Persze ne gondolja senki, hogy az új hibrid-üdvöske adott okot a csatakiáltásra. Nem, illetve nem csak. Érzik a japánok, hogy tolni kell a brandet, mert Európa dübörög, mindent meg is tettek ennek érdekében.
Nem valami célszerű, de elképesztően dögös a Lamborghini show-autója, amelyet az idei Genfi Autószalonra készítettek. Bár a márka közel egy évtizede nem érdekelt az F1-ben, az Aventador J a nyitott versenyautók hangulatát próbálja felidézni.
Azt már korábban megszellőztették, hogy a Bentley rövidesen bemutat egy szabadidő-autót. Logikus lépés, hiszen kevés ilyen van a márka árszintjén – még a Mercedes GL és a Range Rover is tömegcikk a Bentley autóihoz képest – az Audi Q7 technikáját pedig gond nélkül használhatták. Az első próbálkozás, az EXP 9 F azonban elég nyersnek tűnik – legalábbis nyoma sincs benne a többi Bentleyre jellemző elegáns összhangnak.
Az EA288 kód a Volkswagen legújabb dízel-generációját fedi, amelyet most kezdenek bevezetni sorozatgyártású autóikban. Az új motorok a régi blokkokra épülnek, de számos kisebb-nagyobb fejlesztést tartalmaznak.
A szenior újságírókból álló zsűri nem hazudtolta meg korábbi szokásait: a legelőremutatóbb konstrukciót értékelték a legtöbbre. Ahogy tavaly a Nissan Leaf, vagy korábban a Toyota Yaris, most a Chevrolet Volt-Opel Ampera páros győzött, maga mögé utasítva a hagyományosabb felépítésű modelleket.
Először láthatjuk leplezetlenül a Mercedes A osztályt, amely már kicsit sem kisbusz, sőt, kifejezetten sportosra próbálták venni. Szigorúan véve eddig nem készült ilyen Mercedes – fronthajtású, ötajtós, szokványos arányú kompakt modell.
A Hyundai szőnyegbombázás-szerűen mutatja be újabb és újabb modelljeit, de a régebbi típusok karbantartásáról sem feledkeznek meg közben. A hiperaktív koreaiak most az i20-ast vették kezelésbe, láthatóan azzal a céllal, hogy hozzáigazítsák az egységes márkaarculathoz. Abban azonban egyáltalán nem vagyunk biztosak, hogy ez az eladások javára válik majd.
Hat egyéni és hét konstruktőri világbajnoki cím – ez lenne a Lotus Formula–1-es mérlege. Ha valami, akkor ez sokkal inkább megmaradt az emberek emlékezetében róla, mint az, hogy 1981-ben egy egészen más típusú sorozatban, a rali-világbajnokságon is bajnok lett, Talbot Sunbeam Lotus-ként.
A Toyota sem közömbös, ha Kínáról van szó. A japánok egy friss bejelentése szerint, mindent megtesznek azért, hogy a 2011-es kínai értékesítés dupláját produkálják 2015-ben.
Tovább folytatódik a Chevrolet Volt megpróbáltatása. Noha a februári adatok már az érdeklődés újbóli növekedését mutatták, a GM úgy döntött, március 19. és április 23. között szünetelteti a modell gyártását.
Az akció a korábbi évekhez hasonlóan, idén is a tíz évesnél öregebb, környezetszennyező autókra vonatkozik. A tervek szerint ezúttal is 3800 lejes, vagyis 250 ezer forintnyi kedvezményt kaphatnak a tulajdonosok, amelyeket új gépkocsik vásárlásánál használhatnak fel. A környezetvédelmi alapnál 2012-re 114 millió lejt különítenek el erre a programra: az összeg mintegy 30 ezer roncsautó forgalomból kivonására elegendő
Az úttesten való átkelés közben elesett egy 49 éves férfi Tatabányán, és egy személyautó elütötte, férfi a helyszínen életét vesztette - közölte a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense szombaton az MTI-vel.
Ahogy azt sejteni lehetett, a korábbi V10-es M5 motornál kevésbé izgalmas, dupla turbós V8-as motor sokkal könnyebben tuningolható, mint elődje. A lehetőséggel már a G-Power is élt, de most az AC Schnitzeren a sor. Az aacheni cég összedobta az ACS5 Sportot, hogy megmutassa, mire képes az 5-ös BMW legújabb generációja, ha elvégzik rajta a rutinmunkát.
