Korábban külföldi központú cégek nem birtokolhattak kínai vállalkozásból 50%-nál többet, de ez 2022-től változni fog. Állítólag ennek kapcsán tervez a Volkswagen többségi részesedést szerezni az állami tulajdonú JAC Motors-ban.
Olyan jól passzol a nagy nyolchengeres a Wrangler orrába, mint kézre a kesztyű, mondta el a Jeep amerikai vezetője, és épp ez a baj vele.
Meglehetősen öreg már a Bentley elérhetőbb árú négyajtós modellje: a Flying Spur első generációját 2005 óta gyártják, azaz bőven itt az ideje a következő generáció bemutatásának.
Ne tévesszen meg senkit, hogy az egyterűek Európában épp kimentek a divatból, és már senki nem árul itt ilyesmit: a Távol-Keleten a műfaj él és virul, olyannyira, hogy a Toyota luxusmárkája is ebbe az irányba nyit.
Érdekes játszma zajlik Csehországban a Škoda Auto és a munkásokat tömörítő szakszervezet között. Az autógyár növelné a termelést, de ezt már csak a dolgozók hétvégi foglalkoztatásával tehetnék meg, a szakszervezet viszont nem járul hozzá ehhez.
Bár az elsők között dobott piacra elektromos autókat a Renault, az utóbbi években újabb fejlesztésekről alig hallottunk ezen a téren. A K-ZE szériaváltozata azonban valami új.
A Mercedes az utóbbi hónapokban több hasonló 35 AMG típusváltozatot is bemutatott. Az A osztály ötajtós, majd szedán változata után itt a Kecskeméten gyártott CLA-ból is ugyanez a kivitel.
A Lada tavaly mutatta be a Kalina frissítésének is felfogható új Granta változatokat, köztük a kombit. Most ennek a megemelt, és festetlen műanyag elemekkel körbedíszített változatát is gyártásba küldik.
Állítólag egy hongkongi vásárló megrendelésére fejlesztette ki a Rolls-Royce a Privacy Suite nevű csomagot, ami a sofőrös luxusautók csúcsának tűnik.
Korábban a személyszállító Multivan új változatát már megmutatta a Volkswagen, most viszont a lemez-oldalú áruszállítóról mutattak képeket, amely műszaki szempontból is eltér egy kissé a kisbusztól.
A 2020-as év nehéz lesz az autógyártóknak: ekkor vezetik be a jelenleginél sokkal szigorúbb, 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlagértéket, ami 4 liter alatti benzinfogyasztást jelent. Könnyítésként az 50 g/km-nél alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású autók duplán számítanak az első évben, és 2022-ig több, mint egyszeres szorzóval. És itt jön a képbe a Tesla, amely Észak-Amerikában is szép összeget húz a hagyományos autógyártóktól a null-emissziós kreditekért.
Ugyan a világon viszonylag kevés embert érint ez a kérdés, ám az elmúlt években többször is felmerült, hogy SUV-t készítene a Bugatti. Stephan Winkelmann, a cég első embere 2018. decemberében még úgy fogalmazott, hogy a Bugatti is beszállhat a műfajba. Alig egy hónappal később már maga Winkelmann cáfolta meg saját magát, de úgy tűnik, a történet nem ott ért véget.
A Volkswagen középkategóriás szedánjának 46 év alatt sikerült elérnie ezt a számot.
Akik úgy gondolják, hogy az elmúlt évtizedekben nem változott eleget a Porsche kultikus modellje, a 911-es, azoknak íme egy elég meghökkentő vállalkozás.
Az amerikai iSeeCars 46 millió újautó-vásárlást vizsgált meg, és rangsorolta, hogy milyen arányban adják el autóikat a tulajdonosok már egy éven belül. A top 10-es lista hemzseg a prémiumoktól.
Kisebb szárnnyal és egy sor módosítással megy a Nordschleifére a Pikes Peak rekordere. A Volkswagen Motorsport technikai vezetője beszélt róla, miben lesz más a Rajna-vidéken körözni az ID R-rel, mint Coloradóban hegyet mászni.
A Daimler átadta első oroszországi Mercedes-gyárát szerdán, csaknem két évvel azután, hogy lerakták az alapkövét a Moszkvától északnyugatra található ipari parkban.
Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója pénteken lerakta a konszern akkumulátorgyárának az alapkövét az untertürkenheimi telephelyén.
A világ leghosszabb elektromos buszát, egy 27 méter hosszú duplacsuklóst mutatott be a héten a BYD. Dél-Amerikában tarolhatnak nagyot a K12A-val a kínaiak.
Az egy töltéssel megtehető hatótáv villanyautóknál széles határok közt változhat a használat körülményeitől függően. Ám az a tapasztalat, hogy míg a gyárak sokszor a számukra legkedvezőbb adatot közlik, az Egyesült Államok Szövetségi Környezetvédelmi Hivatalának (EPA) mérései közel esnek a valóságban is elérhető értékekhez. Ezért érdekes, hogy a gyáriak által 400 km-es hatótávúnak mondott E-tron esetében mit mértek.
Az Indiában szigorodó előírások miatt kivonja kínálatából 1984 óta forgalmazott kisbuszát a Suzuki. A márka leghosszabb ideje generációváltás nélkül gyártott és árult autóját a blokkolásgátló és a sofőrlégzsák hiánya küldi sírba.
Az ügy tulajdonképpen nem új: közel két éve tartottak házkutatást a három autógyártónál, az összejátszás bizonyítékait keresve. A vizsgálat után most mindhárom gyártó megkapta az úgynevezett kifogásközlést, amely a vádakat foglalja össze.
Az amerikai biztosítótársaságok által pénzelt kutatóintézet, az IIHS, amely leginkább szigorú töréstesztjeiről ismert, azt vizsgálta statisztikai alapon, hogy van-e összefüggés a halálos balesetek száma és a sebességkorlátozások változásai között. Azt mondják, van, méghozzá elég erős.
A nagy és erős motorokat egyre nagyobb kihívás a fogyasztási és károsanyag-kibocsátási korlátozások keretei közt tartani, de a BMW egyelőre ragaszkodik a V12-eséhez: 2023-ig legalábbis biztosan megtartják.
Az egykori Fisker Karma most Karma Revero néven tér vissza, a hajtásába a BMW háromhengeres motorja kerül, és új, nagyobb feszültségű Li-ion akkumulátor. Hogy ez elég lesz-e az életben maradáshoz, az persze így sem biztos.