Rég nem láttunk semmi igazán sportosat a Skoda kínálatában, de úgy tűnik, a cseh márka tervezői most ebbe az irányba kacsintgatnak.
Úgy hallani, a Viano utódja más karakterű lesz, mint a korábbi Mercedes furgonok. Nem csak a kisbuszt és az áruszállítót kell felváltania a kínálatban, de bizonyos mértékig az R osztályt is, amely nem lett sikeres, így nem készül belőle újabb generáció.
A jövőben nem csak a helyszínen, hanem akár utólag is igazolhatják külföldi rendszámú járművük magyarországi használatának jogszerűségét a magyar autósok, áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium frissen kiadott közleményében. A kapcsolódó kormányrendeletet hamarosan módosítják, mostantól nem bukja a rendszámot és nem kap többszázezer forintos bírságot a sok ártatlan autós.
Mint azt korábban megírtuk, az Európai Bíróság november eleji végzésében kifogásolta, hogy a magyar hatóságok csak az igazoltatáskor fogadják el a külföldi rendszámú autók magyarországi használatához szükséges paksamétát. A bíróság vitatta a kiszabott bírság mértékének indokoltságát is.
A szabályozás kiegészítésével a járművezető a jogosultság helyszíni ellenőrzésen elmulasztott igazolását az eljáró hatóságnál nyolc napon belül pótolhatja. Az egyébként legalább 200 ezer forintos bírság helyett a kisebb súlyú szabálysértésért sokkal kevesebbet, 30 ezer forintot kell csupán megfizetnie ha be tudja mutatni a szükséges papírokat.
Régóta ijesztget azzal a BMW, hogy az M3-as BMW-be is turbómotort építenek az érces hangú, nagy fordulatszámú szívómotorok helyett, és most be is váltották a fenyegetést. A népszerű M3 Coupé új nevet is kapott, ezek után M4-nek hívják majd.
A Volvo nagy váltást ígért, és a jelek szerint el is kezdődött a megvalósítás. Már bemutatták a vadiúj, négyhengeres turbómotor-családot, amely teljes egészében saját fejlesztés, jövőre pedig jön az első modell a saját fejlesztésű padlólemezre, az XC90-es utódja. Ezzel azonban nem csak a műszaki tartalmat tervezik megújítani, de a márka stílusát is. Így egyelőre egy tanulmányautót állítanak ki Detroitban, amelyen tesztelhetik a közönség reakcióit.
Az eddig sem volt titok, hogy a GM vezére, Dan Akerson nyugálományba készül, ám azt sokáig csak találgatták, hogy ki kerül a helyére. Most bejelentették, hogy nem kívülről hoznak valakit a vállalat élére, hanem a GM-veterán Mary Barra veszi át az irányítást jövő januárban.
Eddig is elég egyértelmű volt, hogy legdrágább autóival a német konkurenciát majmolja a Hyundai-Kia, de az már a szemtelenség határát súrolja, hogy a gyári tuningrészlegnek is megtévesztő nevet adtak. Az M-es BMW-kkel ezen túl az N-es Hyundai modellek szállnak szembe.
Valószínűleg csak véletlen, hogy az európai és az ázsiai kultúrkör szerencsétlen száma (a 13-as és a 4-es) is felbukkan az új, legkisebb McLaren első hivatalos közleménye kapcsán – nyilvánvaló, hogy a gyáriak komolyan reménykednek a típus sikerében.
Egyidejűleg az amerikai televíziós bemutatójával bejelentették, hogy gazdára talált az összes Ferrari LaFerrari. Úgy tűnik, bármit is hoznak ki az olaszok, viszik, mint a cukrot, és ezt mostantól az eddigieknél is jobban kihasználják.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint nem szükséges az üzemanyagkutak - vagy bármely más kereskedelmi egység - esetében az online pénztárgépek bevezetési határidejének kitolása, mert a jogkövető pénztárgép-üzemeltetőket nem érheti hátrány.
Az NGM egyértelművé tette, hogy nem lesz határidő-módosítás. A Népszabadság szombati cikke szerint január 1-jétől a hazaibenzinkutak nem értékesíthetnek üzemanyagot a szabályok megszegése nélkül, az adóhatósággal online kapcsolatot biztosító számlázási rendszer kiépítése, tesztelése, biztonságos beállítása ugyanis áthúzódik 2014-re. Iparági szereplők szerint az NGM még csak tervezet formában közölte a szükséges beállításokat, és időt vesz igénybe a kész rendszerek engedélyeztetése is, ezért a januári határidő betarthatatlan, elhalasztását kérik.
