Amennyire lehet, bebiztosítja a Le Mans-i sikert a Toyota: idén fele annyi vetélytársuk lesz mint tavaly volt, de plusz egy autóval állnak ki ellenük.
Újjászületett klasszikusok, vagyis Reborn Classics néven indított projektet a Land Rover. Korábban már Series 1-eseket is újítottak fel ennek keretein belül, most pedig első generációs Range Roverekkel folytatják.
Több mint egymilliárd forint értékben loptak el motorokat a Jaguar Land Rover solihulli üzeméből. A jelenleg rendelkezésre álló információk szerint a tolvajok egy lopott nyerges vontatóval jutottak be a gyár területére, ahol egy motorokkal megpakolt pótkocsit akasztottak maguk mögé. Ezt a műveletet egyetlen éjszaka alatt kétszer csinálták meg.
Az első Euro NCAP törésteszteket éppen húsz esztendeje, 1997-ben hajtották végre. Azóta összesen 1800 autót zúztak össze mintegy 160 millió eurót költöttek el. A jubileum alkalmából az egyesült királyságbeli Thatcham Research Centre-ben tartottak egy dupla töréstesztet, amellyel megmutatják, mennyit változtak a kisautók ennyi idő alatt.
Az indiai Tata hatalmas vállalat, de autógyártóként nem igazán sikerült kilépnie India határain kívülre. Megvette ugyan a Jaguar Land-Rovert, amivel, eddig úgy tűnik, jó üzletet csinált, de a hiperolcsó Nano kisautó hibái még a hazai piacon is rendesen megtépázták a cég jó hírét.
Mostantól Tesla Motors helyett egyszerűen Tesla Inc. a neve a kaliforniai cégnek. Ez közvetlen következménye a SolarCity felvásárlásának, amire tavaly 2,3 milliárd dollárt költött a villanyautó-gyártó.
Az RS 245 típusjelzésében benne is van a lényeg: a VW csoport kétliteres TSI motorjából kihoztak további tizenöt lóerőt, így elkészült az eddigi legerősebb gyári változat.
Az ausztrál Motoring híre szerint az Alfa Romeo váratlan bemutatóra készül a márciusi Genfi Autószalonon. Állítólag a Giulia kétajtós változatát készülnek bemutatni, bár ha tényleg így van, akkor az átlagosnál sokkal hatékonyabban tartják titokban a dolgot, hisz korábban nemigen hallottunk ilyen változatról.
Meglehetősen feltűnő belső versenyhelyzetbe került az Audi R8 és a Porsche 911-es: a két típus egymás közvetlen vetélytársa, viszont műszaki szempontból nincs közük egymáshoz. Ám a legújabb pletykák szerint ez hamarosan megváltozik, a VW csoport erre is igyekszik költséghatékonyabb megoldást találni.
A Tesla Model S korábban mind az NHTSA, mind az EuroNCAP tesztjén a legjobb elérhető pontszámot kapta, de az amerikai biztosítók által alapított IIHS tesztjén már feltűnt néhány hibája.
Ron Hackenberger egész életében autókat gyűjtött – az eredmény még részleteiben is lélegzetelállító. Az idős férfi csak gyűjtött, a karbantartásra láthatóan nem maradt ideje, viszont a kollekcióban elképesztő dolgok akadnak.
Emerson Fittipaldi az idén már 71 éves, de még mindig jól cseng a neve – talán ennek köszönhető, hogy legendás partnerekkel az oldalán vetheti bele magát a sportkocsigyártásba. Az EF7 Vision nevű tanulmány a Genfi Autószalon egyik látványosságának ígérkezik.
Az első Peugeot alapú Opel a Meriva helyére érkezik az év közepén, és az adatok alapján annál valamivel kedvezőbb térkihasználású autónak látszik. A terepjárókra emlékeztető fazon azonban nem több optikai trükknél, hisz az autóból összkerék-hajtású kivitel nem készül, és a hasmagasság is a személyautókéra emlékeztet inkább.
