A gyáriak nem nevezik még SUV-nak sem: azt mondják a Bentayga fejlesztés alatt álló végzetére, hogy HSV, ami a magas oldalú jármű kifejezés rövidítése.
Eddig a Mercedes A osztály volt a számháború győztese, de a teljesítményversenyben nincs olyan, hogy végleges bajnok, valaki mindig akad, aki tovább fokozza a teljesítményt. Ezúttal az Audi előz be az RS3-as felújított változatával, amelyet a Genfi Autószalonon mutatnak be.
A kombik Európában igazán népszerűek, de más nagy piacokon nem igazán népszerűek. Így, bár látszólag a világ pénzét rákölti a Fiat az Alfa Romeo feltámasztására, a Giulia Sportwagon kivitele mégsem készül el.
Talán a külső formatervező csapat új vezetője képes lesz véget vetni annak a mélyrepülésnek, ami most a BMW-nél folyik. A teljes ötlethiány oda vezetett, hogy az 5-ös BMW-n, bár állítólag új konstrukció, egyáltalán nem látszik, hogy új.
A dudorok és nyílások kialakítása a motorháztetőn már-már külön tuning-ágazat. A nyílások mérete ritkán áll arányban a valóságos levegő- illetve hűtés-szükséglettel, de talán nem olyan meredek feltételezés, hogy a Challenger Demon esetében valóban indokolt a történelem legnagyobb gyári motorháztető-nyílása.
A McLaren számára nem idegen terep a sportkocsiversenyzés. A cég első nagy sikereit a Can-Am sorozatban érte el az 1960-as és 70-es években az M8-as versenygépek hosszú sorozatával, öt bajnoki címet gyűjtve. Le Mans-ban jóval később, 1995-ben az F1 sportkocsi versenyváltozatával, a GTR-rel szerzett abszolút győzelmet a márkának a JJ Lehto-Masanori Sekiya-Yanick Dalmas trió. Ez utóbbi győzelmet szeretné megismételni a McLaren Technology Group új igazgatója, Zak Brown.
Néha az az érzésünk, a kaliforniai autógyártó szakemberei egy másik világban élnek. Csodaországban senki nem akarja azt, ami a másé, így nem kell elzárni a tulajdont. Legalábbis valami ilyesmit képzel el az ember, amikor kiderül, a gyártó mindkét modelljének első csomagtartója kulcs nélkül, bárki számára elérhetően nyitható 2014 óta.
Az egyértelmű volt, hogy a DS márkának nagy szüksége lenne néhány frissebb típusra, de azt nem sejtettük, hogy ilyen közel lehet a megvalósítás. A magyarázat persze kézenfekvő: a DS számára is készítettek egy autót a Peugeot 5008-as és az Opel Grandland X alapjaira, amelyek szintén mostanság kerültek, kerülnek a piacra.
Londonban még mindig komoly szabályok vonatkoznak a taxikra, de ma már nem csak az LTI eleve erre a célra épített, különleges formájú autóival lehet személyszállító szolgáltatást nyújtani.
A felvételen csak egy üvöltő 12 hengeres versenymotor látható fékpadon – aki nem komálja az ilyesmit, nyomjon gyorsan egy vissza-gombot. A többieknek viszont élmény lesz a háromliteres fémesen nyers hangja, amely a 180 fokos motorokra olyan jellemző kompakt kipufogó-fonatból árad.
Az idei Genfi Autószalonon nem is egy tanulmányt állít ki a Pininfarina: a Fittipaldi sportkocsi mellett, amelyet az olasz stúdiónál terveztek, egy luxusautót is láthatunk tőlük, amelyet szintén megbízásból terveztek.
A Észak-Amerikában nagyon más elvek alapján keresnek autót a családok, mint mifelénk. Ott a nagyobbat rendszerint jobbnak is tartják – így lehet, hogy a Ford Expedition-höz hasonló hatalmas, alvázas terepjárók kifejezetten népszerűek, még akkor is, ha a piac súlypontja lassanként az önhordó karosszériás hobbiterepjárók felé tolódott az elmúlt években.
A Mégane RX Supercar már az idén elindulhat egy-egy versenyen, de a 2017-es szezon nagyrészt még a fejlesztésről szól.
Látványos, ahogy a Volkswagen igyekszik minden fronton visszafogni a költéseit, és csak a stratégiailag fontos kiadásokat meghagyni. A VW raliprogramja és az Audi Sport hosszú távú sportkocsi-csapata is áldozatul esett a törekvésnek, ahogy állítólag több rétegmodell fejlesztését is leállították. Ezek után állítólag újabb megszorításra készülnek, amely egyfajta gesztus mind a cég dolgozói, mind a külvilág felé.
Az ugyan megkérdőjelezhető, hogy a kategória leggyorsabbja a Dodge Durango SRT, az kétségtelen, hogy a magas felépítményű, két tonna feletti SUV-k között indokolatlanul gyorsnak számít.
A Lamborghini rég várt harmadik modelljéről Stefano Domenicali, a sportkocsigyártó vezérigazgatója beszélt – elárult néhány lényeges információt is. Az erős aszfalt-terepjárótól azt várják a gyáriak, hogy megduplázza a márka eladásait.
A C4 Cactust még leesett állal bámultuk, a C3-assal szinte bárki számára elérhetővé vált a Citroën új stílusa, és úgy néz ki, harmadszor is megpróbálják elsütni ugyanazokat a formai trükköket. A C-Aircross egyelőre tanulmányként jelenik meg a Genfi Autószalonon, de egyesek szerint a C3 Picasso második generációjának előképe, amely igen közel áll a majdani szériagyártmányhoz.
A Yaris már nem mai gyerek, az idén hat éves az aktuális, XP130 jelzésű modell, de úgy néz ki, egyelőre nem tervezik leváltani, inkább egy jó alapos frissítést kap, már megint.
A jelenség persze elsősorban Nagy-Britanniában látványos, hisz messze ott a legnagyobb az egy főre eső Land Roverek száma, de a hatóságok úgy vélik, a lopott autók nagy része külföldre kerül.
A brit The Sun írt cikket a Nissan Navara alváztörési hajlamáról. Az angol tulajdonosok jelenleg azt próbálják elérni, hogy a gyártó hívja vissza az autókat. Ha sikerül, akkor sem biztos, hogy a Nissan nemzetközi visszahívást hirdet, hisz erre nemigen kötelezi semmi.
A Telegraphnak adott interjúban a VW elnöke, Herbert Diess úgy nyilatkozott, a későbbiekben növelni, és nem csökkenteni tervezik a benzin- és dízelmotorok hengerűrtartalmát. Nem csak a VW, de a General Motors és a Renault is ebbe az irányba fejleszt.
A szedán sem néz ki rosszul, de a a képek alapján az az érzésünk, ezt rajzolták meg először. Végre egy kombi, amely nem tűnik az ólomöntészet egy újabb mesterremekének. A csomagtér viszont lehetne nagyobb is.
Otthonról kap egy nagy pert a nyakába a Volkswagen. A dízelbotrányt leginkább az USA-ban megszenvedett márka először megy bíróságra német nagyvállalat ellen a botrány kirobbanása óta.
Több autót adtak, azokat is nagyobb haszonnal – minden tavalyi eredményének örülhet a márka.
Egy viccesen egyszerű eszköz koptathatja ki az utakról a veszélyes autósüldözéseket az USA-ban. Ugyan nem minden autóra jó, de a bemutató videó alapján ígéretes alternatívát tesztelnek az amerikai rendőrök.