A Toyota jól elhúzta a Supra bemutatását. Ahhoz képest, hogy már tavasszal, Genfben lelepleztek egy versenykivitelt, sőt, már a Nascarban induló azonos nevű járműről is közölték az első képeket. A szériamodellt viszont még senki nem látta álcázás nélkül.
A sportautót vezető úriember szerint csak részben terheli őt a felelősség. Mentségére hozta fel, hogy valaki hátulról kicsit lekoccolta és ijedtében a fék helyett a gázra lépett. Innentől felgyorsultak az események, a hatszáz lóerő elegánsan beékelte az ártatlanul parkoló Civic alá a méregdrága sportautót.
Bár a dízelmotornak sokak szerint nincs jövője, ez mégsem ennyire egyértelmű. Pick-upokban és terepjárókban például nem nagyon akad életképes alternatívájuk. A Fiat viszonylag új, hosszában beépíthető MultiJet II dízelét most a Jeepekben kezdik alkalmazni, elsőként a Wrangler Európába szánt változatában.
A Volvo is követi több más nagy autógyártó, például a Daimler és a BMW példáját és beszáll az autómegosztós bizniszbe. M néven szállnak be a nagy felfutást élő iparágba.
Évek óta téma, hogy a Volkswagen villanyosítja házi retró autóját, a Beelte-t. Egyre biztosabb, hogy a jelenlegi széria elektromos utódot kap, de ennyi önmagában még nem lesz elég az eladások felpörgetésére.
A Renault is belép a német prémiumok uralta műfajba. A Moszkvai Autószalonra időzítik a Capturből csinált crossover coupé bemutatóját, de nem csak az orosz piacra készülnek vele.
Az idei első félévben történetében első alkalommal értékesített hárommillió autónál többet a Volkswagen-konszern VW márkája.
Alieno Arcanum a neve, és a teljesítménye alapján mindent visz a bolgár szupersportkocsi, amelyen állítólag már három éve dolgoznak teljes titokban. A számok azonban hihetetlenül nagyok, így azon sem lepődnénk meg, ha kiderülne, hogy a rajzokon kívül semmi sem valódi belőle.
Szeptemberben életbe lép az Euro 6d-TEMP károsanyagkibocsátási norma és vele az új WLTP mérési ciklus. Ennek köszönhetően tíz lóerőt veszít a gyors kompakt, és ezzel megszakad a generációk óta tartó fokozatos teljesítmény növekedés. Azok a peches vásárlók, akik már megrendelték, de még nem kapták meg 306 lóerős Golfjukat, kénytelenek lesznek beérni a környezettudatos változattal, bár ilyen szinten tíz lóerő elvesztését alig érezni.
A Nascar évtizedek óta nem az, aminek eredetileg szánták: nem stock car, azaz szériakocsi-verseny. Az 1980-as években szakadt el teljesen az utcai autóktól, és a jelenlegi szabályzat már semmilyen közös alkatrészt nem ír elő, csak az a lényeg, hogy a gép átférjen a szabályzatban kikötött sablonokon. Ennek viszont ilyen groteszk eredménye lesz, ha valaki mégis megpróbálná rászabni egy szokatlanabb arányú utcai autó vonásait a szabvány formára.
Négy éve már, hogy a Honda megépítette a sebességi rekorder fűnyíró, a Mean Mower első generációját. Akkor meg is döntötték a fűnyírótraktorok sebességi rekordját, de négy év után rálicitálnának a korábbi rekordjukra.
Szűk két hete, hogy a Volkswagen nagyon simán megdöntött egy megdönthetetlennek hitt rekordot Colorado mélyén, a Pikes Peak-i felfutón. 7 perc 57,148 másodperc – ennyi kellett Romain Dumas-nak és a Volkswagen I.D. R-nek, hogy letudja a 156 kanyart húsz kilométeren, felfelé a hegyen. A belsőkamerás videóval még mindig váratnak, de helikopterről már végigkövető az új csúcs, íme:
A Genfben bemutatott Cupra villanyos versenygépet most először tesztelték mozgásban egy horvátországi versenypályán. A fejlesztők szerint a hajtáslánc kiválóan vizsgázott, külön kiemelték a 9000 telefonaksival megegyező méretű áramforrás hatékonyságát. Az intenzív igénybevétel tapasztalatait a rendszer továbbfejlesztéséhez fogják használni. A cél a 2019-es szezonban egy TCR-alapú elektromos túraautóbajnokság elindítása. A Seat vezérigazgatója, Luca De Meo szerint az E-Racer egy igazi versenygép, és az első teljesen elektromos túraautó, ami bizonyítja, hogy a versenyzés egyszerre lehet tiszta, hatékony és látványos.