A szaktárca az MTI érdeklődésére közölte: minden érintettnek meg kell tennie minden tőle elvárhatót a jogszabályoknak való megfelelés érdekében, ami minden adóalany tekintetében mást jelent. Ez az üzemanyagtöltő állomásoknál minimálisan az üzembe helyezési kód megkérését, a megfelelő rendszer kiválasztását és megrendelését jelenti.
A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) eddig hat számítógép alapú pénztárgép típusra vonatkozó forgalmazási engedélyt adott ki, és ezek között van üzemanyagkút-kezelő pénztárgép is. Az eddig elvégzett előzetes tesztelések, valamint a folyamatban lévő típusvizsgálatok eredményei alapján a következő 7-10 napban a számítógép alapú pénztárgépekre vonatkozó forgalmazási engedélyek számának érdemi növekedése valószínűsíthető.
"Az átállás tehát megoldható. Amennyiben a NAV hiányosságot állapít meg, szankcionálni fog" - közölte az NGM.
Az ausztrálok imádják a V8-asokat. A Volvo pedig szeretne sok autót eladni Ausztráliában. Ennek az együttállásnak a következménye, hogy a Volvo jövőre beszáll az ausztrál V8 Supercars sorozatba egy S60-asra emlékeztető versenyautóval, amelyben ez a szemet gyönyörködtető motor lesz.
Ráhangoló képet mutatott a Hyundai egy vattaúj tanulmányautóról, amelyet jövőre, a Genfi Autószalonon fognak bemutatni.
Nem mutattak többet, mint egyetlen részletfotót, de ez is elérte a célját: a fél internet beszállt a találgatásba, mi is lesz az új kék Lexus.
Amikor egyedi darabokról van szó, pláne Lamborghini emblémával, gyakran azt hiszik, nincs elég vastagon fogó ceruza az árcédulához. A Sogna névre hallgató zöld szörnynél is az az érzésünk, enyhe túlárazásról van szó.
Sokak szerint az utóbbi évek legizgalmasabb BMW-je az 1-es M Coupé volt, amelyről azért kell múlt időben beszélnünk, mert már eladták az összeset. Utódja - bárhogy is nevezzék - a 2-es BMW M-es változata lehetne, amelyről eddig nincs hír, viszont az már biztos, hogy jövőre érkezik az M235i Racing.
Amióta a Renault-Nissan átvette az irányítást az AvtoVAZ-nál, egyre optimistább terveket hallani a Lada márka jövőjéről. A legutóbbi nyilatkozat szerint 2017-ig öt új modellt szeretnének kihozni.
Egy kanadai vállalkozás, a Dubuc Super Light Cars meglepő ötlettel rukkolt elő: lapra szerelt szupersportkocsit ígérnek egy átlagautó áráért.
Ha minden igaz, a BMW 2015-re váltja le az öt éve piacon lévő jelenlegi hetest. A hatodik generációról még nem sokat tudni, de az már egyre valószínűbb, hogy mindjárt az elején jön egy hosszított tengelytávú változat.
Egy IKEA-bútor egyszerűségéhez hasonlította a BMW i3 formavilágát Franz von Holzhausen, a Tesla Motors vezető dizájnere egy interjúban. A németes nevű amerikai formatervező a Tesla jövőjéről is beszélt a német Autobildnek.
A bolognai Lamborghini-múzeum után, immár a McLaren wokingi üzeme is bejárható a Google Street View szolgáltatásával, íme:
Egy három darabosra limitált egyedi széria utolsó darabja lett a négyszázadik Bugatti Veyron. A kortárs sportautók jelentős típusának gyártása ezzel a hajrába ért: innen már csak ötven készül belőle, egy darabbal sem több.
Egy újabb szabadidőautó-tanulmánnyal készül a januári Detroiti Autószalonra az Audi. A német autógyártó koncepciója még annyira új, hogy a bejelentéskor még neve sem volt, csupán show carként (bemutató-autó) hivatkoznak rá.
A Mercedes a 2014-es modellévre kisebb ráncfelvarrást végzett a Sprinteren. A külső változtatások mellett az áruszállító kapott egy új, négyhengeres Bluetec dízelmotort, most pedig elkészült a téliesített változat is.
A Toyota a hetvenes évek végén kezdte gyártani a Suprát, mely egészen 2002-ig meg is maradt a japán gyártó modellpalettáján. Időközben szinte legendássá vált a sportautó, mely feltűnt a Halálos iramban című filmben és több számítógépes játékban is.
Az Audi vezető formatervezőjét szerződtette az olasz Italdesign Giugiaro. A váltás azonban nem olyan éles, mint az elsőre gondolhatnánk, hiszen az Italdesign 2010 óta a Volkswagen-csoport kötelékébe tartozik.