A Lamborghini alig több mint egy hete állította le története egyik legsikeresebb modellje, a Gallardo gyártását. Kerek tíz év alatt 14 ezer darab készült belőle, tehát nem számít igazán egzotikusnak, mégis felkapjuk a fejünket, ha a világban valahol rommá törnek egyet.
Hónapok óta tartó találgatásokat zárt le a Renault és a kínai Dongfeng Motors megegyezése: a kínai kormánytól is megkapták az együttműködéshez szükséges jóváhagyást. A DRAC (Dongfeng Renault Automotive Company) néven bejegyzett vállalkozás tulajdonjogán ötven-ötven százalékban osztozik a két gyártó.
Két éven belül megszüntetheti ausztrál leányvállalatát, a Holdent a General Motors. Helyi források szerint a döntés már meg is született, csupán annak bejelentését halasztották el a jövő év elejére.
Mindössze egy évre volt szüksége a Volkswagennek ahhoz, hogy félmillió példányt gyártson a tavaly Év Autójának választott 7-es Golfból. Az ötszázezredik autó néhány napon belül legördülhet a wolfsburgi gyártósorról. Egy biztos: nem kerül múzeumba.
A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban megkezdte működését a több mint ötmillió eurós beruházással létesített szerszámkészítő központ. Ezután így nemcsak a karosszériaelemeket gyártják Kecskeméten, hanem képesek lesznek a szerszámokat javítani, adott esetben elkészíteni is. A présüzem igazgatója, Jörg Heinze bejelentette továbbá, hogy a gyárban szerszámkészítő szakmunkások képzése is indul.
Bár a legendás nürburgringi versenypálya sorsa továbbra is kérdéses, az autógyártók nem fogják vissza magukat, és egyre csak ostromolják a körrekordokat. A nemrég bemutatott Nissan GT-R Nismót már a hivatalos, tokiói leleplezés előtt is a ringen hajtották, a Porsche gyári tesztpilótája, Marc Lieb pedig a hétperces határt is áttörte: a 918 Spyder 6 perc 57 másodperces idejével a leggyorsabb utcai autó lett.
Sejthető volt, hogy nem véletlenül turnéznak világszerte a Concept Active Tourerrel, a BMW kis egyterű-féleségével. Most hivatalosan is megerősítették, hogy ez lesz az első fronthajtásos BMW.
Kérem önöket, hagyják el a termet. Kérem! - ezekkel a szavakkal zárult számunkra a Ford nagyszabású rendezvénye, de előtte sok mindent hallottunk. Leginkább persze a vállalati bullshit-generátor legújabb végtermékét a Ford fontos embereinek szájából, de akadt értékes információ is elég.
Nagívű terveket szellőztetett meg a Toyota: megint WRC-t építenek, mégpedig a kis Yarisból.
Radikális döntést hozott a GM: 2015 végén megszüntetik a Chevrolet márka forgalmazását egész Európában. Lesznek, akik megsiratják, de az Opel dörzsölheti a markát.
A BMW i8 már komoly sportautónak néz ki, de a háromhengeres benzinmotorban van valami illúzióromboló. Az M8 szebb hangú, és sokkal erősebb motorral érkezhet.
Első ránézésre elég groteszkül fest a harci feladatok ellátására átalakított Dacia Duster Army, pedig halálosan komoly – a román hadsereg valószínűleg rendszeresíti is.
A Suzuki eddig nem igazán reagált a Dacia Logan és a többi hasonló négyajtós sikerére. Indiában ugyan a harmadik generációs Swiftből is készül szedán-változat, de úgy néz ki, most készül egy valóban olcsó négyajtós is.
Két és fél év kellett az új tulajdonosnak, hogy újraindítsa a gyártósorokat Trollhättanben, de a jövő héttől ismét él a Saab márka, igaz egyelőre leginkább Svédországban.
Régóta tudjuk, hogy az új Mustang kisebb lesz, mint az elődje, de a részleteket eddig legfeljebb sejthettük a kémfotók alapján, mivel minden prototípust alaposan álcázott a Ford. Most azonban lelepleződött az autó, az Autoweek jövő heti számának köszönhetően.
Van abban valami groteszk, hogy a Mini, amely épp korának egyik legkisebb autójával lett világhírű, most épp egy igazi városi apróság gyártását nem engedheti meg magának. A szándék és az elképzelés adott, meg is mutatták a Rocketman tanulmány révén, viszont a műszaki feltételek megteremtése túl drága volna.
A téli gumikra és a biciklilámpákra vonatkozó szabályok is változnak a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent rendelet értelmében, amely több ponton megváltoztatja az autó, a kerékpár és a motor forgalomban tartásának műszaki feltételeit rögzítő jogszabályokat. A jövő évtől elképzelhető, hogy a kötelezőbiztosításos káreseteknél figyelembe veszik majd, hogy a balesetben résztvevő járműveken volt-e négyévszakos vagy téli gumi.
A merész sportkocsi a Red Bull X2014 nevet kapta, és elődjéhez, az X1-hez hasonlóan csak virtuálisan létezik, viszont a Gran Turismo 6-ban bárki vezetheti majd.
A Fioranóban lefilmezett prototípus egyértelműen a LaFerrarin alapul, de több szokatlan részlet is akad rajta, amelyek együtt arra utalnak, hogy egy új motor vagy hajtásrendszer tesztelésére szolgál.
Csehszlovákiában már a hetvenes években gyártottak volna városi terepjárókat, ám az autók terveit az akkori pártvezetés lesöpörte az asztalról – írta a pozsonyi Hospodárske Noviny hétfőn.
A Fiat jó vásárt csinált a Chryslerrel, jól muzsikál a Ferrari és Maserati, sőt, a Fiattal is tarolnak Észak-Amerikában, de az Alfa Romeóval nem tudnak zöld ágra vergődni. De talán majd most.
A Toyota jövő januárban kezdi meg az új, BMW dízelmotoros Verso gyártását. Kezdetnek a németek legkisebb dízelmotorját kezdik használni, amelyet eredetileg a Mini számára fejlesztettek ki.
Nem gyakori, hogy kombi utcai autóból építenek gyári versenyautót. Eddig egy ilyen eset fordult elő brit túrakocsi-bajnokságban, amikor a TWR 1994-ben a Volvo 850 Estate-ből épített versenyautót. A Honda azonban ugyanerre készül: a BTCC 2014-es futamain a Civic kombi változatát indítják.
Ez már nem csupán pletyka: az Audi hivatalos közleményben jelentette be, hogy 2016-ban sorozatgyártásra kész lesz a hobbiterepjáró-sorozat legkisebb tagja, a Q1.
Frankfurtban bemutatták, mégis találni még álcázott i8-asokat a német utakon. Olvasónk müncheni otthona előtt fotózott egyet, a BMW szokott kék-fehér mintás matricájában terpeszkedve.