A japán bemutató idején terjedtek pletykák mindenféle turbómotoros Jimnyről, de mint kiderült, ezekből semmi sem valósul meg. Száz szívó-benzines lóerőt kapunk, ahogy mindenki más is Japánon kívül.
Egyelőre egy tanulmányautó alapjának szánják ezt a formát, amelyről első pillantásra az 1930-as évek végének német versenyautói juthatnak az eszünkbe.
Ha április 1. lenne, ez lehetne a Citroen napi egy kretén kamuhíre, pedig egy tök komoly termékről ír a franciák mai sajtóközleménye. A nyaralószezonra időzítve kijöttek egy szemüveggel, amit kifejezetten az autós/buszos rosszullétekhez fejlesztettek. Ez lenne a Seetroen, ami mellett büntetlenül lehet olvasni, telefont nyomkodni az autóban, mert vele állítólag nem jön a hányinger.
A strandszékről kapta becenevét – Spiaggina – a Fiat strandautója, az 500-as megvágásával kialakított Jolly, amelyet 1958-ban mutattak be. Ennek a változatnak az emlékére készült most, kerek hatvan évvel később ez a kék-fehér, tető és szélvédő nélküli autó, amely inkább tűnik játékautónak, mint valódinak, de a dolog pozitív értelmében.
Az Autocar információi szerint nem csak a BMW X7 és az Audi Q9, de a Bentley Bentayga és a Rolls-Royce Cullinan ellenfelének is szánják a következő Range Rovert, amely 2021-re készülhet el.
A fotókon egyelőre kevés látszik az új Clióból, de a körvonalak alapján drámai stílusváltásra nem kell számítanunk. Ez persze nem is meglepő: a kis Renault jelenleg is népszerű, a maga kategóriájában tavaly még a második volt, nincs szűkség drámai átdolgozásra.
Ha a francia Le Monde értesülései helyesek, mintegy 500 millió euróért adná tovább a Peugeot az Opel fejlesztőközpont négy részlegét. A szakszervezet egyelőre tiltakozik.
Július 12-e és 15-e között rendezik az idei Goodwood Festival of Speedet, Nagy-Britannia, sőt, talán Európa legtöbb autókülönlegességet felvonultató egész hétvégés eseményét. Itt nyílik először alkalom körbetapogatni a Tesla Model 3-at Európában, legalábbis hivatalos keretek között.
Ami a képen látható, az már a 2.0-s sorszámú prototípus képe, bár egyelőre ez sem látszik többnek ügyes grafikai trükknél. Az ötlet azonban egyértelmű: légpárnával tennék lehetővé, hogy az elegáns kupé bármilyen felszínen száguldhasson, akár vízen is.
Mindig akadt, aki igyekezett jól keresni egy-egy korlátozott példányszámú sportkocsin, a McLaren legújabb különlegességével sincs ez másként. Az autó árának harmadáért hirdetik csak magát a foglalást.
A Pennsylvania államban lévő Minersville rendőrsége a múlt héten levelet kapott öt dollárral és pár sornyi magyarázattal. Negyvennégy év után fizetett ki így valaki egy parkolási büntetést, hogy könnyítsen bűntudatán.
A T-Crossról eddig csak sejthettük, hogy érkezik, most viszont a gyáriak közöltek róla előzetest. Nem is akármilyet: a VW két kulcsfigurája, a vezető formatervező, Klaus Bischoff, és a marketing-igazgató, Jürgen Stackmann látható az új, szupertitkos modell vázlataival, amelyeket így mi is láthatunk.