A Facebookon és a Youtube-on is követhető lesz az Opel újdonságának bemutatója.
Lassan három éve, hogy először láttuk a David Brown Automotive sportkocsi-prototípusát. A Speedback GT már akkor vágyat keltett, de azóta még vagy ötszáz helyen módosították. Most mondható gyártásra érettnek, bár ez a kifejezés itt több mint túlzó: két példányt állítanak ki a Genfi Autószalonon, és egyelőre nem is tudunk többről.
Eredetileg a Citroën prémium-modelljeit jelölte a DS betűpáros, de Kínában 2012, Európában pedig 2015 óta önálló márkaként próbálják bevezetni. Eddig kevés sikerrel, 2015-höz képest 12%-kal csökkentek az eladások. A gyáriak egyelőre abban bíznak, hogy az átmenet után jóra fordul a helyzet.
A G31 jelű modell, az új 5-ös Touring a Genfi Autószalon egyik újdonsága lesz, de a BMW már most lelőtt minden poént. Nem mintha a kombi jobban különbözne az elődmodelltől, mint a szedán.
Hivatalosan is leleplezték az új Seat Ibizát, amely a VW csoport kisautóinak következő generációját nyitja meg. Ez már az MQB A0-nak nevezett platformra épül, ami súlycsökkenést ugyan nem hoz, viszont úgy tűnik, tágasabb autók építhetők rá, mint a korábbi kiskocsi-alapokra.
A Phantom hetedik generációja igen fontos modell volt: a BMW ezzel a modellel alapította újra a Rolls-Royce márkát 2003 január 1-én, miután némi jogi ügyeskedéssel kicsavarta a márkát a VW csoport kezéből. Ám ennek már több mint tizenhárom éve, így a hatalmas luxusautónak mennie kell. A gyártást ezzel az egyedi autóval fejezik be, amely – a gyári megfogalmazás szerint – egy műértő gyűjtő megrendelésére készült.
A szép színes térkép egy brit autóalkatrész-kereskedőtől származik, amely a Google-keresések alapján rangsorolta az autógyártókat. Kifejezetten érdekes részleteket is tartalmaz – sosem gondoltuk volna, hogy a brazilokat a Honda érdekelte a leginkább 2016-ban, az oroszokat a Hyundai, a grönlandi internethasználókat pedig a Toyota.
A McLaren első utcai szupersportkocsiját, az F1-et a BMW V12-es motorja hajtotta, ám a két cég ma bejelentett együttműködése egész más természetű. Olyan megoldásokat fejlesztenek közösen a következő években, amelyekkel mindkét vállalat hatékonyabbá teheti saját belsőégésű motorjait.
A Toyota a Yaris esetében egyelőre marad a szívómotornál, de a korábbi 1,3 literes helyett egy 1,5 literes négyhengerest vezetnek be, amely már megfelel az Euro 6c norma előírásainak is.
Nem mondanánk, hogy megdöbbentő látvány, de az elődjénél határozottan harmonikusabb képet mutat a Seat következő négyméteres modellje. A típus a VW csoport első autója ebben a kategóriában, amely már az MQB platform legkisebb változatára épül.
A General Motors és a Honda már három éve fejleszti közösen üzemanyagcella-technológiáját – külön-külön mindkét cég több évtizedes múlttal rendelkezik ezen a területen – és most a közös gyártásról is megegyeztek. Az új fejlesztésű, a korábbiaknál olcsóbb üzemanyagcellákat Michiganben, a GM Browntown-ban működő akkumulátor-gyárában állítják majd elő a közös technológiát felhasználva.
A Peugeot-GM együttműködés második, valószínűleg utolsó eredménye, a Grandland X várhatóan még az idén bemutatkozik, nem csoda, hogy már folynak a típus nyilvános tesztjei. Az EMP2 platformra épülő modell a Peugeot 3008-as Opel testvérmodellje lesz, de önálló formatervet kap, az Opel aktuális stílusát követve.