Vannak gyártók, amelyek egész részlegeket foglalkoztatnak egy-egy ütős típusjelzés kitalálására, a Mercedes viszont egyszerűen az ABC betűivel jelöli a típusait évtizedek óta. Ám ahogy bővült a választék, úgy lettek egyre kuszábbak az elnevezések – ezt próbálják most kifésülni egy kicsit.
Európában már tizenkét éve nem kapható Escort – talán ezért merték ismét elővenni a 90-es években rendesen elkoptatott típusjelzést. Ám most már nem egy kompakt modell viseli, hanem a Ford saját Dacia Loganje, egy egyszerű, de jól használható méretű négyajtós szedán.
Már a legújabb Passattal egy időben bemutatott 240 lóerős kétturbós motor is a legerősebbek közé tartozott, de a VW motortervezői nem álltak meg itt.
Azt már korábban hallani lehetett, hogy a Jeep egy óriási modellen dolgozik, de akkor még a Grand Wagoneer ős-SUV szellemi utódjaként emlegették. Most azonban kiderült, hogy a Jeep ezzel a típussal egész más irányba lő: a Range Rover irányába. Azaz érezhetően drágábbnak és igényesebbnek kellene lennie, mint bármelyik jelenlegi Jeep típusnak, beleértve a csúcsot jelentő Grand Cherokeet is.
A Honda takarékosan oldja meg a luxusautó-fejlesztését: minden ilyen jellegű modelljük valamelyik Acura típus egy változata, hisz az Észak-Amerika kedvéért fenntartott prémium-márka számára úgyis egy teljes modellpalettát kell fenntartani. Az új Legend gyakorlatilag azonos a csúcs-Acura, az RLX legdrágább, hibridhajtású kivitelével.
A két német autógyártó kifejezetten óvja lehetséges vásárlóit a Google-integrációtól, hisz az amerikai vállalat a sofőr és utasai szokásairól gyűjt adatokat, méghozzá állítólag egyre többet.
Nyugat-európai országokból, illetve Magyarországról lopott autókat legalizáló, majd értékesítő bűnszervezetet számoltak fel múlt szerdán egy összehangolt akcióban. Az ország több pontjára kiterjedő akcióban hat megyei rendőr-főkapitányság, a Készenléti Rendőrség, az ORFK Bűnügyi Főigazgatóság, illetve a Terrorelhárítási Központ és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai vettek részt.
Ez már a Geely GC9 végleges változatának tűnik, hisz a bemutatót néhány héten belül tatrják. A forma tetszetős – végül is a Volvo korábbi tervezőjét szerződtették a kínaiak – a technikának viszont még nincs sok köze a svéd gyártó megoldásaihoz.
A Mazda úgy két éve kezdte forgalmazni a CX-5-öst, de már át is dolgozzák. Valószínűleg azért, hogy az időközben megjelent többi újhullámos modellhez jobban passzoljon, de ez a sietség még így is meglepő, általában három-négy évet azért kivárnak, mielőtt faragni kezdenének egy-egy típust.
Az egyre direktebb marketinganyagokból úgy sejthető, közel már a Bentley SUV-jának érkezése. Egy új teaser-videóból például egyértelműen kiderül, hova is szánják a márka első városi terepjáróját.
Nehéz időszak elé néz, aki napi rendszerességgel használja a Budai alsó rakpartot, mert megszűnt egy felhajtó. Cserébe egy másikat lámpával erősítettek meg, de aki kedvet érez a használatára, annak hadd vegyük el a kedvét: azt a felső rakpartot, ahová vezet, már lezárták és feltúrták. Maradna a bicikli, de a bringautat is lezárták; netán a busz, de az meg a dugóban fog rohadni.
Nagyjából így foglalhatók össze azok a forgalmi változások, amelyek a 19-es és a 17-es villamosok pályájának összekötését kísérik mostantól. Ez az úgynevezett Budai fonódó villamoshálózat-projekt része, itt a 19-es és a 17-es villamosok vonalait fogják összekötni. Ugye nem is kérdés, hogy ezeket a fejlesztéseket meg kell csinálni. Az már inkább, hogy ha egy évre kell ennyire fontos utakat lezárni, akkor azt miért nem nyáron kezdik? Arról pedig ne is beszéljünk, hogy a Margit híd alatt a kerékpárútnak is alig találtak helyet, amikor felújították, hol fog ott elférni a villamos? A BKK kijavította azt a feltételezésünket, hogy az autóktól vennének el sávokat, ugyanis a buszoktól veszik el, és a villamosok csak váltott irányban tudnak majd közlekedni a szűk helyen. De ha már így lesz, a híd felújításakor miért nem jutott senki eszébe, hogy a híd utáni új felhajtót arra is alkalmassá tegyék, hogy dél felől is fel lehessen rajta jönni a rakpartról? Máris nem lenne gond a luk a híd alatt, lenne elég hely villamosnak, s talán alagutat sem kellett volna fúrni a bringaútnak. Mindegy, ez van, a rakparton a következő történik:
Hivatalosan is megerősítette az összkerékhajtású F-type érkezését a Jaguar. Az újdonságra ráadásul már nem is kell sokat várni, két hét múlva, a november végi Los Angeles-i Autószalonon mutatják meg a nagyközönségnek.
