Az FCA az elmúlt évtized során elsorvasztott néhány, korábban fontosnak tűnő márkát. A Chrysler az egyik ilyen, amely mára csupán két típust kínál, a Pacifica egyterűt és a 300C szedánt. Ezért is meglepetés, hogy a CES-en kiállítottak egy ismeretlen formavilágú Chryslert.
A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség egykori első számú vezetője Libanonban tartott sajtótájékoztatót, először azóta, hogy 2018 novemberében őrizetbe vették a Nissan vádjai alapján. Carlos Ghosn néhány napja szökött meg Japánból, ahol szabadlábon védekezett, de több mint egy év után sem tűzték ki a tárgyalása időpontját.
Úgy látszik, Kínában megtorpant a növekedés, és kezdenek megszilárdulni az erőviszonyok, az új slágerpiac így India lehet, ahol még látnak a gyártók terjeszkedési lehetőséget. Ezt jelzi, hogy egyre több gyártó mutat be piac-specifikus modelleket Indiában is.
A Seat elég szűkszavú közleményben jelezte, hogy Luca de Meo, aki 2015 óta vezeti a márkát, közös megegyezéssel távozik az elnöki pozícióból, de egyelőre a VW csoport alkalmazottja marad. Ennek ellenére azonnal felbukkantak a pletykák, amelyek már a Renault új vezetőjét látják az olasz menedzserben.
Állítólag egy kisebb sorozat is készül az V12 Speedsternek nevezett gépből, amellyel az 1959-es Le Mans győztes versenygép, a DBR1 szellemét próbálják megidézni, korszerű alapokon.
Egy apró osztrák vállalkozás, az Obrist Powertrain a legjobb módszert választotta arra, hogy becsempéssze magát a köztudatba: elkészítette a benzines Teslát.
Az utóbbi évek egyik érdekes divatja a légitaxi-fejlesztés, amelynek kapcsán a jövő közlekedési forradalmáról beszélnek, de működő szolgáltatást eddig még senki sem kínál egyetlen városban sem. Most a Hyundai áll be a sorba egy csinos tanulmánnyal, és sok szép ígérettel.
Virtual Visor-nak nevezte el a Bosch azt az új megoldást, amely kiválthatná a napellenzőt, méghozzá úgy, hogy közben kiküszöbölheti annak hagyományos hátrányait.
A Sony ugyan saját neve alatt mutatta be a Vision-S elnevezésű elektromos autót, de egyelőre úgy tűnik, nem azzal a céllal, hogy autógyártóként is bemutatkozzon. Csak azért építették a tanulmányt, hogy megmutassák a cég autókba szánt elektronikai fejlesztéseit.
Különös együttműködés eredménye a tanulmányautó, amelyet a Mercedes mutatott be Las Vegasban: a kialakításában a Mercedes formatervezői mellett állítólag az Avatar második részének alkotógárdája is részt vett. Nem csoda, hogy a ma Mercedeseire csak az autón felbukkanó világító jelvények emlékeztetnek.
A Fisker új, tisztán elektromos modellje elég jó ajánlatnak ígérkezik az állami támogatás nélkül is, azzal együtt pedig jelentősen olcsóbb lesz a Tesla Model 3-asnál. Egy nagy hátránya van: még majdnem két év, mire megindul a forgalmazása.
Valószínűleg a 2010-es évek legjobb sportkocsijai közé tartozik a Lexus LFA, de az 500 elkészült példány egy része még nyolc évvel a gyártás leállítása után sem talált gazdára, valószínűleg a viszonylag magas ár következtében.
A Lamborghini műszaki igazgatója, Riccardo Bettini szerint a technológia még fejlesztést igényel, de egy új szerkezeti anyagot, amely alapot ad az elképzelés megvalósításának, már kifejlesztettek az MIT segítségével.
Nem váratlan a kezdeményezés, miután mindkét gyártónak ugyanaz a cég, a kínai Geely a legnagyobb tulajdonosa, és a Volvo egyértelműen szabadulna a motorfejlesztés anyagi terheitől.
Hogy kell-e, más kérdés, de egy román úton megtörtént és még videó is készült róla. Érdekes pillanatok szabálytalansággal és túlcsordult önérzettel mindkét oldalon.
Aktív másfél év van Romain Dumas mögött. Azután, hogy a francia a Volkswagen villanyszörnyével egymás után futott rekordokat a bolygó autósportilag szent helyszínein, a Dakar-ralin gyorsan utolérte a balszerencse. Már az első szakaszon kiszállt a kéthetes versenyből, miután leégett a buggy-ja.
Az ötlet jó volt, a kivitelezés is jól sikerült, de egyvalamivel mintha nem számoltak volna, amikor a 67-es út Republicot játszó szakaszát kiépítették. A közeli Mernye lakóinak kezd sok lenni a kéretlen zenéből.
A Tersla az amerikai értékpapír-felügyeletnek (SEC) pénteken átadott tájékoztatójában közölte, hogy 112 ezer autót szállított le 2019 utolsó negyedévében. Ez újabb házi rekord a márkánál.
Már évekkel korábban becélozták a nullát, de még így is hatalmas eredmény, hogy csak egyetlen halálos közlekedési baleset történt tavaly Oslóban. És még az az egy sem gázolás áldozata volt.
Sok még a kérdőjel a Nissan-vezér szökése körül, de egy fontos érintett már magyarázkodik. A magántulajdonban lévő MNG Jet török légitársaság szerint törvényellenesen használták két repülőgépét Carlos Ghosn, egykori Nissan-vezér megszöktetéséhez.
Közel volt a fordulópont, de 2019-ben még nem vették át az újautós piac nagyobb részét a tisztán villanyosok Norvégiában: az elektromos autók piaci részesedése 42,4 százalék volt tavaly az északi országban. Ez az arány is magasan rekord.
Új év, új szabályozások: január 1-től nem közlekedhetnek a legszennyezőbb autók Spanyolország és Belgium legnagyobb városaiban.
Szombattól a jelenleginél fokozottabb korlátozást vezetnek be a Széchenyi lánchídon, írja a BKK honlapja. A felújításáig nem hajthatnak fel rá öt tonnánál nehezebb járművek, leszámítva a BKK járműveit.
Tárgyalást kezd a Volkswagen (VW) konszern több százezer olyan németországi ügyfele lehetséges kártalanításáról, akik az autógyártó társaság dízelbotrányában érintett modellekből vásároltak - jelentették be csütörtökön.
Nem köti hajtáshoz és a tisztán elektromos modelljein is használja majd a sportos kivitelekre bevett S és RS jelzéseket az Audi. Már látni, melyik lehet az első villanyos RS-ük.