Érdekes fazonú tanulmányautóval lepi meg a közönséget a koreai gyártó: elegáns, hosszú orrú kupénak indul, a végén inkább már kombi, de olyan testes, vaskos jelenség, mint egy hobbiterepjáró. Egyszerű vonalú, de az arányai eladják – ha a BMW mutogatná vesékkel, simán elmenne X4-esnek, és tarolnának vele.
Nagy divat lett az elmúlt évtizedekben az Alfa Romeo legendás sportkocsijainak feltámasztása. Készített ilyen gépet a Zagato, a Pininfarina és az Italdesign is, nem is beszélve a gyáriakról, akik kis szériában le is gyártották a 8C modern megfelelőjét. A legtöbb ilyen sportkocsi be is talált a sportkocsirajongók ízlésvilágának közepébe, de a Carrozzeria Touring legújabb próbálkozásának sikere már nem ilyen egyértelmű.
A B osztály csak úgy szép, mint egy lapát vagy csákány, de nem is várunk tőle többet, hisz nem több egyszerű célszerszámnál. Az A osztálynak viszont ütős formatervre volt szüksége, hogy a bundás butikosnék mellett más is gerjedjen rá. A Mercedesnél a jelek szerint igyekeztek, bár a gyári vázlat nyilvánvalóan a művészi szabadság révén megszépített lenyomata a valóságnak.
Az Audi arculatának szerves része, hogy mindig a legkorszerűbb műszaki megoldásokat igyekszik felvonultatni saját autóiban – nem csoda, hogy aktívan keresik a jövő vevőcsalogató csodáit.
Úgy néz ki, a Seatnál végképp feladták a lázálmot, hogy minden autójuk lehet egyforma, ha eltérő méretű. Igaz, a várva várt stílusváltásra sem jutott fantázia: az új Toledo ugyanúgy egy fékezett habzású Volkswagen Jetta, mint két generációval ezelőtt.
Tuningolni leginkább személyautókat szokás, és ez nem teljesen véletlen: egy hobbiterepjáró vagy furgon esetében a magas súlypont miatt nehezebb garantálni a stabilitást nagy sebességnél. Ettől persze még nem lehetetlen a feladat, ahogy az MTM is bizonyította ezzel az átépített T5 furgonnal.
Ismét divatba jött a világ leghíresebb hegyi versenye, a Pikes Peak felfutó, ahol az utóbbi években több gyári csapat is indult. A hegy királya évek óta a Monster, azaz Nobuhiro Tajima, a Suzuki megszállott sportigazgatója, aki jelenleg is tartja az abszolút csúcsot. Az idén azonban a Mitsubishi is indul, méghozzá az i-MIEV villanyautó egy különleges, átépített változatával.
A Triumph személyautók meglehetősen dicstelen módon távoztak e világból. Miután évtizedeken át gyártott jobbnál jobb megfizethető sportkocsikat és elegáns családi modelleket, a British Leyland a 70-es évek végére elsorvasztotta a márkát. Utoljára a korabeli Honda Accordot kínálták Triumph Acclaim néven, de 1984-ben ez is eltűnt, a névvel együtt.
A kanadai-osztrák Magna-Steyr újabb tanulmánnyal lepi meg a Genfi Autószalon látogatóit. Ez a hatodik a MILA tanulmányok sorában, amelyek a cég profizmusát hivatottak bizonyítani.
Ami tegnap még csak pletyka volt, mára ténnyé változott: a GM és a Peugeot közösen próbál hatékonyabbá válni Európában. Az amerikaiak az Opelen akarnak így segíteni, a Peugeot pedig saját kis válságából remél kiutat a GM segítségével.
Az Audi több mint tíz éve uralja a Le Mans-i 24 órás mezőnyét, és úgy néz ki, egyelőre nem is szeretnék, ha ez változna. Ezért most elkészítették az R18 új változatát, az e-Tront, amelybe a dízelmotor mellett egyfajta hibrid hajtás is került.
A premier előtt néhány nappal már nem titkolódzik a Jaguar, mindent elárultak történelmük második kombijáról, amely az adatok szerint nem épp kiemelkedő térkínálatáról lesz híres. A britek az 5-ös BMW Touring filozófiáját követték: nem a literekre, inkább a használhatóságra gyúrtak.