Az Audi korábban már egy ötletes reklámmal próbálta felhívni a figyelmet Q3-as szabadidőautójának ráncfelvarrott változatára. Most végre hivatalosan is megérkezett a 2015-ös modell, amely nemcsak erősebb, hanem takarékosabb is lesz, mint a jelenlegi. A facelift kisebb külső változásokat is eredményezett. Módosítottak a hűtőrácson, valamint az első fényszórókon is. Az új Q3 xenonnal és ledes nappali menetfénnyel érkezik.
Jim Farley-t nevezte ki az európai, közel-keleti és afrikai részleg élére a Ford. A szakember Stephen Odellt váltja ebben a pozícióban, így lényegében csere történik a vállalaton belüli két tisztség között. Odell ugyanis ezentúl a globális eladásokért és a marketingért felel a cégnél.
Már jó ideje hallani a híreket arról, hogy a BMW és a Toyota közösen fejleszt sportkocsit. Érdemi előrelépésről azonban még nem lehetett értesülni, csupán annyit pletykáltak, hogy a bajorok részéről a Z4-es utódja, míg a japánoknál az új Supra készülhet el - azonos alapokra.
A Global NCAP két indiai kisautót vizsgált meg, mindkettőt veszélyesnek találták. A megdöbbentő az, hogy a Suzuki ugyanúgy néz ki, mint a nálunk kapható Swift, de sokkal gyengébb karosszériával készül.
A Lada modellprogramját nem könnyű követni, hisz Európában elvétve akad egy-egy szürkeimportőr, és oda sem jut minden gyártott változatból. Ezen a Priora kupén például mi is meglepődtünk – igaz, nem biztos, hogy baj, hogy eddig nem találkoztunk vele.
Látni és látszani néven fut a közlekedésbiztonsági kampány. A rendőrség elsősorban a járművek világítóberendezéseinek, és egyéb láthatóságot befolyásoló alkatrészeinek meglétét, működését, illetve akinél a jogosítvány ezt előírja, a kötelező szemüvegviselést ellenőrzi. A november 6-ától december 12-éig folyó kampány azonban nem csak bírságolsából áll: ingyenes fényszóró- és látásellenőrzést is szervezett a rendőrség.
A Bravo gyártását már nyáron leállította a Fiat, a helyén, Melfiben most az 500X és a Jeep Renegade készül, ez azonban a látszat ellenére nem jelenti, hogy a Fiat teljesen lemondana a köznapibb tömegmodellek gyártásáról. Ezek azonban már nem Olaszországban készülnek majd.
A Ferrari egyértelműen a legértékesebb üzlet a Fiat-Chrysler csoporton belül – pontosabban hamarosan azon kívül, hisz külön cégbe szervezik, és részben eladják a sportkocsigyártót. Épp ezért most nem jelentéktelen kérdés, hogy mennyit is ér az ágaskodó lovacskás jelvény, és mindaz, ami viseli.
A Chevrolet egy régi legendát támasztott fel három éve a COPO Camaro típus bemutatásával. Az 1969-ben kiadott ZL-1 COPO modellből összesen 69 példány készült, kifejezetten az amerikai gyorsulási bajnokság, az NHRA szabályai szerint. A Chevrolet ezt a legendát próbálja feltámasztani azzal, hogy 2012 óta évente készít egy-egy újabb COPO változatot az új Camaro alapjaira.
Marc Lichte az új dizájner az Audinál, aki teljes megújulást ígér. Készített egy autót, az A9-est, amely egyelőre ugyan tanulmány, de állítólag láthatók lesznek rajta azok a stíluselemek, amelyek a közeljövő Audijait jellemzik.
Öt autót törtek össze az EuroNCAP-nál októberben: a BMW 2-es Active Tourert, a Nissan Pulsart, a Škoda Fabia harmadik generációját, a Suzuki Celeriót és a Tesla Model S-t. Ezen felül átpontozták a Renault Mégane-t, amelynek egy visszajelző átprogramozása jelentett plusz egy csillagot.
Az Aslan egyelőre csak Dél-Koreában mutatkozik be, méghozzá a kínálat teljesen új darabjaként. A tervezők a mifelénk szinte ismeretlen, rég nem forgalmazott Grandeur és a hátsókerék-hajtású luxusmodell, a Genesis közé lőtték be az újdonságot, amely ugyan a Grandeur fronthajtású technikájára épül, de luxusban igyekszik az Audi A6, az 5-ös BMW és a Mercedes E osztály komoly riválisának mutatkozni.