek közül mennyi lesz ténylegesen önálló típus, az biztos, hogy köztük lesz a P1 közvetlen utódja is.
A személyautók nagyja ugyan eltűnik a Ford amerikai palettájáról, miután lassan alig lehet eladni, ami nem terepjáró-szerű, vagy nem határozottan sportos. Ám úgy tűnik, nem csak a Focusból készül egy emelt változat, az Active, hanem a Mondeo testvérmodelljéből, a Fusionből is, méghozzá a név megtartásával.
Már korábban hallani lehetett a Williams és a Singer közösen fejlesztett, 500 lóerős léghűtéses motorjáról, most azonban autóban is bemutatták. Az 1990-es évekbeli eredeti karosszéria tömegét 385 kilogrammal csökkentették, ami a négyliteres motorral együtt félelmetes dinamikát ígér.
A Noble márka azzal lett ismert, hogy ütőképes rendszámos pályaautókat árusított viszonylag kedvező áron. Most is ezzel próbálkozik a cég, korszerűbb formában.
Ahogy arról korábban írtunk, A Siemens egy 1965-ös Ford Mustangban tervezte bemutatni az önvezető rendszerét. Az ígéret szerint a rendszer képes lett volna emberi beavatkozás nélkül, ha nem is túl gyorsan, de biztonságosan letudni a goodwoodi felfutót. A próbálkozás nem sikerült hibátlanul.
Különös helyet foglal el a Škoda választékában a Rapid, igazából nem egészen érthető, hogy mi a szerepe. A Fabiánál nagyobb, de az Octaviánál kisebb modell létjogosultságát a legújabb információk szerint már házon belül is megkérdőjelezték, és már most kiderült, hogy hogyan váltják le a közeljövőben.
Az olasz csapat több mint 100 millió eurót fizet Ronaldóért, de nem csak ők szeretnék, ha megtérülne a befektetésük. 2012 óta a Juventus zebracsíkos mezén fő szponzorként a Jeep jelenik meg. A Fiat Chrysler csoport márkája 15 millió eurót fizet évente a feliratért. Azzal, hogy a világ egyik, ha nem a leghíresebb focistája is viselni fogja a mezt, a felület értéke nagyot nő. Egy független ügynökség 45 millió euróra becsülte egy esetleges Bajnokok Ligája döntőbe jutás marketing értékét.
Viszonylag lassan megy a DS önállósításának folyamata, mivel lassan érkeznek az új márkanéven bemutatott modellek. A márka vezetése azzal gyorsítaná fel a dolgot, hogy eltünteti a kínálatból a Citroënként bemutatott típusokat. A DS 3-as utódját nemsokára bemutatják – itt látható is, hogy milyen lesz – a DS 4 és a DS 5 azonban egyelőre utód nélkül tűnik el a kínálatból az év végén.
Az egyedi igények kiszolgálására létrejött Q részleg munkája a nyolchengeres Aston Martin Cygnet. A Smartnál alig nagyobb kisautóba belepakolták az előző generációs Vantage S hajtásláncát.
Ismét kiderült, hogy az alacsony ár nem feltétlenül a siker legjobb receptje. A Tata tíz év után leállította a Nano kisautó gyártását, és úgy tudjuk, közvetlen utódmodellt sem terveznek. Az ok egyszerű: az eladások soha meg sem közelítették a terveket, és mostanra gyakorlatilag eladhatatlanná vált a típus.
Az amerikai és a tervezett európai gyár után Kína lesz a következő gyártási helyszín. A shanghaji szabadkereskedelmi zónában már be is jegyezték a Tesla leányvállalatát és hatóságokkal is megegyeztek a gyártásról. A Gigafactory 3 lesz az első teljesen külföldi tulajdonban lévő beruházás a shanghaji ipari övezetben.
Nem Ken Block az első, aki a Donut Garage rakodóudvarán pörög helyben egy ijesztően erős autóval. És nem véletlen, hogy a Yardkhana nevű videóhoz egy lényegében már elhasznált versenyautót hoztak.
Az Ariel Atom a megjelenése óta csaknem ugyanolyan, legalábbis első ránézésre, pedig a 2000-es bemutató óta folyamatosan fejlesztik. A legújabb változat, az Atom 4 nevű most jelent meg, ebbe már az aktuális Honda Civic Type-R turbós motorját szerelik, és módosítottak néhány részlet kivitelezésén is.
A teljesen elektromos buszt városi környezetbe szánják, ahol az alternatív hajtásnak köszönhetően nem növeli a légszennyezettséget, és a rövidebb távok miatt ritkábban igényel töltést. A gyáriak szerint az eCitaro az eddig megszokott kis károsanyag kibocsátású buszokhoz képest új szintre emeli a zsúfolt városok tömegközlekedését azzal, hogy teljesen tiszta megoldást nyújt.
Évről évre egyre többen igyekeznek ott lenni a Goodwood Festival of Speeden, Nagy-Britannia legnagyobb autós rendezvényén, amelynek a középpontjában az 1,87 kilométeres hegyi felfutó áll. Itt indítja el a Siemens önvezető autóját, amelyet egy 1965-ös Ford Mustang átalakításával állítottak elő.
A DS márka nagyrészt az alapmodellnek, a sportos hármasnak köszönhetően létezik egyáltalán, de már tervezik az utódot. Most az is kiderült, hogy mire számíthatunk: nyilvánosak az első vázlatok a forma jogvédelmi eljárása miatt, amelyeken jól látszik, hogy mit tervez bemutatni a Peugeot csoport luxus-kisautó címén.
A Bugatti hagyományainak megfelelően a hőskor egyik versenyző-legendájáról nevezik el a következő sportkocsit. Ezúttal Albert Divo a névadó, aki az 1920-as években nyert két Targa Florión, a korszak talán legnehezebb közúti autóversenyén, természetesen Bugattival.
Az Audi tisztán elektromos új modelljén mutatja be a digitális visszapillantót. Ezzel az E-Tron nevű szabadidő autó lesz az első sorozatgyártott típus a világon, ami kamerákkal segíti a sofőrt. A megoldás lényege, hogy a hagyományos tükrök helyén, azoknál sokkal kisebb tartókban egy-egy kamerát helyeznek el. A kamerák képét pedig valós időben az ajtókba épített érintő kijelzőkön követhetjük.
Majdnem két éve, hogy bemutatták a Vesta Sportot tanulmányautóként, ám azóta a szériagyártású változatot is kidolgozták, amelyről most az első fotók is napvilágot láttak. A végeredmény elég visszafogott, csak néhány részlet jelzi, hogy ez itt a sportváltozat, ám azt egyelőre nem árulták el, hogy lesz-e a látványelemeken túl más különbség is a polgári változatokhoz képest.
A Mercedes sportrészlege már az AMG GT-vel elkezdett az elérhetőbb árú sportkocsik irányába nyitni – a korábbi SLR McLaren és SLS típusokhoz képest ez a modell jóval nagyobb mennyiségben készül. Ám úgy hallani, most még olcsóbb modellt terveznek, amely a legkisebb Porschék közvetlen vetélytársa lehetne.
Az év első felében 118 panasz érkezett a norvég fogyasztóvédelemhez, amivel épp csak lemaradt a dobogóról az amerikai autógyár. A tavalyi 24. helyhez képest ez komoly gyengülést jelent. A Tesla-tulajok kifogásolták, hogy nehezen tudnak kapcsolatba lépni az ügyfélszolgálattal és a kiszállítások csúszását is sokan jelezték.